Relaties Relaties

Relaties

Twijfelachtig....


Temet schreef op 06-04-2023 om 14:28:

[..]

kost wat, maar dan heb je ook wat

Scheiden is duurder

MRI

MRI

06-04-2023 om 16:10

Kersje schreef op 06-04-2023 om 15:42:

[..]

Scheiden is duurder

nou vind je niet dat hij dan ook verder alles alleen moet doen? Qua zijn was doen, kinderen opvoeden, verjaardagen in de gaten houden, kinderen naar tandarts, dokter, kinderfeestjes begeleiden, kleding voor ze kopen, Sint en Kerst voor ze organiseren. Het huis schoon houden, emotionele opvang etc? (van hemzelf én de kinderen) Ik bedoel, hij heeft alleen maar een kok en een sekswerker hè? De rest moet ook gebeuren...

Of bedoel je gewoon maar niet trouwen? Ja dat is misschien wel het allergoedkoopst: gewoon een kok, sekswerker en huishoudster inhuren en verder geen polonaise (of gezelligheid)

MRI schreef op 06-04-2023 om 16:10:

[..]

nou vind je niet dat hij dan ook verder alles alleen moet zijn? Qua zijn was doen, kinderen opvoeden, verjaardagen in de gaten houden, kinderen naar tandarts, dokter, kinderfeestjes begeleiden, kleding voor ze kopen Sint en Kerst voor ze organiseren. Het huis schoon houden, emotionele opvang etc? Ik bedoel, hij heeft alleen maar een kok en een sekswerker hè? De rest moet ook gebeuren...

Of bedoel je gewoon maar niet trouwen? Ja dat is misschien wel het allergoedkoopst: gewoon een kok, sekswerker en huishoudster inhuren en verder geen polonaise (of gezelligheid)

Tuurlijk ben ik het helemaal met jou eens, mijn reactie was ook cynisch bedoeld uiteraard.

Ruud1971! schreef op 06-04-2023 om 12:26:

Even een grapje over het verschil van man/vrouw

Hoe maak je een man gelukkig?

1. Kook voor hem
2. Heb seks met hem

3. Laat hem voor de rest met rust

Hoe maak je een vrouw gelukkig?

Je moet zijn:

1. een vriend
2. goed gezelschap
3. liefhebbend
4. een broer
5. een vaderfiguur
6. meester
7. opvoeder
8. kok
9. schrijnwerker
10. loodgieter
11. mechanieker
12. klusjesman
13. stylist
14. seksuoloog
15. medezwanger
16. psycholoog
17. psychiater
18. therapeut
19. autodidact
20. organisator
21. goede vader
22. proper
23. sympathiek
24. atletisch
25. zacht
26. attent
27. galant
28. intelligent
29. grappig
30. creatief
31. sterk
32. begripvol
33. tolerant
34. voorzichtig
35. ambitieus
36. moedig
37. trouw
38. respectvol
39. passioneel
40. bekwaam

En niet te vergeten:

41. dikwijls complimenten maken
42. houden van shoppen
43. niet overdrijven
44. rijk zijn
45. stressbestendig
46. niet naar andere vrouwen kijken

tegelijkertijd:

47. niet jaloers zijn
48. haar vrijheid geven
49. je familie te vriend houden, zonder haar te verwaarlozen
50. haar troosten en opbeuren in moeilijke tijden

en ook heel belangrijk:

51. verjaardagen niet vergeten: de hare en van de rest van de familie, vrienden, huwelijksverjaardagen van jezelf en al je vrienden, verlovingsverjaardagen van jezelf en....alle mogelijke data die zij vergeet.

Waarmee maar even duidelijk gemaakt wat een simpele zielen mannen toch maar zijn.

(gelukkig zijn er ook wel leuke intelligente mannen) 

Pippeltje schreef op 06-04-2023 om 16:50:

[..]

Waarmee maar even duidelijk gemaakt wat een simpele zielen mannen toch maar zijn.

(gelukkig zijn er ook wel leuke intelligente mannen)

Kijk dit is nou precies een vrouwen reactie puffff. Gelijk op haar teentjes getrapt. Had er nog bij gezet (mannen) grapje en gelijk uit haar plaat. Doe eens rustig zeg.

Ik vond het grappig hoor Ruud, herkende mijzelf hélemaal hahahaha 🤣

Ruud1971! schreef op 06-04-2023 om 12:26:

Even een grapje over het verschil van man/vrouw

Hoe maak je een man gelukkig?

1. Kook voor hem
2. Heb seks met hem

3. Laat hem voor de rest met rust

Hoe maak je een vrouw gelukkig?

Je moet zijn:

1. een vriend
2. goed gezelschap
3. liefhebbend
4. een broer
5. een vaderfiguur
6. meester
7. opvoeder
8. kok
9. schrijnwerker
10. loodgieter
11. mechanieker
12. klusjesman
13. stylist
14. seksuoloog
15. medezwanger
16. psycholoog
17. psychiater
18. therapeut
19. autodidact
20. organisator
21. goede vader
22. proper
23. sympathiek
24. atletisch
25. zacht
26. attent
27. galant
28. intelligent
29. grappig
30. creatief
31. sterk
32. begripvol
33. tolerant
34. voorzichtig
35. ambitieus
36. moedig
37. trouw
38. respectvol
39. passioneel
40. bekwaam

En niet te vergeten:

41. dikwijls complimenten maken
42. houden van shoppen
43. niet overdrijven
44. rijk zijn
45. stressbestendig
46. niet naar andere vrouwen kijken

tegelijkertijd:

47. niet jaloers zijn
48. haar vrijheid geven
49. je familie te vriend houden, zonder haar te verwaarlozen
50. haar troosten en opbeuren in moeilijke tijden

en ook heel belangrijk:

51. verjaardagen niet vergeten: de hare en van de rest van de familie, vrienden, huwelijksverjaardagen van jezelf en al je vrienden, verlovingsverjaardagen van jezelf en....alle mogelijke data die zij vergeet.

Ha ha Ruud, ja leuk! De meeste vrouwen zouden al in hun handjes knijpen en gelukkig zijn als de man 3 van de 51 zouden kunnen afvinken

Mblok

Mblok

06-04-2023 om 22:05 Topicstarter

Anna Cara schreef op 06-04-2023 om 13:05:

[..]

Ruud, ik ben meestal voorstander van scheiden kan altijd nog. Echter TO geeft aan dat geen houden van meer is. Geen liefde. Alleen voor de kinderen twijfel en schuldgevoel. En er broer/zus leven is gekomen. Daarnaast zijn kinderen klachten aan het krijgen. Soms is afstand nemen of scheiden dan goede keuze. Of TO maandje of langer afstand nodig heeft, geen idee.

TO: wat doen alle meningen en adviezen met jou?

Zie even door de bomen het bos niet meer🤣☺️

Zonder gekheid.. de meeste adviezen kan ik helemaal inkomen. Bij de volgende sessie toch maar duidelijk aangeven dat ik er echt een hard hoofd in heb. maar vind het wel heel belangrijk dat we er mee doorgaan zodat we in ieder geval leren om te gaan communiceren. We blijven uiteindelijk altijd de ouders van onze kinderen en daar moeten we in investeren.

Mblok

Mblok

06-04-2023 om 22:07 Topicstarter

Ruud1971! schreef op 06-04-2023 om 07:26:

[..]

Je zit nu nog thuis met hem. Je denkt wss in je hoofd dat je niks meer voor hem voelt maar je weet dat helemaal niet. Misschien ben je overspannen van hem/situatie. Ga anders eens een paar weken ergens anders wonen om te ervaren hem niet meer in je leven te hebben. Geen contact en minimaal een maand. Kom je ook tot rust. Vroeger had je zelfs rusthuizen voor vrouwen die daar toen 6 weken mochten blijven. Ja en de signalen die vrouwen aan hun man geven wordt niet altijd opgepikt door hun. Wij mannen zijn net anders. Venus/mars verhaal.

Liefde wordt sowieso anders met een lange relatie. Wat doen jullie nog samen??

Nee we doen eigenlijk niks meer gezamenlijk. Heb hem laatst wel mee uit eten genomen, en toen dacht hij gelijk dat alles weer koek en ei was..😉

Mblok

Mblok

06-04-2023 om 22:08 Topicstarter

Ruud1971! schreef op 06-04-2023 om 08:45:

[..]

Kijk daar zeg je wat. Vrouwen zijn vaak niet duidelijk in hun communicatie. Het komt niet binnen bij ons als man. Pas als een vrouw zegt geen gevoel enz enz. Dan is ze duidelijk maar ook veel te laat. Nogmaals het verschil van communicatie tussen een man en vrouw is echt anders. Wij mannen denken ze heeft alles en kan alles dus het zal wel goed zijn. Mannen denken functioneel. Wat vrouwen denken is voor mij als man soms ook nog een raadsel haha

Mee eens! 🤣 Zo gaat het hier wel een beetje ja...




Anna Cara schreef op 06-04-2023 om 08:15:

[..]


Ik snap niet dat men niet meer vecht voor elkaar, ook voor de kinderen. Hun huwelijk heeft een reset nodig en kan de liefde echt wel weer komen. Het is nu zakelijk. Misschien heeft TO zelf een probleem die ze reflecteert naar haar man. Wat heeft ze zelf gedaan om het huwelijk te redden?
TO ga eens terug naar de basis. Daarom ervaar eens een maand rust zonder contact met je man.

Mblok

Mblok

06-04-2023 om 22:09 Topicstarter

MRI schreef op 06-04-2023 om 10:41:

[..]

Maar wat komt er dan niet binnen als een vrouw zegt: "ik vind het niet fijn zo, ik wil het graag anders, laten we daar aan werken met zijn twee" ? Is het gewoon niet een manier om haar woorden niet serieus te nemen als je dat niet binnen laat komen? Ik denk dat zoals ik al ik mijn eerst post zei, veel mannen meer op daden dan op woorden reageren. Vrouwen zijn vaak verbaal sterk waar het gevoelens betreft maar een actie als een andere lover nemen of daadwerkelijk vertrekken schudt veel mannen pas echt wakker. Ja dat betekent, en dat ben ik met Temet eens dat ze haar woorden daarvoor niet serieus hebben genomen en 'het zal mijn tijd wel duren' gedacht hebben.
Aan de andere kant vind ik dat vrouwen vaak te lang geduld opbrengen en het na een 'goed gesprek' weer aanzien en hem weer het voordeel van de twijfel geven waar een man al lang heeft laten zien dingen niet anders te willen aanpakken. En de man in kwestie lijkt te denken "vrouwtje zegt niks dus de relatie is goed" terwijl zij steeds meer teleurgesteld wordt en haar hart steeds een beetje meer dicht gaat. Ik vind deze dynamiek toch tragisch.

Maar goed het is natuurlijk een generalisatie aan beiden kanten zullen er uitzonderingen zijn.

on topic: ik zou testen of naar een relatietherapeut gaan van zijn kant de intentie heeft daadwerkelijk dingen anders te gaan doen of dat het slechts een manier is om 'het vrouwtje weer tevreden te stellen' zodat hij op de oude voet door kan gaan over een jaar.

      Denk dat hij echt wel wil veranderen.. tenminste hij probeert het wel

Mblok schreef op 06-04-2023 om 22:09:

[..]

Denk dat hij echt wel wil veranderen.. tenminste hij probeert het wel

Echt geef het een kans. Speel met open kaarten. Kan je toch tegen jezelf zeggen ik heb er alles aan gedaan. Wees echt duidelijk naar je man leuk of niet leuk maar wees eerlijk. Je man heeft echt dingen anders beleefd dan dat jij dat hebt. Kijk ook echt zelf naar je eigen rol. Praat elke week hierover met elkaar, luister naar elkaar en ga wat samen doen. Soms kan boosheid de liefde naar de achtergrond verdrijven. Laat je boosheid/blokkade eens los. Terug naar de basis is eerst weer vriendjes worden😊. Gaan al zoveel huwelijken stuk. Succes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.