Relaties Relaties

Relaties

Uit elkaar gaan om stiefdochter? Baby in het spel..

Met alle respect TO, maar je hebt een zooitje van je leven gemaakt. Tijd om de regie weer te pakken. Dus ga weer werken, zoek een huis voor jezelf en bereid je voor op een leven als alleenstaand moeder met je kinderen. Deze man is niet goed voor jou (en je kinderen). 

Gaat dit nou weer om dezelfde man als de man die wel zijn eigen dochter maar niet de inwonende dochter van TO een kus geeft bij het weegaan?

De eerdere topics van deze Wilma lijken verzonnen want de gezinssamenstelling is steeds weer anders volgens haar en het lijkt erop dat ze de verhalen verzint. 

LifeEvent! schreef op 13-03-2026 om 22:22:

De eerdere topics van deze Wilma lijken verzonnen want de gezinssamenstelling is steeds weer anders volgens haar en het lijkt erop dat ze de verhalen verzint.

Dat gebeurt wel vaker op fora. Om niet teveel feiten te delen, uit angst voor herkenbaarheid. Al hoop ik dat TO wel een grote fantast is. Want dit is toch wel heel verdrietig voor de kinderen. 

Dweedledee schreef op 13-03-2026 om 22:36:

[..]

Dat gebeurt wel vaker op fora. Om niet teveel feiten te delen, uit angst voor herkenbaarheid. Al hoop ik dat TO wel een grote fantast is. Want dit is toch wel heel verdrietig voor de kinderen.

Ja, af en toe houd je je hart vast. Ook bij NC-X trouwens.

Kijkend naar mijn omgeving ben ik bang dat het niet altijd fantasie is.

Triest dat sommige mensen niet alleen van hun eigen leven een puinhoop maken, maar daar ook nog een rits kinderen in meesleept. En er dan nog eentje bijmaken. Want...? Het was al zo gezellig allemaal? Een kindje erbij maakt alles goed?
Ik wilde eerst nog een beetje begripvol reageren, maar de schrijfstijl kwam me al zo bekend voor. Dus maar even geloept (zoals hierboven dus ook mensen gedaan hebben). Wat een drama allemaal. 

Eens met anderen hierboven: probeer de schade nu zoveel mogelijk te beperken en ga voor je jezelf en je eigen kinderen een leven opbouwen. Hopelijk komt dan in ieder geval stiefdochter nog enigszins goed terecht.

AnnaPollewop schreef op 14-03-2026 om 14:20:

[..]

Ja, af en toe houd je je hart vast. Ook bij NC-X trouwens.

Die ziet zelf tenminste nog in dat er voor zijn dochter een probleem is. Dat heeft Wilma28 totaal niet helder voor de bril. Die denkt alleen aan zichzelf.

Thy

Thy

16-03-2026 om 18:22

Als ik zo eens teruglees, dan zie ik dat je al twee jaar lang je ongenoegen over je man op dit forum beschrijft. 
Vrijwel alle reacties komen erop neer dat je voor jezelf en je kind(eren) moet kiezen en dat dit een ongezonde dynamiek is.
Je kunt elke keer een nieuwe situatieschets op dit forum neerzetten, maar de oplossing ligt toch echt bij jou en niet bij ons. 
Je neemt de regie en je gaat, of je blijft. Wat jij wilt. Maar het heeft volgens mij geen zin om jarenlang te beschrijven hoe ongelukkig je bent en hoe slecht je man is, als je niet bereid bent om uiteindelijk zelf stappen te ondernemen. Dat kunnen wij echt niet voor je doen.
Sterkte.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.