Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


"Hij beloofd idd nu echt eerlijk te zijn en meer rekening met me te houden maar ik heb er nog een hard hoofd in... Eerst zien dan geloven"

Ik heb echt met jullie te doen. Ik voel het verdriet van het scherm afspatten..
Titiv, ik weet niet of je er wat aan hebt maar er is een paar weken geleden een programma op npo 2 geweest. Het heet in het brein van de bedrieger en laat je zien hoe ontzettend goed bepaalde mensen zijn in "oplichten, liegen en bedriegen".
De meeste die hiermee schreven kennen mijn verhaal maar heel kort mij man heeft ons heel ons samen zijn compleet voor de gek gehouden. Gemanipuleerd, bedrogen en was vooral heel fantasierijk.
Na een hele lange periode van therapie en inzichten krijgen ben ik mij erin gaan verdiepen en echt waar Titiv soms zie he het gewoon niet.
Ik stond er letterlijk bij en ik keek ernaar. Ik wil je alleen maar zeggen je bent Niet gek. 
Het programma heb ik gekeken, het werkte weer zo verhelderend op me. Ik hebben boeken planken vol staan en het heeft mij heel veel gebracht in het waarom man deed wat hij deed. En vooral wat het/hij deed met mij.
The Gaslight effect is ook een aanrader. 

Geen idee of het helpend is maar de zin die ik bovenaan aangehaald heb wakkerde dit bij me aan om dit tegen je gezegd te moeten hebben.

Ga eens heel goed voelen en na of je niet compleet gemanipuleerd word door je man. In de zes delige serie laten hun ook fragmenten zien van gezichtsmimieken.

Zo heb ik namelijk herkent aan mijn man dat hij me nog steeds compleet voor de gek hield. En dat was pas 4 mnd na de uitkomst van vrouw nr 1.
Ik zag het aan zijn gezicht. En het klopte als een bus. Bij therapie kwam de hele pleuriszooi eruit.

miss1984 schreef op 18-08-2022 om 20:36:

"Hij beloofd idd nu echt eerlijk te zijn en meer rekening met me te houden maar ik heb er nog een hard hoofd in... Eerst zien dan geloven"

Ik heb echt met jullie te doen. Ik voel het verdriet van het scherm afspatten..
Titiv, ik weet niet of je er wat aan hebt maar er is een paar weken geleden een programma op npo 2 geweest. Het heet in het brein van de bedrieger en laat je zien hoe ontzettend goed bepaalde mensen zijn in "oplichten, liegen en bedriegen".
De meeste die hiermee schreven kennen mijn verhaal maar heel kort mij man heeft ons heel ons samen zijn compleet voor de gek gehouden. Gemanipuleerd, bedrogen en was vooral heel fantasierijk.
Na een hele lange periode van therapie en inzichten krijgen ben ik mij erin gaan verdiepen en echt waar Titiv soms zie he het gewoon niet.
Ik stond er letterlijk bij en ik keek ernaar. Ik wil je alleen maar zeggen je bent Niet gek.
Het programma heb ik gekeken, het werkte weer zo verhelderend op me. Ik hebben boeken planken vol staan en het heeft mij heel veel gebracht in het waarom man deed wat hij deed. En vooral wat het/hij deed met mij.
The Gaslight effect is ook een aanrader.

Geen idee of het helpend is maar de zin die ik bovenaan aangehaald heb wakkerde dit bij me aan om dit tegen je gezegd te moeten hebben.

Ga eens heel goed voelen en na of je niet compleet gemanipuleerd word door je man. In de zes delige serie laten hun ook fragmenten zien van gezichtsmimieken.

Zo heb ik namelijk herkent aan mijn man dat hij me nog steeds compleet voor de gek hield. En dat was pas 4 mnd na de uitkomst van vrouw nr 1.
Ik zag het aan zijn gezicht. En het klopte als een bus. Bij therapie kwam de hele pleuriszooi eruit.

Dankjewel voor de tip! Hier ga ik zeker naar kijken. 

Ik ken zijn lieg gezicht ondertussen, dan zie ik gewoon dat hij liegt, hij lachtte dan namelijk terwijl ik huilend voor hem stond en vroeg of iets waar was of niet. 

Er is idd zoveel verdriet in me... Alsof m'n hart eruit gerukt is, het is vreselijk...

Mijn man heeft het vreemdgaan wel zelf opgebiecht, ik zag idd wel dingetjes maar ik kon 't nooit bewijzen of echt met zekerheid zeggen hij gaat vreemd. Tuurlijk merkte ik dat hij anders was maar vreemdgaan was 't laatste wat ik dacht en idd wat jij zegt ik heb idd 't idee dat hij me voor de gek houd, wie weet al jaren maar dan denk ik nee hij biechtte 't zelf op, soms wens ik zelfs dat hij t nooit had opgebiecht, dan was ik nu nog gewoon gelukkig, hij had liever z'n mond gehouden maja hij zegt zelf ik moest 't zeggen, ik voelde me zooo schuldig en wie weet ging zij jou alles vertellen want ze klampte zich vast aan hem, had zelfs al gesolliciteerd in België (ze woont in een ander land) dus hij was bang zegt hij... Tja, wat is de waarheid hé... 

Ik ben igg op m'n hoede nu en ga zeker die docu kijken! 

Waar staan jullie nu als ik vragen mag? Zijn jullie nog samen? 

Titiv schreef op 18-08-2022 om 21:08:

[..]

Dankjewel voor de tip! Hier ga ik zeker naar kijken.

Ik ken zijn lieg gezicht ondertussen, dan zie ik gewoon dat hij liegt, hij lachtte dan namelijk terwijl ik huilend voor hem stond en vroeg of iets waar was of niet.

Er is idd zoveel verdriet in me... Alsof m'n hart eruit gerukt is, het is vreselijk...

Mijn man heeft het vreemdgaan wel zelf opgebiecht, ik zag idd wel dingetjes maar ik kon 't nooit bewijzen of echt met zekerheid zeggen hij gaat vreemd. Tuurlijk merkte ik dat hij anders was maar vreemdgaan was 't laatste wat ik dacht en idd wat jij zegt ik heb idd 't idee dat hij me voor de gek houd, wie weet al jaren maar dan denk ik nee hij biechtte 't zelf op, soms wens ik zelfs dat hij t nooit had opgebiecht, dan was ik nu nog gewoon gelukkig, hij had liever z'n mond gehouden maja hij zegt zelf ik moest 't zeggen, ik voelde me zooo schuldig en wie weet ging zij jou alles vertellen want ze klampte zich vast aan hem, had zelfs al gesolliciteerd in België (ze woont in een ander land) dus hij was bang zegt hij... Tja, wat is de waarheid hé...

Ik ben igg op m'n hoede nu en ga zeker die docu kijken!

Waar staan jullie nu als ik vragen mag? Zijn jullie nog samen?

Titiv, ik vind het wel fijn voor je dat je man het heeft opgebiecht. Ook al is het omdat zij je misschien zou inlichten. Het zegt mij dat hij jou belangrijker vond dan zijn avontuur. Als hij haar had gewild, was hij weggegaan. 
Nu moet hij helaas wel de consequenties dragen en er alles aan doen om het voor jullie mogelijk te maken hier doorheen te komen. Als ik het zo lees, ligt het niet aan jouw goede wil. Sterkte!

Hallo dames die gereageerd hebben op mijn bericht. Ik weet niet zo goed hoe je de reactie erbij moet zetten. 
Maar bedankt voor jullie tijd en het delen van ervaringen. 

Grutto schreef op 18-08-2022 om 21:53:

[..]

Titiv, ik vind het wel fijn voor je dat je man het heeft opgebiecht. Ook al is het omdat zij je misschien zou inlichten. Het zegt mij dat hij jou belangrijker vond dan zijn avontuur. Als hij haar had gewild, was hij weggegaan.
Nu moet hij helaas wel de consequenties dragen en er alles aan doen om het voor jullie mogelijk te maken hier doorheen te komen. Als ik het zo lees, ligt het niet aan jouw goede wil. Sterkte!

Ja ik lees ook overal dat zelf opbiechten een goed teken is, een teken van echte spijt, ik hoop dat maar...

Maar idd nu moet hij de vervolgen wel dragen en ik niet, ik heb niets fout gedaan. Ik zal voor altijd leven met onbegrip, vragen en wantrouwen. Wij allemaal hier...

Dankje, jij ook veel sterkte xxx

Peet52! schreef op 19-08-2022 om 11:44:

Hallo dames die gereageerd hebben op mijn bericht. Ik weet niet zo goed hoe je de reactie erbij moet zetten.
Maar bedankt voor jullie tijd en het delen van ervaringen.

Peet52, als je wil reageren op deze wijze klik je op de 2 " rechts bovenaan in het bericht waarop je wil reageren. Dan wordt de tekst gekopieerd en kun je daaronder reageren.

ik heb na het uitkomen ook contact gezocht met de collega waar man mee vreemd gegaan is. Ik heb haar de dag erna een bericht gestuurd...met "je mag hem hebben".
Reactie...dat het haar het nog het meest speet voor mij en de Kids en dat het eenmalig was en voornamelijk haar schuld. En dat mijn man geen vreemdganger was.
Nou ja . Ik reageerde...er zijn er 2 voor nodig.
De dagen erna kwam ik er namens haar man achter dat er nog maanden online seksueel kontakt is geweest. Dus waar dat eenmalig vandaan kwam. Ik zou het niet weten.
Dus ik haar weer terug bericht. En wel vrij confronterend. Niet naar haar toe maar wat er nog meer gebeurd was..in 1 grove opmerking over online sex. Kwam bij jaar ook binnen denk. Reactie van haar heb ik niet gelezen. Ik zag alleen in haar reactie het woord "denken om de kinderen" of zoiets. Heb het bericht niet goed gelezen en meteen verwijderd.  Ik weet nog dat ik die zin las en in huilen uitbarstte...
Het kwam op dat moment zo binnen wat er allemaal gebeurd was. Ze was verbaal ook zo sterk in schrijven.  Echt verschrikkelijk. Maar ja. Ik was in shock. Zij was al langer met dat dubbelleven bezig.
Mijn kinderen...daar leefde ik voor. Wat er al gezegd word. Je leeft als gezin...kinderen groeien op. Mijn tijgerin gevoel kwam naar boven. Alsof ik mijn kinderen ( ik denk dat ze met name bang was voor haar kinderen)  zou ik hier nooit mee belasten. Ik ben zelf een geparentificeerd kind en heb de gevolgen mee gemaakt van een vechtscheiding. 
Toen dacht ik..ik wil niets maar dan ook niet met haar te maken hebben.
Nu komt nog wel de behoefte naar boven om haar te confronteren. ( ben ik helaas alleen niet zo goed in) om ook haar duidelijk te maken wat het bedrog met mij gedaan heeft.
Zij..en mijn man hebben anderhalf jaar van mijn leven afgepakt. Zo zie ik het. Misschien had ik hier ook een keuze in willen hebben.
Maar ja..dan denk ik. Wat schiet ik ermee op. Misschien weer een antwoord waar ik me rot door voel. 
Hou me maar vast aan het idee dat zij een onbeantwoorde liefde heeft. Zij is trouwens ook verder gegaan met haar man. 
Haar man wilde in het begin ook contact met mij leggen. Dit heb ik uiteindelijk toch afgekapt.  Man van haar heeft in November vorig jaar nog bericht gestuurd naar mijn man..had ook  veel vragen . Dus die zitten ook in het proces waar wij in zitten. Het verwerken van het vremdgaan. 

Het ergst vind ik nog dat haar man al eerder op de hoogte was. En zij mijn man het gevoel gaf dat zij hem beschermde dat het niet uitkwam naar mij toe. Heeft man verteld 

Maar wat zou ik haar nog graag confronteren.  Maar aan de andere kant hoeft ze ook niet te weten dat ik ermee zit..maar meer voor mijn gevoel dat ze beseft wat zij en mijn man een ander aangedaan hebben. Ik ben ( ook al is mijn relatie en leven erop vooruitgegaan) wantrouwig geworden. En zo was ik nooit. Ik liet partner in alles vrij. Net wat iemand al schreef. Hij kon doen en laten wat hij wilde. Ik gunde hem alles. 
Maar dat man zich door haar zo heeft laten manipuleren. Dat zit me nog erg dwars.

Annelies58 schreef op 19-08-2022 om 12:28:

[..]

Peet52, als je wil reageren op deze wijze klik je op de 2 " rechts bovenaan in het bericht waarop je wil reageren. Dan wordt de tekst gekopieerd en kun je daaronder reageren.

Dank je wel voor je uitleg. Had overal al op gedrukt alleen hier nog niet op.

ik heb soms wel een gevoel. Vraag me af of jullie dit herkennen.
Dan voel ik me heel comfortabel. Zijn we eigenlijk zo gelukkig en close dat het lijkt vreemdgaan nooit gebeurd is. Het is als ware even uit mijn systeem.

Maar dat ik me dan opeens bedenk. Oh nee. Ik kan me niet zo voelen. Want dan mis het straks weer ofzo..ik moet het levendig houden van mezelf.
 
Maar het geeft wel aan dat het verwerken mogelijk is. Mijn man doet er echt alles aan. Is echt door het stof gegaan. Ik heb wel eens gezegd tegen hem. Ik weet niet of ik had kunnen doen wat jij allemaal doet.
Het helpt me wel op bepaalde momenten door hier aan te denken. Eraan te denken wat hij allemaal voor me doet. 

Peet52! schreef op 19-08-2022 om 13:26:

ik heb soms wel een gevoel. Vraag me af of jullie dit herkennen.
Dan voel ik me heel comfortabel. Zijn we eigenlijk zo gelukkig en close dat het lijkt vreemdgaan nooit gebeurd is. Het is als ware even uit mijn systeem.

Maar dat ik me dan opeens bedenk. Oh nee. Ik kan me niet zo voelen. Want dan mis het straks weer ofzo..ik moet het levendig houden van mezelf.

Maar het geeft wel aan dat het verwerken mogelijk is. Mijn man doet er echt alles aan. Is echt door het stof gegaan. Ik heb wel eens gezegd tegen hem. Ik weet niet of ik had kunnen doen wat jij allemaal doet.
Het helpt me wel op bepaalde momenten door hier aan te denken. Eraan te denken wat hij allemaal voor me doet.

Dat herken ik wel, bij mij is 't ook dan echt ff uit m'n systeem en hebben we lol en lachen we zoals vroeger en dan besluipt het bedrog me opeens weer, alsof ik ook niet wil dat hij ermee weg komt ofzo, dat 't niet vergeten word en dan wil ik er eik iets over zeggen of boos zijn maar ik hou me tegenwoordig in want ik weet 't loopt uit op ruzie en 't moet ooit ook achter ons liggen, niemand wil jaren lang worden beschuldigd dat snap ik heus wel... En idd voor ogen houden dat hij niet voor haar koos en moeite heeft gedaan om 't goed te maken. 

MRI

MRI

19-08-2022 om 14:30

Titiv schreef op 19-08-2022 om 12:17:

[..]

Ja ik lees ook overal dat zelf opbiechten een goed teken is, een teken van echte spijt, ik hoop dat maar...

Maar idd nu moet hij de vervolgen wel dragen en ik niet, ik heb niets fout gedaan. Ik zal voor altijd leven met onbegrip, vragen en wantrouwen. Wij allemaal hier...

Dankje, jij ook veel sterkte xxx

wat rot voor je allemaal. Ja ik vind t zelf opbiechten ook een goed teken. sterkte

Gisteren zag ik een docu over Martin Luther King, een groot man, en een notoire vreemdganger en ik moest aan de verhalen hier denken en snap er geen barst van dat zo'n groot man zoveel behoefte aan sex buiten de deur heeft. Tenminste, ik kan me voorstellen dat ze wellicht "stress wegneuken". Ook Bill Clinton heeft vast met meedere dames "I did not have sex with that women" gehad. En waarom steunden mevrouw King en Clinton hun man zo in het openbaar en raken wij zo overstuur van de mikmak..... Nu ja, dat spookt even door mijn hoofd 🤷

MRI

MRI

19-08-2022 om 15:54

elledoris schreef op 19-08-2022 om 15:33:

Gisteren zag ik een docu over Martin Luther King, een groot man, en een notoire vreemdganger en ik moest aan de verhalen hier denken en snap er geen barst van dat zo'n groot man zoveel behoefte aan sex buiten de deur heeft. Tenminste, ik kan me voorstellen dat ze wellicht "stress wegneuken". Ook Bill Clinton heeft vast met meedere dames "I did not have sex with that women" gehad. En waarom steunden mevrouw King en Clinton hun man zo in het openbaar en raken wij zo overstuur van de mikmak..... Nu ja, dat spookt even door mijn hoofd 🤷

euh patriarchaat? Dat de dames was geleerd weg te kijken als hun man dat soort dingen deed en ook om coute que coute je huwelijk te redden? En dan de dames waarmee de echtgenoot hen bedrogen sletten te noemen? hoe Lewinsky is behandeld is werkelijk schandalig, zij was een stagiaire van 22 en hij de president. Zij kreeg overal de schuld van. Zij was razend verliefd op hem maar hij liet haar vallen als rot vlees.  Is een goede docu over

MRI schreef op 19-08-2022 om 15:54:

[..]

euh patriarchaat? 

Ik moest de term even opzoeken maar ja, dat verklaart een hoop. 

ik denk dat als je in de schijnwerpers staat als vrouw vd president bv dan moet je wel weg kijken maar ik weet zkr dat die vrouwen ook kapot gaan van binnen. En wie weet worden ze wel gedwongen, gechanteerd ofzo want daar kan alles... Als je bekend bent moet je nu eenmaal sterker zijn of igg sterk overkomen. 
En er is trouwens meer bedrog dan we vaak denken, kijk naar al die bekende, beyonce is prachtig en toch ging jzay vreemd of bibi en waylon en las net nog dat 1 van de 5 tinder gebruikers getrouwd zijn

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.