Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Verhuizen voor een relatie


Dubio123 schreef op 16-01-2024 om 12:23:

[..]


Ik heb nu duidelijk aangegeven dat ik het wat rustiger aan wil doen, ze zegt dat ze de bal bij mij neerlegt maar niet weet dat ze dit kan volhouden omdat ze graag wil samen wonen/kinderen wil, het liefst woonde ze gister al samen dan vandaag.

Ook heeft ze hier haar bepaalde redenen voor en dat is haar gevoel wat ik niet tegen kan spreken.

Sorry maar ze klinkt als een puber. Hoe oud is ze?

Oe, ook nog eens passief-agressief gaan dreigen om de relatie te verbreken 'omdat ze niet kan wachten'. Grote rode vlag!
Wat is nou belangrijker, snel snel snel, of kwalitatief goed? Zeker als het om relaties gaat dat laatste natuurlijk. En al helemaal als er kinderen in het spel zijn. Maak haar maar gauw heel duidelijk dat haar al bestaande kind vele malen belangrijker is dan een (paar) eventueel-toekomstige kind(eren). Deze dame heeft duidelijk haar prioriteiten niet op een rijtje.
Nieuwsgierig vraagje: hoe lang is zij al gescheiden? En heeft ze haar leven een beetje op orde? Oftewel: ben jij gewoon een fijne toevoeging aan jouw leven, of leunt ze erg op je en kan ze het eigenlijk niet alleen?

Als ze per se samen wil wonen, waarom moeten jij en je zoon dan verhuizen en verhuist ze niet zelf? 
Ja, kind zit daar op school, vriendjes, werk, haar ex, bla bla maar dat geldt voor jou en jouw zoon net zo goed. 

Dubio123 schreef op 16-01-2024 om 10:57:

[..]


Ik ben ben bang dat ik de roze bril op heb, en te graag wil, terwijl nog veel twijfels en angstige gevoelens zijn.

Logisch jullie zijn nog maar een jaar samen. En als je niet samenwoont blijft het langer fris en spannend. Daarbij jullie hebben beiden ervaring met stukgelopen relaties. Jullie weten dat het niet voor altijd hoeft te zijn. Uit onderzoek blijkt dat je na het doormaken van zo'n ervaring de volgende keer sneller die keuze zult maken als het niet goed gaat. Je hebt het immers al eens gedaan. 

Dubio123 schreef op 16-01-2024 om 12:23:

[..]


Ik heb nu duidelijk aangegeven dat ik het wat rustiger aan wil doen, ze zegt dat ze de bal bij mij neerlegt maar niet weet dat ze dit kan volhouden omdat ze graag wil samen wonen/kinderen wil, het liefst woonde ze gister al samen dan vandaag.

Ook heeft ze hier haar bepaalde redenen voor en dat is haar gevoel wat ik niet tegen kan spreken.

 Dat ze voorbij gaat aan jouw gevoel is niet ok! Jij geeft een terechte grens aan waar zij volledig aan voorbij gaat. Geen goed teken om een ander in een relatie onder druk te zetten. Wellicht haar manier om om te gaan met alle tegenslagen. Haar eigen zin doordrukken? Als ik niet krijg wat ik wil dan ga ik dreigen?? Voor welke onderwerpen gaat dit nog meer op? 

En echt een vrouw die wanhopig (zo komt dit op mij als vrouw over) kinderen wil van verschillende vaders? Normaal iets om goed en lang over te denken. Kijk maar uit. Anders heb je straks omgangsregelingen met 2 vrouwen... Lijkt mij erg ingewikkeld.

Half uur is nogal natuurlijk. Helemaal als 'ie straks wat ouder is en z'n sportclub, vrienden, etc op een half uur heeft zitten. Voor jou in de auto is dat misschien niet veel, voor hem op de fiets wel. 

Verder zou ik in de roze wolk fase geen drastische besluiten nemen. Uit eigen ervaring weet ik dat je dan meestal niet de besluiten neemt die op de lange termijn het beste zijn.

De enige goede manier is allebei in je eigen woonplaats blijven omdat jullie exen dan in de buurt wonen. Als je vriendin niet begrijpt dat dat het belangrijkste is voor jullie kinderen, dan heeft ze haar prioriteiten niet op orde en is het heel onverstandig om kinderen met haar te krijgen. Kijk eerst maar eens even hoe het over twee jaar tussen jullie gaat, dan kunnen jullie altijd nog kijken of gezinsuitbreiding verstandig is.

RosaMontana schreef op 16-01-2024 om 18:25:

De enige goede manier is allebei in je eigen woonplaats blijven omdat jullie exen dan in de buurt wonen. Als je vriendin niet begrijpt dat dat het belangrijkste is voor jullie kinderen, dan heeft ze haar prioriteiten niet op orde en is het heel onverstandig om kinderen met haar te krijgen. Kijk eerst maar eens even hoe het over twee jaar tussen jullie gaat, dan kunnen jullie altijd nog kijken of gezinsuitbreiding verstandig is.

Volledig mee eens! 

Deze vrouw zet veel te veel druk op jou. Geen prettige karaktertrek. 

Een vrouw met klapperende eierstokken is lastig af te remmen. Ze heeft redenen om "haast" te maken schrijf je. Die kunnen gegrond zijn en ze wil geen jaren wachten, het is aan jou of je daar in mee gaat. 

wil40 schreef op 17-01-2024 om 12:28:

Een vrouw met klapperende eierstokken is lastig af te remmen. Ze heeft redenen om "haast" te maken schrijf je. Die kunnen gegrond zijn en ze wil geen jaren wachten, het is aan jou of je daar in mee gaat.

Die vrouw is al eens gescheiden en TO ook. Des te meer reden voor TO om goed na te denken over deze relatie. Het is niet zijn probleem dat zij graag zo snel mogelijk nog meer kinderen wil. Hij is immers geen donor. Een stabiele relatie en woonsituatie is een voorwaarde voor goed ouderschap en daar is hier nog geen sprake van. 

Izza schreef op 17-01-2024 om 14:49:

[..]

Die vrouw is al eens gescheiden en TO ook. Des te meer reden voor TO om goed na te denken over deze relatie. Het is niet zijn probleem dat zij graag zo snel mogelijk nog meer kinderen wil. Hij is immers geen donor. Een stabiele relatie en woonsituatie is een voorwaarde voor goed ouderschap en daar is hier nog geen sprake van.

Helemaal mee eens, maar dan moet Dubio dat wel eerlijk aangeven."Ik wil de komende jaren nog niet samenwonen en zeker nog geen kinderen". Best lastig als je verliefd bent en graag die roze bril opzet, wat ik ook wel weer begrijp. Je kent elkaar een jaar en droomt over een gezamenlijke toekomst en Dubio heeft toch wat twijfels, want nu komen de praktische problemen in beeld. 

Izza schreef op 17-01-2024 om 14:49:

[..]

Die vrouw is al eens gescheiden en TO ook. Des te meer reden voor TO om goed na te denken over deze relatie. Het is niet zijn probleem dat zij graag zo snel mogelijk nog meer kinderen wil. Hij is immers geen donor. Een stabiele relatie en woonsituatie is een voorwaarde voor goed ouderschap en daar is hier nog geen sprake van.

Vind dat ze ook wel heel makkelijk de belangen van TO en zijn kinderen aan de kant schuift. Zij wil samenwonen, krijgt dat met haar ex niet geregeld en dus moet de hele handel maar haar kant op...

Dubio123

Dubio123

17-01-2024 om 19:04 Topicstarter

wil40 schreef op 17-01-2024 om 15:49:

[..]

Helemaal mee eens, maar dan moet Dubio dat wel eerlijk aangeven."Ik wil de komende jaren nog niet samenwonen en zeker nog geen kinderen". Best lastig als je verliefd bent en graag die roze bril opzet, wat ik ook wel weer begrijp. Je kent elkaar een jaar en droomt over een gezamenlijke toekomst en Dubio heeft toch wat twijfels, want nu komen de praktische problemen in beeld.


Ik heb het duidelijk aangeven. Ze respecteert me keuze alleen heeft ze wel moeilijk mee en probeert het gesprek ook steeds weer aan te halen maar daar in heeft ze ook haar tijd daarin nodig natuurlijk.

Iedereen bedankt voor hun (eerlijke) mening.

Dubio123 schreef op 17-01-2024 om 19:04:

[..]


Ik heb het duidelijk aangeven. Ze respecteert me keuze alleen heeft ze wel moeilijk mee en probeert het gesprek ook steeds weer aan te halen maar daar in heeft ze ook haar tijd daarin nodig natuurlijk.

Iedereen bedankt voor hun (eerlijke) mening.

Of ze is gewoon aan het drammen, dat kan ook nog natuurlijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.