Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Twijfelachtig....


Mblok

Mblok

06-04-2023 om 07:23 Topicstarter

Izza schreef op 05-04-2023 om 17:07:

Hij wil alleen de relatie behouden omdat hij niet alleen kan of wil zijn? Dat mag nooit het doel van een (gezonde) relatie zijn. Daar ben jij toch niet voor? Je kunt een ander niet veranderen en moet gelukkig zijn met jezelf en je eigen gezelschap. Een ander is daarop een aanvulling geen invulling omdat he het zelf niet kunt.

En bij elkaar blijven alleen voor de kinderen geloof ik ook niet in. Jullie samen zijn de basis. Dat mag je niet op het bordje van de kinderen schuiven. Die hebben er nu al last van. En dan horen ze met 18 "wij gaan nu uit elkaar want onze taak als ouders is klaar. We waren alleen samen voor jullie". Hoe naar is dat?

Hij vindt het enorm zielig voor de kinderen als we uit elkaar gaan. En ziet het niet zitten als er een andere partner met zijn kinderen zal gaan spelen/boekjes lezen/leuke dingen doen.

Je hebt eigenlijk helemaal gelijk. Dit zou ik ze absoluut niet op hun bordje willen schuiven...

Mblok schreef op 06-04-2023 om 07:18:

[..]

Ik hou van hem omdat hij de vader van mijn kinderen is. Maar dat is geen liefde... Broer/zus relatie.

De twijfel zit hem in wat doe ik de kinderen aan door te willen scheiden.

denk dat we sowieso een therapie moeten volgen om normaal met elkaar te kunnen gaan communiceren..

Je zit nu nog thuis met hem. Je denkt wss in je hoofd dat je niks meer voor hem voelt maar je weet dat helemaal niet. Misschien ben je overspannen van hem/situatie. Ga anders eens een paar weken ergens anders wonen om te ervaren hem niet meer in je leven te hebben. Geen contact en minimaal een maand. Kom je ook tot rust. Vroeger had je zelfs rusthuizen voor vrouwen die daar toen 6 weken mochten blijven. Ja en de signalen die vrouwen aan hun man geven wordt niet altijd opgepikt door hun. Wij mannen zijn net anders. Venus/mars verhaal.

Liefde wordt sowieso anders met een lange relatie. Wat doen jullie nog samen??

Mijn mening dit lezende: zet door en ga uit elkaar. 

Zeg duidelijk in therapie of nu dat je niet verder wil omdat er geen liefde meer is. Je man hoopt maar jij bent volledig uitgecheckt. Gun jullie beiden een toekomst in rust en liefde. Zonder elkaar als stel dus. 

" Ja en de signalen die vrouwen aan hun man geven wordt niet altijd opgepikt door hun. Wij mannen zijn net anders. Venus/mars verhaal."

Ik had ooit beroepshalve eens een gesprek met een man die volkomen van de kaart was omdat zijn vrouw de scheiding had ingezet. Volledig overdonderd. Dit had hij nooit verwacht. Hoe kon dat nou toch?

Enige minuten verder in het gesprek "ja, ze zei altijd wel dat ze weg wilde, maar ik dacht, dat doet ze toch niet". 

Mars en Venus mijn neus! Het is regelmatig ook het hardnekkig negeren van alle signalen. Is een vrouw duidelijk in wat ze wil en niet wil van haar man, dan moet ze niet zo zeuren. Is ze minder uitgesproken, dan moet ze duidelijker zijn. En als ze dan na jaren tegen dovenmansoren praten besluit dat het wel welletjes geweest is, dan zag de man dit niet aankomen, want Mars en Venus. Tuurlijk

Temet schreef op 06-04-2023 om 08:19:


Mars en Venus mijn neus! Het is regelmatig ook het hardnekkig negeren van alle signalen. Is een vrouw duidelijk in wat ze wil en niet wil van haar man, dan moet ze niet zo zeuren. Is ze minder uitgesproken, dan moet ze duidelijker zijn.

Kijk daar zeg je wat. Vrouwen zijn vaak niet duidelijk in hun communicatie. Het komt niet binnen bij ons als man. Pas als een vrouw zegt geen gevoel enz enz. Dan is ze duidelijk maar ook veel te laat. Nogmaals het verschil van communicatie tussen een man en vrouw is echt anders. Wij mannen denken ze heeft alles en kan alles dus het zal wel goed zijn.  Mannen denken functioneel. Wat vrouwen denken is voor mij als man soms ook nog een raadsel haha




Anna Cara schreef op 06-04-2023 om 08:15:

Mijn mening dit lezende: zet door en ga uit elkaar.

Zeg duidelijk in therapie of nu dat je niet verder wil omdat er geen liefde meer is. Je man hoopt maar jij bent volledig uitgecheckt. Gun jullie beiden een toekomst in rust en liefde. Zonder elkaar als stel dus.


Ik snap niet dat men niet meer vecht voor elkaar, ook voor de kinderen. Hun huwelijk heeft een reset nodig en kan de liefde echt wel weer komen. Het is nu zakelijk. Misschien heeft TO zelf een probleem die ze reflecteert naar haar man. Wat heeft ze zelf gedaan om het huwelijk te redden?
TO ga eens terug naar de basis. Daarom ervaar eens een maand rust zonder contact met je man. 

MRI

MRI

06-04-2023 om 10:41

Ruud1971! schreef op 06-04-2023 om 08:45:

[..]

Kijk daar zeg je wat. Vrouwen zijn vaak niet duidelijk in hun communicatie. Het komt niet binnen bij ons als man. Pas als een vrouw zegt geen gevoel enz enz. Dan is ze duidelijk maar ook veel te laat. Nogmaals het verschil van communicatie tussen een man en vrouw is echt anders. Wij mannen denken ze heeft alles en kan alles dus het zal wel goed zijn. Mannen denken functioneel. Wat vrouwen denken is voor mij als man soms ook nog een raadsel haha

Maar wat komt er dan niet binnen als een vrouw zegt: "ik vind het niet fijn zo, ik wil het graag anders, laten we daar aan werken met zijn twee" ? Is het gewoon niet een manier om haar woorden niet serieus te nemen als je dat niet binnen laat komen? Ik denk dat zoals ik al ik mijn eerst post zei, veel mannen meer op daden dan op woorden reageren. Vrouwen zijn vaak verbaal sterk waar het gevoelens betreft maar een actie als een andere lover nemen of daadwerkelijk vertrekken schudt veel mannen pas echt wakker. Ja dat betekent, en dat ben ik met Temet eens dat ze haar woorden daarvoor niet serieus hebben genomen en 'het zal mijn tijd wel duren' gedacht hebben. 
Aan de andere kant vind ik dat vrouwen vaak te lang geduld opbrengen en het na een 'goed gesprek' weer aanzien en hem weer het voordeel van de twijfel geven waar een man al lang heeft laten zien dingen niet anders te willen aanpakken. En de man in kwestie lijkt te denken "vrouwtje zegt niks dus de relatie is goed" terwijl zij steeds meer teleurgesteld wordt en haar hart steeds een beetje meer dicht gaat. Ik vind deze dynamiek toch tragisch. 

Maar goed het is natuurlijk een generalisatie aan beiden kanten zullen er uitzonderingen zijn. 

on topic: ik zou testen of naar een relatietherapeut gaan van zijn kant de intentie heeft daadwerkelijk dingen anders te gaan doen of dat het slechts een manier is om 'het vrouwtje weer tevreden te stellen' zodat hij op de oude voet door kan gaan over een jaar. 

Ruud1971! schreef op 06-04-2023 om 08:45:

[..]

Kijk daar zeg je wat. Vrouwen zijn vaak niet duidelijk in hun communicatie. Het komt niet binnen bij ons als man. Pas als een vrouw zegt geen gevoel enz enz. Dan is ze duidelijk maar ook veel te laat. Nogmaals het verschil van communicatie tussen een man en vrouw is echt anders. Wij mannen denken ze heeft alles en kan alles dus het zal wel goed zijn. Mannen denken functioneel. Wat vrouwen denken is voor mij als man soms ook nog een raadsel haha




Anna Cara schreef op 06-04-2023 om 08:15:

[..]


Ik snap niet dat men niet meer vecht voor elkaar, ook voor de kinderen. Hun huwelijk heeft een reset nodig en kan de liefde echt wel weer komen. Het is nu zakelijk. Misschien heeft TO zelf een probleem die ze reflecteert naar haar man. Wat heeft ze zelf gedaan om het huwelijk te redden?
TO ga eens terug naar de basis. Daarom ervaar eens een maand rust zonder contact met je man.

Ruud laat me niet zo lachen op deez' regenachtige ochtend😉😂. De man snapt het niet dus de vrouw is niet duidelijk. Dat is toch geen logica, dat is afschuiven.


Max88 schreef op 06-04-2023 om 10:56:

[..]

Ruud laat me niet zo lachen op deez' regenachtige ochtend😉😂. De man snapt het niet dus de vrouw is niet duidelijk. Dat is toch geen logica, dat is afschuiven.


Nee Max88 wij zijn nou eenmaal anders. Als zo iets besproken wordt en je gaat er aan werken en er volgen maanden met liefde/seks, knuffels, romantische uitjes enz enz dan denk ik als man alles is weer oke. Vraag er niet meer naar. Zeker in mijn voorbeeld dat een vrouw weer zegt hou van je en wil altijd bij je blijven en dan een paar dagen later zegt we worden niet samen oud. Hoe dan denk ik dan. Wat heb ik gemist of speelde mevrouw toneel de afgelopen maanden. Waarom zeggen vrouwen ik hou van je terwijl ze al uitgecheckt waren/zijn. Kan toch niet. Nee de emotie komt weer bij hun op en kijken alleen naar het slechte, kunnen niet vergeven/vergeten. Nogmaals genoeg verhalen van mannen gelezen waarbij hetzelfde is gebeurd. Mannen denken echt anders. Functioneel vs emotioneel

Ruud1971! schreef op 06-04-2023 om 12:00:

[..]

Nee Max88 wij zijn nou eenmaal anders. Als zo iets besproken wordt en je gaat er aan werken en er volgen maanden met liefde/seks, knuffels, romantische uitjes enz enz dan denk ik als man alles is weer oke. Vraag er niet meer naar. Zeker in mijn voorbeeld dat een vrouw weer zegt hou van je en wil altijd bij je blijven en dan een paar dagen later zegt we worden niet samen oud. Hoe dan denk ik dan. Wat heb ik gemist of speelde mevrouw toneel de afgelopen maanden. Waarom zeggen vrouwen ik hou van je terwijl ze al uitgecheckt waren/zijn. Kan toch niet. Nee de emotie komt weer bij hun op en kijken alleen naar het slechte. Nogmaals genoeg verhalen van mannen gelezen waarbij hetzelfde is gebeurd. Mannen denken echt anders. Functioneel vs emotioneel

Rationeel denk ik, maar ook niet altijd.

Ik heb een vriend die een andere taal spreekt als dat ik doe. Dus spreken we samen Engels. Waarmee ik wil zeggen dat als je elkaars taal niet spreekt, je dus moet inzetten op een manier die beide partijen ligt. Je kunt niet concluderen dat het een andere taal is en dan stilte en niets meer. Je moet oplossingsgericht zijn en dat ligt niet in: er is nog wel wat lichamelijks dus ik vraag er maar niet naar. Dat spreek je dus uit: zitten we nog op dezelfde golflengte?/het lijkt goed te gaan in mijn ogen, ervaar jij dat ook zo?/hoe voel jij je?/wat kan ik betekenen?

Even een grapje over het verschil van man/vrouw

Hoe maak je een man gelukkig?

1. Kook voor hem
2. Heb seks met hem

3. Laat hem voor de rest met rust

Hoe maak je een vrouw gelukkig?

Je moet zijn:

1. een vriend
2. goed gezelschap
3. liefhebbend
4. een broer
5. een vaderfiguur
6. meester
7. opvoeder
8. kok
9. schrijnwerker
10. loodgieter
11. mechanieker
12. klusjesman
13. stylist
14. seksuoloog
15. medezwanger
16. psycholoog
17. psychiater
18. therapeut
19. autodidact
20. organisator
21. goede vader
22. proper
23. sympathiek
24. atletisch
25. zacht
26. attent
27. galant
28. intelligent
29. grappig
30. creatief
31. sterk
32. begripvol
33. tolerant
34. voorzichtig
35. ambitieus
36. moedig
37. trouw
38. respectvol
39. passioneel
40. bekwaam

En niet te vergeten:

41. dikwijls complimenten maken
42. houden van shoppen
43. niet overdrijven
44. rijk zijn
45. stressbestendig
46. niet naar andere vrouwen kijken

tegelijkertijd:

47. niet jaloers zijn
48. haar vrijheid geven
49. je familie te vriend houden, zonder haar te verwaarlozen
50. haar troosten en opbeuren in moeilijke tijden

en ook heel belangrijk:

51. verjaardagen niet vergeten: de hare en van de rest van de familie, vrienden, huwelijksverjaardagen van jezelf en al je vrienden, verlovingsverjaardagen van jezelf en....alle mogelijke data die zij vergeet.

toevoeging:

52. vooral nooit van dit soort 'grappig' bedoelde onzin verkondigen

Jippox schreef op 06-04-2023 om 12:29:

toevoeging:

52. vooral nooit van dit soort 'grappig' bedoelde onzin verkondigen

Haha nee klopt want dan moeten ze in de spiegel kijken hoe hun gedrag is.

MRI

MRI

06-04-2023 om 12:41

Ruud1971! schreef op 06-04-2023 om 12:26:

Even een grapje over het verschil van man/vrouw

Hoe maak je een man gelukkig?

1. Kook voor hem

2. Heb seks met hem


Ik zou zeggen: huur een kok en een prostituee in. Dan heb je rust en hoef je verder niets

Ruud1971! schreef op 06-04-2023 om 08:45:

[..]

Ik snap niet dat men niet meer vecht voor elkaar, ook voor de kinderen. Hun huwelijk heeft een reset nodig en kan de liefde echt wel weer komen. Het is nu zakelijk. Misschien heeft TO zelf een probleem die ze reflecteert naar haar man. Wat heeft ze zelf gedaan om het huwelijk te redden?
TO ga eens terug naar de basis. Daarom ervaar eens een maand rust zonder contact met je man.

Ruud, ik ben meestal voorstander van scheiden kan altijd nog. Echter TO geeft aan dat geen houden van meer is. Geen liefde. Alleen voor de kinderen twijfel en schuldgevoel.  En er broer/zus leven is gekomen. Daarnaast zijn kinderen klachten aan het krijgen. Soms is afstand nemen of scheiden dan goede keuze. Of TO maandje of langer afstand nodig heeft, geen idee. 

TO: wat doen alle meningen en adviezen met jou? 

MRI schreef op 06-04-2023 om 12:41:

[..]


Ik zou zeggen: huur een kok en een prostituee in. Dan heb je rust en hoef je verder niets

kost wat, maar dan heb je ook wat

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.