Relaties Relaties

Relaties

Miss

Miss

03-11-2018 om 23:05

Verder na ontrouw deel 5


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Miss

Miss

17-02-2019 om 19:23

Mwa

Nou ik ben niet van de payback.

Wel ben ik een stuk opener naar mijn mede mens geworden, dus ja ook spraakzamer tegen mannen.

Tot een half jaar geleden was Ik altijd wat gereserveerd, terughoudender. Heb dan ook jaren in een mannen bedrijf gewerkt waardoor je je gesloten op moest stellen anders werd het te gek.
Dat was dan ook één van mijn eerste reacties na uitkomst: En ik maar telefoonnummers van mannen kapot scheuren of door de versnipperaar doen.... ohohoho....sjiezus.
Nu denk ik daar wel anders over, praten deed ik niet en nu stel ik me meer open voor nieuwe contacten. Maar meer in het algemeen. Echt een andere man opzoeken en mee naar bed gaan, nee dankjewel. In mijn volgend leven ga ik met een vrouw samen wonen, vriendin of zus
Geen vent meer voor mij, als mijn huwelijk ooit echt stopt... eindigt...

Ik ook

Ik ook

19-02-2019 om 08:24

Wraak

Kan mij voorstellen dat ik zoiets zou doen bij een eenmalige vrijpartij. Maar om een affaire te starten in zijn vriendenkring zag ik niet zitten. Zonder gekheid ik ben daar veel te onzeker over mijn lichaam voor. Moet er niet aan denken me uit te kleden bij een andere man.

Heb heel veel wraak gedachtes en gevoelens gehad. Niets mee gedaan, want het lost niets op, en uiteindelijk nemen die gevoelens vanzelf af. Al lijkt me verstandig dat ik haar nooit meer zien. Zou niet weten wat ik dan zou doen. Waarschijnlijk omdraaien en weglopen.

Mari

Mari

19-02-2019 om 16:13

Nee juist niet uit wraak

Het ging er om dat je door zelf een keer met een ander te vrijen, je de energetische balans kon herstellen: van dader- slachtoffer (met veel verdriet) naar: het achter je kunnen laten omdat het nou ook weer niet zo veel voorstelde. Maar goed bij mij ging het vreemdgaan niet om een hele affaire. Ik had het bijna gedaan, zelfs zonder mijn partner het te laten weten, gewoon voor mijn zelf besef. Bijna om de relatie te redden want ik wist: ik blijf anders in dit verdriet, dit slachtofferschap hangen. Maar goed, ik kon het uiteindelijk toch niet en het ging uit omdat ik dat eeuwig terugkerende verdriet en onzekerheid niet meer aankon.

Pennestreek

Pennestreek

19-02-2019 om 16:37

Mari

Maar werkt dat dan ook als het affaire was, of alleen als het vreemdgaan van je partner een eenmalige actie was? Want die twee dingen wegen, lijkt mij, emotioneel niet hetzelfde.

Ik was echt compleet ondersteboven van de affaire van man, ook al waren we aan het scheiden. Maar ik was ook danig van de leg toen er ook nog zo'n eenmalige misstap bleek te zijn geweest in het verleden bij man. Misschien lag het aan mijn gemoedstoestand toen, dat die boodschap keihard binnenkwam. Maar het deed weer vreselijk veel pijn, en ik heb toen serieus getwijfeld aan of zo'n doorstart überhaupt nog wel zin had. Ik weet ook nog steeds niet of ik er nou blij mee ben dat ik het weet of niet. Ik ben blij dat man zo open wilde zijn, echt schoon schip maken, toen we onze relatie weer wilden proberen op te bouwen. Maar het was weer een harde klap. En ik begrijp het oprecht niet, vooral vanwege het moment. Onze oudste was toen net een jaar. Hoe kun je nou als je thuis een baby hebt je relatie zo op het spel zetten??

Nee, voor mij zou het de balans niet herstellen. De schade is aangericht, en blijvend. Een 'uitstapje' van mij zou me niet beter doen voelen over mezelf. Het zou voor mij denk ik juist averechts werken. Ik zou me toch schuldig voelen, en vies denk ik ook. Dus nee, toch maar niet.

Yanea

Yanea

19-02-2019 om 17:44

Mari

Maar als het vreemdgaan niet zo veel voorstelde, is er toch geen sprake van een verstoorde balans die hersteld moet worden?

Nijntje

Nijntje

19-02-2019 om 19:14

Balans verstoord

Ik snap ergens wel wat je bedoeld met balans herstellen. Het is ook wel eens door mijn gedachten gegaan. Mijn man is vreemd gegaan vanuit seksverslaving. Dus om die balans te herstellen moet ik behoorlijk los gaan 😋
Het helpt mij om het verhaal van twee kanten te bekijken. Hij heeft het niet gedaan om mij te kwetsen maar het heeft mij natuurlijk mega gekwetst.

Mari

Mari

19-02-2019 om 19:23

nee

Ik denk dat het voor een langdurige affaire niet zou helpen. Ik weet eigenlijk helemaal niet of het zou helpen, ook niet bij een one night stand-vreemdgaan. Achteraf zie ik dat het überhaupt overwegen ook maar een noodgreep was want ik wilde het helemaal niet. Ik wilde alleen maar van het verdriet en de gekwetstheid af. Had ik het wel gekund, dan was ik misschien nog in die relatie geweest en de vraag is of dat nou zo wenselijk was want bij mijn ex was het een heel complex gebeuren van seksverslaving voortkomend uit een narcistische persoonlijkheidsstoornis.

Puinhoop

Puinhoop

20-02-2019 om 19:28

Wraak

Het maakt de gemoederen wel los, hoor ik. waar ik me even over verbaas, is die van 'Ik ook': te onzeker over jen lichaam om je bij een andere man uit te kleden. Jee, ik ben ook geen godin van twintig meer, maar kom, die mannen van je leeftijd zijn zelf toch ook geen Mister Universe meer? Daardoor zou ik me niet laten weerhouden.
Nee, ik doe het ook niet, vooral omdat ik eigenlijk helemaal geen trek heb in een andere man. Ik kom zelden tot nooit een man tegen waar ik net zo warm van wordt als die van mezelf
Het was niet bedoeld als wraak eigenlijk hoor. Meer om inderdaad die balans te herstellen. Kijk eens hoe het is als je dat overkomt, hoe voelt het als je vrouw vreemdgaat? Gewoon om even de puntjes op de i te zetten, zodat hij goed beseft wat hij bijna had weggegooid.
Ik baal gewoon dat hij pas zo laat verteld heeft dat ze ook gesext hadden. Had hij dat meteen gedaan, met naam erbij, had ik haar meteen opgezocht. Of wel direct die mail verstuurd. Nu kan het niet meer, want wie weet wat ze dan doet. Weer contact zoeken met mijn man, en die zal ook boos zijn dat ik dat gedaan heb.

Ik heb er de laatste week gelukkig niet meer elke dag last van. Soms is het er elke dag, soms is het ineens naar de achtergrond en kan ik het wat loslaten, denk ik er wel aan maar raakt het me niet meer als een zwaard.

Nee, echt een affaire mag het niet heten, denk ik. hij is de eerste avond met 'r mee naar bed gegaan, daarna heeft hij haar nog drie keer opgezocht, waarvan de laatste keer het zoenen zo hevig werd dat hij sprak van 'droogneuken'. En hij zegt zo blij te zijn dat het toch bij die ene keer is gebleven, hoewel ik er een tikje anders over denk. Eén keer is een keer, niet nog es opzoeken en zo hevig zoenend op de bank liggen.

Mannen schijnen ook te denken dat het allemaal niet zo erg is als ze niet klaar zijn gekomen. Ik kwam het laatst op tv tegen, die verdediging. Alsof mij dat wat uitmaakt: ze hebben elkaar in alle hoeken gebogen, oraal, achterom, Joost mag weten wat, nou èn dat ie niet klaar kwam, dat is bij mij ook zo vaak gebeurd en dan is het toch echt wel een potje vrijen voor mij hoor. Ik vroeg hem of het hem wat uitmaakt, als ik met een ander was geweest en die man was niet gekomen. Ja, dat maakte hem wel uit, of die in mij had geloosd of niet. Dat zou hij erger vinden.
Rare wezen, die mannen.

Mari

Mari

20-02-2019 om 19:35

Mannen

Mijn guilty pleasure is op het ogenblik de serie "De mannentester" naar een boek van Heleen van Rooy. Het gaat over een vrouw die en bureau heeft om mannen te testen op hun trouw. Zij wordt ingehuurd door (toekomstige) echtgenotes om te kijken of een man trouw blijkt. nou je begrijpt het al, geen enkele man blijkt trouw. Dat is ook haar credo "als je op de juiste 'knopjes' drukt, valt elke man voor een verleidelijke vrouw.

En als ik hier op OOL kijk en zo het draadje lees, zet het me wel aan denken... Wat denken jullie?

Nijntje

Nijntje

20-02-2019 om 22:13

Moeilijk

Vandaag overdag ging het zo goed en nu voel ik mij weer zo ellendig en verdrietig. Ik wordt er moedeloos van, het blijft zo pijnlijk. Ik weet dat het wel weer weg gaat en het een ander moment weer anders voelt. Maar dit soort momenten wil ik het opgeven.. Ga ik huizen kijken op funda etc. Dan trekt een nieuwe start. Ik vind het zo oneerlijk wat hij gedaan heeft en zoveel leugens. Hoe ga ik hem ooit weer vertrouwen. Ik kan het waarom ook niet snappen. Ik blijf zo boos op hem, waarom een goed huwelijk op het spel zetten. Ik baal zo erg van die werk en seksverslaving. Hij is echt overtuigend in dat hij anders wil, maar soms ben ik ook bang dat het allemaal niet echt is.

Miss

Miss

20-02-2019 om 22:39

Oh nijn

Begrijp je compleet... Hier precies zo. Scheiden.nl opgezocht, ongeïnteresseerd zijn in hem, om maar niet geraakt te worden. Wat voel ik nou nog echt? En is dat wel de echte waarheid?
Wil hij idd oprecht eerlijk zijn of is het weer een suss periode. Ach dat waait wel overbij miss...
Heb ik ooit wel de echte miss-man gezien?
Vraag jij je dat niet af nijn?
Veel sterkte, virtuele knuffel. Kon ik je maar in het echte leven, dan belde ik je en stak je een hart onder de riem. Soms voelt het zo hopeloos, en zo eenzaam. In deze hele diepe wond...

En dan het vertrouwen is één, maar waar ik vooral mee zit is, wat geef ik voor opvoeding mee.
Bij een vader te blijven die mijn tot het bot toe bedrogen heeft, alles één grote leugen lijkt sinds het bestaan van ons gezin. Wat geef ik door, want je blijft tenslotte bij papa.
En de keer zijde is dan hem op te laten groeien in een gebroken gezin.
Het zijn twee zwarte keuzes. Morgen eerste gesprek met een jeugd begleidster. Want het vreed aan mij. Hoe ga ik hier toch een weg in vinden voor onze toekomst.

@ oh Mari nee hoor. Die tijd ben ik voorbij, mannen en trouw zijn. Geloof er niet meer in. Als je het poortje op een kiertje zet, zowel man als vrouw dan gaat het gewoon zo. Bij mij was die altijd dicht. Op slot zelfs met een hangslot eraan.

@ puinhoop, dat is precies wat ik man maanden geleden vroeg. Nee nee nee, mag geen enkele man aan mij zitten hoor. Ik hoor bij hem.
Yeah right.
Snap je dat nou.

Ik ook

Ik ook

21-02-2019 om 08:40

Mannentester

Ik denk dat het klopt dat als er aan de juiste knoppen gedraaid wordt bijna iedere man te verleiden is. Dit is precies wat er in mijn geval gebeurd is. De vrouw in kwestie heeft er veel werk van gemaakt en uiteindelijk is man overstag gegaan. Iets met ego en macht.

@ Nijntje en Miss, dit hoort erbij. Zie het als een zee met hoge golven, hoe dichter bij het strand hoe meer de zee kabbelt. Het kost tijd, veel tijd, jaren, maar uiteindelijk verdwijnen de hoge golven. Daar hoort wel een hard werkende man bij die ruimte geeft voor jouw emoties en alles uit de kast haalt om je voor hem te winnen, de mogelijkheid geeft weer te leren vertrouwen. Xx

Jeugdbegeleidster

@Miss, waarom ga je een gesprek aan met een jeugdbegeleidster? Merk je dat je zoon er onder lijdt? Ik ben zelf best huiverig voor hulpverleners; ik hou ze liever buiten de deur als het niet echt nodig is. Zo hou je zelf de regie over het reilen en zeilen binnen je gezin.
Je hebt lieve ouders; laten zij je raadgevers zijn en als klankbord fungeren.

Miss

Miss

21-02-2019 om 15:45

Flanagan

Snap jou bezorgdheid. Maar heeft puur met het zelfbeeld opkrikken te maken van kind. Los van heel ons probleem. Daar laat ik hen, en hem buiten. Dat zal ik toch zelf moeten ondervinden daar een weg in te vinden.Gesprek was juist fijn en gaf wat handvaten om beter met hem te kunnen praten. Daar laat ik het verder ook bij heb ik besloten.

nog een update

Ik heb even niet meer gereageerd omdat ik niet fit was. Wel beetje meegelezen. Nog bedankt voor jullie reacties op mijn eerdere bericht ivm valentijn. Ik moet zeggen dat ik het een beetje heb laten merken dat het me tegengevallen was. Waarop hij aangaf dat hij dat nooit heeft gedaan en geen waarde hecht aan valentijn. Dit is ook altijd zo geweest moet ik zeggen. Verder geen woorden meer aan vuil gemaakt.
Maar op zaterdagochtend zei hij spontaan laten we er vandaag een leuke dag van maken als gezin en gaan genieten van het mooie weer samen als een verlate valentijn. Laat de boel de boel zij hij, poetsen kunnen we na het weekend ook wel
We zijn een heerlijk dagje weggeweest. Het was oprecht fijn.
Maar ik herken ook wat Nijntje aangeeft. Na zo'n fijne dag komt 'savonds weer de twijfel naar boven.
Het blijft gewoon contineu in je hoofd spelen. En dan vooral ook van doe ik er wel goed aan, moet ik niet de knoop doorhakken, het kan echt niet wat hij gedaan heeft etc etc. En dan zie ik op dat moment ook alleen maar de negatieve dingen van hem. Zit ik al andere huizen te kijken idd en praat ik met alleenstaande moeders (heb veel collega's die gescheiden zijn). Maar goed ik heb toch de keuze gemaakt om door te gaan omdat er echt nog te veel is om op te geven voor mijn gevoel. En dan krabbel ik mezelf toch maar op aan de positieve dingen.
Ik zou het zo graag los willen laten en door willen en oprecht kunnen genieten zonder telkens dat stemmetje in je hoofd!!
En dat vind ik zo lastig en dat is ook iets wat mijn man lastig begrijpt. Hij denkt je kiest er toch voor om door te gaan, ga er dan ook voor. En tuurlijk mag je mindere momenten hebben zegt hij en daar heeft hij ook alle begrip voor. Maar hij snapt niet goed dat de gedachtes heel vaak op blijven spelen. Maar goed ik zou dat zelf ook liever niet willen;-(
De ene dag denk ik, kom je gaat er voor dus blijf positief en dan zie ik het weer helemaal zitten en zie ik me al bijna weer met een baby (haha nee nog niet hoor... maar is wel een heel pijnlijk punt voor me omdat voor mijn gevoel mijn gezin nog niet compleet is en hij me dit mijn inziens nu ook afgenomen heeft). En de volgende dag kan hij door de stront zakken en denk ik, ik red me ook wel alleen.

Wraak? Ook wij hebben het wel eens besproken wat als ik het nu uit wraak ook eens ga doen. Hij heeft ook wel gezegd, doe maar want dat is je goed recht (terwijl hij altijd heel jaloers is geweest, maar goed nu zegt hij dat het goed zal zijn). Hij grapt er wel eens over dat het wel spannend zou zijn als ik met een ander iets zou doen. Nou ik heb daar totaal geen behoefte aan!! En ik zeg dan ook dat is ook niet het pijnlijkste. Tuurlijk zijn die gedachtes wat hij allemaal met een ander gedaan heeft niet fijn. Maar dat hij de keuze heeft gemaakt om er mee door te gaan, mij bewust aan de kant gezet heeft en zoveel gelogen heeft doet nog veel meer pijn. Dus ik geloof niet dat ik van 1 keertje op een ander hem hetzelfde gevoel geef dan wat ik nu heb. Dus nee ik ga het maar niet doen

Ik zou wel eens wraak naar haar willen nemen. Vooral ook omdat ik haar goed kende. En ik heel veel moeite heb om uberhaupt mensen nog te vertrouwen. Maar gelukkig woont ze ver weg en kom ik ze nooit tegen. Anders zou ik niet weten wat ik zou doen. Soms zoek ik ze nog op op social media etc. Maar ze heeft mij overal geblokkeerd dus ik kan haar geen bericht sturen oid. Mss maar goed ook.

Mannentester ik vind je bewoording van de zee met de hoge golven erg sprekend!! Tijd.... Pfff we zijn nu 8 mnd verder na bekend worden.....

Puinhoop

Puinhoop

22-02-2019 om 13:58

Senna

Precies dát, Senna, wat je schrijft, is ook bij mij het pijnpunt: als hij het bij die ene keer had kunnen laten, een keer dronken met een ander aan de boemel in tijden van ernstige verwarring over onze relatie, dan had ik het makkelijker kunnen vergeven. Als hij, toen hij dat bericht van haar kreeg op zijn wandeling, had kunnen reageren 'sorry, maar ik hou toch van mijn vrouw, we houden het bij die ene keer', dan was het beter geweest. Maar hij koos ervoor om er meteen heen te gaan, en is er nóg eens geweest, en heeft toen nog eens willens en wetens een afspraak gemaakt met haar, toen ze verleidelijk voorstelde dat het huis leeg was die avond (stond in de mails) en is er toen heengegaan.

Eén slippertje is beter te verteren. Maar herhalens toe weer opzoeken? Hij zegt dan dat hij blij is dat het bij die ene keer is gebleven, maar voor mij is het niet één keer geweest. En dan inderdaad steeds liegen waar je heen gaat, waar je geweest bent. Nee, als ik wraak zou nemen op hem, zou ik het ook precies zo moeten doen: niets van tevoren zeggen, een nachtje wegblijven, nog en paar keer verdwijnen naar die man en dan een paar weken later opbiechten en zeggen dat ik denk dat ik verliefd ben. En hem vervolgens allemaal verwijten voor de voeten gooien, waarin hij allemaal tekort schiet. Jakkes, nee.
Ik heb ook helemaal geen zin in dat hele circus nog eens. En geen zin in een andere man. Bovendien zou ik nooit zo met de gevoelens van een andere man willen spelen, voor wie het misschien wel meer betekent dan een keertje van bil.
Bah. We lopen gelijk op, Senna, denk ik: ik weet het hele verhaal nu sinds negen maanden. Het gaat nog wel even duren voordat je het kwijt bent. Gemiddels een jaar of twee, zegt internet

Puinhoop

Puinhoop

27-02-2019 om 12:29

Stilte

Dames, wat is het stil hier! Waar is iedereen?

Wij hebben vanmiddag weer een therapiesessie. Doel nog niet gehaald, moeten we vanmiddag maar eens stevig over praten. En ik ga haar ook vertellen dat ik die nare gevoelens over zijn avontuurtje nog steeds heb. Wat moet ik ermee?

Hier ben ik

Ik kijk niet meer zo vaak als eerst. Puur om er niet teveel mee bezig te zijn. Toevallig nu net wel

Maar het is hier wel rustig op dit moment.
We hadden deze week ons ‘jubileum’. Vorig jaar was dat een dag midden tijdens de affaire en dus een mindere leuke periode thuis ook.
Dit jaar heeft hij me de avond vooraf een kadootje gegeven, had ik totaal niet aan zien komen. Dus toen heb ik hem op de dag zelf opgehaald en zijn we uit gaan eten. Was prima zo. Hebben er van genoten. En ik merk als we leuke dingen doen samen en als gezin dat mijn gedachtes naar achteren gaan op die momenten. Tuurlijk komt het dan ook bij mij nog regelmatig terug maar dat mag ook. Ik weet van de ervareningsdeskundige dat het tijd nodig heeft. Dus hier op dit moment gelukkig rustig aan en bewust tijd voor elkaar hebben.
Wij zijn niet meer in therapie.
Mijn man werd daar enorm onrustig van en het werkte bij ons niet.
Ik heb toen aangegeven dat ik het prima vind om te stoppen voor een tijd. Maar als ik merk dat we geen stappen maken dat we dan bij andere therapeut opnieuw gaan proberen. Daar voelden we ons prima bij. Nu maken we kleine stapjes. Maar heb wel het gevoel dat we de goede kant op gaan.

Veel succes vanmiddag!!

Overdenking

@puinhoop, is je doel nog wel realistisch? Je bent nu verder, mogelijk zelf ook wat veranderd in je beeldvorming van een relatie door meer stil te staan bij wat voor jou belangrijk is. Dat is niet hetzelfde als water bij de wijn of nemen en geven, maar aangeven waar jij je goed bij voelt.
Accepteer dat die ellende op je pad is gekomen maar waardeer ook dat jullie elkaar niet willen verliezen.

Puinhoop

Hoe is het gesprek bij de therapie gegaan?
Ben benieuwd.

Flanagan je laatste zin is echt enorm waar! Deze heb ik echt in mijn hoofd geprent en op de een of andere manier raakt me deze zo dat dit me al enorm geholpen heeft! Dankje voor dit mooie inzicht!!

Doel

Even nog bijstellen aangaande doel #350. Aan begin heb je een doel voor ogen met bepaalde invullingen. Onderweg merk je dat sommige invullingen niet realistisch zijn en aanpassingen vragen om toch een balans te bereiken waar je je in kan vinden.

Miss

Miss

01-03-2019 om 22:00

Heel mooi

Hoe je dat verwoord flanagan.

Heb er ook heel veel aan gedacht, maar bij mijn situatie heb ik meer het gevoel gekregen dat ik alles al verloren ben en echt in 1 grote illusie geleefd heb.
Het is haast ongelooflijk dat je geleefd hebt met iemand die je never nooit trouw is geweest. En dat is zo maar "bijzaak " geworden maar het ronduit liegen, verzinnen van, bedenken van, losgeslagen eigen dubbel leven hebben kunnen lijden. En ik dat niet zag. Daar sta ik mee op en ga ik mee naar bed
, what thit i miss???? En er zijn dagen bij dat dat nog steeds niet tot me doorgedrongen is.
En ik me nu op iets totaal nieuws moet gaan richten, of ik nu bij hem blijf of weg ga. ( wat nog steeds niet is wat ik wil, ondanks dat ik nu alleen ben)
Ik vind het oprecht bizar. En vraag me af ondanks dat ik weer mijn leven flink opgepakt heb ooit slijt... Dat je met stomheid geslagen zit of dan zit je zomaar in de auto en valt er weer een puzzelstukje compleet en weet je weer, het is wel écht!
Het effect dat het nog dagelijks op me heeft, terwijl ik nog meer geniet van mijn leven, mn zoon, mn leven. Is enorm.
Dus ik kan meer met je laatste post : de balans vinden.
Merk dat hij enorm zijn best doet maar ik ben gewoon heel erg sceptisch geworden. En denk bij alle gezegdes Huhu dat zei je toen ook.
Hoe ga je iemand nog geloven die zoveel loog?

Miss

Miss

01-03-2019 om 22:29

Dan heb ik het nog niet over (de details) de appjes, de foto's op de app, met leuke, lieve teksten. Met i love you, etc etc. De kleine hart vormpjes, de grote hart vormpjes, die me dagelijks om de oren en ogen vliegen.
Die stuk voor stuk ook gewoon naar al die andere gingen.

( en ja ik kijk steeds naar mijn aandeel, maar dat is er echt niet zegt hij steeds)
Bah wat kan je zelfvertrouwen er toch een knauw van krijgen. Terwijl ik weet dat dat niet nodig is.
Maar het doet zn zeer, dat ik hem dan maar langs me neer leg. Los van mij. Terwijl mijn hart hem nog steeds terug wil.....

Toekomst

Ik denk dat de toekomst dat gaat uitwijzen. Want ook in de toekomst zullen problemen zich voordoen. Zo kan je tegen de zorg voor je ouders aanlopen, of de schoolproblematiek met je zoon of onrust op het werk van je man of een hernia. Noem het maar op.
Juist dergelijke nare perioden kunnen mensen weer bij elkaar brengen. Ze ervaren dan hoe ze elkaar nodig hebben en hoe die steun hen bij elkaar brengt. Het zal de liefde terug brengen.

Miss

Miss

01-03-2019 om 22:39

Dankjewel

Daar richt ik me vanaf nu dan ook steeds op. Maar bedankt dat je het weer even benoemd.
Doet me goed, te weten dat ik daar naar moet handelen en kijken.

Die stomme triggers, grrrr de hele stad hangt weer vol met weer een nieuwe datingsite ( boards) nova nog wat. Gadverdamme wat een wereld.
Ik neem nu een andere route als het kan. En zo zoek je steeds oplossingen @ puinhoop.

Puinhoop

Puinhoop

01-03-2019 om 22:52

Jaja...

Senna, dat is heel goed nieuws, dat jullie zo'n leuke avond gehad hebben. Dat soort positieve dingen heb je hard nodig, no?
Gesprek ging goed, man vertelde over zijn eenzaamheid en het gevoel verlaten te worden, toen ik voor zijn idee hem helemaal uit het oog verloor en met mijn eigen dingen bezig was. We hebben een doel: we moeten een 'modus' zien te vinden voor wat ik wil met mijn geloof en waar hij mee leven kan. Maar ik voel me wel bekocht omdat hij het erg veel vind, terwijl ik een baantje zoeken zou en dat nu heb, en dat voorheen voor hem een pleister op de wonde was. Nu ineens niet meer?
De vrijheid die hij met zijn bandjes permitteert, vind ik dat ik met mijn geloof ook moet hebben. Ieder zijn meug, nietwaar?

Ja Miss, die ellende, je vergeet het niet zomaar. Ik ben soms ineens ook nog boos, op haar, op hem. Ik ben fysiek niet zo hip de laatste tijd en dan ben ik ook emotioneel sneller uit het lood. Van de week ging hij alleen wandelen en naar de kroeg en bleef hij wel erg lang weg. normaal vind hij er weinig aan, alleen in de kroeg, dus ineens zo lang zette meteen mijn haren overeind: waar zat hij? En met wie? Leuke vrouw ontmoet?
De volgende morgen kan ik ook wel bedenken dat er immers geen enkele reden is voor dat wantrouwen: het gaat helemaal niet slecht tussen ons. Alsof er überhaupt een reden is, een excuus, voor overspel, hooguit een verklaring.
Maar een van de doelen va therapie is nog wel dat hij meer open wordt over wat hij denkt en voelt en we moeten het dus echt over mijn geloof hebben, wat het voor me betekent. hij wil het begrijp. Maar dan moeten we er wel over praten. Steeds het gesprek afketsen en dan achteraf me verwijten dat ik dingen achter zijn rug doe vind ik zo laag.

En fin, het gaat best, maar ik heb af en toe terugvallen en dan zit ik toch weer in de rats. Vooral als hij wat langer wegblijft dan gedacht. Dan denk ik toch weer: zit ie bij een ander? Is dat bekende koek voor jullie?

Miss

Miss

01-03-2019 om 23:04

Oh ja hoor puinhoop

Gisteren nog na ons telefoon gesprekje, het vloog me naar mijn keel nadat we opgingen, bloedheet, paniek, echte paniek, in wat doet hij straks, die trut van toen in beeld, of weer een nieuwe die kennis gemaakt heeft met me bij een bijeenkomst,( paar weken terug) ik scan wat af, zie ze letterlijk in bed liggen in mijn nacht merries, en sta dan op met barstende hoofdpijn. Terwijl ik er nu helemaal nul komma nul zicht op heb, waar hij uithangt wie, hoe, wat, waar.
Dus kan het alleen maar accepteren. Een plek geven en doorgaan.
Want wat dan? Als hij het wel doet. Ik zie het nu niet. En dat blijft voorlopig zo. Dat is voor nu het beste.
Denk ik.... pff...

Puinhoop

Puinhoop

01-03-2019 om 23:25

Miss

Dat is het ergste inderdaad, dat je andere dames gaat scannen, zou hij daar iets mee willen? Of in de kroeg opletten: zou ze hier ook binnen komen? En dan wat? Ik word heel emotioneel, weet ik zeker. Ik zou haar uitschelden, wat denkt ze wel, een man die het even moeilijk heeft in z'n huwelijk en dan die in je nest lokken, vuile snol, echtbreekster. Wat zou ik graag willen dat het haar ook overkwam.
Of die beelden voor je zien: ik zie hem ook op bed liggen bij haar, met die blik die ik zo goed ken, terwijl ze zich uitkleedt en boven op hem gaat zitten. Heeft ie verteld.

Ik moet me bedenken dat het iedereen had kunnen wezen die hem de aandacht gaf die hij voor zijn gevoel bij mij tekort kwam. En dat hij nooit verliefd is geweest op haar, dat waren gewoon verwarrende gevoelens. En dan bedenken dat hij altijd alleen maar van mij hield, dat het daar in elk geval goed voor is geweest: dat hij zich dat ging realiseren, dat hij echt van me hield. en zo knuffelig en aanhalig als hij de laatste week is geweest, zo verliefd als hij naar me keek....ik denk dat hij rare ideeën heeft bij verliefdheid. Dat het toch echt wel zo is. Dat hij gewoon niet weet wat het is. Bedenken dat hij nooit van haar gehouden heeft.
En dat hij inderdaad geen man is om vreemd te gaan. Geloven en erop vertrouwen dat hij nu zijn grenzen wel kent met vrouwen. Hij zegt er nu zekerder van te zijn als hij met andere vrouwen praat, beter weet waar de grens ligt.

Maar het blijft lastig verteerbaar, de man waar je zelf zo gek op bent, die je altijd zelf trouw bent geweest, in de armen van een ander. Een gruwel. Nachtmerrie.
Tijd, veel tijd, het is nu nog te kort geleden. Hopelijk kan ik er over een jaar beter mee omgaan..

Graag mee schrijven

Hallo,
Eindelijk de stoute schoenen aangetrokken om ook te reageren. Ik lees eigenlijk al lang mee en herken zoveel in jullie verhalen, helaas.
Hier ook een man die het nodig vindt om als het moeilijk wordt in de armen van iemand anders te gaan liggen. Ook hier is het niet eenmalig gebeurt maar vaker. Altijd geprobeerd om samen weer verder te gaan maar ik merk dat het deze keer zoveel moeilijker is. Vertrouwen is weg en zoals miss zegt het vaker gehoord wat maakt dat het nu wel echt is.
Voel me vaak eenzaam en verdrietig. Praat er weinig over.
Hoop bij jullie wat steun te vinden.

Nijntje

Nijntje

02-03-2019 om 12:04

Triggers

Miss, het is ook absurd.. En natuurlijk had je het niet door. Jullie hadden het goed samen en dat was ook echt. Kun je jezelf verwijten dat je hem vertrouwde. Ik verwijt het mijzelf niet. Nu zie ik wel dat mijn man steeds ongelukkiger met zichzelf leek te worden. Dat is ook wat een verslaving met je doet. Ik begrijp niet waarom ik hierin mijn grenzen steeds heb verschoven, harder ging werken voor de connectie.

Ik voel me tegenwoordig minder afhankelijk van de relatie, ik sta steviger in mijn schoenen. In die zin heeft het mij veel groei opgeleverd. Maar het blijft ook heel pijnlijk. Het doet zeer dat hij dit al die tijd heeft laten bestaan. Het diepe gevoel dat ik er onvoldoende toe deed om er mee te stoppen. Ik kan hierin wel zien dat het vanuit mijn perspectief anders is dan vanuit zijn perspectief.

Ik herken wat je schrijft van die triggers, zoals die nieuwe datingsite advertentie. Ik heb er nog een heel rijtje triggers

Puinhoop, ja dat soort beelden zijn zo pijnlijk. Herken ik ook enorm. Ik heb groot deel van hun chat geschiedenis gelezen en ken de teksten uit mijn hoofd. En ja ik heb helaas ook gevraagd en alle details gekregen. Anderzijds heeft het mij ook geholpen om het los te laten. Maar soms plagen de detail en dan doet het vreselijk veel pijn.

Welkom drama. Ik hoop dat je hier steun kan vinden. Speelt er bij jou man ook een seksverslaving? Zijn jullie nog samen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.