Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


Hoe vaak praten jullie met je partner er nog over wat hij/zij hebt gedaan (fysiek of emotioneel vreemdgaan). Ben nu 3 maanden onderweg maar kan het nog niet onder het vloerkleed leggen. Gisteren mijn gevoel weer gedeeld met haar maar gaat gelijk in verdediging. Nu gaat ze morgen naar een werkbezoek en je merkt dat ze maar oh zo graag met hem naar dit bezoekje wil samen in 1 auto. Als ik er dan wat van zeg dan geeft ze aan dat ik haar een rotgevoel geef. Geen vertrouwen blah blah blah . Waarom ik daar weer over begin. Ja en ik dan met mijn gevoel?. Moet ik dan maar alle triggers/ rode vlaggen negeren? Het is mij allemaal aangedaan. Hoe gaan jullie daar mee om? Moet ik maar accepteren dat ik in een verstandshuwelijk ben terecht gekomen?

Ze heeft je toch een goede reden gegeven om haar niet te vertrouwen? 
En is het zo dat ze aangeeft dat ze óh zo graag' met hem samen ergens heen gaat? Dan is dat toch ook een reden om dat wantrouwen een boost te geven?
Bijzonder. Het lijkt of alles van een kant moet komen bij jou Ruud. Waarom accepteer je dat?

Pippeltje schreef op 20-10-2022 om 09:58:


Bijzonder. Het lijkt of alles van een kant moet komen bij jou Ruud. Waarom accepteer je dat?

Klopt Pippeltje.
Ja waarom ik dat accepteer is puur uit angst. Net als vele hier in dit topic. Je bent nog gek op je partner, wil er voor vechten, onzekerheid toekomst (eenzaamheid, financieel) en geen eigen waarde. Kan haar het toch ook niet verbieden al hoop je dat dit uit iemand zelf komt. Zo zou ik het doen maar helaas is mijn partner niet zo. Ik en vele hier cijferen ons teveel weg. Hoop gewoon dat mijn nare gevoel weggaat maar gaat niet op deze manier. Wil ook niet als een mietje overkomen want daar houden vrouwen niet van maar het is te sot voor woorden.

Ruud1971! schreef op 20-10-2022 om 10:26:

[..]

Klopt Pippeltje.
Ja waarom ik dat accepteer is puur uit angst. Net als vele hier in dit topic. Je bent nog gek op je partner, wil er voor vechten, onzekerheid toekomst (eenzaamheid, financieel) en geen eigen waarde. Kan haar het toch ook niet verbieden al hoop je dat dit uit iemand zelf komt. Zo zou ik het doen maar helaas is mijn partner niet zo. Ik en vele hier cijferen ons teveel weg. Hoop gewoon dat mijn nare gevoel weggaat maar gaat niet op deze manier. Wil ook niet als een mietje overkomen want daar houden vrouwen niet van maar het is te sot voor woorden.

Vechten heeft alleen zin als de betrokkenen dat willen. Waarom stel je geen eisen en waar ben je zo bang voor? Hoe kun je verliezen wat feitelijk al weg lijkt te zijn?

Echt niet, echt niet dat mijn partner na vreemdgaan die persoon nog uit het zicht kon ontmoeten.

Je kunt wel degelijk voorwaardes stellen, waarom denk je van niet?

Max88 schreef op 20-10-2022 om 11:25:

[..]

Vechten heeft alleen zin als de betrokkenen dat willen. Waarom stel je geen eisen en waar ben je zo bang voor? Hoe kun je verliezen wat feitelijk al weg lijkt te zijn?

Echt niet, echt niet dat mijn partner na vreemdgaan die persoon nog uit het zicht kon ontmoeten.

Je kunt wel degelijk voorwaardes stellen, waarom denk je van niet?

Hij is 1 van haar naaste collega's. Kan toch zo'n werkbezoek niet verbieden. Ze wil niet bij een ander zitten want dat is een engerd. Zij is minimaal met hem emotioneel vreemdgegaan. Ze heeft toen zelf vertelt tegen hem dat ik moeite heb dat zij bij hem op bezoek is gegaan. Dat zeg je toch niet tegen je collega. Dat is mijn gevoel in vertrouwen die ik aan haar deel.   

Ja misschien aan het vechten voor het laatste restje hoop.

@Ruud, als je vrouw weer de mist in gaat, is het aan haar om met dat geweten, schaamte en zwakte te dealen als ze ‘s avonds in de spiegel kijkt en het gezicht ziet van iemand die haar man bedondert terwijl ze roept dat ze te vertrouwen is. 

Sta even stil bij de mogelijkheid dat de collega haar niet wilt, zit jij je op te vreten om niets.

MRI

MRI

20-10-2022 om 13:33

Max88 schreef op 20-10-2022 om 11:25:

[..]

Vechten heeft alleen zin als de betrokkenen dat willen. Waarom stel je geen eisen en waar ben je zo bang voor? Hoe kun je verliezen wat feitelijk al weg lijkt te zijn?

Echt niet, echt niet dat mijn partner na vreemdgaan die persoon nog uit het zicht kon ontmoeten.

Je kunt wel degelijk voorwaardes stellen, waarom denk je van niet?

Ja eens met Max. Als zij echt vreemd is gegaan én zegt je vertrouwen terug te willen winnen, mag je je best steviger opstellen. Nee niet in de auto met hem, geen contact buiten het werk om, inzage in haar telefoon te allen tijden (niet dat je hoeft te kijken maar het idee dát het kan). 

Dit áls ze vreemd is gegaan. Vindt ze 'alleen maar' iemand gewoon erg leuk maar heeft er niet mee gedaan (heb niet alles gelezen) als in zoenen etc, dan vind ik die aanpak wat te heftig maar mag je haar wel duidelijk maken dat jij weg bent als zij iets met hem begint. 

Je kan beter je eigen grenzen aangeven dan haar gedrag willen micro managen, dat werkt niet imho.

MRI schreef op 20-10-2022 om 13:33:

[..]

Je kan beter je eigen grenzen aangeven dan haar gedrag willen micro managen, dat werkt niet imho.


Het probleem is dat mijn vrouw zich gelijk aangevallen voelt en dat ik haar niet vertrouw. Vraag me dan af zit ik dan zo fout. Als je 3 maanden geleden zegt dat je zo fijn praat met hem en zelfs als maatje ziet. Wat denk je dat dit met mij doet. Ze heeft gewoon geen inlevingsvermogen. Hele avond heeft ze weinig gezegd en een gefuckte houding. Ben gewoon weer bang dat ze vanmiddag weer zegt dat ze er klaar mee is. Valt toch zo niet mee te leven. Of ben ik te jaloers en ligt het aan mij?? Je gaat gewoon twijfelen op zo 'n manier aan jezelf

Ruud1971! schreef op 21-10-2022 om 07:36:

[..]

Het probleem is dat mijn vrouw zich gelijk aangevallen voelt en dat ik haar niet vertrouw. Vraag me dan af zit ik dan zo fout. Als je 3 maanden geleden zegt dat je zo fijn praat met hem en zelfs als maatje ziet. Wat denk je dat dit met mij doet. Ze heeft gewoon geen inlevingsvermogen. Hele avond heeft ze weinig gezegd en een gefuckte houding. Ben gewoon weer bang dat ze vanmiddag weer zegt dat ze er klaar mee is. Valt toch zo niet mee te leven. Of ben ik te jaloers en ligt het aan mij?? Je gaat gewoon twijfelen op zo 'n manier aan jezelf

Als ik het goed begrijp is ze niet fysiek vreemd gegaan maar wel emotioneel?

jij hebt alle reden om haar (met hem) niet te vertrouwen. Ze neemt een loopje met je door het om te draaien alsof jij je zou moeten aanpassen. Zij is toch ontrouw geweest? In plaats van bang zijn dat zij jou een ultimatum stelt zou het andersom moeten zijn.

Dit is echt zoveel makkelijker gezegd dan gedaan trouwens. Daar weet ik alles van.

Ik had vermoedens dat mijn partner ontrouw was (bleek dus achteraf ook zo te zijn, fysiek en emotioneel). En ik heb zo’n spijt dat ik niet meer naar mijn eigen intuïtie heb geluisterd. En dat ik hem geen ultimatum heb gesteld.

En ja, dat was dan super eng geweest. Maar als je dit nu accepteert (hoe zij met jouw gevoelens om gaat), kan ze steeds een stapje verder gaan toch?

Helemaal mee eens Peritau maar ja. Denk alleen emotioneel vreemdgegaan en heeft hem hoog zitten. Ze gaf nu net aan dat mevrouw met een knoop in de maag zit en allemaal niet meer weet. Ik blijf maar geven voor mijn gevoel. Moet weer praten vanmiddag dat het absoluut geen probleem is dat ze met hem perse in de auto wil zitten anders zitten we weer in een zware huwelijkscrisis. Kwestie van vertrouwen blah blah blah. En ik dan met mijn klote gevoel. Ik word er helemaal gek van

MRI

MRI

21-10-2022 om 11:55

Ruud1971! schreef op 21-10-2022 om 07:36:

[..]

Het probleem is dat mijn vrouw zich gelijk aangevallen voelt en dat ik haar niet vertrouw. Vraag me dan af zit ik dan zo fout. Als je 3 maanden geleden zegt dat je zo fijn praat met hem en zelfs als maatje ziet. Wat denk je dat dit met mij doet. Ze heeft gewoon geen inlevingsvermogen. Hele avond heeft ze weinig gezegd en een gefuckte houding. Ben gewoon weer bang dat ze vanmiddag weer zegt dat ze er klaar mee is. Valt toch zo niet mee te leven. Of ben ik te jaloers en ligt het aan mij?? Je gaat gewoon twijfelen op zo 'n manier aan jezelf

ja is dit nou wat je uit mijn post haalt? Ik schrijf "

Ja eens met Max. Als zij echt vreemd is gegaan én zegt je vertrouwen terug te willen winnen, mag je je best steviger opstellen. Nee niet in de auto met hem, geen contact buiten het werk om, inzage in haar telefoon te allen tijden (niet dat je hoeft te kijken maar het idee dát het kan).

Dit áls ze vreemd is gegaan. Vindt ze 'alleen maar' iemand gewoon erg leuk maar heeft er niet mee gedaan (heb niet alles gelezen) als in zoenen etc, dan vind ik die aanpak wat te heftig maar mag je haar wel duidelijk maken dat jij weg bent als zij iets met hem begint.

Je kan beter je eigen grenzen aangeven dan haar gedrag willen micro managen, dat werkt niet imho."

en je gaat door met zeggen hoe vervelend ze doet en zo. Ik begrijp dat dat heel naar voor je is, maar het blijft haar gedrag willen micromanagen. Je kan van haar verwachten en eisen dat ze liever doet en hem vergeet en rekening met je houdt, maar dat doet ze dus niet. Dus, zoals ik in de eerste alinea zeg "als ze echt vreemd met hem is gegaan, stel je stevig op". 
Is ze 'alleen maar' emotioneel vreemdgegaan (dus vindt ze hem heel leuk maar doet er niets mee) dan vind ik dat je ook mag kijken naar je eigen jaloezie want ze kiest dus voor jou en doet ze niets met haar crush. Hoe vervelend haar sympathie voor hem ook voor jou is. 
Maar dan nog kan je je veel steviger opstellen: 'ik hoef niets over hem te horen en als je nog een stap verder gaat, is het einde verhaal voor ons."

MRI

MRI

21-10-2022 om 11:57

Ruud1971! schreef op 21-10-2022 om 11:00:

Helemaal mee eens Peritau maar ja. Denk alleen emotioneel vreemdgegaan en heeft hem hoog zitten. Ze gaf nu net aan dat mevrouw met een knoop in de maag zit en allemaal niet meer weet. Ik blijf maar geven voor mijn gevoel. Moet weer praten vanmiddag dat het absoluut geen probleem is dat ze met hem perse in de auto wil zitten anders zitten we weer in een zware huwelijkscrisis. Kwestie van vertrouwen blah blah blah. En ik dan met mijn klote gevoel. Ik word er helemaal gek van

maar zoals Peritau ook zegt "ik wilde dat ik eerder een ultimatum had gesteld". Doe dat dan ook, kom voor jezelf op ipv te klagen, dat maakt je niet aantrekkelijker voor haar

Om even te reageren op je vraag hoe vaak wij er nog over praten: steeds minder. Maar het is hier ook al 5-6 jaar geleden. In de beginperiode hadden we het er heel regelmatig over. Man was en is ook altijd bereid om te bespreken wat ik nodig acht. Dat is voor mij en volgens mij voor iedereen die door wil na ontrouw een vereiste.
Wat ook een vereiste is, is dat de vreemdganger, of dat nou emotioneel, fysiek of allebei is, het contact met die ander verbreekt. Man heeft ook, waar ik bij was, met een appje het contact met zijn vlam verbroken. Daarna heeft hij nog 1 keer met haar gebeld om het uit te leggen, maar daarmee was het ook echt klaar. Zij hadden een gezamenlijke hobby (speelden samen in een band) en die is dus gestopt. Gelukkig woont ze niet in de buurt, dat scheelt. Bij werk ligt het wat ingewikkelder, maar ook daar kun je best afstand houden. Dat is wel waar ik een heldere grens zou trekken. Geen contact tenzij het absoluut noodzakelijk is. En al helemaal niet samen in een auto.


Ik heb het je al eerder aangeraden: ga in relatietherapie. Echt. Je vrouw en jij zitten er zo anders in, jullie kunnen niet voldoen aan elkaars verwachtingen, jullie hebben emotioneel dingen van elkaar nodig om je veilig te voelen die jullie elkaar nu niet kunnen bieden. Op deze manier komt het niet goed, geloof me.
Daar zou ik het ultimatum zoals hierboven genoemd van maken. Dan stel je dat ultimatum in het belang van het herstel van je relatie. Begin zelf alvast in het boek Houd me vast van Sue Johnson. Dan kun je op een constructieve manier aan de relatie werken, in plaats van je zo afhankelijk op te stellen. In een relatie zou het moeten gaan om hoe je elkaar veiligheid en geborgenheid biedt, dat kunnen jullie nu niet. Dit boek geeft je handvatten om uit te zoeken wat je eigen behoefte precies is en hoe de ander daarin kan voorzien. Zo kun je elkaar helpen in de relatie. Er samen actief aan werken voelt ook gewoon veel beter dan dit gemiep over en weer.

Ruud volgens mij moet jij een schop onder je kont hebben. Ik begrijp nu eigenlijk dat je vrouw eigenlijk niet echt is vreemd gegaan behalve dat ze eerlijk aangegeven hebt dat ze iemand anders best leuk vindt en daar goed mee op kan schieten. Nou in dat geval ga ik ook al jaren vreemd.
Wat ik denk is dat jij er over moet stoppen en het niet als vreemdgaan moet zien. Als zij niet is vreemd gegaan dan heeft ze gewoon het recht op jouw vertrouwen, net als voorheen en moet je niet zo jaloers zijn/ermee bezig zijn. Je moet hier zelf mee stoppen en op een constructieve manier aan je relatie werken. 
Zorg dat je het leuk hebt samen. Wees blij voor haar dat ze het met anderen ook leuk kan hebben en zorg dat je zelf ook gezelligheid hebt met anderen.

De manier waarop je over haar praat; 'Mevrouw  zit met een knoop in haar maag'  komt ook heel vervelend en hatelijk over. Er zit een stuk ondergrondse agressie in je toon die zij ook zal voelen en die een nare invloed heeft op je omgang met elkaar. Dus; maak een keus. Wil je met haar verder stel je dan wat opener op en maak je zelf niet zo tot slachtoffer. Wees eerlijk, ga samen leuke activiteiten doen en ga weer bouwen!

MRI

MRI

21-10-2022 om 13:43

Pippeltje schreef op 21-10-2022 om 13:39:

Ruud volgens mij moet jij een schop onder je kont hebben. Ik begrijp nu eigenlijk dat je vrouw eigenlijk niet echt is vreemd gegaan behalve dat ze eerlijk aangegeven hebt dat ze iemand anders best leuk vindt en daar goed mee op kan schieten. Nou in dat geval ga ik ook al jaren vreemd.
Wat ik denk is dat jij er over moet stoppen en het niet als vreemdgaan moet zien. Als zij niet is vreemd gegaan dan heeft ze gewoon het recht op jouw vertrouwen, net als voorheen en moet je niet zo jaloers zijn/ermee bezig zijn. Je moet hier zelf mee stoppen en op een constructieve manier aan je relatie werken.
Zorg dat je het leuk hebt samen. Wees blij voor haar dat ze het met anderen ook leuk kan hebben en zorg dat je zelf ook gezelligheid hebt met anderen.

De manier waarop je over haar praat; 'Mevrouw zit met een knoop in haar maag' komt ook heel vervelend en hatelijk over. Er zit een stuk ondergrondse agressie in je toon die zij ook zal voelen en die een nare invloed heeft op je omgang met elkaar. Dus; maak een keus. Wil je met haar verder stel je dan wat opener op en maak je zelf niet zo tot slachtoffer. Wees eerlijk, ga samen leuke activiteiten doen en ga weer bouwen!

ik ben het eens met jou. Ruud je klinkt verongelijkt, zorg dat jij het leuk maakt voor haar in plaats van 'mevrouw zit met een knoop in haar maag'. Inderdaad, ga bouwen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.