Relaties Relaties

Relaties

Stel ik me aan?

Je kunt er allerlei draaien aan geven. Maar to geeft zelf aan heel jaloers te zijn. En daarom heeft hij moeite met deze hobby. Zijn vriendin is al haar hele leven danseres. Dat is haar passie en daar kom je nu eenmaal in aanraking met andere mensen. Iets dat grote onzekerheid oproept bij to die niet kan of wil dansen. Deze hobby wordt hier zelfs vergeleken met vreemdgaan. Maar zij danst al veel langer dan dat to in beeld is. En nu moet ze zich bewegen binnen zijn kaders omdat een man "met zijn klauwen " aan haar zou zitten. Vriendin had beter haar mond kunnen houden aangezien haar partner nu van streek is en ze beperkt wordt haar ontwikkeling als danseres. 

Izza schreef op 10-07-2026 om 22:42:

Je kunt er allerlei draaien aan geven. Maar to geeft zelf aan heel jaloers te zijn. En daarom heeft hij moeite met deze hobby. Zijn vriendin is al haar hele leven danseres. Dat is haar passie en daar kom je nu eenmaal in aanraking met andere mensen. Iets dat grote onzekerheid oproept bij to die niet kan of wil dansen. Deze hobby wordt hier zelfs vergeleken met vreemdgaan. Maar zij danst al veel langer dan dat to in beeld is. En nu moet ze zich bewegen binnen zijn kaders omdat een man "met zijn klauwen " aan haar zou zitten. Vriendin had beter haar mond kunnen houden aangezien haar partner nu van streek is en ze beperkt wordt haar ontwikkeling als danseres.

To zegt dat hij een jaloers gevoel krijgt van die dans.  Niet dat hij heel jaloers is. Hij heeft ook geen moeite met haar gedans alleen met deze specifieke dans.  Ik vind dat je echt overdrijft.  En ik vind het juist goed dat ze dit samen bespreken ipv haar mond houden.  

Izza schreef op 10-07-2026 om 22:42:

Tjee zeg! Het is duidelijk dat jij meer moeite met de gevoelens van TO hebt dan zijn partner. Heb je zelf soms in een relatie gezeten waarin jou dingen domweh verboden werden en plak je die ervaring op deze situatie?

TO verbiedt niks maar hij bespreekt wel zijn gevoelens. Dat is juist gezond in een relatie. Je mag je grenzen aangeven. Dan is het aan zijn partner wat zij daarmee doet.

To bespreekt zijn gevoelens (prima) omdat hij heel erg jaloers (niet goed) is en wil dat ze ermee stopt of niet aan begint. Ook komt hij onzeker en bezitterig over (mijn vrouwtje, klauwen etc). 

Izza schreef op 11-07-2026 om 12:29:

To bespreekt zijn gevoelens (prima) omdat hij heel erg jaloers (niet goed) is en wil dat ze ermee stopt of niet aan begint. Ook komt hij onzeker en bezitterig over (mijn vrouwtje, klauwen etc).

Zij heeft zelf besloten om het niet te doen toch? Ik denk dat er maar weinig mensen blij worden van hun partner die tegen een ander aan staat te schuren in het kader van hobby. Als mijn hobby stripclubs bezoeken was zou ik het ook begrijpen dat mijn vrouw dat niet leuk vind ook al ga ik niet vreemd. 

Hij is helemaal niet heel erg jaloers. Hij heeft aan dat hij zich niet comfortabel voelt bij een bepaalde dans.  En dat sommige dames hier aanstoot nemen aan vrouwtje is wel duidelijk.  Maar ik vind het echt sneu dat er nou allemaal karaktereigenschappen aan gehangen worden waar geen bewijs voor is. Ik zelf stoor je allerminst aan die opmerking.  Hij heeft het namelijk niet over mij. 

Jaapiejo

Jaapiejo

12-07-2026 om 14:56 Topicstarter

Kun je eens citeren waar ik zeg dat ze ermee moet stoppen of dat ze er niet aan mag beginnen?

Ik kan me je gevoelens heel goed voorstellen en zou ze zelf wellicht ook hebben.
Geen ervaring met deze situatie en ik zou dus eigenlijk ook niet weten hoe ik zou reageren en me precies voelen.
Ik kan me ook voorstellen dat je twijfelt erover. Ik kan me ook zo voorstellen dat het voor mij op een bepaald moment toch ok zou (gaan) voelen.
Zolang jullie dicht bij jullie gevoelens blijven en daarover in gesprek blijven lijkt het me allemaal ok. 

Hoi, hier iemand die al jaren danst: salsa, bachata en kizomba. Dacht daarom dat mijn perspectief misschien wat toe kan voegen
In de decennia ( echt he) dat ik al naar feestjes ga heb ik nog nooit mijn kruis tegen dat van een ander gewreven en de enkele keer dat een man zoiets probeerde was de dans ook meteen klaar. Ik begrijp dat vooral kizomba er van de buitenkant heel heftig uit kan zien maar het is absoluut verboden om op kruishoogte contact te maken! Kizomba is een dans waarbij de leider (meestal een man) aanstuurt vanuit de borst, contact daar is essentieel. Ja het is zeker intiem, maar net zoals de vriendin van to het had over dansverliefdheid is er ook een soort dansintimiteit. In het dagelijks leven zou ik nooit zo dichtbij iemand komen, dat zou vreemd en ongemakkelijk zijn. En als je begint met dansen voelt het misschien zelfs raar om iemand vast te houden zoals bij salsa, wat behoorlijk veel afstand heeft nog. 
Maar je went daaraan. Het heeft context, namelijk dansen. Als ik uitga dans ik met iedereen, uiterlijk speelt geen rol. Oh, en het is vaak een zweterige toestand, zeker met dit weer

In het dagelijks leven ben ik eerder een beetje vies van mensen die ik niet ken en gruwel ik ervan als iemand in de sauna zijn handdoek een beetje over de mijne legt. Met dansen ben ik het gewend, ik ga naar huis en lekker douchen 😁

Ander punt is dat op deze feestjes mensen echt komen om te dansen. Er wordt weinig tot geen alcohol gedronken (dan kun je namelijk niet goed dansen), vrouwen worden niet lastiggevallen, je kunt je drankje en je tas gewoon naast de dansvloer laten staan, kortom het is een heel veilige omgeving waar mensen komen om dansplezier te hebben. 
Dus to, ik snap het wel dat je kizomba er heftig uit vindt zien maar ik denk echt dat je je vriendin hierin kunt vertrouwen. Praat er vooral nog eens over met haar zodat ze je gerust kan stellen. Ik hou zelf extra veel van mijn niet-dansende partner omdat hij mij vertrouwt en me iets gunt dat zo belangrijk is voor mijn geluk!

Wat fijn dat een insider deze informatie geeft. To hoeft zich totaal niet meer druk te maken. Hij heeft het echt verkeerd ingeschat. Gelukkig kan zijn partner nu weer haar hobby uitoefenen zonder jaloers gedoe. 

MRI

MRI

15-07-2026 om 11:40

Izza schreef op 14-07-2026 om 23:14:

Wat fijn dat een insider deze informatie geeft. To hoeft zich totaal niet meer druk te maken. Hij heeft het echt verkeerd ingeschat. Gelukkig kan zijn partner nu weer haar hobby uitoefenen zonder jaloers gedoe.

zucht Izza

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.