Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Vakantie samengesteld gezin: ben ik de zeikerd?


HarrieDelSol

HarrieDelSol

22-08-2022 om 08:14 Topicstarter

Pippeltje schreef op 21-08-2022 om 20:08:

Behalve 'laisser fair' vind ik het eigenlijk ook vrij gevaarlijk. Weet jij veel wat zij voor gekke dingen ineens kan doen met je geld. Ik neem aan dat het haar enige rekening is; stel je voor dat ze het maandbedrag ineens opmaakt of zo...

Dan ben je er wel in één keer van genezen en zou het in een keer afgelopen zijn. Spaargeld verbrassen of zo, dat gaat niet, want elke maand is alles op. Eigenlijk al voor het einde van elke maand.

Maar voor een puber gaat het om behoorlijke bedragen in vergelijking met bedragen die ik lees in het zakgeld-topic hier of bijvoorbeeld de website van Nibud. 

De jongste heeft die pinpas niet en moet dus alles aan moeder vragen of aan zijn zus. Dat eerste snap ik wel. Als hij bijvoorbeeld voor zijn verjaardag geld kreeg, dan was dat de dag erop al op aan tegoed voor allerlei Playstation-spellen.

Ik denk dat ze veel meer leren als ze realistisch bedrag aan zakgeld krijgen. Het is ook eerlijker. Nu moet de een alles vragen en kan de ander gewoon maar kopen, pinnen of bestellen. 

Natuurlijk zal de jongste fouten maken. Hij zal best weleens zijn maandelijkse zakgeld of wekelijke zakgeld in een keer opmaken aan Playstation-tegoed, maar het leereffect zit dan ook in de rest van de periode niets meer hebben. 

De oudste zou met zakgeld behoorlijk in moeten gaan perken qua uitgaven schat ik zo in. Koopt geen dure dingen, maar wel veel goedkope prullen van Aliexpress, fast food uitgaven en dat soort dingen.

Maar niet meer mijn pakkie an. Klinkt hard, maar zo is het wel.

Leene

Leene

22-08-2022 om 10:19

Volgens mij kunnen we úren doorpraten over deze moeder. Maar behalve dat het niet eerlijk is, wij kennen haar kant van het verhaal niet,  is het ook weinig zinvol als Harry heeft besloten de relatie te stoppen.

Het enige is, dat als Harry nog een keer met zijn ( ex) vriendin praat, en die kinderen gaan hem werkelijk aan het hart, is zeggen dat die kinderen meer nodig hebben dan zij nu kan of wil geven. ( en dan bedoel ik niet geld) maar sturing en kaders en aanraden om meer hulp en ondersteuning te zoeken.. maar ja of ze het gaat aannemen van een ex vraag ik me af. 
En verder mag je hopen dat ze andere familie of andere mensen hebben waar ze zich aan kunnen optrekken en stabieler worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.