Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8

MRI

MRI

22-08-2025 om 18:08

Izza schreef op 22-08-2025 om 15:52:

[..]

Ik las ooit dat 75% van de mensen het ooit mee zal maken in zijn leven. Mensen hebben meerdere relaties in hun leven. En vreemdgangers vallen ook eerder in herhaling.

Het is overigens echt van alle tijden. Vroeger konden vrouwen alleen geen kant op. En moesten ze het maar accepteren. Terwijl het voor mannen redelijk geaccepteerd was. Mensen zijn nu veel opener, er is sociale media waardoor je het eerder hoort. En mensen kunnen nu scheiden omdat dat geaccepteerd is en men minder afhankelijk is.

Ja nou ja, het komt natuurlijk voornamelijk doordat vrouwen nu toegang hebben tot anticonceptie. 

MRI schreef op 22-08-2025 om 18:08:

[..]

Ja nou ja, het komt natuurlijk voornamelijk doordat vrouwen nu toegang hebben tot anticonceptie.

Hoe bedoel je dit? Is het weer de schuld van de vrouwen dat mannen vreemdgaan? Omdat ze zich beter kunnen beschermen, wordt vreemdgaan beter gefaciliteerd?

snoepjeharibo22 schreef op 22-08-2025 om 18:19:

[..]

Hoe bedoel je dit? Is het weer de schuld van de vrouwen dat mannen vreemdgaan? Omdat ze zich beter kunnen beschermen, wordt vreemdgaan beter gefaciliteerd?

Dat zegt ze toch helemaal niet? Ze zegt alleen dat de gevolgen van het vreemdgaan beperkt worden. Waarom zo defensief?

MRI

MRI

22-08-2025 om 18:46

snoepjeharibo22 schreef op 22-08-2025 om 18:19:

[..]

Nee hoor, wie heeft het over faciliteren? Ik niet hoor, ik ben er erg voor dat vrouwen anticonceptie zelf in de hand hebben. Maar daardoor hebben vrouwen meer vrijheid gekregen. Het stond een beetje slordig als je kind leek op de buurman en daar werd je als vrouw op aangekeken niet de buurman. Mannen gaan vreemd, vrouwen ook. De schuldvraag ligt voor mij bij degene die in een relatie zit en over het vreemdgaan liegt.  

Izza schreef op 22-08-2025 om 15:52:

[..]

Ik las ooit dat 75% van de mensen het ooit mee zal maken in zijn leven. Mensen hebben meerdere relaties in hun leven. En vreemdgangers vallen ook eerder in herhaling.

Het is overigens echt van alle tijden. Vroeger konden vrouwen alleen geen kant op. En moesten ze het maar accepteren. Terwijl het voor mannen redelijk geaccepteerd was. Mensen zijn nu veel opener, er is sociale media waardoor je het eerder hoort. En mensen kunnen nu scheiden omdat dat geaccepteerd is en men minder afhankelijk is.

Dan is het dus hopen dat je een van die 25% treft…

Alsof je een speld in de hooiberg zoekt…🫣

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.