Relaties Relaties

Relaties

Miss

Miss

03-11-2018 om 23:05

Verder na ontrouw deel 5


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pennestreek

Pennestreek

22-10-2019 om 22:27

Is en was bij ons allemaal niet aan de orde

Maar ik stop ermee. Je bewijst toch alleen maar met elke reactie in welk draadje dan ook dat ik in mijn vorige post gelijk heb: nul komma nul empathie. Wel grootheidswaanzin, en last van het Lanzasyndroom. Ik wens het niemand toe, en ik wens er niet meer op te reageren.
Jammer dat 1 persoon het forum, waar heel veel mensen in de loop van de afgelopen 20 jaar zo enorm veel steun aan hebben gehad en dat zoveel mooie momenten, ontmoetingen en initiatieven heeft gekend nu door 1 nieuwkomer vakkundig om zeep wordt geholpen.
Ik hoop dat Forumbeheer meekijkt, ziet wat er gebeurt, en er wat aan doet. Aan de reclame kon ik wennen, zie ik ook het nut van, maar aan jou en jouw manier van communiceren kan en wil ik niet wennen.

Fransien

Fransien

22-10-2019 om 22:42

Negeren dus

Zie titel.

Cordon sanitaire

Cordon sanitaire

22-10-2019 om 23:27

Enige remedie

Het forum hoeft niet om zeep te worden geholpen als iedereen die berichten gewoon per definitie negeert. Die oproep is nu al vele malen gedaan, en zo lang dat niet gebeurt houdt de trol (want dat is het, geen echt persoon, daar ben ik 100% van overtuigd) niet op.

We gaan een trol die macht toch niet geven?

Cordon sanitaire

Cordon sanitaire

22-10-2019 om 23:38

Nick

Ik krijg ook een heel naar gevoel van de nick(google maar eens op Adam Lanza )

Idd Pennenstreek

De bijdragen van Lanza zorgen wel voor een gevoel van geremdheid. Voorheen kon je zonder ‘vrees’ voor een bijdehante reactie van Lanza, een goedbedoelde, troostende of zinvolle reactie geven. De laatste maanden kijk ik eerst even de kat uit de boom. Het forum levert zo in op waar het voor bedoeld is; willen communiceren.

En ja, het is ook beter om niet op Lanza te reageren.
Maar de post aan Pennenstreek dat ze toch geen amoebe is, is onacceptabel. Een amoebe is een micro-organisme zonder ruggengraat en zonder hersenen. Dus m.i. tegen de huisregels, ookal is het in een vraag verpakt en lijkt het zo onschuldig.

Mari

Mari

23-10-2019 om 00:08

ach welnee Pennenstreek

"Jammer dat 1 persoon het forum, waar heel veel mensen in de loop van de afgelopen 20 jaar zo enorm veel steun aan hebben gehad en dat zoveel mooie momenten, ontmoetingen en initiatieven heeft gekend nu door 1 nieuwkomer vakkundig om zeep wordt geholpen"

Het forum wordt heus niet door Lanza om zeep geholpen daar is ze niet vakkundig genoeg voor. Ik denk echt dat al 80% of 90% van de goegemeente denkt bij haar postings "ja hoor daar hebben we Lanza weer die achteraan heeft gestaan toen empathie werd uitgedeeld"

Ik stel voor hetzelfde te doen als bij anderen met weinig empathie en een hoge eigendunk wordt aangeraden: grey rock gaan. Gewoon van je af laten glijden en niet binnen laten komen wat er gezegd wordt. Wat Cordon Sanitaire zegt dus ook

Nijntje

Nijntje

23-10-2019 om 08:36

Kramp

Je hebt er zo'n kramp op lanza, in de zin van dat je zo overtuigt bent dat jullie relatie en jij hier boven staan. Alsof je het kan voorkomen, vertrouwen onder controle kunt hebben. De dingen die hij over je relatie schrijft zou ik ook kunnen hebben gezegd 2 jr terug (zou ik nooit gedaan hebben omdat ik niet zo'n arrogant type ben)
Het zou mij niet verbazen dat je het onderwerp ontrouw nog wel eens tegen gaat komen in jou "perfecte" relatie.

Nijntje

Nijntje

23-10-2019 om 08:39

Negeren

Sorry, post over negeren gemist.

Miss

Miss

23-10-2019 om 09:14

Precies

Och lanza scrol ik meteen door, ik lees haar niet eens meer, vroeger dacht ik ook ( 1,5jr) geleden dat mijn partner en ik op dat level zatten zoals haar huwelijk, wat ik eerste posten las van haar. Niks is wat het lijkt. Laat lanza maar heerlijk dromen, soms droom ik nog wel eens zn huwelijk te hebben, mooie droom toch.

Pennenstreek dat laten we met zijn alle niet gebeuren. Jullie zijn zn steun. Zonder Dit forum had ik nooit geleerd en geweten wat ik nu weet. En hoop dit ook voor andere te kunnen bieden, die dit verdriet helaas mee maken.

Gebroken, ik hoop dat je het wkd een klein beetje door bent gekomen? Kun je je verdriet toelaten?
Red je het met de kinderen?

Nijn, denk dat die kans groter is dan ze zelf in schat.

Miss

Miss

23-10-2019 om 09:17

Puinhoop

Ik reageer later op jou mooie post over jou hou vast aan je geloof! Even de longen uit mijn lijf sporten krijg ik energie van!

Miss

Miss

23-10-2019 om 23:21

Puinhoop

Ik vind het ontzettend mooi dat jij je zo goed voelt bij hun en een troost kunt vinden met betrekking tot je eigen geloof.
Eigenlijk vind ik het heel krachtig van je dat er zo aan vast houdt, ondanks dat je man totaal geen interesse daarin heeft of belangstelling toont. En dat teleurstellend bij jou werkt begrijp ik ook.

Wat ik geleerd heb is mijn verwachtingspatroon bij te stellen, wellicht voor jou ook een schrale troost.

Om een voorbeeld te noemen, partner en ik hadden een enorm conflict vanavond met betrekking tot kind. Vroeger ging ik er vol in.
Nu denk ik na 1 concrete korte uitleg en meningsuiting laat hem zo denken. Ik denk het mijne ervan. Door te kijken naar wat mij helpt en mijn blik op hem te veranderen weet ik dat hij niet gaat begrijpen waarom ik het zo belangrijk vind.
Dit geld ook voor jou geloof, het is zacht uit gedrukt heel érg jammer. Maar ga vooral door met wat goed voelt voor jou. Dan hoeft het niet tussen jullie in te staan.
Zoals eerder benoemt werd, ik ga het van mij af laten glijden. Dat is het enige wat helpt.
En morgen komt weer een nieuwe dag.

Update

Even een kleine update:

Ik heb afgelopen weekend alleen gebracht, het gaf me veel rust. Ik kreeg tijd om over na te denken. Of ik het nog wel wil, of het nog wel gaat werken tussen ons.

Hij was afgelopen maandag jarig, we hebben het gevierd samen met ons kinderen. We waren aan het genieten van elkaar. Het onderwerp ontrouw was er niet van sprake geweest. Het was gezellig en fijn. Iets wat we al jaren niet meer hebben gehad. Er was rust. Hij is daarna weggegaan, slaapt nog steeds bij zijn ouders.

Mijn man is gisteren naar haar toe gegaan, om te praten, om te stoppen met haar. Zij gaf aan dat ze tijd nodig had.
Hij had beloofd dat er geen lichamelijk contact meer zou zijn. Hij had besloten om te stoppen met haar, wilt haar wel die tijd geven om los te laten.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken.

Ik zit nog steeds in een rollercoaster, maar boos ben ik nog steeds niet.

Liefs gebroken

GitteNN

GitteNN

24-10-2019 om 13:50

lieve allemaal

ik heb geen idee wie lanza is....maar als hij/zij vervelend is kun je aan de forumbeheerder vragen de persoon te verwijderen in dit draadje. Eerder is dit ook een keer gedaan.

het is echt niet de bedoeling om je in te houden hier....inde zin van bang zijn om de reactie die je gaat krijgen. hier zou je moeten kunnen en mag je communiceeren vanuit je hart en verdriet en de meeste hier troosten elkaar ook.

als er een 'rotte appel'tussen zit die niets toevoegd maar juist het tegenovergestelde bewerkstellligt is bovestaande mss een optie.

liefs gitte

Gebroken

"Hij had besloten om te stoppen met haar, wilt haar wel die tijd geven om los te laten.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken."

Mooie woorden, rechtstreeks uit een driestuiverromannetje, maar wat betekent dat eigenlijk, dat zij tijd nodig heeft om hem los te laten? Dat hij zichzelf langzaam uitfaseert? Dat hij haar een luisterend oor en een brede schouder biedt als zij verdrietig is om hem?

Het klinkt mij als een manier om jou een soort gerust te stellen ("nee, ik stop heus met haar") en tegelijkertijd een deurtje open te houden voor contact met haar, want "zij heeft tijd nodig hem los te laten".

Niet intrappen hoor, meid.

Lanza

Lanza

24-10-2019 om 15:19

Waarom moet

hij naar haar toe gaan om 'het uit te maken' ? Ze weet allang dat hij een relatie heeft, dus een kort en simpel appje is voldoende, met alleen de mededeling dat hij voor jou kiest en dat hij afstand neemt van haar.

Daarvoor is geen ellenlange sessie nodig waarbij hij langs gaat en hij haar troost enzo (als dat al is gebeurd, je hebt geen idee hoe zoiets verloopt tussen hen). Dat zij tijd nodig heeft kan best zijn, maar dan wel tijd zonder jouw man. Ze wist dat ze met een getrouwde man aan het rommelen was, dus ik vind dit een heel gekke uitspraak. Waar heeft zij tijd voor nodig?

Hij slaapt bij zijn ouders zeg je, weet je dat zeker? Het klinkt allemaal behoorlijk shady.

Miss

Miss

24-10-2019 om 22:37

Glad ijs

Hmmm Gebroken, tricky riedeltje verteld hij je.
Ik vind dat je dichtbij je grenzen moet gaan blijven, of ze moet gaan ontdekken?

Wat Ik vermoed is dat je ze nog niet op een rijtje hebt staan?
Wat ik zelf in het begin ook erg moeilijk vond, maar na een x aantal maanden ik niet met mijn vuist maar met een hakbijl op tafel sloeg. Dat het gedonder en gelieg maar eens afgelopen moest zijn.
Want afspreken met haar om het te spreken vind ik heel erg ver gaan. Dit had ook patsboem per telefoon gekund en hij kiest er toch voor haar nog eens te ontmoeten, jullie beide " zoet " te houden.
Dat zijn naar mijn mening van die ( tricky) achterdeurtjes...

Dus pas goed op.

Sla met je vuist op tafel met het geen wat jij niet wilt. Je hoeft hem niet meer te pleasen.
Daarom is die rollercoaster ook zo zichtbaar. Je wil het misschien te goed doen voor hem?

Ik weet het niet meer

Mijn man heeft het met haar afgebroken, alleen hij heeft zon liefdes verdriet, en volgens hem is het niet goed afgesloten. Hij wil haar nog een keer spreken om het goed af te sluiten. Die Truus wou in delen afsluiten.

Ik heb al mijn antwoorden gekregen, die ik wou en zocht.
Hij is open en eerlijk op al mijn vragen.

Nu ik hem zo zie met zoveel liefdes verdriet, doet pijn. Gaat dit ooit over?

Hij gaf aan dat hij echte diepe gevoelens voor haar had, en echt om haar gaf. Maar hij kan zijn gezin niet voor haar opgeven. Bang dat hij voor ons kiest en met zijn gedachte bij haar is.

Hij wilt aan ons relatie werken, hij gaf aan dat zijn hart niet hier is maar bij haar en of ik dat kon accepteren dat zijn hart nu nog bij haar is. Als ik het kon accepteren is het rustig aan ons relatie werken.

Liefs gebroken

Anno N.

Anno N.

26-10-2019 om 19:38

Gebroken

Moet je hier nou echt nog advies in krijgen lieve gebroken. Lees je eigen tekst nu nog eens. En anders nog eens. Hij houdt van haar, wil bij haar zijn. Hij breekt niet echt met haar. Lichamelijk heb je hem misschien maar geestelijk niet. Wil je dit? Wil je dit echt? En dan vraagt hij ook nog of je kunt accepteren dat zijn hart nog bij haar is? Echt dit gaat veel te ver Meis. Kies voor jezelf, je bent een lieve vrouw (veel te lief als je het mij vraagt) waar zijn je grenzen? Je gaat hieraan onderdoor. Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst!

Miss

Miss

26-10-2019 om 19:43

Wat een lamlul

Sorry hoor gebroken.

Drie dikke ... drie bier. Hij maakt jou een mooi klets verhaal wijs. Manipulatie tot en met. Hij praat op je gevoel in.
In delen afsluiten?

Hoor je wat je zegt?

Sorry voor mijn harde woorden! Ik ben even niet zo lief voor je, het gaat mij aan mijn hart te lezen dat hij dit niet afkapt.

Maaar er zit toch geen tussen weg in. Wat een ruimte neemt hij in. Pfff.

Gaat hij niet enorm over jou grenzen?
Het zou hier ons of haar zijn.

Blijf op je hoede!

Miss

Miss

26-10-2019 om 19:44

We posten tegelijk

Precies anno. Ik maak me plaatsvervangend boos. Heel boos.

Pennestreek

Pennestreek

26-10-2019 om 19:46

Lieve Gebroken

Even een hart onder de riem. En een berichtje voor je man.
Wat goed dat hij heeft gebroken met die ander. Dat moet een enorm moeilijke stap voor hem zijn geweest. Ik denk dat jij hem kunt helpen als je dat erkent en tegen hem zegt. Want inderdaad, hij heeft heftig liefdesverdriet. Ik weet dat hij hier niet het ‘slachtoffer’ is, en dat het daarom voor jou lastig is (understatement) om hem te troosten in zijn verdriet, maar bij ons heeft dat heel erg geholpen. Omdat man mij dan kon troosten met mijn verdriet. Hij had het daar namelijk ook moeilijk mee, omdat hij degene was die mijn pijn veroorzaakt had. Het elkaar kunnen troosten was helend voor ons.

En dan het berichtje aan je man. Hij moet niet meer naar haar toe gaan, echt niet. Hoe naar het voor haar ook is, hij moet haar loslaten. Nu. Ieder contact maakt alleen maar het moeilijker, ook voor haar. De enige manier om van een verliefdheid af te komen is cold turkey. Geen contact meer. Focus op jou en jullie kinderen. En dan duurt het nog ongeveer een jaar. Dat lijkt nu heel lang, maar dat valt echt mee. In dat jaar komen jullie steeds een beetje dichter bij elkaar, naarmate zijn verliefdheid wegzakt en jouw verdriet slijt. En tegelijkertijd kan dan jouw vertrouwen in hem weer groeien.

Echt, het kan goed komen. Hier is het gelukt. Maar alleen omdat mijn man nooit meer contact met haar heeft gehad en we ons allebei 200 % hebben ingezet. Wij zijn nu 2 jaar verder, en weer heel erg gelukkig met elkaar. Gelukkiger zelfs dan ervoor.

Dikke knuffel. Het wordt moeilijk, en jullie moeten nog door heel wat dalen, maar geef de moed niet op.

Pennestreek

Pennestreek

26-10-2019 om 19:54

Ik lees nu

de reacties van Anno en Miss. Ik ben het echt niet met ze eens. Ja, hij heeft een joekel van een fout gemaakt, hij is over alle grenzen van fatsoen en respect gegaan. Maar hij kiest nu de moeilijke route, namelijk zijn verliefdheid opgeven, alles eerlijk opbiechten en werken aan jullie relatie. Dat is echt in dit geval niet de makkelijkste optie.

Maar nogmaals, alles valt of staat met zijn inzet. Als hij contact met haar blijft houden, al is het maar via de app, dan lukt het niet. Mijn man heeft haar uit zijn telefoon gewist, van Facebook gehaald, en heeft het wederzijdse vrienden verteld zodat we haar niet tegen zouden komen op onverwachte momenten.

Ik vind dat je man nu echt goed bezig is. Ook dat hij er zo open over is naar jou vind ik een goed teken. Dat is moeilijk voor hem, maar als jullie er samen over kunnen praten kun jij hem vasthouden op het goede pad. Bij ons werkte dat ook zo. Als man het moeilijk had maakten we het samen gezellig. Filmpje kijken, spelletje doen (ook met de kinderen), wandeling met de hond, vakantieplannen maken, samen foto’s kijken. Of een goed gesprek samen, als was dat vaak ook heel erg pijnlijk en emotioneel. Maar door dat liefdesverdriet te ‘blocken’ door juist samen dingen te doen, voelde hij steeds meer waarom hij ook alweer voor mij en ons gezin gekozen had. Het was een rationele keus, hij koos niet voor mij uit verliefde gevoelens op dat moment, maar de liefde is echt weer helemaal terug.

Miss

Miss

26-10-2019 om 20:04

Oh pennenstreek

Maar dat is ook niet wat bij mij " steekt "
Het steekt dat ze in delen af willen sluiten. Dat bestaat niet ( ??? )

Een mini voorbeeldje, ik heb een aantal weken geleden een 10 jarige intense vriendschap afgesloten. Door alles af te kappen heb ik zelf het besluit genomen alles te breken. Dat kan niet mondjesmaat.

Als je geen verdere banden met iemand hebt ( kind, naaste familie) is het klaar. En ook bij een verliefdheid. Hij is al over éénmiljoen grenzen gegaan, hoezo langzaam aan afsluiten.

(Het is de verslaving die in stand blijft in mijn mans geval als ik naar hem kijk, de cocaïne blijven nemen is wel fijn, maar morgen stop ik echt )

Pennestreek

Pennestreek

26-10-2019 om 20:12

Nee, dat bestaat niet

Maar ik snap wel heel goed dat ze dat willen, in de hoop dat dat de pijn verzacht. Hij weet heus wel dat het zo niet werkt. Wat haar reden is weet ik natuurlijk niet, maar waarschijnlijk wil ze hem niet laten gaan.
Maar ik vind het dus heel goed dat hij het er met Gebroken over heeft, dat hij dus niks (meer) achter haar rug om doet. Hij behandelt haar nu eindelijk met respect. En terecht. Maar ik denk dat niet dat het gaat helpen als Gebroken nu boos wordt en eist dat hij geen contact meer heeft. Ik denk dat het beter werkt als ze laat zien dat ze hem begrijpt, en ook niet van hem verwacht dat hij haar direct vergeten is.
Ik weet nog wel dat het vreselijk moeilijke momenten waren als hij weer aan haar dacht. Maar meestal wisten we van daaruit samen een stap voorwaarts te zetten. Elkaar zien in je pijn, je verdriet delen is echt een manier om dichter bij elkaar te komen.

Miss

Miss

26-10-2019 om 20:24

Knap

Pff petje af, pennenstreek.

Daar denk Ik nu na ander half jaar verder te zijn toch heel anders over. Maar dat mag.

Gebroken, ik wil je geen pijn doen maar wel alert houden. Doe wat voor jou goed voelt. Het lijkt me stik moeilijk.

Ik ben helemaal kapot

Mijn man zeg ik wil haar nog 1x spreken en goed afsluiten. Er zit hem nog iets dwars omdat ze met haat hebben afgesloten. En hij wil ergens vrede mee hebben, zodat ie 100% voor me kon gaan. Hij neemt het gesprek op.

Truus was zwanger van hem. Ze gaf me hints toen ik haar sprak, maar ik heb mijn man gevraagd en hij gaf eerlijk antwoord op. Hij weet dat het me pijn doet, maar wil eerlijk zijn. ik weet niet hoe ik dit moet verwerken.

Er lijkt geen einde aan dit gezeik, er komen steeds meer dingen na buiten. Mischien moet ik stoppen met dingen vragen over hun affaire.

Ik vroeg waarom gaan we niet in relatietherapie, man vond geen nut. We communiceren goed met elkaar. Zijn open en eerlijk.

Hij gaf aan als ik nog door wilt dat het een proces word;

Open en eerlijkheid
Verwerken
Accepteren

Ik ben nog steeds niet boos en weet niet hoe.

Jouw steun, en hun steun

‘Op een gegeven moment wanneer hij met haar wilde stoppen, dreigde ze het aan mij te vertellen.
Hij zegt nu dat ze hem niet meer kan dreigen ermee, omdat de waarheid boven tafel is.’

Dit zegt dat hij niet met haar, maar met jou verder wilt. Misschien dat hij haar niet durft los te laten omdat ( mogelijk in zijn hoofd) hij jou net zo goed kan verliezen.
Toch zal hij er verstandig aan doet, haar te spreken of te zien. Hij is namelijk zo gemakkelijk om te praten, dat heeft hij al eerder aangetoond. Ik denk dat hij meer blijk van zekerheid van jou ( steun) nodig heeft om te doen wat hij heeft te doen; kappen met alles.

Maar wat ik mij ook afvraag;
Hij slaapt bij zijn ouders. Zeggen zijn ouders helemaal niets? Vinden die het manipulerende gedrag van haar niet raar? En dat hun zoon zich zo laat vertellen wat hij moet doen? Zijn zijn ouders voor jou een steun?

Ik weet

Ik weet dat ie over alle grenzen is gegaan.

Ik zou hem ook niks kwalijks nemen als hij zou zeggen ik kies voor Truus. Maar hij gaf eerlijk aan dat hij nooit voor Truus zou gaan.

Ons gezin weegt zwaarder dan Truus.

Enigste waar ik echt moeite mee had is, gaat zijn liefdes verdiet wel over. Want ik vind het echt moeilijk om hem zo te zien. Wat als ie haar mist ect.

Liefs gebroken

Truus

Truus

26-10-2019 om 21:34

Gebroken...

Ja, ik ben een Truus. Niet jullie Truus...
En toch...als ik dit lees hoop ik dat mijn minnaar ook zo over mij zou praten.
Hoop ik ook dat hij liefdesverdriet heeft om mij..
Natuurlijk mist hij haar, hij heeft mooie momenten met haar meegemaakt.
Ze nam alle tijd voor hem en liet hem praten over al zijn problemen. Dat doen al die mannen zodat de andere vrouw denkt dat ze m kan helpen.
Laat m er niet meer naar toe gaan, want ze haalt m weer naar haar toe.
Als ik in de schoenen van jouw Truus zou staan en hij wilde nog een keer komen praten...dan gaat hij weer overstag.

Maar wees inderdaad ook lief voor hem ook al is het jouw pijn..
Hij heeft ook de pijn en als jij daar niet op ingaat, gaat hij alsnog naar haar...

Oeps

Er was een woordje weggevallen.

Toch zal hij er verstandig aan doet, haar niet te spreken of te zien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.