Relaties

Anna Cara
12-12-2021 om 23:19
Verder na ontrouw - deel 8
Je partner is vreemdgegaan? Dan kom je in een rollercoaster terecht. Ongeloof, verdriet, boosheid etc. En als je partner laat weten dat hij jou niet kwijt wil dan volgt vaak de vraag: Should I stay or go? In de praktijk niet altijd even simpel te beslissen.
In dit topic vind je gelijkgestemden van wie de partner ook ontrouw is geweest. Of zelfs meermaals. En waarvan de meesten hier besloten hebben om de relatie een kans te geven. Elk verhaal is uniek. Heb je vragen, zorgen, twijfels, behoefte aan luisterend oor of wil je je emoties kwijt? Dan ben je hier aan het goede adres.

Izza
26-09-2025 om 22:44
LifeEvent! schreef op 26-09-2025 om 20:22:
[..]
Inmiddels weten we wel dat jouw moreel kompas anders is ingesteld.
Niks ander verhaal.
Van de man of vrouw van de ander blijf je af!
Mijn moraal niet. Ik doe niet aan affaires. Deze man wel. En die bepaald zelf wat hij toelaat. Niet to. De persoon in de relatie is verantwoordelijk! Niet andere mensen. Als zijn relatie goed zit heeft to toch geen schijn van kans? En als hij toch weer toehapt zou ik dat als partner graag weten want dan kan je zelf weer verder.
Je hoeft niet van iemand af te blijven. De persoon in de relatie moet van jou afblijven. En niet andersom.

Izza
26-09-2025 om 22:48
Anna Cara schreef op 26-09-2025 om 19:35:
[..]
Izza, dit topic is niet voor (ex-)minnaressen bedoeld. Zie mijn openingspost. Ze kan een eigen topic openen. En als dat jij het leerzaam en interessant vindt kun je ook in haar topic verder in gesprek.
Als je echt verder bent gegaan en je relatie daadwerkelijk goed zit dan moet dit toch geen probleem zijn? Juist goed om alle kanten te zien. Wellicht hebben mensen er wat aan. Want velen begrijpen niet hoe het heeft kunnen gebeuren. Blijven maar hangen in verdriet. Daarnaast is het nu voorbij bij to en wil ze geen verdriet meer.

MRI
26-09-2025 om 22:51
Izza schreef op 26-09-2025 om 22:48:
[..]
Als je echt verder bent gegaan en je relatie daadwerkelijk goed zit dan moet dit toch geen probleem zijn? Juist goed om alle kanten te zien. Wellicht hebben mensen er wat aan. Want velen begrijpen niet hoe het heeft kunnen gebeuren. Blijven maar hangen in verdriet. Daarnaast is het nu voorbij bij to en wil ze geen verdriet meer.
Ja inderdaad en bovendien kan het verhaal van de/ een minnares ook verheldering brengen over de affaire. Als je alleen het verhaal van de vreemdganger hoort, is de kans dat twijfel blijft over het volledige verhaal groot

MRI
26-09-2025 om 22:54
Izza schreef op 26-09-2025 om 22:44:
[..]
Mijn moraal niet. Ik doe niet aan affaires. Deze man wel. En die bepaald zelf wat hij toelaat. Niet to. De persoon in de relatie is verantwoordelijk! Niet andere mensen. Als zijn relatie goed zit heeft to toch geen schijn van kans? En als hij toch weer toehapt zou ik dat als partner graag weten want dan kan je zelf weer verder.
Je hoeft niet van iemand af te blijven. De persoon in de relatie moet van jou afblijven. En niet andersom.
Eens en maar al te vaak worden die andere mensen gebruikt om de kwaadheid op de eigen vreemdgaande partner af te leiden zodat men verder kan.

Max88
27-09-2025 om 03:05
Ik vind, heb ik al wel eens eerder gezegd, dat je wel degelijk medeverantwoordelijk bent als nummer 3. In een winkel noem je het stelen: je zit met je tengels aan wat je niet toebehoort. En de flapdrol die er voor openstaat is hoofdverantwoordelijke.

Omega
27-09-2025 om 08:52
Dat vind ik toch altijd zo'n aparte redenering, dat de 'derde partij' geen enkele blaam.treft, alleen degene die in de relatie zit. Maar o wee als het een vriendin is van je die het met je man aanlegt, dan is t wel slecht....
Persoonlijk, als ik weet dat iemand in een relatie zit, is dat een no go. En dat is voor een groot deel omdat ik solidair ben met de partner, of ik diegene nou ken of niet. Dat ik een ander dat verraad niet aan wil doen. Dus ik zie daar wel degelijk een verantwoordelijkheid in voor mezelf. En waarom zou ik iets wat ik mn vriendin niet wil/mag aandoen wel doen bij een onbekende, dat is toch heel krom?
En dan altijd dat argument 'als er wordt vreemdgegaan betekent dat dat er iets niet goed zat in de relatie'. In welke relatie zit het nou ALTIJD goed? Ups en downs horen er toch een beetje bij, relaties waarin het altijd maar goed en stabiel is zijn op 1 hand te tellen als ik zo om me heen kijk. Dus als het dan even minder loopt is het vrij baan voor een derde om daar dan maar even werk van te maken? Ik begrijp dat oprecht niet.

Anoniemvoornu
27-09-2025 om 10:56
[..]
Maar in dit topic schrijven heel wat mensen mee die nog midden in hun proces zitten , er is een minaressen topic en to kan haar eigen topic openen. Maar in een topic waarin mensen juist steun zoeken om ontrouw te verwerken gaan spuien over hoe de vrouw van je minnaar dat aanpakt is gewoon niet handig ....

Persephone
27-09-2025 om 12:02
LifeEvent! schreef op 26-09-2025 om 20:22:
[..]
Inmiddels weten we wel dat jouw moreel kompas anders is ingesteld.
Doe eens normaal, joh. Izza is hier niet de vreemdganger, hoor. Ze heeft misschien een andere kijk op relaties dan jij, maar dat maakt niet dat haar "moreel kompas anders is afgesteld". Wat een rare, denigrerende opmerking, zeg.

MRI
27-09-2025 om 13:02
Omega schreef op 27-09-2025 om 08:52:
Dat vind ik toch altijd zo'n aparte redenering, dat de 'derde partij' geen enkele blaam.treft, alleen degene die in de relatie zit. Maar o wee als het een vriendin is van je die het met je man aanlegt, dan is t wel slecht....
Persoonlijk, als ik weet dat iemand in een relatie zit, is dat een no go. En dat is voor een groot deel omdat ik solidair ben met de partner, of ik diegene nou ken of niet. Dat ik een ander dat verraad niet aan wil doen. Dus ik zie daar wel degelijk een verantwoordelijkheid in voor mezelf. En waarom zou ik iets wat ik mn vriendin niet wil/mag aandoen wel doen bij een onbekende, dat is toch heel krom?
En dan altijd dat argument 'als er wordt vreemdgegaan betekent dat dat er iets niet goed zat in de relatie'. In welke relatie zit het nou ALTIJD goed? Ups en downs horen er toch een beetje bij, relaties waarin het altijd maar goed en stabiel is zijn op 1 hand te tellen als ik zo om me heen kijk. Dus als het dan even minder loopt is het vrij baan voor een derde om daar dan maar even werk van te maken? Ik begrijp dat oprecht niet.
Nou houd me ten goede, ik vind het heel erg niet slim om met een gebonden persoon te gaan die er thuis over liegt en tegen jou ws ook. Dat zou ik niet doen en het anderen ook afraden. Niet omdat die persoon het bezit van een ander maar omdat hij niet eerlijk kan zijn en van twee walletjes wil eten. Geen leuk persoon wat mij betreft .Hij is degene die een belofte verbreekt, niemand anders.

Anna Cara
27-09-2025 om 13:37
[..]
Tjonge jonge Izza, ik ga niet eens op zo een domme aanname/stelling/vraag reageren
Dit topic is voor bedrogen vrouwen of mannen en niet voor minnaressen of ex- minnaressen. Punt.

MRI
27-09-2025 om 13:42
Anna Cara schreef op 27-09-2025 om 13:37:
[..]
Tjonge jonge Izza, ik ga niet eens op zo een domme aanname/stelling/vraag reageren
Dit topic is voor bedrogen vrouwen of mannen en niet voor minnaressen of ex- minnaressen. Punt.
Maar kan iemand zomaar uitgesloten worden van een draadje? De topic opener kan het onprettig vinden (maar topic opener is een vaag begrip bij een draadje dat al zoveel langer bestaat) maar het is toch niet een regel van het forum of zo? De dame in kwestie zal met pek en veren het draadje uitgejaagd worden, wat ik jammer vind want ik denk dat het kan bijdragen tot meer inzicht in de vreemdgaan-dynamiek, maar je kan toch geen mensen uitsluiten? Er zijn allerhande visies. Daar is het een forum voor.

Anoniemvoornu
27-09-2025 om 14:55
MRI schreef op 27-09-2025 om 13:42:
[..]
Maar kan iemand zomaar uitgesloten worden van een draadje? De topic opener kan het onprettig vinden (maar topic opener is een vaag begrip bij een draadje dat al zoveel langer bestaat) maar het is toch niet een regel van het forum of zo? De dame in kwestie zal met pek en veren het draadje uitgejaagd worden, wat ik jammer vind want ik denk dat het kan bijdragen tot meer inzicht in de vreemdgaan-dynamiek, maar je kan toch geen mensen uitsluiten? Er zijn allerhande visies. Daar is het een forum voor.
Weggejaagd met pek en veren valt toch echt wel mee er wordt alleen gezegd dat er een beter topic voor is het minaressentopic of een eigen topic openen , want de kans is wel heel groot dat je geen heel warm onthaal krijgt nee , Het is hier al moeilijk genoeg voor sommige mensen om de ander nog als persoon te zien , meerdere keren komen zeer nare bewoordingen voor de minnares voorbij door bepaalde posters en dan denk je een leuk gesprek te voeren over hoe het jou raakt als de vrouw van de man niet doet wat jij vind dat ze zou moeten doen, dan heb je wel een plaat voor je hoofd.

MRI
27-09-2025 om 14:59
Anoniemvoornu schreef op 27-09-2025 om 14:55:
[..]
Weggejaagd met pek en veren valt toch echt wel mee er wordt alleen gezegd dat er een beter topic voor is het minaressentopic of een eigen topic openen , want de kans is wel heel groot dat je geen heel warm onthaal krijgt nee , Het is hier al moeilijk genoeg voor sommige mensen om de ander nog als persoon te zien , meerdere keren komen zeer nare bewoordingen voor de minnares voorbij door bepaalde posters en dan denk je een leuk gesprek te voeren over hoe het jou raakt als de vrouw van de man niet doet wat jij vind dat ze zou moeten doen, dan heb je wel een plaat voor je hoofd.
Okay dat kan. Dat is een mening geven. Maar dat vind ik wat anders dan "Dit topic is voor bedrogen vrouwen of mannen en niet voor minnaressen of ex- minnaressen. Punt."

Elpisto
27-09-2025 om 15:56
MRI schreef op 26-09-2025 om 22:54:
[..]
Eens en maar al te vaak worden die andere mensen gebruikt om de kwaadheid op de eigen vreemdgaande partner af te leiden zodat men verder kan.
Maar los daar van: als je willens en wetens met een bezette man of vrouw gaat, dan weet je toch bij voorbaat dat je iemand niet vertrouwen kan? Ik zou dat wel eens willen weten van iemand die als minnares/minnaar bij iemand komt: ben je dan aan de voorkant al niet super wantrouwig naar iemand? Of is het een soort van arrogantie dat je denkt: dat doet die bij mij vast niet?

MRI
27-09-2025 om 16:22
Elpisto schreef op 27-09-2025 om 15:56:
[..]
Maar los daar van: als je willens en wetens met een bezette man of vrouw gaat, dan weet je toch bij voorbaat dat je iemand niet vertrouwen kan? Ik zou dat wel eens willen weten van iemand die als minnares/minnaar bij iemand komt: ben je dan aan de voorkant al niet super wantrouwig naar iemand? Of is het een soort van arrogantie dat je denkt: dat doet die bij mij vast niet
Nou kijk dat soort vragen zou ik graag stellen aan de minnares. Zonder direct oordeel van 'het was vast arrogantie'. Want wat wij aanzien voor arrogantie kan zomaar hoop zijn gebaseerd op grove leugens van de vreemdganger. Maar dat vragen kan niet als men hier niet mag komen. Als iemand die in zo'n situatie zat, hier durft te komen, is er volgens mij al een gevoel van 'okay, dit (die affaire) was misschien niet de beste keuze'. En vindt ze dat niet, dan mag ze daar naar ook gevraagd worden. Maar bij voorbaat uitsluiten vind ik jammer en bijdragen aan ' de goeden en slechten'- gedachtegoed.