Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


doe daar nog maar wat stapjes terug bij. In contact gekomen met de vriendin van de ex. Ze is 2 keer vreemd gegaan in juli. 

Later meer. Even niet de kracht voor.

Elpisto schreef op 12-11-2022 om 11:43:

doe daar nog maar wat stapjes terug bij. In contact gekomen met de vriendin van de ex. Ze is 2 keer vreemd gegaan in juli.

Later meer. Even niet de kracht voor.

Sterkte man. Laat je niet verder kapot maken.

Elpisto schreef op 12-11-2022 om 11:43:

doe daar nog maar wat stapjes terug bij. In contact gekomen met de vriendin van de ex. Ze is 2 keer vreemd gegaan in juli.

Later meer. Even niet de kracht voor.

Wat naar voor je. Maar eigenlijk wist je het al toch? Van binnen. Vertrouw vanaf nu op jezelf. Je bent niet gek, je ziet het helder. Kijk vooruit en kies je eigen pad. 

Anna Cara

Anna Cara

12-11-2022 om 17:36 Topicstarter

Elpisto schreef op 12-11-2022 om 11:43:

doe daar nog maar wat stapjes terug bij. In contact gekomen met de vriendin van de ex. Ze is 2 keer vreemd gegaan in juli.

Later meer. Even niet de kracht voor.

Ook ik ontdekte steeds meer. Veel vreemdgaanders proberen het klein te houden. Uit schaamte en uit angst je te verliezen. Ook jouw vrouw. En mijn man. Hij beleeft ontkennen, liegen, geen sex maar luisterend oor etc. Pijnlijk inderdaad voor ons als het uitkomt. Mijn man vertelde later hoe moeilijk het is om de waarheid te zeggen. Het is een instinkt dat sterk is. Wegkomen van de lelijke dingen die hij had gedaan. En eenmaal gelogen kon hij niet meer terug. Jouw vrouw zit daar ook. Dat is geen excuus maar besef dat ze zichzelf ook niet in de spiegel durft te kijken. 

Laat de pijn er zijn. Geef jezelf tijd om dit een plek te geven. Ik zei al het is altijd erger en meer dan iemand eerst zegt. Ook nadat je eist of smeekt om de waarheid. 

En nu weet je het. Je vrouw kan stoppen met liegen tegen jou en zichzelf. 

Sterkte

Pief schreef op 12-11-2022 om 15:17:

[..]

Wat naar voor je. Maar eigenlijk wist je het al toch? Van binnen. Vertrouw vanaf nu op jezelf. Je bent niet gek, je ziet het helder. Kijk vooruit en kies je eigen pad.

Beetje offtopic maar wat is dat toch mooi en raar dat je gevoel dat aangeeft dat er iets niet klopt. Je kan dat niet uitleggen. Inderdaad vertrouw altijd op je gevoel.

"Laat de pijn er zijn. Geef jezelf tijd om dit een plek te geven. Ik zei al het is altijd erger en meer dan iemand eerst zegt. Ook nadat je eist of smeekt om de waarheid."

Dit. Eens met Anna, Elpisto, de ervaring door de jaren heen die ik opgedaan heb is dat het vaak vele malen erger is dan je van te voren maar kunt bedenken...

Zoals mijn man altijd zei, net als Anna's man liegen is zo systematisch, het gaat gewoon vanzelf. Compleet zonder gevoel, zonder emotie. Bam. In zijn jeugd is dit al begonnen, dus kun je nagaan hoe automatisch dat gaat. Misschien is dit bij je vrouw ook het geval?
Mijn man mag nergens meer vaag of raar over doen. Ik heb voor de rest van ons leven samen eerlijkheid geëist, bij alles. Dus kan me heel erg goed voor stellen dat je het nu echt niet meer weet.
Ik wil je bij deze een hart onder de riem steken, ik kwam ook na 4 maanden van de eerste uitkomst achter veel meer.... 
Zorg heel erg goed voor jezelf, zoek goede lieve vrienden op die je helpen..

Wij zijn nu 4 jaar verder. Mijn man en ik hebben nog steeds iedere 3 a 4 weken "gevoelens gesprekken" en dit mogen wij ook nooit meer laten liggen. Ik ben dankbaar met het geen wat wij nu samen hebben.
Eigenlijk heb ik nogal iets wat persoonlijk is om te delen maar ik ga het toch doen. Mijn man taalt nog maar zelden naar intimiteit. Het lijkt wel alsof het niet meer hoeft. Wij praten daar samen heel open over. En ik doel dan op de daad zelf. Verder knuffelen wij wel ontzettend veel. Maar ik vind het heel apart. Zou het een soort berusting zijn in ons huwelijk?  
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe andere dat ervaren die al weer langer samen zijn na de uitkomst. Of in zijn algemeenheid lang samen zijn.
Vroeger besprongen we elkaar, haha. Onze relatie is compleet verandert. In de zeer positieve gezonde zin en niet meer giftig. Doordat is zo goed voor mezelf op ben gekomen voel ik me ook een compleet ander mens.
Anna, hoe gaat het nu met jou en je man? Zit er vooruitgang in of is het vaak 2 stappen terug uit die je maakt.

miss1984 schreef op 12-11-2022 om 20:45:


Eigenlijk heb ik nogal iets wat persoonlijk is om te delen maar ik ga het toch doen. Mijn man taalt nog maar zelden naar intimiteit. Het lijkt wel alsof het niet meer hoeft. Wij praten daar samen heel open over. En ik doel dan op de daad zelf. Verder knuffelen wij wel ontzettend veel. Maar ik vind het heel apart. Zou het een soort berusting zijn in ons huwelijk?
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe andere dat ervaren die al weer langer samen zijn na de uitkomst. Of in zijn algemeenheid lang samen zijn.
Vroeger besprongen we elkaar, haha. Onze relatie is compleet verandert. 

Wil daar best als man na een relatie van 30jr monogaam over zeggen. Tsja het is een gewoonte. Al koop je nog 100 speeltjes het blijft allemaal hetzelfde. Sex is meer een gewoonte (vertrouwd) met je geworden dan vuur en spanning. Sommige berusten daarin en zijn daarmee tevreden maar andere willen niet de komende 30 jaar daar mee doorgaan. Krijg je dus een broer/zus relatie. Is je man nog wel gelukkig in jullie relatie of is die nu jouw hondje😊

We hebben alles behalve een broer zus relatie. Ik doel op het feit dat mijn man er een ander gevoel bij heeft gekregen bij de daad en er dus minder behoefte aan heeft. Dat neemt niet weg dat ik dat niet heb. Maar nee hij is niet mijn broer en ook niet mijn hondje. 
Onze relatie is juist gelijkwaardig geworden na onze crisis.

Anna Cara

Anna Cara

13-11-2022 om 10:25 Topicstarter

miss1984 schreef op 12-11-2022 om 20:45:

"
Anna, hoe gaat het nu met jou en je man? Zit er vooruitgang in of is het vaak 2 stappen terug uit die je maakt.

Hey Miss, ik vind het iets zeer complex maar sta nog steeds positief tegenover dat ik besloot onze relatie een kans te geven. Maar ik ervaar ook stappen terug. Vooral door gedrag van mijn man na het uitkomen. Ik weet ondertussen voor mijzelf dat het voor sommigen dingen niet vergeven en vergeten gaat worden. En dat roept vraagtekens op bij mijzelf. 


Wat vind ik dat echt vervelend voor je, Anna. Ik hoop dat er wel veel positieve stappen gemaakt worden voor de toekomst  liefs

Anna Cara schreef op 12-11-2022 om 17:36:

[..]

Ook ik ontdekte steeds meer. Veel vreemdgaanders proberen het klein te houden. Uit schaamte en uit angst je te verliezen. Ook jouw vrouw. En mijn man. Hij beleeft ontkennen, liegen, geen sex maar luisterend oor etc. Pijnlijk inderdaad voor ons als het uitkomt. Mijn man vertelde later hoe moeilijk het is om de waarheid te zeggen. Het is een instinkt dat sterk is. Wegkomen van de lelijke dingen die hij had gedaan. En eenmaal gelogen kon hij niet meer terug. Jouw vrouw zit daar ook. Dat is geen excuus maar besef dat ze zichzelf ook niet in de spiegel durft te kijken.

Laat de pijn er zijn. Geef jezelf tijd om dit een plek te geven. Ik zei al het is altijd erger en meer dan iemand eerst zegt. Ook nadat je eist of smeekt om de waarheid.

En nu weet je het. Je vrouw kan stoppen met liegen tegen jou en zichzelf.

Sterkte

Het is niet eens zozeer dat ik het niet snap. Ik begrijp dat na 2 keer liegen, er geen enkele weg terug meer was. 

Ze geeft zelf ook aan dat ze op het punt gestaan heeft dinsdag bij ons gesprek om het te vertellen, omdat ze steeds meer moeite met zichzelf kreeg. Maar dat ze inmiddels zo graag door wou met mij, dat ze bang was dat het alles kapot zou maken.


Waar ik meer moeite mee heb, is de dingen die ze dan met hem gedaan heeft. Het feit dat het anderhalf week na het 1e contact was dat ze met de benen wijd ging. Zo snel. En dat het onveilig was. Ze had zwanger kunnen raken. Dacht ik, Godzijdank nog het verstand gehad om 2 keer een morning after pil op te halen.

Maar het ergste, voor mij, is dat tot aan maandag er gewoon nog contact was over en weer. Dus zelfs toen ze besloot voor haar gezin te vechten, bleef hij op de achtergrond aanwezig. Via een andere chat app deze keer, onder een andere naam. En dat steekt misschien nog wel het allermeest.

Anna Cara

Anna Cara

13-11-2022 om 18:54 Topicstarter

Elpisto, natuurlijk heb je daar moeite mee! Dat liegen en stiekeme is verschrikkelijk en funest. Zo kan er geen herstel van vertrouwen starten. Hopelijk durft je vrouw nu wel eerlijk te worden én kiest ze echt voor nul contact met de ander. 

Anna Cara schreef op 13-11-2022 om 18:54:

Elpisto, natuurlijk heb je daar moeite mee! Dat liegen en stiekeme is verschrikkelijk en funest. Zo kan er geen herstel van vertrouwen starten. Hopelijk durft je vrouw nu wel eerlijk te worden én kiest ze echt voor nul contact met de ander.

Of ze kiest voor 0 contact, durf ik niet te stellen. Wel is ze ergens ook heel boos dat zij op het punt gestaan heeft om alles weg te gooien voor hem, en nu uit komt dat zij voor hem de zoveelste minnares was. 

Het feit dat ze zelfs op de meest smerige dingen eerlijk antwoord, vertelt me wel iets. Het is wat dat betreft of er een schakelaar is om gegaan. Ze antwoord overal op.


Is het niet beter dat ze even ergens anders kan gaan wonen. Ook beter voor jou. 

Is het niet beter dat ze even ergens anders kan gaan wonen. Ook beter voor jou. Hier kom je niet zomaar overheen. Een tijdje afstand van elkaar kan helpen voor relatie 2.0 maar moet zeggen dat de schade denk ik te groot is voor je.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.