Relaties Relaties

Relaties

Schuldgevoel bij vreemdgaan?


Beaver1984

Beaver1984

30-07-2023 om 15:02 Topicstarter

Pippeltje schreef op 30-07-2023 om 14:24:

Zij heeft niet de macht over jou.

Jij geeft haar de macht over jou.

Ze roept maar steeds ik weet het niet. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik zonder psychologische hulp beide sowieso niet verder ga.

Beaver1984 schreef op 30-07-2023 om 15:02:

[..]

Ze roept maar steeds ik weet het niet. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik zonder psychologische hulp beide sowieso niet verder ga.

Je vertoont op dit moment "junkie" gedrag. Als ze weer lieve woordjes tegen je zegt heb jij je "shot" weer. Kan je er weer een dag tegen aan. Zie je het nou zelf niet??

Beaver1984

Beaver1984

30-07-2023 om 17:47 Topicstarter

Ruud1971! schreef op 30-07-2023 om 15:54:

[..]

Je vertoont op dit moment "junkie" gedrag. Als ze weer lieve woordjes tegen je zegt heb jij je "shot" weer. Kan je er weer een dag tegen aan. Zie je het nou zelf niet??

Ik zie genoeg. 20 augustus is het voor mij klaar. Met of zonder haar. 

Wat ik al eerder schreef … ze heeft je voornamelijk nodig als financiële backup en voor het materiële. Blijkbaar kan ze hiervoor niet op het nieuwe lief vertrouwen. Hij houdt haar aan het lijntje. Zij houdt jou aan het lijntje. En daarom werpt ze je af en toe een wortel voor de neus. Vooral als ze merkt dat je je terugtrekt. Mijn mening hierover. 😄

Beaver1984

Beaver1984

21-08-2023 om 13:05 Topicstarter

We zijn weer bij elkaar. Ze heeft die ander aan de kant gezet en voor mij gekozen. Ze wist dit eigenlijk al weken maar wist niet zo goed hoe ze die ander aan de kant moest zetten. Hij blijft helaas ook dagelijks aan de deur komen en zeuren voor een kans bij haar. Heb hem vandaag gewaarschuwd dat het de laatste keer was en dat ik anders de politie inschakel. Maar goed we gaan het proberen en met behulp van relatietherapie moet dit wel goedkomen. Allemaal bedankt voor jullie adviezen.

Beaver1984 schreef op 21-08-2023 om 13:05:

We zijn weer bij elkaar. Ze heeft die ander aan de kant gezet en voor mij gekozen. Ze wist dit eigenlijk al weken maar wist niet zo goed hoe ze die ander aan de kant moest zetten. Hij blijft helaas ook dagelijks aan de deur komen en zeuren voor een kans bij haar. Heb hem vandaag gewaarschuwd dat het de laatste keer was en dat ik anders de politie inschakel. Maar goed we gaan het proberen en met behulp van relatietherapie moet dit wel goedkomen. Allemaal bedankt voor jullie adviezen.

Wat fijn voor je Beaver dat je eindelijk de eerste slag hebt "gewonnen". Had maar eerder jezelf harder opgesteld naar haar toe. Nu kijken of jullie echt van "nul" weer kunnen opbouwen. Neem de tijd ervoor. Echt laat dit ook voor jou een levensles zijn. Vertrouw alleen jezelf, ga uit van eigen kracht en laat het je niet aanpraten door haar dat jij de oorzaak van alles was. Veel succes.

Beaver1984 schreef op 21-08-2023 om 13:05:

We zijn weer bij elkaar. Ze heeft die ander aan de kant gezet en voor mij gekozen. Ze wist dit eigenlijk al weken maar wist niet zo goed hoe ze die ander aan de kant moest zetten. Hij blijft helaas ook dagelijks aan de deur komen en zeuren voor een kans bij haar. Heb hem vandaag gewaarschuwd dat het de laatste keer was en dat ik anders de politie inschakel. Maar goed we gaan het proberen en met behulp van relatietherapie moet dit wel goedkomen. Allemaal bedankt voor jullie adviezen.

Begin dan aub nu ook aan je verwerking van het bedrog, anders zou dat nog wel eens een zware dobber kunnen worden in de toekomst.

Beaver, ik was blij toen mijn man zei dat hij mij niet kwijt wilde. Jij ook? Maar dan begint het eigenlijk pas. Bleek later. Wees alert op je eigen verwerking. Zij moet hem de deur wijzen. Jij niet. Zij moet nee gaan zeggen en het blijven zeggen. Wees ook alert dat zij het contact misschien weer zelf opzoekt of er toch weer in mee gaat. En, er over liegt. Want voor personen die moeite hadden of hebben om te stoppen blijkt bizar veel verslavende stofjes nog te dwarrelen. Schuldgevoel. Naar jou. Maar ook naar de ander. Woorden en daden kunnen nogal verschillen. Ik gun jou een nieuwe start waarin je vrouw eerlijk durft te zijn. En jullie 2.0 bereiken. 

Xxx

Wat Anna Cara zegt is ook mijn ervaring. Bij mijn man en mij is het ook goed gekomen, maar dat was een rocky road. Als hij vreemd deed tegen mij, bleek vaak dat hij haar toch weer had gesproken. Ze hadden geen relatie meer, maar hij voelde zich schuldig naar haar. Uiteindelijk viel het kwartje. Je vrouw moet haar lover zelf de deur wijzen. Als je een derde betrekt bij je relatieproblemen dan krijg je brokken. Het is jammer, maar ze moet daar zelf de verantwoordelijkheid voor nemen, leuk of niet.

Beaver1984

Beaver1984

22-08-2023 om 10:10 Topicstarter

Ze heeft hem nog 1x gesproken en duidelijk gemaakt dat het klaar is. Dat ze er al een tijdje mee zat en nu de stap wil zetten. Ze roept steeds wat heb ik toch allemaal gedaan? Alles is kapot. Ze huilt dan ook heel vaak. Het is best lastig. Het ging 3 dagen top en met heel veel liefde maar gisteravond na een discussie was het allemaal wat lastiger. Ik weet dat dit erbij hoort. En het verwerken van bedrog is lastiger dan ik dacht omdat je toch steeds in je achterhoofd houdt of ze het niet weer zou doen. Maar dan denk ik het heeft zo een impact op haar gehad dat zou ze toch nooit meer doen. 

Beaver1984 schreef op 22-08-2023 om 10:10:

Ze heeft hem nog 1x gesproken en duidelijk gemaakt dat het klaar is. Dat ze er al een tijdje mee zat en nu de stap wil zetten. Ze roept steeds wat heb ik toch allemaal gedaan? Alles is kapot. Ze huilt dan ook heel vaak. Het is best lastig. Het ging 3 dagen top en met heel veel liefde maar gisteravond na een discussie was het allemaal wat lastiger. Ik weet dat dit erbij hoort. En het verwerken van bedrog is lastiger dan ik dacht omdat je toch steeds in je achterhoofd houdt of ze het niet weer zou doen. Maar dan denk ik het heeft zo een impact op haar gehad dat zou ze toch nooit meer doen.

Heb ik je al in een eerder stadium voor gewaarschuwd en het is heel herkenbaar: het gevoel over het bedrog wint het niet van het gevoel dat je partner scheiden wil. Maar geloof me, dat gevoel van het bedrog, nu een scheiding van tafel is, komt dubbel zo hard terug. Ga in therapie, afzonderlijk en gezamenlijk. Want ze zal wel daadwerkelijk heel erg haar best moeten doen om ook jou weer terug te winnen 

Beaver1984

Beaver1984

23-08-2023 om 08:22 Topicstarter

Ongelofelijk wat er allemaal aan de hand is. Ze is 10 dagen op vakantie geweest en heeft alleen maar met mij gebeld/geappt. Ze zei dat die ander ook continu wilde bellen en appen maar dat ze dat afkapte. Ze stuurde me heel veel foto’s. Pagina’s vol met berichten. Toen ze thuis kwam heb ik op haar gewacht en hebben we geknuffeld de hele avond. Ze vertelde me dat ze die ander eigenlijk nooit wilde. Dat ze altijd met tegenzin met hem afsprak. Alles geaccepteerd en over gepraat. De eerste avond gelijk veel sex gehad etc.  De volgende 2 dagen ook weer. Tot de dag dat ze hem definitief moest zeggen dat het klaar was. Toen voelde ik dat ze toch weer aan het twijfelen was. Maar volgens haar was dat niet zo. Gister vertelde ze me dan dat ze denkt dat ze een foute keuze maakt en misschien geen gevoelens heeft voor mij. En dat ze toch misschien liever voor die ander had gekozen. Wat is dit voor raar gedoe allemaal?

Goeie vraag! Hoog tijd samen het antwoord te zoeken. Dat aantrekken en afstoten klinkt als een bijzonder ongezond patroon. En daar kun jij grenzen aan stellen.

Ze moet, als ze voor jou kiest, daar 1000% voor kiezen en zich daar ook 1000% voor inzetten. Geen twijfel, niet beide, ook niet een beetje, gewoon niet.
Ze heeft je al heel veel pijn gedaan. Dat wilde ze blijkbaar niet en ze had veel spijt. Laat het maar zien dan. Het is of-of, niet en-en. En ook niet de ene dag jou en de andere dag die ander.

Wat moeten we nog zeggen Beaver. Laat haar los, ga scheiden. Deze vrouw is in de war en gaat jou slopen met haar gedrag. Laat toch eens zien dat je sterk bent. Kom op zeg. Je hebt je 1000% ingezet voor je relatie/gezin maar nu is het genoeg. Ben echt voor het redden van je huwelijk enz maar dit gaat alle grenzen over. Genoeg is genoeg.

Heb je dan helemaal geen eigenwaarde meer?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.