Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Johan

Johan

16-07-2018 om 09:28

Tijdelijk uit elkaar

Ik ben een man van 54 jaar, 32 jaar getrouwd. We hebben 2 volwassen kinderen die op hun zelf wonen. Nadat de laatste jaren de “sleur” er is ingekomen heb ik ontdekt dat mijn vrouw vreemd is gegaan. Dit is nu een jaar geleden. Nadat ik het ontdekt had met de nodige praatsessies, beloofde ze mij ermee te stoppen. Ze hield echter contact met hem middels seksistisch getinte app berichten. Na dit ontdekt te hebben, uiteraard met de nodige ruzies, is ze hiermee gestopt en heeft ze alle contact met hem verbroken. En tot op heden is dit ook zo, (heb niets meer kunnen ontdekken en moet haar toch weer gaan vertrouwen). Na dit voorval heb ik haar alles vergeven. We hebben regelmatig gepraat en wilden het toch weer gaan proberen. We hebben goed besproken hoe het allemaal zover is gekomen en weten ook dat we er beide schuldig aan zijn. Inmiddels hebben we samen weer leuke dingen gedaan, vakantie, bioscoopje pakken etc. Ik had echt het idee dat het de goede kant weer opging. Plotseling heeft ze me verteld dat ze rust zoekt en een plekje voor haar zelf. Ze is op zoek naar een huur huis/appartement en wil kijken of ze alles op een rijtje kan zetten. Voorlopig zit ze nog steeds bij me in huis (en ik wil eigenlijk dat ze blijft). We gaan binnenkort de kinderen en later onze vriendenkring inlichten. Ze wil in ieder geval goed uit elkaar. Thuis wil ze graag, voor zover mogelijk, alles bij het oude laten, kus bij thuiskomst, samen leuke dingen blijven doen etc. Ook het seks leven, sinds de laatste tijd prima, wil ze voortzetten. Ze wil financieel geen problemen en wil zich zelf onderhouden dmv extra dagen werken. Ze wil ook zeker contact met me blijven houden. En soms als we wat luchtiger erover zijn zegt ze bijv. dat ze langskomt om mijn kleding te strijken en om met me naar bed te gaan. Ze heeft tijdens onze gesprekken soms een voor haar doen afwezige blik waarin ik kan zien dat ze het soms echt niet meer weet wat te doen. Dit kan ook zomaar omslaan. Als ik per ongeluk een verkeerd antwoord ergens op, veranderd de blik in een kwade blik en reageerd ze heftig. Later kan ze ook zo weer liefdevol zijn. Ik vind dit allemaal maar moeilijk te bevatten. Ik heb haar ook verteld dat ik haar zal blijven steunen en mocht ze tot inkeer komen de deur altijd open staat. Zijn er vrouwen en of vrouwen die dit ook mee hebben gemaakt en ik zoek tips hoe hiermee om te gaan.

Marga

Marga

16-07-2018 om 12:55

waarom en wat

Waarom wil ze op zichzelf gaan wonen en wat wat vind jij ervan?

juf Ank

juf Ank

16-07-2018 om 13:57

ik denk

dat ze ruimte nodig heeft voor bezinning en dat je er goed aan doet die te geven. Het heeft in elk geval geen zin om haar kost wat kost te proberen vast te houden, want dan maak je het erger.
Dus tips, nee, je doet het al goed!
Wat haar plotselinge boosheid veroorzaakt is moeilijk te zeggen. Misschien komt het gewoon door haar algehele labiliteit van dit moment. Hoe oud is zij? Kan het zijn dat zij last heeft van overgangsklachten? Waaronder stemmingswisselingen?

Dwingen kan niet

Je kunt iemand niet dwingen om van je te blijven houden. Ik deel wat juf Anke schrijft: geen tips, je doet het goed. Je houdt alles open, het is duidelijk wat jouw mening is, maar het is ook duidelijk dat je haar de ruimte geeft. Dat geeft de beste kansen op, wat ze met een naar woord noemen, een goed na-huwelijk. Ze kan verder weg van je groeien en iemand worden, met wie je zelf ook geen relatie meer zou willen. Jullie kunnen elkaar nu ook op een andere manier vinden. Misschien is het wel goed voor haar als ze nu de verantwoordelijkheid voor haar eigen leven meer gaat nemen. Voor jou geeft dat ook meer ruimte, al snap ik dat je daar nu niet op zit te wachten.

Tsjor

Johan

Johan

16-07-2018 om 19:48

verder

Vandaag toch geprobeerd om haar in huis te houden, maar (had ik jullie reacties maar eerder gelezen) daar werd ze kwaad om. Of ik een blok voor me kop had.

Om terug tekomen op bovenstaande vragen;
ze is 51 jaar knappe mooie vrouw (howel ze dat zelf ontkent) Altijd begaan met andere mensen en heel toegankelijk. Dus overgangs klachten ja. Ze is altijd met haar uiterlijk bezig, maar nu de ouderdom intreed (rimpeltjes etc) is ze er nog meer mee bezig. Steekt daar behoorlijk tijd en geld in (daar laat ik haar helemaal vrij in.
Op de vraag waarom ze op haar zelf wil gaan wonen antwoordde ze dat ze wil kijken of ze nog gevoelens voor me heeft.
Na de woordenwisseling van vandaag hebben we afgesproken dat zo lang ze bij mij thuis zit (woning krijgen kan nog wel even duren) we het zo gezellig mogelijk maken. Dus ook uitjes samen, bioscoopje pakken etc. Ook sex ziet ze nog zitten. Dit maakt het voor mij hartstikke moeilijk om te bevatten. Deze week wil ze beide kinderen met aanhang inlichten en daarna de kennissen. Dit wil ze middels een groepsapp doen voordat we naar het feestje gaan waar de vrienden allemaal zijn. Ze wil in de app zeggen dat we tijdelijk uit elkaar gaan, maar wel een gezellig feestje wil hebben dus liever er niet over te praten. Zelf wil ik het na het feestweekend vertellen, wat vinden jullie het beste?

juf Ank

juf Ank

16-07-2018 om 20:19

ik denk

Dat er voor de kennsissen erg raar is om dat dan achteraf te horen

Kaori

Kaori

16-07-2018 om 21:25

er na

zulk nieuws moet ook in je vriendenkring bezinken. doe je het vlak voor een feest weten ze echt niet hoe ze zich moeten gedragen want jullie zien er dan uit als een gewoon stel.

Weet dat een scheiding ook een scheiding in je vriendenkring teweeg kan brengen.

Lastig

Het lijkt me lastig om zoiets in de groepsapp te zetten en dan meteen ook de mededeling dat je er niet over wil praten. Kan ze het dan niet beter eerst in de groepsapp 'uitpraten', dus alle vragen etc.beantwoorden? Heb je dat gehad. Zit jij ook in die groepsapp?
Eerst maar eens de kinderen met aanhang. Dat is toch het moeilijkste.

Sterkte ermee

Tsjor

Johan

Johan

17-07-2018 om 12:58

zeker lastig

Op blijf natuurlijk nog steeds hopen dat ze weer terug bij me komt. Natuurlijk zal er goed over gesproken moeten worden. Maar wat moet ik doen zolang we nog samen in één huis zijn. Inderdaad doorgaan met de leuke dingen doen en sex hebben of is het beter om afstand te nemen. Zelf heb ik nog ontzettend veel gevoelens voor haar en als het aan mij ligt kies ik voor het eerste, maar is dit verstandig?
Mocht het uiteindelijk tot een scheiding uitlopen zullen we elkaar toch regelmatig zien bij de kinderen en kleinkinderen.

Johan

Johan

17-07-2018 om 12:59

groepsapp

sorry tsjor, nee ik zit niet in de groepsapp, meestal verteld ze alles.

Marieke

Marieke

17-07-2018 om 16:37

Niet voor een andermans feestje

Tenzij zijzelf het feest heeft georganiseerd, zou ik niet voorafgaand aan het feest de bom droppen in de vriendenkring. Het is alsof je een ander haar/zijn feestje kaapt en jezelf tot middelpunt maakt. Niet netjes tegenover de gastvrouw/heer.
Ik vind Whatsapp sowieso ongeschikt voor een dergelijke mededeling en zou zelf heel vreemd opkijken als ik een dergelijk bericht zou krijgen. Whatsapp is voor zakelijke mededelingen, dit hoort in een persoonlijk gesprek.
Verder kun je niet veel meer dan haar ruimte geven, maar ik zou ook zelf je ruimte innemen. Je hoeft niet alles te accepteren wat zij voorstelt.

Johan

Johan

17-07-2018 om 17:40

ruimte voor mezelf

Natuurlijk pieker ik de hele dag door, heb inmiddels vele berichten op dit forum en internet gelezen. Over de overgang etc. Dat ze rust wil en haar eigen woning is prima.
Maar ons huwelijk zomaar opgeven vind ik persoonlijk erg ver gaan. Lees ook artikelen over hoe haar terug te krijgen. Maar dat is van latere zorg ben ik bang voor.
Zolang we in 1 huis zitten zal ik proberen haar alle rust te geven en alleen iets te gaan ondernemen als zij dat wil. Zodra ze een aantal weken op haar eigen zit, zal ik toch duidelijkheid willen hebben. Nu zeg ik, ik wacht totdat ze ales op n rijtje heeft, maar kan toch geen 10 jaar zitten wachten

juf Ank

juf Ank

17-07-2018 om 22:28

Johan

Ik zou je toch willen adviseren om geen druk te gaan zetten. geef haar nu eerst eens even de tijd om tot rust te komen.
Waarom wil je perse meteen duidelijkheid hebben? Wil je direct op zoek gaan naar een vervanging?
Voor zover ik begrijp van jouw situatie, houden jullie gewoon de relatie en gaan jullie nu latten. Als de situatie inderdaad zo is over enkele weken (kan ze zo snel aan nieuwe woonruimte komen?) dan zou ik haar zeker niet het mes op de keel zette en duidelijkheid eisen. Je hebt op dat moment toch de duidelijkheid dat jullie een intieme relatie hebben; exclusief voor elkaar zijn, alleen op dit moment niet samen wonen? Waarom zou je haar dan opjagen?
Mocht je iemand tegenkomen op een bepaald moment dan kun je altijd nog zien wat het je waard is op dat moment. Maar ik zou zeggen dat je gerust `10 jaar kunt latten en een relatie hebben....toch?

Johan

Johan

18-07-2018 om 07:40

dankje juf Ank

Je hebt gelijk Ank. Maar ben toch onzeker en zit vol vragen.
Ik latten, had ik nooit gedacht, was/ben altijd super monogaam.
Zit echt nog niet op iets anders te wachten nu. Denk alleen dat ik na verloop van tijd het alleen zitten vervelend ga vinden, maar dat zien we dan wel weer.....

Marieke

Marieke

18-07-2018 om 13:25

Ga mee in de flow

Zij verandert en als jij wilt dat de relatie stand houdt zul je waarschijnlijk ook moeten veranderen. Zij neemt meer ruimte in om zichzelf te ontdekken, wellicht moet jij ook op ontdekkingstocht. Vasthouden aan hoe het was gaat je in iedergeval niet helpen, dus ga zelf opzoek naar wat jij wilt en waar jij blij van wordt.
Je schrijft dat je denkt dat je na verloop van tijd alleen zult gaan vervelen. Het is niet aan een partner om jouw verveling op te lossen. Hoe ga jij aan deze tijd invulling geven, welke dromen en wensen ben je nog niet aan toe gekomen?
Ik snap dat je nog midden in een proces zit waarbij jouw toekomstbeeld grondig wordt omgegooid, maar dit zijn dingen om over na te denken om verder te gaan. Haar besluiten geven ook ruimte voor jou, ook al heb je daar niet om gevraagd en zit je daar nu helemaal niet op te wachten. Als dingen in beweging zijn is er geen duidelijkheid, dus vraag daar ook niet om, zij heeft geen idee waar zij uit gaat komen. Ga niet op haar wachten voor een uitspraak over hoe jou toekomst eruit gaat zien, maar neem zelf initiatief om daar invulling aan te geven.

Johan

Johan

20-07-2018 om 14:33

FLow

Ga mee met de flow... Ja ik begin langzaam aan het besef te krijgen dat het allemaal wel eens over kan zijn (begrijp me niet verkeerd dat is absoluut niet wat ik wil), maar ik ben wel aan het langzamerhand aan het bedenken hoe het met mezelf in de toekomst verder moet gaan. Het afgelopen jaar heb ik me ontzettend ingezet voor ons huwelijk. Ben zeker (ook volgens haar) positief veranderd. Kilo's kwijt en voel me daardoor beter. Uiteraard zijn er nog vele moeilijke momenten. Zolang ze bij me woont wil ik dit volhouden, zodra ze haar eigen stekkie heeft wil ik proberen om weer wat op te pikken (wat weet ik nu nog niet). Komend weekend is er feestweek in ons dorp, hier is het allemaal begonnen en zie ik best wel tegen op. Wat doe ik als ik die "andere" tegenkom of zelfs erger samen zie?
Ik heb haar tijdens dit jaarlijks feest nooit "gecontroleerd" ik ben het nu ook niet van plan, maar of dat lukt? Ik ben van plan om er zelf van gaan te genieten. De kinderen (30 en 28) zijn nog niet ingelicht (vrienden dus ook nog niet). Is het verstandig om ze hier binnenkort mee op te zadelen en te wachten totdat ze uit huis gaat (iets eerder natuurlijk)? Zij denken nog steeds dat het prima gaat met ons. Vrienden zijn uiteraard later aan de beurt.
Zal bij haar het vuur ooit weer aanwakkeren? Hoe kan ik hier haar het beste mee helpen?

Kinderen vooraf

Je vrouw gaat nu een eigen woonplek zoeken neem ik aan. En meer werken etc. Kinderen mogen wel weten hoe dat komt. Beter dan dat ze achteraf van alles horen.

Tsjor

Niki73

Niki73

24-07-2018 om 15:42

Scheiden of latten?

Maar gaan jullie nu onmiddellijk scheiden of niet? Ik lees tijdelijk uit elkaar in je titel. Je kunt het ook, naar jezelf en de buitenwereld, zo brengen dat jullie gaan latten om te kijken hoe dat bevalt. Dat is al veel minder drastisch. Misschien bevalt het juist wel heel goed en willen jullie dan helemaal niet meer scheiden.
Misschien moeten er nieuwe afspraken gemaakt worden over hoe vaak jullie elkaar zien en waar, hoe jullie de financiën regelen, of jullie je nog aan de echtelijke trouw willen houden enz. maar daar valt over te praten, neem ik aan.

Johan

Johan

24-07-2018 om 16:50

Latten

Hi Niki73. Zij wil een eigen huisje om tot rust te komen. Ze wil goed contact met me houden, ze vindt het maar vreemd dat mensen met ruzie uit elkaar gaan. Ze wil haar eigen boontjes kunnen doppen, ons koophuis mag ik in blijven wonen. En ze wil ook niet dat ik er financieel op achteruit ga. Ik zelf wil het liefst bij elkaar blijven. Ze heeft zich inmiddels ingeschreven voor een huur huis maar dat kan nog wel even duren. Ze is ook bij particulieren aan het vragen voor woonruimte. Als ze op haar zelf is wil ze kijken of ze nog gevoelens voor me heeft. Zelf ben ik bang dat dit uiteindelijk tot een definitieve breuk komt. Zolang ze nog bij me woont gaat het soms goed en soms ook weer niet. Vind het zeer moeilijk om hier mee om te gaan. Ik heb nog vreselijk veel gevoelens voor haar.

Niki73

Niki73

24-07-2018 om 17:03

Te negatief?

Kan het zijn dat je het te negatief ziet? Ze wil apart wonen maar jullie relatie wel aanhouden, als ik het goed lees. Veel mensen moeten nadenken over de zin van het/hun eigen leven op deze leeftijd. Ik doe het zelf ook. Ik wil ook dingen veranderen. Meer tijd aan mijn eigen dingen besteden. Doen wat IK belangrijk vind. Misschien heeft je vrouw wel het gevoel dat dat niet kan zolang ze met jou in een huis woont.
Je hebt allerlei angsten, maar geen enkele garantie dat die ook gaan uitkomen. Het zijn jouw angesten, geen werkelijkheid. Als je nu te veel aan haar trekt, dan zal ze zich zeker losrukken. "If you love somebody, set them free." Gun haar het beste, gun haar haar eigen, broodnodige ontwikkeling. Niemand zegt dat je niet van haar mag houden. Hou van haar. Laat haar dat ook voelen. Dan heeft het zeker nog een kans.

Evenzo

Evenzo

24-07-2018 om 20:32

Begin van einde

Mwah. Gezien eerdere voorvallen zou ik denken dat er weer een ander in het spel is. Hou je eigen man tevreden in bed dan krijgt hij geen argwaan. Ik weet het niet hoor. Zeker gezien het afwezige en wispelturige gedrag.
.....

iemand anders

Het lijkt me ook duidelijk dat er (terug) iemand anders in het spel is; een minnaar kan ze beter ontvangen in haar eigen huisje.

Johan

Johan

26-07-2018 om 11:05

gesprek

We hebben wederom gesproken over het weggaan. Een ander is er volgens mij niet, kan in iedergeval niets ontdekken dat het wel zo is, uiteraard speelt het nog wel steeds mee in mijn achterhoofd. Ze wil haar eigen stekkie omdat het vuur gedoofd is zegt ze. Ze wil kijken of ze nog gevoelens voor me kan vinden als ze alleen is. Verder wil ze dat ik niet overdreven aardig tegen haar doe, dit deed ik in het verleden ook nooit. Toch zijn mijn gevoelens aangewakkerd jegens haar en, mocht het ooit weer goed komen, zijn dit wel de gevoelens die ik haar wil meegeven. Even meer aanraken, knuffel etc. zal dit voorlopig niet meer doen. Ze vindt dit ook een beetje vreemd naar vrienden toe als we ze het binnenkort gaan vertellen. Uit elkaar, maar willen wel samen met ze weg. Ze vindt het moeilijk hiermee om te gaan.

We gaan latten

Misschien is dit op dit moment wel de beste omschrijving voor jullie nieuwe situatie. 'Op haar verzoek' kun je er nog aan toevoegen.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.