Relaties Relaties

Relaties

Ruzie met schoonzus

Hoi iedereen,

Een tijdje geleden zaten mijn vriendin en ik middenin een relatiecrisis (zoals ik heb gedeeld in een eerder topic). Gedurende die periode was de sfeer tussen ons niet bepaald vriendelijk. Ik had het gevoel dat er iets speelde, dat ze via haar telefoon met andere mensen aan het praten was. Het ging niet om een andere man, maar ik kreeg gewoon het gevoel dat die gesprekken over mij zouden kunnen gaan.

Op een avond heb ik in haar telefoon gekeken, wat ik weet dat verkeerd van mij was. Wat ik daar vond, heeft me echter diep geraakt. Ik ontdekte dat ze privézaken over onze relatie deelde met haar ouders, haar zus, vriendinnen en collega's. Dingen die ik nooit had verwacht dat buiten onze relatie zouden worden besproken.

Toen ik dit ontdekte, was ik echt van mijn stuk. De volgende dag heb ik het haar verteld, en ik gaf toe dat ik haar telefoon niet had mogen doorbladeren. Ik zei ook dat het verkeerd was en dat ik dat absoluut niet had moeten doen.

Maar wat me daarna verder pijn deed, was dat haar zus me begon te beledigen, me "debiel" noemde en dingen zei die me echt raakten. Haar zus weet dat ik haar gesprekken heb gelezen, en eist nu dat ik me bij haar excuses aanbied.

Mijn vriendin wil zich hier niet mee bemoeien, en dat vind ik moeilijk. Het voelt alsof ze niet aan mijn kant staat, vooral omdat het haar familie is. Ik weet niet goed of ik dit moet accepteren of dat ze me toch ergens zou moeten verdedigen. Ben ik hier verkeerd in? Zie ik dit allemaal verkeerd?

Ik besef dat het niet goed was om in haar telefoon te kijken, maar ik vraag me af of haar zus niet ook op haar manier fout is door zo slecht over mij te praten

Ik weet niet goed hoe ik dit met mijn schoonzus kan oplossen omdat ik ook uiteraard vind dat ze haar excuses moet aanbieden... 

Ik vind het niet fout dat ze haar relatie met familie bespreekt vind het wel super fout dat je in haar telefoon haar persoonlijke gesprekken doorspit 

Anoniemvoornu schreef op 02-09-2025 om 17:22:

Ik vind het niet fout dat ze haar relatie met familie bespreekt vind het wel super fout dat je in haar telefoon haar persoonlijke gesprekken doorspit

Klopt maar daardoor, excuses moeten bieden aan haar “zus” en ze houdt zich erbuiten geheel zelf; Zegt wel wat over haar ruggengraat … ((tegenover famillie en groepsdruk))

TO- je zat fout-; maar ga geen voetveeg worden please. Niemand anders excuses aan bieden, je wordt hun voetveeg 

snoepjeharibo22 schreef op 02-09-2025 om 17:41:

[..]

Klopt maar daardoor, excuses moeten bieden aan haar “zus” en ze houdt zich erbuiten geheel zelf; Zegt wel wat over haar ruggengraat … ((tegenover famillie en groepsdruk))

TO- je zat fout-; maar ga geen voetveeg worden please. Niemand anders excuses aan bieden, je wordt hun voetveeg

Je leest privegesprekken van andere mensen die niet voor jou bedoeld zijn, to is alleen bezig met wat er over hem gezegd wordt .. Als mijn man in mijn telefoongesprekken gaat spitten mag hij zeker zijn excuses aanbieden aan degene wiens privacy hij schaad en andersom ook als ik het zou doen.. Ik vind het  naar controlerend gedrag en echt niet ok, en to voelt zich nog slachtoffer ook .. omdat hij dingen las die hem niet aanstonden, klinkt alsof hij zijn vrouw behoorlijk probeert te isoleren in mijn ogen. 

Ik persoonlijk zou geen excuses aan mijn schoonzus aanbieden maar ik zou ook nooit in iemands telefoon kijken.  Ik vind dat zo'n brevet van wantrouwen.  Overigens zou ik ook niet accepteren dat mijn familie mijn partner tegen mij debiel noemt.  Maar eerlijk gezegd klaag ik ook wel eens over mijn man tegen familie of vrienden. Hij vast ook wel eens over mij.  

Kimdekim schreef op 02-09-2025 om 18:57:

Ik persoonlijk zou geen excuses aan mijn schoonzus aanbieden maar ik zou ook nooit in iemands telefoon kijken. Ik vind dat zo'n brevet van wantrouwen. Overigens zou ik ook niet accepteren dat mijn familie mijn partner tegen mij debiel noemt. Maar eerlijk gezegd klaag ik ook wel eens over mijn man tegen familie of vrienden. Hij vast ook wel eens over mij.

Je weet niet wat er in de gesprekken stond he , mijn broer appt regelmatig over zijn traumatherapie, mijn vriendin over haar sexleven enz. echt wel dat een excuses op zijn plaats zou zijn als je dat soort appjes ongevraagd doorspit , het is in mijn ogen echt een no go

MRI

MRI

02-09-2025 om 19:26

Maar waarom zou zij niet met anderen over haar relatieproblemen mogen spreken? Dat vind ik raar. Ben je bang dat anderen haar gelijk geven of wat anders?

Hier past een ouderwets spreekwoord bij: Wie luistert aan de wand, hoort zijn eigen schand.
Gewoon nooit meer doen. Je telefoon van je partner lezen doe je alleen met zijn of haar expliciete toestemming. 

Gaat het hier om je vriendin waarmee je al 20+ jaren samen bent en 2 kinderen mee hebt?

Ik vond een topic van je terug uit begin januari 2024, vandaar mijn vraag. Ik vind het sowieso een hele grote NO-GO om in de telefoon van je partner te neuzen en begrijp dat jouw vriendin zich hierin niet gaat mengen.

Wel vreemd dat je enkel valt over het negatieve praten over jou als persoon, zit er misschien een grote kern van waarheid in die je niet wilt zien/erkennen?

Ik zou zeker geen excuses aanbieden. En ik zou me afvragen waarom jullie nog in deze relatie zitten. Wantrouwen is niet gezond en het is ook niet gezond dat er zoveel te klagen is. Misschien passen jullie gewoon niet bij elkaar. Hier worden jullie beiden niet gelukkig van. 

En inderdaad uit andermans telefoon blijven. Dat hoort echt niet. 

Anoniemvoornu schreef op 02-09-2025 om 19:13:

[..]

Je weet niet wat er in de gesprekken stond he , mijn broer appt regelmatig over zijn traumatherapie, mijn vriendin over haar sexleven enz. echt wel dat een excuses op zijn plaats zou zijn als je dat soort appjes ongevraagd doorspit , het is in mijn ogen echt een no go

Daar heb ik inderdaad niet aan gedacht.  Ik dacht dat het louter om de berichtjes ging die zijn vriendin stuurde en dat schoonzus niet wilde dat hij haar reactie daarop las.  Maar als er idd ook privé informatie van schoonzus in stond zijn excuses zeker op zijn plaats. 

Kimdekim schreef op 02-09-2025 om 20:59:

[..]

Daar heb ik inderdaad niet aan gedacht. Ik dacht dat het louter om de berichtjes ging die zijn vriendin stuurde en dat schoonzus niet wilde dat hij haar reactie daarop las. Maar als er idd ook privé informatie van schoonzus in stond zijn excuses zeker op zijn plaats.

Maar alsnog waarom zijn loutere excuses voor het lezen en niet het hare voor haar opmerking over dat hij een debiel is (( die schoonbroer van haar))? 

snoepjeharibo22 schreef op 02-09-2025 om 21:30:

[..]

Maar alsnog waarom zijn loutere excuses voor het lezen en niet het hare voor haar opmerking over dat hij een debiel is (( die schoonbroer van haar))?

Ik zei hierboven al dat ik dat sowieso niet van mijn familie zou accepteren. Dat ze mijn partner uitschelden bedoel ik.  Zijn vriendin had dat mi meteen moeten afkappen. 

snoepjeharibo22 schreef op 02-09-2025 om 21:30:

[..]

Omdat het ook debiel gedrag is om de telefoon van je vrouw/vriendin door te spitten en privegesprekken te lezen 

Jouw onderbuikgevoel klopte, er was iets gaande, opgestart door jouw vriendin. 

Je moet dus niet bij die schoonzus zijn om iets te willen oplossen maar bij je vriendin. Zij deelt wel met familie/vrienden en anderen maar niet met jou? Waarom heeft zij die behoefte?

Zij zou jou inderdaad moeten steunen zoals partners dat doen in een relatie. Omdat zij dat niet doet en zij zich er heel makkelijk vanaf maakt met "ik bemoei me daar niet mee" zou ik de realiteit van de status van jullie relatie eerst maar eens erkennen. Dat ziet er niet goed uit voor jullie.

Zoals ik het lees heb je straks toch niets meer met die schoonzus te maken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.