Relaties Relaties

Relaties

Miss

Miss

03-11-2018 om 23:05

Verder na ontrouw deel 5


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Truus

Het overkwam jullie en jullie lieten het gebeuren, schrijf je. Ik begrijp dat het ingewikkeld is. Meestal zoiets denk ik.

Wat ik (als meelezer met respect voor de schrijvers hier en hopend dat mijn inmenging geoorloofd is) je nog wel graag wil vragen (ik ben daar gewoon heel nieuwsgierig naar): wat wilde je bereiken met die vrouw van je minnaar zoveel te vertellen? Het heeft met je schuldgevoel te maken, blijkt uit wat je schrijft. Heb je haar dan bijvoorbeeld ook vergeving gevraagd? Ik wil het zo graag begrijpen.

Miss

Miss

18-10-2019 om 23:31

Openheid

Truus ik heb de laatste Truus op mijn blote knieën bedankt voor haar openheid.
Anders had ik nog steeds niets geweten!!
Ik was enorm dankbaar, helaas woonde ze verweg en waren de omstandigheden er niet naar haar op dat moment te ontmoeten. En nu hoeft dat niet meer, dat ligt achter mij.

Thera, ik kan me voorstellen dat jullie het als " zoete wraak" zien.
Lekker handen wrijvend van soh nu zal ik hem eens een hak zetten. Maar toch geloof ik niet dat Truus het daarom vertelde. Ik denk dat ze toch het beste voor had nadien(!) Toen de verslaving zichtbaar werd.
Iemand die zo verslaafd is is niet in staat juist re handelen.
Ik praat het absoluut niet goed maar snap het wel, denk ik.

Mari

Mari

19-10-2019 om 11:21

Miss, truzen

Ik zie dat je me aanspreekt in het narcisme draadje maar ik schrijf niet in dat draadje.
Daarom antwoord ik hier op je wat je zegt:

"En Mari ik denk dat jou vriendin nog steeds niet genoeg pijn heeft ervaren. Of zou ze verslaafd zijn aan de " pijn" die hij haar doet????

Nou ik denk dat je voor een deel gelijk hebt. Ik zie in mijn vriendin een vrouw die zo heel weinig voor haarzelf heeft gehad in haar jeugd -en nog- dat ze het vermogen heeft ontwikkeld met het miniemste kruimeltje tevreden te zijn, en totaal niet voor zichzelf op te komen.
Haar moeder is uitgesproken narcistisch (nee geen diagnose maar ik weet er intussen wel wat van) en leunt nog steeds volkomen op haar. Haar kinderen gebruiken haar ook als voetveeg. Haar vader was vertrokken op haar vierde en verder had ze nog een broer die autistisch was en waar ze weinig aan had in de opvang van het gedrag van haar moeder.

Later kwam ze in een relatie met een alcoholist terecht en ik zag al dat ze daar volkomen co-addict in was. Ik stelde voor naar meetings te gaan voor co-dependants: nope haar mankeerde niks, het lag aan hem.
Eigenlijk werd ze verliefd op deze man om aan dat huwelijk te ontsnappen in plaats van eerst op haar eigen benen te staan. (haar exman is niet zielig hier in hoor, heeft een hoge functie waarbij hij op congressen e.d. ruim vreemdging).
Maar goed: ze was al zelf een ingedeukt hoopje toen ze aan deze affaire begon en raakte gewoon verslaafd aan die goede momenten. En daar blijft ze maar aan vasthouden. Ik vind het zielig maar kan haar niet meer opvangen als hij haar weer pijn doet. Ik heb ook gezegd dat ik de herhaling van zetten niet meer opbreng en geen dumpputje meer wil zijn.
En ja dan spreek zo iemand dus niet meer. Dat doet mij ook pijn.

Wat ik maar wil zeggen: natuurlijk zijn er truzen die valse wijven zijn, zeker op het eerste gezicht, maar ik zie ook dat er van zeer gewonde mensen gebruik gemaakt wordt door vreemdgangers. Daarom kan ik niet meteen een keihard oordeel hebben of velen over een truus. We weten het verhaal niet. Mijn ex ging ook vreemd met iemand die geen sociaal netwerk had, een iq van 70, misbruikt in haar jeugd. Ik kan niet kwaad zijn op zo iemand, zij werd door hem ook gebruikt.

En ja mijn vriendin laat zich gebruiken. Ik vind dat ze hulp moet zoeken voor haar codependency maar zelf ziet ze het probleem niet. Het probleem voor haar is dat hij niet in een volledige relatie met haar is. Ze blijft het buiten haarzelf zoeken. Dat irriteert me mateloos

Miss

Miss

19-10-2019 om 16:08

" manverslaafd "

Het boek van Robin Norwood, als hij maar gelukkig is beschrijft dit proces zo goed.
De diepe dalen en hoge toppen.

Jammer dat ze er niet aan wil werken, kan mij ontzettend goed voorstellen dat jij er geen zin meer in hebt om een klankbord te zijn. Op een geven moment zal ze toch zelf door moeten pakken.

Maar goed, er zijn genoeg truzen die niet in zn proces zitten en er ronduit opuit zijn te stoken, die waarvan er hier heel veel voorbij komen bij mede schrijfsters. Die kwam er hier ook een voorbij en heeft niets geleerd. Ze kickt er zelfs op, zelfs nu ze zelf kinderen heeft. (Als die voor de auto komt, geef ik gas bij haha)
Voor die hele enkele andere heb ik een klein beetje empathie nu ik het kan " plaatsen" op sommige momenten.
Maar goed Mari trek je handen er vanaf want ze zal nog lang door gaan met haar systeem zolang ze niet wil. Xxx

Lanza

Lanza

19-10-2019 om 17:35

Het zijn allemaal

vormen van destructief gedrag tov jezelf. Ik denk niet dat mensen die vreemdgaan of affaires hebben met gebonden mensen nou echt zo lekker in hun vel zitten. Als je genoeg zelfwaardering hebt en eigenliefde, dan heb je al dit soort gekke fratsen niet nodig om je ego op te krikken.

Ik heb alleen maar te doen met mensen die het zichzelf zo moeilijk maken. Ze missen een stevige kern in zichzelf, maken zich afhankelijk van externe waardering, terwijl die waardering maar zo fragiel is. Het gaat nooit echt diep, of over de persoon zo'n 'relatie'.

Ik gun al die mensen wat meer eigenliefde, een fundament. Als je dat eenmaal hebt, dan pas kun je een mooie duurzame relatie opbouwen die echt bestendig is en echt. Helaas zullen de meeste mensen nooit echte liefde vinden, omdat ze zelf te leeg zijn van binnen. Ik vind er een enorme triestheid vanuit gaan.

Ontkenning

Truus, mijn vraag was mogelijk wat scherp. Maar hier mag ik meemaken dat degene die de harmonie in ons gezin verstoorde, niet eens wilt erkennen dat ze dat heeft gedaan.
Dat is ook vaak te lezen in draadjes: barstjes, oh, dan was er ongetwijfeld al een probleem gaande. Grr. Welk een vooroordeel terwijl de gekwetste jaren op zoek is naar het verloren geraakte vertrouwen. Een resultaat, wat vaak weggewuifd wordt.

En man, ja die heeft aan mij ook niet altijd een goeie. Juist omdat man het liefst wilde dat alles zo snel mogelijk weer bij het oude was.
Mijn man is niet vreemd gegaan, maar er zijn meer manieren om een band te beschadigen. Het vertrouwen en het geloof in elkaar moet je dan opnieuw vormen.

Vandaar de scherpte, want het litteken zit er nog en speelt nog wel eens op.

Intense verdrietig

Hoi allemaal,

Ook ik wil hier mijn ei kwijt. Ik probeer het kort te houden.

Ik en mijn man zijn 14 jaar samen, 2 kleine kinderen 4/6 jaar.
Hij heeft een eigen zaak, ik ben fulltime moeder.

Er is de afgelopen jaar zoveel gebeurd in mijn leven.
Vorige jaar ben ik achter gekomen dat mijn man contact heb met een ander. Hij beweerde dat het alleen om chatten ging dat ik niet moeilijk over moet doen. Hij vertelde mij dat hij haar leuk vond, en niks mee heb gedaan geen fysiek contact ect. Ik had mijn vermoedens, de afgelopen jaar ging onze ruzies alleen maar over haar. Hij werd er gek van, verklaarde mij voor gek dat ik niet zo raar moest denken.

Afgelopen week ben ik erachter gekomen dat hij niet op werk was.
Hij ontkende het weer toen ik naar vroeg. Hij zat zo diep in zijn leugens dat ie er niet meer uit kwam.
Totdat hij me een appje stuurde of ik de waarheid wilde weten.
Hij heeft 3 jaar lang een affaire gehad! Ik was in shock, mijn onderbuiks gevoel had gelijk. Ik heb zijn minnares gesproken, en ook zij heeft alles opgebiecht.
Ik en mijn man hebben toen die avond hele nacht met elkaar gepraat.

Maar nu is mijn vraag waarom ben ik niet boos? Ik ben niet boos op hem maar ook niet op haar.

Liefs gebroken

Miss

Miss

20-10-2019 om 12:40

Gebroken

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Wat ik zelf denk is dat je in een overlevingstand staat en daarom de emotie boosheid nog niet hebt, waarschijnlijk komt dit later bij je los en neemt nu het verdriet eerst de overhand.

Wat zijn ook jou kinderen nog klein. Ik kan mij herinneren dat het een tropen tijd was ( en dan heb ik er maar één)

Wil je man nog door met jullie? Heeft hij het contact verbroken met haar? Zo ver als je weet.
En kijk vooral naar wat jij voelt en wil.
Het is enorm pijnlijk...
Heb je een fijn iemand waar je mee kan praten in je omgeving?
Liefs en knuffel

Puinhoop

Puinhoop

20-10-2019 om 14:05

Gebroken

Wat verschrikkelijk! Drie jaar lang maar liefst! Nee, ik vind het niet rveemd, dat je niet boos bent. Ik was ook in het begin vooral heel verdrietig, nouja, dat is zwak uitgedrukt: inderdaad gebroken, kapot, in zak en as, de hele dag huilen, niet slapen, niet eten....later werd ik wel boos. Dat kwam door dat bedrog, wat inderdaad mijn eigen voorgevoel omvatte dat hij wel degelijk met dat mens naar bed was geweest, maar ze zo schaamteloos had voorgelogen dat het bij een zoen was gebleven. Dat hij groef naar verklaringen bij mijn gedrag, in plaats van zijn eigen tekortschieten te erkennen. Dat hij haar 'een goed mens' vond, terwijl ik iemand die een man hoort praten over problemen in zijn huwelijk (die ik helemaal niet had) en die dan verleidt naar haar bed, allesbehalve een moreel gezond persoon vond. Woede ook om zijn eigen oordeel dat hij vond het wel netjes te hebben gedaan.
Dus die boosheid komt heus nog wel
Ik zou geen dingen overhaasten als ik jou was, dat wordt altijd afgeraden in de eerste emoties, maar je kunt wel wat grenzen gaan stellen; misschien wil je hem een poosje niet zien, dus zou hij de deur uit moeten. Laat hem bij zijn ouders logeren een paar weken, of bij vrienden. Dan kun jij rustig overdenken hoe je hiermee verder wilt. Je kunt wel met hem praten, maar dan liever op neutraal terrein, niet thuis.
En zoek er hulp bij, professioneel en privé. Dit moet je niet alleen doen. Een derde, of meerdere derden, kunnen er een licht op werpen wat jij niet ziet, omdat je er midden in zit. Als je man al drie jaar liegt, kan hij je verder manipuleren.

Blijf hier alsjeblieft ook posten, we leven met je mee!

Lanza

Lanza

20-10-2019 om 16:07

Reactie op gebroken

fulltime moeder zeg je, maar je kinderen zitten heel de dag op school en je man ligt met een ander in bed. Tijd om je leven weer in eigen hand te nemen. De eerste stap is werk zoeken, van zo'n man wil je echt geen dag langer afhankelijk zijn.

Anno N.

Anno N.

20-10-2019 om 16:45

Kort door de bocht

Lanza is weer eens kort door de bocht, of misschien wel uit de bocht gevlogen met haar post. Maar toch steekt er een goede boodschap in haar post; zorg dat je niet afhankelijk bent van deze man. Je moet echt voor jezelf gaan zorgen in alle zinnen van het woord. Zorg dat je financieel op eigen benen kunt staan omdat je niet weet welke kant dit opgaat. Gebroken, je bent niet boos omdat je “verdoofd” bent door deze genadeklap. De pijn en boosheid gaan echt nog volgen helaas. Ik kan me niet voorstellen dat dit niet zo is. en geloof me je wenst niemand dit verdriet toe. Behoud je eigen waarde, blijf dicht bij jezelf en heel veel sterkte en kracht toegewenst de komende periode welke beslissing je ook gaat nemen.

Gebroken,

Je bent zo uit het veld geslagen dat zelfs boosheid niet komt opborrelen. Gelukkig hebben jullie nog wel lang met elkaar gesproken. Hopelijk gaf dat je wat helderheid.

Ipv eerst werk zoeken als je al een paar jaar tbm bent, lijkt het mij wijs je eerst te verdiepen in je financiële status. Maak anders een afspraak met een adviseur zodat je weet waar je aan toe bent. Dat helpt ook met het kiezen van een baan; want het aantal werkuren is wel van invloed op een eventuele baan. Of zaken als co-ouderschapplanning.
Op het forum is naast item relatie ook een item echtscheiding. Dat kan je veel info vinden en waar anderen tegen aan liepen. Dat draadje is meer een zakelijke insteek. Dat betekent niet dat je al in een scheidngsproces zit, maar dat je je wel kan verdiepen, op instellen.

Ik kan mij voorstellen dat je hoofd momenteel helemaal niet naar het zoeken van een baan staat, eerst andere zaken zoals wel/ niet therapie of waar wonen etc.
Gelukkig kan je mbv de sociale voorzieningen in Nederland, ook de tijd nemen om te voorkomen dat je jezelf voorbij loopt. En kinderen hebben niets aan een moeder die zichzelf voorbij is gelopen omdat ze gepushed werd om zo zelfstandig mogelijk te zijn? Ik pleit voor geen overhaaste acties waar je met een steen in de maag aan begint. Gezondheid is prioriteit nr 1 en een burn-out is zo gebeurd.
{{{knuffel}}}}

Bedankt voor jullie reacties

ik probeer globaal op te reageren.

Mijn man is na ons gesprek de volgende dag naar zijn ouders gegaan, omdat ik dat wou.
Dit geef ons ruimte om na te denken.
Vrijdag kwam hij de kinderen ophalen die zijn nu nog logeren bij opa en oma. Gelukkig dat het herfstvakantie is.

Ik heb geen idee of hij haar nog spreekt. Hij zeg van niet.
Hij had beloofd dat hij in deze periode haar niet gaat opzoeken. Er zijn zoveel loze beloftes gedaan ik weet niet of ik het geloofd.

Ik ben fulltime moeder tot beide kids op de basisschool zitten. Mijn jongste is 2 weken geleden 4 jaar geworden. Ik was ondertussen al werk aan het zoeken.
Dat was altijd de plan geweest. Ik ben fulltime moeder met een thuisstudie daarnaast

Puinhoop wat lees ik veel herkenning in jou verhaal.
Dit is precies hoe ik mij nu voel, en hoe ik mij nu gedraag.
Er is een enorme klik met haar, hij heeft sterke gevoelens voor haar.

Wat hij voor mij voelt is, hij houd van mij niet op de manier het zou moeten (er zijn meerdere manieren van houden van, wat is het juiste manier dan) hij heeft wel gevoelens meer voor mij, maar het is niet meer zoals vroeger. Het zijn geen verliefde gevoelens. (Wie heeft dat nog wel na 14 jaar)

Nu even over zijn minnares.
Hij heeft vorige jaar na mijn ontdekking tegen haar gezegd om de affaire te stoppen. Haar antwoord was als jij met mij stopt dan wil ik dat jij jou vrouw alles verteld. Hij durfde het niet hij was bang voor de gevolgen. Wat er met mij zou gebeuren met hem zou gebeuren en met de kinderen.

Toen heeft zij hem een andere optie gegeven;
Van oke als ik jou af en toe kan zien, ze er ook mee kan leven. Hij koos voor optie 2. Omdat hij om haar geeft en haar geen pijn wil doen. Zij weet dat hij nooit voor haar zou kiezen en daar kon ze mee leven. Dat ze nooit moeder zal worden daar kon ze ook mee leven.

Op een gegeven moment wanneer hij met haar wilde stoppen, dreigde ze het aan mij te vertellen.
Hij zegt nu dat ze hem niet meer kan dreigen ermee, omdat de waarheid boven tafel is.

Waarom ik de deur nog niet dicht doe, is ondanks al deze piep geval ik nog onwijs veel van hem houd.

Boosheid

Man gaf ook aan waarom ik niet boos ben, hij gaf aan dat ik het misschien al heb opgegeven.

In vergelijking met mijn ontdekking van vorig jaar was ik boos, woedend, alles wat je maar kan opnoemen.

Sorry van de spelfouten. Ik tikt het op me telefoon.

Liefs gebroken

Bah

"Hij heeft vorige jaar na mijn ontdekking tegen haar gezegd om de affaire te stoppen. Haar antwoord was als jij met mij stopt dan wil ik dat jij jou vrouw alles verteld. "

"Op een gegeven moment wanneer hij met haar wilde stoppen, dreigde ze het aan mij te vertellen."

Wat erg.. Ik kan denk ik best invoelend zijn met een Truus. Het intrigeert me wel hoe je als je onverhoopt (sommigen worden dat toch onverhoopt, zoals de Truus hier laatst, die zei dat het haar overkwam) daar dan mee omgaat. Dit gedrag vervult me dan in ieder geval wel met afschuw.

juf Ank

juf Ank

21-10-2019 om 23:22

veelzeggend

hoe die mensen met elkaar omgaan. Elkaar bedreigen en manipuleren. En je man... hij bleef dus eigenlijk bij haar omdat hij zich liet chanteren? Als je het uitmaakt ga ik het tegen je vrouw zeggen....
Lekkere relatie...
Die houdt sowieso geen stand.
Nu bekijken of de scherven met jou te lijmen zijn. En of jij dit op kan brengen.
Heel veel sterkte!!

Nijntje

Nijntje

22-10-2019 om 08:24

Gebroken

Gebroken,
Het lijkt mij ook dat het gevoel verandert na 14 jr ten opzichye van eerste verliefdheid. En met kinderen zo jong is ook giga druk en dan is er ook minder tijd voor partner deel.
Een affaire is geen volwassen relatie, het is geen eerlijke vergelijking. Misschien heeft ze hem ook opgestookt over dat idee van houden van. Het klinkt iig als een hele beschadigde nare vrouw die Truus van jou man.
Wat knap dat je tijd voor jezelf neemt. Wat naar dat je man zo lang gelogen heeft. Mijn man heeft 6 jr gelogen en het heeft mijn hart gebroken. Ik heb er ook veel van geleerd en we zijn nog samen. Dat gaat met vallen en opstaan. Ik heb veel gehad aan de YouTube films van Esther perel. Ze heeft ook een boek hier over geschreven, ook een aanrader. Het heeft m i j geholpen dat het niet zo zwart wit is allemaal. Heel veel sterkte.

Moe

We zijn veel gaan praten, we weten waar de kern ligt.
Ik weet dat er problemen waren in ons relatie, deels door ons beide.
Maar door zon keuze te nemen om een affaire te hebben is zijn schuld! Hij koos ervoor niet ik. Ik heb nooit een eerlijke kans gekregen. Ons gezin heeft nooit eerlijke kans gekregen.

Hij kon niet met haar stoppen was:
1 hij vond haar te leuk
2 als hij zou stoppen zou ik erachter komen.

Hij kreeg idd ander ideeën over houden van. Ook ik denk dat het met ‘truus’ te maken heeft.

Ik zit in een rollercoaster van emoties.
En ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan.
Ik weet niet wat ik moet doen. Hoe ik het moet doen.

Enigste wat hij aan mij vraagt is;
Denk je dat je nog gelukkig kan worden met mij?

Liefs

Ik stop nu even want ik voel de pijn weer op borrelen.

Puinhoop

Puinhoop

22-10-2019 om 12:05

Miss, reactie op een veel eerdere vraag van jou

Hoi Miss, je hebt me een tijd geleden wat gevraagd en ik kwam er niet echt toe om je een antwoord te geven, dus dat doe ik nu. Je vraag was:
'@ puinhoop, dankje voor je mooie post. Het lijkt me voor jou min of meer dubbel bedrog omdat je ook met je geloof in gevecht raakt.
Is jou man ook dicht betrokken bij het geloof of wil hij daar weinig van weten?'

Dank je wel voor je belangstelling! Ik ben één van Jehovah's Getuigen. Dankzij de troost en hulp uit de Bijbel heb ik om kunnen gaan met het grote verdriet wat overspel meebrengt. Maleachi 2:13-16 is voor mij een troost, omdat er uit blijkt dat God ziet wat het aanricht bij vrouwen als hun man vreemdgaat. Je kunt, als je geen Bijbel hebt, die tekst lezen op jw.org, daar staat een online Bijbel.
Aan de Bijbelse lectuur heb ik ook veel steun. Op de website vind je bijvoorbeeld artikelen over allerlei huwelijksproblemen. Eén citaat over vergeven vind ik goed:
'Vergeven houdt in dat je een fout door de vingers ziet en boosheid loslaat. Het betekent niet dat je de fout bagatelliseert of doet alsof er niets gebeurd is.'
Verder staan er artikeltjes op over de band met je schoonouders (voor Flanagan!), het vertrouwen herstellen als een van beiden is vreemd gegaan en of vreemdgaan het einde van het huwelijk betekent. Hoedan, nogmaals, het is geen zwaktebod als je blijft, het is een persoonlijke beslissing die niemand anders voor je kan nemen. Hoewel je partner de gelofte heeft gebroken, kun jij hem lijmen door te vergeven. Dan laat jij zien dat jullie huwelijk in jouw ogen wèl grote waarde heeft. Maar als je wel besluit te scheiden, is dat evenmin verkeerd. Het is feitelijk de enige Bijbelse grond voor echtscheiding; niet jij, maar je partner heeft het verbond verbroken door vreemd te gaan immers.
Je kunt de artikelen vinden als je naar de site gaat en dan in het menu bovenaan klikt op 'Wat de bijbel leert'/huwelijk en gezin/huwelijk.

Miss, je vroeg me of mijn man ook dicht betrokken is bij mijn geloof: helaas. Hij heeft tijdens therapie wel gezegd er meer van te willen weten, te willen begrijpen wat het voor me betekent, maar hij vraagt nooit ergens naar. Niet als ik thuiskom van de vergadering, niet als ik zit te studeren, niet als ik in de velddienst ben geweest. Het blijft zo voor hem een totaal onbekende wereld.
Ik zou graag willen dat hij af en toe eens meekomt naar een lezing, als er een thema is waarvan ik denk dat het hem interesseert of eentje die ik graag met hem wil delen. Ik wil graag dat hij mijn geloofsgenoten ontmoet en leert kennen, zoals ik ook zijn vrienden heb leren kennen en regelmatig zie. Maar hij houdt alles op afstand, zegt het één tegen de therapeute maar laat iets heel anders zien door zijn gedrag thuis.
Dat is is vanaf het prille begin van onze relatie een ongelijkwaardigheid: hij betrekt mij in alles van zijn leven, zijn sociale kringen, zijn televisie-programma' s, zijn visies, zijn bezigheden, maar is in die van mij niet tot nauwelijks geïnteresseerd. Ik vind dat gevaarlijk, want zoals al eerder gezegd: hij voelde zich buitengesloten en greep dat aan als een van de redenen waarom hij vreemdging. Dan zou je verwachten dat hij dus meer betrokken raakte, maar het tegendeel is waar.
Ik heb me erbij neergelegd en denk niet dat ik ooit van hem kan verwachten dat hij even geïnteresseerd is in mijn leven als ik in dat van hem. Maar het blijft wel schuren.

Puinhoop

Puinhoop

22-10-2019 om 12:16

En lieve 'Gebroken'...

Nijntje noemt Esther Perel. Niet iedereen is er dol op blijkbaar, maar Mijntje wel en ik ook. Ik heb haar boek gelezen over overspel: 'Liefde in verhouding'. Het verheldert veel over de motieven/omstandigheden om vreemd te gaan, zoals Nijn zegt. Je wilt er nu natuurlijk nog niet aan, want je man is een fouterd, maar het zet situaties/relaties neer die in elk geval verklaren waarom er een voedingsbodem is voor overspel. Dat betekent echter alles behalve dat het je man een excuus geeft, of een vingertje om mee naar jou te wijzen: als er problemen zijn, moet je er met elkaar over praten. Mijn man deed dat niet en zo gaf hij zich bloot aan een ander (beetje rottige beeldspraak). De stap om met een ander de koffer in te duiken ( ik geloof echt niet meer dat het bij een goed gesprek of een zoen blijft, mannen gaan tot het gaatje) is uitsluitend en alleen ZIJN verantwoordelijkheid.

Sterkte, lieve meid. En ik vraag het nog eens, ook aan jou: woon je in het noorden van Nederland? Want dat ben je welkom of de koffie/wijn

Puinhoop

Puinhoop

22-10-2019 om 12:27

En Gebroken, P.S.:

'We zijn veel gaan praten, we weten waar de kern ligt.
Ik weet dat er problemen waren in ons relatie, deels door ons beide.
Maar door zon keuze te nemen om een affaire te hebben is zijn schuld! Hij koos ervoor niet ik. Ik heb nooit een eerlijke kans gekregen. '

Dat was precies mijn gevoel destijds. Er mocht dan van alles niet goed zitten, maar HIJ had er niet voor gekozen om zijn ongenoegen bij mij kenbaar te maken. IK had hem meerdere malen uitgenodigd in gesprekken n.b. met de vraag hoe hij het vond gaan, of hij gelukkig was en alles was altijd prima. En inderdaad, daarmee kan hij (jouw man) beslist niet de verantwoordelijkheid voor ook een maar een klein deel bij jou neerleggen, voor wat hij gedaan heeft. De vreemdganger gaat een grens over.

Dat was ook het verwijt wat ik hem voor de voeten gooide, toen hij in therapie met al die dingen kwam waarmee hij moeite had, aan mij: je hebt me geen eerlijke kans gegeven! Je hebt zitten binnenvetten, bent niet eerlijk tegen me geweest als ik onze relatie op tafel legde, en nu kom je achteraf met al deze dingen die je moeilijk vindt aan mij? Voor mij voelde dat als een enorme dreiging: veranderde ik die dingen niet, dan zou hij weer naar een ander gaan.

Wij zijn uiteindelijk in therapie gegaan. uiteindelijk, want ik geef je in een notendop het plaatje: hij had me in november 2016 verteld dat hij met een ander gezoend had. Ik heb heel wat meer info geprobeerd te krijgen en uiteindelijk kwam in april 208 het hoge woord eruit: hij was wel met haar naar bed geweest en ze hadden elkaar twee weken lang gezien, gemaild, geappt. Meer dna een kusje dus. Daarná zijn we in therapie gegaan. Ik zag het niet meer zitten zonder. Het heeft ons enorm veel goed gedaan.
Dus ik blijf erop aan dringen dat jullie ook hulp zoeken. Dat je man de deur uit is, vind ik geweldig. Dat geeft rust. Hij heeft een emotionele barrière tussen jullie geschapen door al die tijd met een nader te gaan, en erover te liegen. hij mag de afstand en de gevolgen ervan nu ook goed ervaren. Maar dat jullie blijven praten en hij je vraagt of je weer gelukkig zou kunnen worden met hem, dat vind ik positief! Zet 'm op, vrouw, en blijf intussen ons op de hoogte houden van hoe het met je gaat!

Thera

"Dit gedrag vervult me dan in ieder geval wel met afschuw."
Dit is overigens wel de versie van de man van Gebroken. Het klinkt alsof hij niet anders kon want slachtoffer van chantage. En is het allemaal de schuld van Truus. ja, ja denk ik dan.

Mari

Mari

22-10-2019 om 13:15

Ik denk ook jaja Alkes

"Dit is overigens wel de versie van de man van Gebroken. Het klinkt alsof hij niet anders kon want slachtoffer van chantage. En is het allemaal de schuld van Truus. ja, ja denk ik dan."

Ja ik ook, want hij kon er zelf ook wat van: "als je naar mijn vrouw gaat, zie je me nooit meer" hm

Lanza

Lanza

22-10-2019 om 15:53

Wat een liefde

spat er van mijn scherm als ik dit draadje lees. Chantage, leugens, bedrog, totaal geen interesse in wie de ander doet en wat de ander bezighoudt, maar vooral stug doorgaan.

Ik word er echt verdrietig van dat mensen zo met elkaar en zichzelf omgaan. Ik zal het wel nooit begrijpen, dan liever alleen hoor.

Puinhoop

Puinhoop

22-10-2019 om 20:39

Lanza

‘In het hart van een affaire vind je vaak het verlangen naar een emotionele band, naar vrijheid, naar avontuur, autonomie, intense seksualiteit, de wens om verloren delen van jezelf terug te vinden of op zoek te gaan naar levenslust. Als je de aandacht van een ander zoekt, keer je je daarmee lang niet altijd af van je geliefde, maar meer van de persoon die je zelf geworden bent. Je gaat dus niet zozeer op zoek naar een minnaar, maar naar een ander zelf.’
Dat is wat Esther Perel erover te melden heeft. Ze heeft heel wat stellen in de kamer gehad die na zoiets ingrijpend als ontrouw toch verder met elkaar konden. Het vergt een eerlijk zelfonderzoek van beide partners.
Talloze huwelijken hebben zo'n affaire overleefd. Jij kunt dat duidelijk niet, voor jou is dat een onoverkomelijke grens. Dat is jouw persoonlijke norm, maar die hoef je niet aan anderen op te leggen. Het is ieders persoonlijke beslissing en ik heb er respect voor als stellen elkaar toch echt liefhebben, spijt en begrip hand in hand gaan en ze er samen de schouders onder willen zetten.
Mensen zijn nu eenmaal niet volmaakt, de trouwe partner evenmin als de ontrouwe. Als je een foutloos huwelijk verwacht, wie houdt het dan een leven lang vol met elkaar?

Ik ook

Ik ook

22-10-2019 om 21:12

Bedankt puinhoop

Voor je prachtige reactie!

Pennestreek

Pennestreek

22-10-2019 om 21:29

Grens

En die grens, daarvan weet je pas waar die precies ligt als je hem tegenkomt. En dan nog kan hij ook alsnog ineens verschuiven. Als je geluk hebt als koppel krijg je (geef je elkaar, de ander en jezelf) de kans om samen te leren en te groeien. En dan kun je nog veel dichter bij elkaar komen dan je ooit was.

Zelf vind ik het belangrijk om de kinderen voor te leven wat ik belangrijk vind in het leven. Mensen een tweede kans geven bijvoorbeeld. Ergens voor willen vechten. Verantwoordelijkheid nemen.

De meest ‘logische’ reactie, de ander direct buiten de deur zetten, blokkeert naar mijn idee de optie om van de situatie te leren. Al kan het een heel begrijpelijke keuze zijn. En soms de enige optie. Als de ander echt uitcheckt bijvoorbeeld. Din je eentje kun je niet vechten.

Mooie post Puinhoop 😘

Lanza

Lanza

22-10-2019 om 21:41

In een relatie

die werkelijk waarde heeft is er plek voor al het bovenstaande, zonder dat je vreemd hoeft te gaan om tegemoet te komen aan die verlangens.

Er zijn zoveel andere manieren om je autonomie tot uiting te laten komen, zonder een ander voor te liegen. Zoveel manieren om op avontuur te gaan, emotionele banden aan te gaan en intense seksuele ervaringen te beleven, zonder dat het daarvoor nodig is om met een ander in bed te gaan liggen en daar stiekem over te doen.

Ik verwacht geen foutloos huwelijk, maar ik verwacht zeker wel eerlijkheid, liefde en trouw. Ik verwacht dat wij samen uiting kunnen geven aan al het bovenstaande zonder de ander te hoeven voorliegen. Wij geven elkaar zoveel vrijheid en ruimte, dat alles in het volste vertrouwen. We hebben elkaar altijd aangemoedigd om onszelf te blijven ontwikkelen en dat hebben we gedaan, zonder dat daar een derde partij voor nodig was. We hebben dus geen behoefte aan een andere versie van onszelf, omdat we onze beste zelf hebben mogen ontwikkelen binnen de relatie en dat zal altijd zo doorgaan. Vandaar dat al deze kwesties bij ons geen rol van betekenis spelen.

De woorden van Esther Perel snap ik als uitleg van vreemdgaan. Toch kun je haar woorden niet doortrekken naar alle huwelijken. Ieder mens heeft behoefte aan de dingen die zij noemt, maar gelukkig zijn er genoeg die al deze zaken kunnen uiten en ontwikkelen zonder daarvoor te hoeven liegen en de ander te bedriegen. Ik denk dat wanneer je dat wel nodig acht, je huwelijk in de kern al niet goed zit.

Ik gun iedereen een echte, liefdevolle en eerlijke relatie waar ruimte is voor de autonomie van beiden. Wat ik in dit draadje lees staat daar zo mijlenver ver van af. Sommige mensen zijn niet in staat werkelijk lief te hebben. Het is erg tragisch om daar na jaren achter te komen, maar beter vandaag dan morgen. Jullie verdienen echt beter dan dit. Tijd om op zoek te gaan naar je eigen autonomie? Of is die een stille dood gestorven na zoveel jaren van verwaarlozing?

Pennestreek

Pennestreek

22-10-2019 om 21:54

Weet je Lanza

Dat dacht het overgrote deel van alle mensen die ooit een relatie aangingen. Maar soms blijk je zelf of de ander toch ergens een afslag te hebben gemist. Je pad loopt even niet parallel aan dat van de ander. Kan zomaar gebeuren. Maar ik verwacht niet van je dat je dat snapt. Daar heb je namelijk empathie voor nodig. Om echt lief te kunnen hebben trouwens ook. Ik ben erg bang dat wat jij voor liefde aanziet toch wat anders is. Jij mist namelijk ten enen male juist dat, empathie.

Lanza

Lanza

22-10-2019 om 22:15

'Dat kan zomaar gebeuren'

Daar ben ik het dus niet mee eens. Je bent toch geen eencellige amoebe?

Mijn man en ik zijn ons bewust van dit soort mechanismen en zijn daardoor in staat het te overzien en ons ertegen te verweren (mocht dat ooit nodig zijn).

We hebben gekozen voor elkaar. Ik weet nu dat voor elkaar kiezen niet dezelfde betekenis heeft voor alle stellen, maar voor ons hangt er enorm veel waarde aan. Bewust kiezen voor elkaar houdt ook in, bewust niet kiezen voor de andere paadjes. Samen onze weg vinden en hierover blijven communiceren en hierin blijvend investeren.

Als ik hier dan teksten lees van mannen die nooit ook maar enige interesse hebben getoond in het gevoelsleven van hun vriendin/ vrouw, of waar de seks nooit echt intiem is geweest, dan zijn dat toch echt relaties van een heel andere orde en dat begint al bij het begin, dat is niet iets wat gebeurt, maar wat ik de kern al niet goedzit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.