Relaties Relaties

Relaties

Vakantie samengesteld gezin: ben ik de zeikerd?


HarrieDelSol

HarrieDelSol

20-08-2022 om 16:08 Topicstarter

Zij was teleurgesteld en het er niet mee eens. Blijft bij het verhaal dat het zonder kinderen op vakantie wel leuk is. Een hele discussie die steeds in cirkels draaide. 

Heel egoistisch, maar de tijd met de kinderen besteed ik liever leuk met de kinderen en mijn "vrije tijd" vul ik zelf in. Omdat we in een totaal andere fase zitten (haar kinderen een stuk ouder), anders doen qua opvoeding, anders denken over de kinderen vind ik de verschillen veel te groot om er iets van te kunnen maken wat voor iedereen leuk is. 

Relaties in de toekomst dat wordt gewoon scharrelen in de tijd dat kinderen bij hun moeder zijn. Een samengesteld gezin, dat ga ik niet meer proberen. Vrouwen zonder kinderen in mijn leeftijdscategorie hebben meestal heel bewust geen kinderen. Die zitten niet te wachten op jonge "bonuskinderen" en voor mijn kinderen zit ik niet te wachten op iemand die liever geen kinderen heeft. 

 Kinderen reageren er blij op. Zeggen dat ik beter iemand kan hebben die voor minder stress zorgt. Maar ik heb me voorgenomen om "relaties" en kinderen voortaan apart te houden. 

'Blijft bij het verhaal dat het zonder kinderen op vakantie wel leuk is.' Dat vind ik eigenlijk niog het meest zorgwekkende in dit hele vehaal, dat ze eigenlijk zelf ook niet op vakantie wil met haar kinderen. Oké, vakantie met pubers kan een zware dobber zijn, maar meestal begin je er toch welgemoed en vol goede intenties aan.
Goed dat je de relatie verbroken hebt. Ik zou haar toewensen dat ze hulp zoekt voor zichzelf en haar kinderen. er zijn genoeg punten om aan te werken. Met als doel dat ze weer de moeder wil zijn die haar kinderen nodig hebben.

Tsjor

Ik hoop van harte dat de opstelling van de moeder in kwestie naar haar kinderen niet is voortgesproten uit behaagzucht naar TO; van wie ze haarfijn aanvoelde dat hij hun niet echt op prijs stelde ...

jee RodeKrullenbol, je kunt bijzondere, maar ook wel gecompliceerde associaties maken. Ik moest even nadenken: dus zij denkt dat hij en daarom gaat zij.... Oke. Tsjor

tsjor schreef op 20-08-2022 om 21:35:

jee RodeKrullenbol, je kunt bijzondere, maar ook wel gecompliceerde associaties maken. Ik moest even nadenken: dus zij denkt dat hij en daarom gaat zij.... Oke. Tsjor

Gecompliceerd? Het zou juist van een schrikbarende eenvoud zijn. Kinderen uit een vorige relatie een beletsel voor een nieuwe relatie? Dan maar weg ermee!

RodeKrullenbol schreef op 20-08-2022 om 21:33:

Ik hoop van harte dat de opstelling van de moeder in kwestie naar haar kinderen niet is voortgesproten uit behaagzucht naar TO; van wie ze haarfijn aanvoelde dat hij hun niet echt op prijs stelde ...

Precies het gevoel dat ik er ook bij kreeg. 

Ik geloof niet dat de manier van opvoeden van moeder pas begonnen is toen ze de relatie met HarriedelSol kreeg. Dus ik vind het zeer onwaarschijnlijk dat 'behaagzucht' de reden is dat ze haar kinderen zo opvoedt. Uit de verhalen van HarriedelSol komt eerder het beeld naar voren van een moeder die in eerste instantie, uit liefde, veel heeft toegegeven en nu geen grip meer heeft op haar kinderen, niet weet hoe ze daarmee om moet gaan en er ook niet blij mee is. Misschien hangt ze juist aan de relatie met HarriedelSol omdat ze ziet dat hij zo met zijn kinderen omgaat zoals zij dat eigenlijk wel zou willen doen en ergens hoopt dat hij ook haar kinderen zo kan aanpakken. Puur speculatie, maar met meer onderbouwing mogelijk dan de hypothese van 'behaagzucht'.

Tsjor

Waarom zou de moeder in kwestie nou weer overspannen zijn en een burnout hebben? Alsof er niet gewoon ook waardeloze moeders bestaan, die gewoon geen zin hebben om tijd en aandacht in hun kinderen te steken en er liefst zo snel mogelijk af willen.

Inderdaad Wendelmoed; dat zijn er maar heel weinig. De meeste ouders beginnen vol liefde en goede moed aan kinderen. Gelukkig.

MRI

MRI

21-08-2022 om 11:35

RodeKrullenbol schreef op 20-08-2022 om 21:33:

Ik hoop van harte dat de opstelling van de moeder in kwestie naar haar kinderen niet is voortgesproten uit behaagzucht naar TO; van wie ze haarfijn aanvoelde dat hij hun niet echt op prijs stelde ...

ja maar ook als dat het geval zou zijn, is het dan niet beter dat de relatie is verbroken? Dan was het sws toxisch, toch?

MRI schreef op 21-08-2022 om 11:35:

[..]

ja maar ook als dat het geval zou zijn, is het dan niet beter dat de relatie is verbroken? Dan was het sws toxisch, toch?

Seauouiseau.

Pippeltje schreef op 21-08-2022 om 11:30:

Inderdaad Wendelmoed; dat zijn er maar heel weinig. De meeste ouders beginnen vol liefde en goede moed aan kinderen. Gelukkig.

Gelukkig wel ja, maar neemt niet weg dat er zeker ook moeders zijn die het wel als een last of obstakel zien uit eigenbelang of welke reden dan ook. Het wordt wel heel vaak over vaders gezegd die niet naar hun kinderen omkijken, maar zo bestaan er zeker ook moeders al zijn ze in de minderheid. Waarom mag dat niet gezegd worden? 

Ik vind de oplossing van deze vrouw, om dan maar zonder kinderen op vakantie te gaan, nu ook niet overlopen van liefde voor haar kinderen die een product zijn van haar eigen opvoeding. 

Hoe dan ook, de meest positieve beslissing voor alle partijen is volgens mij genomen, het verbreken van deze relatie!

HarrieDelSol

HarrieDelSol

21-08-2022 om 15:19 Topicstarter

Ik denk ook niet dat het uit behaagzucht was, maar eerder haar manier van opvoeden. Niet op vakantie onderneemt ze ook niet veel met de kinderen. 

Ik denk niet dat dat begonnen is toen ze met mij begonnen is, maar al langer zo is. Vakantie zijn ze bijvoorbeeld amper geweest. Uitstapjes ook weinig. Als ik het goed heb, zijn ze een keer of 2 op vakantie geweest buiten deze vakantie. De bekende dierentuinen, pretparken e.d. waar ouders normaal met kinderen heen gaan zijn ze of niet geweest of met school. 

Dingen als bv. geen werk maken van zakgeld, maar gewoon de pinpas geven vind ik ook wel erg laisser-faire. Ik weet ook zeker dat de bedragen waar het om gaat een veelvoud zijn van de bedragen die worden genoemd in het puber-zakgeldtopic waar ik hier op dit forum in zat te lezen.

Persoonlijk denk ik dat ze niet van slechte wil is geweest qua opvoeding, maar ergens een keer tot de conclusie is gekomen dat ze sommige dingen teveel op hun beloop heeft gelaten. 

Behalve 'laisser fair' vind ik het eigenlijk ook vrij gevaarlijk. Weet jij veel wat zij voor gekke dingen ineens kan doen met je geld. Ik neem aan dat het haar enige rekening is; stel je voor dat ze het maandbedrag ineens opmaakt of zo...

Ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt Harrie. Deze relatie voegde niks toe aan jouw leven en ook niet aan die van je kinderen. Ik denk overigens dat de houding van moeder en kinderen en het gebrek aan opvoeding van moeder ook in andere relaties een issue zal worden. 
Ik hoop wel echt dat deze moeder tot inkeer komt en bedenkt dat er echt dingen anders moeten. Ze neemt geen enkele verantwoordelijkheid (en de vader van de kinderen al helemaal niet) en leert haar kinderen ook niet om dat zelf wel te doen.
Je schrijft dat ze bijvoorbeeld gaan zakgeld geeft, maar de pinpas ter beschikking stelt. Dat zal de kinderen ook niet motiveren om een baantje te nemen, want ze kunnen toch wel onbeperkt mama's geld uitgeven. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.