Relaties

Anna Cara
12-12-2021 om 23:19
Verder na ontrouw - deel 8
Je partner is vreemdgegaan? Dan kom je in een rollercoaster terecht. Ongeloof, verdriet, boosheid etc. En als je partner laat weten dat hij jou niet kwijt wil dan volgt vaak de vraag: Should I stay or go? In de praktijk niet altijd even simpel te beslissen.
In dit topic vind je gelijkgestemden van wie de partner ook ontrouw is geweest. Of zelfs meermaals. En waarvan de meesten hier besloten hebben om de relatie een kans te geven. Elk verhaal is uniek. Heb je vragen, zorgen, twijfels, behoefte aan luisterend oor of wil je je emoties kwijt? Dan ben je hier aan het goede adres.

Breiertje
02-05-2025 om 10:14
Ik85 schreef op 02-05-2025 om 10:00:
Lieve allemaal,
Ik ben er gister achtergekomen dat mijn man is vreemd gegaan.
De 'truus' heeft mij een berichtje op insta gestuurd dat ze mijn man een maand geleden in de supermarkt heeft ontmoet en om zijn insta heeft gevraagd, hij lachte zo lief naar dr....
Na 2 weken appen wilde zij afspreken maar toen gaf hij aan dat hij getrouwd is. Zij heeft toen gezegd dat dat haar niks uitmaakte...en zo zijn de sexueel getinte berichten begonnen, tot ze afgelopen maandag zijn climax heeft bereik hij haar met de auto savonds heeft opgehaald en ze hebben ge... in onze auto.
Ik ben er kapot van.
We hebben wel direct gepraat, waar dit vandaan komt, hoe kan het dat je zo ver bent gegaan. Hij zit niet goed in zn vel dat weet ik al poosje, maar hij praat ook niet.
Ik ben leeg nu.
We hebben er wel voor gekozen om samen verder te gaan. We hebben ook 2 kids 9 en 7, ik hou van hem. Tot gister ochtend hield ik gewoon van hen
Maar hoe ga ik hier mee om? Ik wil met hem knuffelen maar ben ook heel boos. Ik wil de normale dingen oppakken maar wil ook heel veel huilen.
We gaan een therapeut zoeken voor hem en voor ons, dat hebben we afgesproken.
Het is de fout van zn leven gaf hij direct toe. Heeft na de daad ook geen contact meer met haar gezocht.
Ik voel me zo, zo, ik weet niet wat ik voel.
Ik vind dit niks voor hem, hij is niet zo, en toch is het gebeurd.
X
Dag Ik85
Welkom. Hopelijk vind je hier wat steun. Je gevoelens gaan momenteel alle kanten uit en dat is volledig normaal. Dat kan zelfs nog een hele tijd zo zijn.
Stap voor stap, adem in, adem uit. Dit heeft veel tijd nodig. Alles wat je voelt, of denkt, is normaal in deze situatie. Denk vooral nu aan jezelf en wat jij nodig hebt. Sterkte.

Anna Cara
02-05-2025 om 11:55
Wow Ik85, gisteren ontdekt? Dan ligt er een heftig pad voor je. Jouw emoties zullen nog heftiger worden omdat e.e.a. vaak moet landen.
Allereerst wil ik zeggen dat het goed is dat je steun zoekt. Geconfronteerd worden met vreemdgaan is verschrikkelijk impactvol. Ook bijzonder dat zij jou informeert. Maar daardoor kunnen jullie wel snel in gesprek gaan. Mijn advies aan jou is om wat boeken te lezen en goede tips in dit topic (podcast, vreemdgaan expers) tot je te nemen. Ook jouw man kan alvast zich gaan inlezen. Want ook hij heeft een weg te gaan qua uitzoeken wat zijn drijfveer was (want hij koos ervoor!) en hoe hij jou vertrouwen kan gaan terugverdienen.
Woorden zijn helaas geen daden blijkt vaak hier. Dat jouw man nu zegt geen contact meer te hebben met Truus ... dat gelooft hij zelf maar ervaring leert dat het moeilijk is als Truus weer brutaal contact zoekt. Zich weer aanbiedt. Vlucht uit de wekelijkheid. Zich gewild voelen en hij hem niet meer vertrouwt of zo leuk vindt als hiervoor. Ook moet jouw man zich realiseren dat het niet nu hup en doorrrrr kan worden. En relatietherapie niet de heilige graal is. Wil hij monogamie? Met jou door? Hij moet de deur dichtdoen. Dichthouden.
Overigens over knuffelen en boos zijn. Dit is een bekend gegeven. Je bent boos maar wil hem niet kwijt. Dus je moodswing gaat maar rond en rond. Angst om hem te verliezen. Boos om zijn keuzes.
Hij heeft iets heel moois kapotgemaakt.
Sterkte
Xxx

MRI
02-05-2025 om 12:13
Lieve allemaal,
De 'truus' heeft mij een berichtje op insta gestuurd dat ze mijn man een maand geleden in de supermarkt heeft ontmoet en om zijn insta heeft gevraagd, hij lachte zo lief naar dr....
Na 2 weken appen wilde zij afspreken maar toen gaf hij aan dat hij getrouwd is. Zij heeft toen gezegd dat dat haar niks uitmaakte...en zo zijn de sexueel getinte berichten begonnen, tot ze afgelopen maandag zijn climax heeft bereik hij haar met de auto savonds heeft opgehaald en ze hebben ge... in onze auto.
Ik ben er kapot van.
We hebben wel direct gepraat, waar dit vandaan komt, hoe kan het dat je zo ver bent gegaan. Hij zit niet goed in zn vel dat weet ik al poosje, maar hij praat ook niet.
Ik ben leeg nu.
We hebben er wel voor gekozen om samen verder te gaan. We hebben ook 2 kids 9 en 7, ik hou van hem. Tot gister ochtend hield ik gewoon van hen
Maar hoe ga ik hier mee om? Ik wil met hem knuffelen maar ben ook heel boos. Ik wil de normale dingen oppakken maar wil ook heel veel huilen.
We gaan een therapeut zoeken voor hem en voor ons, dat hebben we afgesproken.
Het is de fout van zn leven gaf hij direct toe. Heeft na de daad ook geen contact meer met haar gezocht.
Ik voel me zo, zo, ik weet niet wat ik voel.
Ik vind dit niks voor hem, hij is niet zo, en toch is het gebeurd.
X
- Waarom meldt Truus dat aan jou? Dat vind ik gek. Wat is haar drijfveer? Wilde hij stoppen en is het een soort wraak? Kennen jullie elkaar en is het iets gemeens naar jou? Waarom? Wat zegt je man daarover?
- Nog afgezien van het vreemdgaan maar zeker ook daarom zou ik er bij mijn man op aan dringen dat hij zijn gevoelens gaat delen. Niet per se met jou maar met een therapeut of met vrienden/ broers of zo. Het schijnt dat omdat mannen zo weinig over hun gevoelens kunnen praten, zij eerder depressief of verslaafd worden. En vreemdgaan kan ook een verslaving worden.
- Ik zou nog geen beslissingen nemen over doorgaan of niet. Eerst maar de gevoelens er laten zijn en voelen. Mag kwaad zijn van jezelf, mag ook verdrietig zijn en troost bij hem zoeken. Het is traumatisch daarom zoek je naar antwoorden, maar die komen misschien later wel en antwoorden nemen ook het gevoel van verraden zijn niet weg. Voel het, dan kan het sneller uitwoeden.
heel veel sterkte!

Buitenspel2024
02-05-2025 om 14:46
Hoi Ik85,
Welkom bij deze 'stomme' groep. Stom door het vreemdgaan.. verder is dit een hele fijne plek voor adviezen of om je hart te kunnen luchten.
Er zijn al goede dingen naar je gereageerd.
Je kunt de eerdere pagina's ook teruglezen voor meer adviezen en ervaringen..
Ik wilde zelf op dag 1 ook echt nog samen verder, maar nu na 4 maanden ziet het plaatje er bij ons thuis heel anders uit.. Dus laat je gevoel eerst maar even begaan en ga zien wat je man je toont, vooral in acties. En van daaruit ga je verder.
De eerste weken heb ik in een constante staat van paniek en verdriet geleefd, ik kijk er op terug alsof het een grote waas is.. Dus rustig aan nu waar dat lukt 💝
De periode erna is erg zwaar, en ook erg wisselend in je gevoel. Geen overhaaste beslissingen nemen nu.

Anna Cara
02-05-2025 om 17:22
MRI schreef op 02-05-2025 om 12:13:
[..]
- Waarom meldt Truus dat aan jou? Dat vind ik gek. Wat is haar drijfveer? Wilde hij stoppen en is het een soort wraak? Kennen jullie elkaar en is het iets gemeens naar jou? Waarom? Wat zegt je man daarover?
Wat ik mij afvraag is wat Truus meldde, het hele verhaal wat je hier schrijft (maandje, pasgeleden x sex in auto) of komt de info van jouw man?

RoodVruchtje
02-05-2025 om 17:39
Anna Cara schreef op 02-05-2025 om 17:22:
[..]
Wat ik mij afvraag is wat Truus meldde, het hele verhaal wat je hier schrijft (maandje, pasgeleden x sex in auto) of komt de info van jouw man?
Misschien een combi van? Dat hij zijn vrouw (Ik85), na berichtje supermarktneukertje (SMN), heeft voorgehouden dat het een stomme éénmalige actie is geweest. Echter SMN heeft voorgehouden dat hij head over heals is, zijn relatie niets meer voorstelt blablabla en hij met haar verder wilt…… En SMN hoopt dat hun relatie barst na haar berichtje. Ook best een geloofwaardig hypothetische gedachtengang.

Anna Cara
02-05-2025 om 20:06
RoodVruchtje schreef op 02-05-2025 om 17:39:
[..]
Misschien een combi van? Dat hij zijn vrouw (Ik85), na berichtje supermarktneukertje (SMN), heeft voorgehouden dat het een stomme éénmalige actie is geweest. Echter SMN heeft voorgehouden dat hij head over heals is, zijn relatie niets meer voorstelt blablabla en hij met haar verder wilt…… En SMN hoopt dat hun relatie barst na haar berichtje. Ook best een geloofwaardig hypothetische gedachtengang.
Wat een rare reactie. Mijn vraag is serieus. Geen hypothetische gedachtengang. Eerst gewoon een feitelijke verduidelijkende vraag aan Ik85.

MRI
02-05-2025 om 20:31
Anna Cara schreef op 02-05-2025 om 20:06:
[..]
[..]
Wat een rare reactie. Mijn vraag is serieus. Geen hypothetische gedachtengang. Eerst gewoon een feitelijke verduidelijkende vraag aan Ik85.
Nou ik denk RV voortborduurt op mijn vraag:´ Waarom meldt Truus dat aan jou? Dat vind ik gek. Wat is haar drijfveer? Wilde hij stoppen en is het een soort wraak? Kennen jullie elkaar en is het iets gemeens naar jou? Waarom? Wat zegt je man daarover?" Die vragen hebben natuurlijk al iets hypotetisch in zich, dus het niet zo heel gek dat zij daar een hypotetische suggestie overeen gooit.
Maar goed, ik vraag me wel oprecht af waarom Truus Ik85 bericht.

RoodVruchtje
03-05-2025 om 09:05
klopt MRI, ik vroeg het mezelf ook af en vond dat ook een plausibele verklaring.
@AnnaCara, mijn post was dus ook serieus en niet negatief bedoeld mbt jouw post

Yessie2000
03-05-2025 om 11:15
Lieve allemaal,
Welkom op deze plek waar je liever nooit had willen komen maar toch bent nu. Is heel fijn dat je deze plek al zo snel vond. Duurde bij mij langer helaas. Heel goed advies van Anne.
Vertragen is het belangrijkste nu, geen overhaaste beslissingen!
Ik was altijd overtuigd dat man dit nooit zou doen, kwam voor mij ook totaal onverwacht. En toch is het gebeurd. Heel vervreemdend.
Dacht altijd dat ik dan meteen weg zou zijn, zo'n verraad. Ik denk dat je blij moet zijn dat je dat berichtje ontving, wat de beweegreden ook is van die Truus. Anders had er misschien een veel langere tijd van bedrog geweest.
Bij mijn man, ontstond er een gedachten patroon dat hij dit gedrag (affaire) nodig had om het allemaal vol te houden (zat ook al heel lang niet goed in zijn vel) Hij had die affaire nodig als een soort drugs om zichzelf een soort opkikker te geven. Maar gevolg was dat hij steeds negatiever over zichzelf werd. En zag zelf niet dat dit door het bedrog kwam, hij kreeg ook allerlei lichamelijke klachten.
Ik wens je vooral veel rust, ruimte en liefde toe. Probeer ook met compassie te kijken en te voelen (dat lukt nu nog niet, je zit nog in fase 1 van het verwerken dus veel ongeloof en boosheid). Ik moest er soms van kokhalsen en enorme boosheid afgewisseld met diep verdriet en teleurstelling.
Het komt goed met jou! Het ligt niet aan jou en je heb het niet verdiend. Niemand verdient dit, om bedrogen te worden door die ene die je het meeste vertrouwd.
veel sterkte.

Yessie2000
03-05-2025 om 11:22
MRI schreef op 02-05-2025 om 12:13:
[..]
- Nog afgezien van het vreemdgaan maar zeker ook daarom zou ik er bij mijn man op aan dringen dat hij zijn gevoelens gaat delen. Niet per se met jou maar met een therapeut of met vrienden/ broers of zo. Het schijnt dat omdat mannen zo weinig over hun gevoelens kunnen praten, zij eerder depressief of verslaafd worden. En vreemdgaan kan ook een verslaving worden.
- Ik zou nog geen beslissingen nemen over doorgaan of niet. Eerst maar de gevoelens er laten zijn en voelen. Mag kwaad zijn van jezelf, mag ook verdrietig zijn en troost bij hem zoeken. Het is traumatisch daarom zoek je naar antwoorden, maar die komen misschien later wel en antwoorden nemen ook het gevoel van verraden zijn niet weg. Voel het, dan kan het sneller uitwoeden.
heel veel sterkte!
Goede vragen van MRI, je zit nu in een achtbaan van emoties. Geef hem in de komende tijd ruimte om te ontdekken waarom hij deze grens zomaar overstapte. Iedereen is denk ik gevoelig voor aandacht, maar waarom je het beantwoord zonder te bedenken wat de consequenties zijn is een vraag die niet zo makkelijk te beantwoorden is. Daarvoor heb je een goede spiegel nodig waarin je diep bij jezelf naar binnen kijkt.
En contact resoluut beëindigen is belangrijk. Mijn man liet mij het bericht dat hij stuurde ook zien, dat gaf ook vertrouwen. En ik had contact met de man van Truus en hielden elkaar op de hoogte dat hielp ook enorm voor vertrouwen. Ik heb ook tijd met Truus contact gehad, was ook helpend voor mij, fysiek en via app. Kom haar regelmatig tegen en voel daar nu geen wrok meer. Misschien wel nog beetje triomfantelijk gevoel als ik heel eerlijk ben