Relaties Relaties

Relaties

Stap terug door 'bonusdochter'

Sinds een aantal maanden heb ik een relatie met een man. (We kennen elkaar al twee jaar). 
Hij is weduwnaar 60 jaar met twee uithuiswonende volwassen zoons en ik ben een  gescheiden vrouw 61 jaar met een een zoon en een dochter allebei volwassen en uithuiswonend. 
Omdat hij geen contact meer heeft met zijn kinderen, heeft hij een 'bonusdochter'.
Ze is 30 jaar. Heeft nog nooit een relatie gehad en zelfs nog nooit gezoend met een man. (Zij heel gelovig, hij niet!).
Hij en zij fietsen samen, en zij kookt zo nu en dan voor hem. 
Ze heeft een opmerking tegen hem gemaakt waar ik erg mee zit! 
Namelijk: 
Ze zei: als zij (doelend op mij) in jouw leven komt, 
"dan doe ik een stap terug".
Ze komt ook niet als ik er ben. 
(Ik zei meteen, er hoeven geen stappen terug gedaan te worden en fietsen en koken blijven ook). 
Wat vinden jullie hier nu van? 

Waar moeten we een mening over geven?
Jij geeft ruimte, prima. Zij neemt de ruimte waar ze zich prettig bij voelt en het kan zijn dat ze het gevoel heeft dat ze jou nu meer ruimte moet geven. Geen idee waar dat dan in zou zitten.
Bepaalde activiteiten die jouw vriend en zij met elkaar deden blijven en jullie alledrie vinden dat prettig (neem ik aan).
Laat het even gebeuren. Geef elkaar de ruimte en respecteer elkaar in wat ieder wil en kan betekenen voor elkaar.

Tsjor

MRI

MRI

14-09-2021 om 00:14

Okay... misschien is het gewoon goed bedoeld?  Om jullie ruimte te geven? Wat zegt je vriend  ervan eigenlijk? 
Ik vind het het niet zo vreemd, want vermoed jij er zelf achter? Denk je dat ze verliefd is op je vriend?

Je zou altijd nog een kaartje kunnen sturen met iets van dat je haar keuzes respecteert maar het zelf ook fijn zou vinden haar te leren kennen. 

"Omdat hij geen contact meer heeft met zijn kinderen, heeft hij een 'bonusdochter'."

Zij noemen het blijkbaar zo, bonusdochter. Dat hij geen contact heeft met zijn eigen kinderen is misschien een aanleiding geweest om dat eens zo uit te spreken. Draadjes genoeg van volwassen kinderen die moeite hebben met de nieuwe liefde van hun vader of moeder, dus misschien dat de uitspraak van de bonusdochter daarom deze vraag bij je oproept.

Maar zoals ik het lees is het een waardevolle vriendschap. En het gaat vaak zo dat een intensieve vriendschap op een lager pitje komt te staan als één van de twee een partner krijgt. Misschien wil bonusdochter zich hiermee alvast indekken.

Het is zonde, want je legt hen geen strobreed in de weg om die vriendschap voort te zetten. Misschien idd. eens voorstellen om kennis te maken, zodat voor iedereen duidelijk is dat de vriendschap naast de relatie kan bestaan... en mocht het klikken, op sommige momenten misschien zelfs worden gecombineerd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.