Relaties

griepje
10-12-2011 om 19:43
Verjaardag
Ik ben dit weekend geveld door een flinke verkoudheid.(hoofdpijn, zere keel, zere bijholtes) Nou had onze schoonzus vanochtend gevraagd of we morgen kwamen eten. (ze viert morgen haar verjaardag, daar had ze ons vorige week voor uitgenodigd). Nou zie ik dat niet zo zitten met zo'n verkouden hoofd, maar man wil wel gaan. Ik vind dat eigenlijk niet zo leuk, heb liever dat hij dan alleen smiddags gaat en hier weer is met het eten. Hij vindt dat niet nodig.Is het kinderachtig van mij om te verwachten dat hij thuis eet ipv mij in mijn eentje, met een van de kinderen te laten eten? ( de ander wil wel mee naar schoonzus)

Annet
10-12-2011 om 20:03
Ik zou hem laten gaan
In situaties als deze splitsen wij wel vaker op. De een blijft lekker thuis en geniet van de rust. De ander neemt de verplichting (en gezelligheid) van het bezoek op zich.
Als de uitnodiging inclusief eten was, dan lijkt het mij logsich dat hij (en kind) ook blijven eten.
Het is toch niet zielig voor jou om alleen met kind te eten? Ik snap die gedachte niet.
Ik zou het lekker rustig vinden, eventueel een pizza laten komen zodat ik helemaal geen werk heb aan het eten, lekker op de bank eten, etc.

Vic
10-12-2011 om 20:19
Allebei de kinderen
Het lijkt mij het prettigst als hij allebei de kinderen mee neemt. Dan kan jij lekker je bed in of languit op de bank zonder gedoe om je heen.

Ely
10-12-2011 om 21:16
Lekker laten gaan
Of t kinderachtig van je is weet ik niet maar ik kan je logica niet volgen. Wat is je reden dat je wilt dat hij terug is voor het eten? Is het kind dat bij jou blijft bewerkelijk? Als beide kinderen mee zouden willen heb je het helemaal fijn .
Maar goed, ik vind het fijn om af en toe alleen thuis te zijn, jij misschien niet?
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Annet
10-12-2011 om 22:42
Mogen de kinderen kiezen of ze meegaan
Ik lees : "de ander wil wel mee naar schoonzus."
Als ik ziek zou zijn, gaat Papa gewoon met beide kinderen naar de afspraak die gemaakt is. Ik kan me niet herinneren dat we ooit aan de kinderen gevraagd hebben of ze wel mee willen als Mama niet meegaat.
Of gaat je man nooit zelf met de kinderen op stap?

Fiorucci
11-12-2011 om 07:07
Opsplitsen
Oh die situatie heb ik weleens aan de hand gehad, ik ben lekker op de bank blijven liggen met kind en leuke film en bord op schoot. Was gezellig.

griepje
11-12-2011 om 12:38
Vertroeteld
Tja, ik ben eigenlijk nooit ziek en ik denk dat ik eigenlijk een beetje vertroeteld wou worden als ik ziek ben. Maar blijkbaar is dat kinderachtig.
Ik zou het zelf niet doen, uit eten gaan bij iemand anders terwijl mijn man ziek thuis zit, maar ik ben dus een uitzondering.

ijsvogeltje
11-12-2011 om 12:52
Gewoon laten gaan
Het zou niet in mij opkomen om min man te vragen thuis te blijven... hij zou dus gewoon gaan, en beide kinderen meenemen.

elsje78
11-12-2011 om 12:53
Als
hij nou beide kinderen meeneemt, vind ik dat ook wel vertroetelen. Ik vind het juist fijn om dan even rust te hebben...

Isabella
11-12-2011 om 13:48
Mooi laten gaan.
Ik zou ook niet willen dat mijn man en kind(eren) thuis zouden blijven als ik ziek was. Andersom zou ik ook niet thuis blijven als hij ziek thuis lag. Inderdaad zoals voorgangers als zeggen, lekker alleen thuis op de bank, filmpje erbij enzo. Mannen zijn denk ik ook sowieso niet van die vertroetelaars als het om ziek zijn gaat. Maar sommige dingen, zoals een lekker kop bouillon voor je maken kun je ze wel influistern.

Fiorucci
11-12-2011 om 16:14
Nou....
Mij man hoef ik zoiets niet in te fluisteren, die zorgt wel voor thee en zoekt de dvd ook nog op. Maar dat neemt niet weg dat hij gewoon naar die verjaardag zou gaan. Het een sluit het ander niet uit, denk ik.

Rosase
11-12-2011 om 22:36
Het is maar een half dagje
En bovendien ben je alleen maar verkouden, en niet extreem hulpbehoevend. Lijkt me dat je dit best aan kunt zonder zijn hulp. En bovendien kan ie je ook nog vertroetelen voor en na zijn bezoek aan schoonzus.
Ik neem aan dat ie morgen wel naar zijn werk mag

annoniem
11-12-2011 om 22:42
Griepje
je bent niet de enige hoor die vind dat ze wel vertroetelt kan worden. Mijn man vierde vandaag zijn verjaardag belt mijn schoonzusje op met zo'n heel zielig stemmetje dat ze niet komt. Maar zwager kwam dus ook niet op de verjaardag van zijn eigen broer. Dus er zijn ook mannen die wel thuis blijven omdat hun partner ziek is.

Ely
12-12-2011 om 08:50
Griepje & annoniem
Of jullie zijn familie en griepje heeft man toch overgehaald thuis te blijven )

annoniem
12-12-2011 om 10:04
Ely
nee, mijn schoonzusje heeft wat anders dan een griepje. En ik heb niet de dag ervor gevraagd of ze ook kwamen eten

griepje
12-12-2011 om 13:09
Haha, nee geen familie
Ik was zondagmiddag al weer een heel stuk beter, dus ben toch naar de verjaardag gegaan. Waar bleek dat zo ongeveer iedereen had afgezegd, om verschillende redenen(oa griepjes). En we werden ook al niet meer verwacht voor het eten, omdat man niet duidelijk genoeg gezegd had dat hij wel kwam... Dus maar goed dat ik genoeg eten in huis had gehaald, vóór het weekend.
Maar ik begrijp dat niemand bij een zieke partner zou blijven. Tja, ik zelf dus wel.

Zonnebloempje
12-12-2011 om 13:18
Ligt eraan
Ik ben het wel met Fiorucci eens. HEt een sluit het andere niet uit. Als mijn man echt flinke koorts heeft, amper op zijn benen kan staan dan blijf ik thuis maar als ik jouw berichtje lees dan zou ik mijn man laten gaan maar mijn man zou me wel verzorgd achter laten. Wellicht het e.e.a. klaarzetten maar ik proef uit je berichtje dat, dat stukje ontbreekt of zie ik het verkeerd?

griepje
12-12-2011 om 15:49
Verzorgd?
Nee, van verzorgd achterlaten was geen sprake. En zaterdag voelde ik me echt vreselijk beroerd. Ook niet in de stemming om dvd te kijken op de bank, veel te veel hoofdpijn. Veel zieker dan bij een gewone verkoudheid dus, maar geen koorts.
En nee, mijn man is niet mijn moeder, maar voor elkaar zorgen doe je toch wel in een relatie? Ik kook, ik was ook al ben ik niet zijn moeder, hij plakt de fietsbanden etc ook al is hij niet mijn vader.
En gaan werken vind ik toch heel iets anders dan naar een etentje hoor. Maar, nogmaals, de meeste zorgen dus niet voor elkaar als de ander zich niet goed voelt.Ik ben een uitzondering. Verbazingwekkend.

Zonnebloempje
12-12-2011 om 16:19
Dus toch
Wat ik al schreef is het vooral het stukje zorgen wat ontbreekt. Niet eens zozeer of hij wel of niet naar de verjaardag gaat. Ik ben het ook niet eens met de opmerking van Cobi dat hij je moeder niet is. Ik vind ook net als jij dat je er voor elkaar bent in de relatie en als de ene ziek is zorgt de andere voor je. Maar nogmaals, het een sluit het andere niet uit. Als je man je wat verzorgder had achtergelaten, had je het dan wel goedgevonden? Ik zou het zelf geen probleem vinden.

Ely
12-12-2011 om 16:20
Kort door de bocht
Als t nodig is wordt er zeker voor elkaar gezorgd. Maar uit je eerste posting maakte ik op dat je vooral niet fit was maar zeker wel zelfredzaam. Dat vind ik een belangrijk verschil. Een hatsjie proest ziekjes iets heel anders dan kom mijn bed niet uit en kan zelf niks.
Bij hatsjie proest lekker alleen thuis, ff rust. Anders zeker voor elkaar zorgen.

elsje78
12-12-2011 om 16:51
Ook dan
Zou mijn man mij blij maken als hij wat te drinken neerzet en dan met beide kinderen 2 uur de hort op gaat. Lekker ongestoord slapen, heerlijk
Ik heb al ruim 2 maand een hernia en word heel goed verzorgd. Hij doet al het werk met de kinderen naast zijn gewone werk. De eerste weken zoveel pijn gehad dat zelfs 2 soorten morfine niets hielpen, alles was me teveel door de pijn. Intens dankbaar was ik dat hij dan af en toe met beide kinderen op pad ging. Waar naar toe maakte mij niks uit, maar dat vond ik ook verzorgen...

Vic
12-12-2011 om 17:53
Goeiedag zeg
Je hebt nu al vijf keer gezegd dat je vast niet normaal bent, en dat je een uitzondering bent. Komt wat slachtofferig en zeurderig over. Je man denkt er anders over dan jij, en wij allemaal ook, trek je conclusies. Het is helemaal niet erg als je een keer wat anders denkt dan anderen, daar kun je aan vasthouden (ik heb ook wel eens als enige gelijk), of je ongelijk bekennen, of het er verder bij laten omdat je griepje eigenlijk alweer weg is en je met griep nooit zo rationeel denkt.

Rosase
12-12-2011 om 17:55
Nee griepje
"Maar, nogmaals, de meeste zorgen dus niet voor elkaar als de ander zich niet goed voelt.Ik ben een uitzondering." Voor elkaar zorgen is iets heel anders dan niet naar een feestje gaan.
Mijn man zou van mij best mogen gaan, mits hij niet aan de andere kant van het land zit zonder achtervang en/of ik niet een dokterspost geval dreig te worden.
Maar ik verwacht wel af en toe een kopje thee, een klein bezorgd: hoe is het? gaat het? etc. Je haalt in mijn ogen twee zaken door elkaar. Ik krijg tenminste het idee dat als je man wel thuis gebleven was dat hij je dan ook niet in de watten gelegd had.

griepje
12-12-2011 om 18:27
Pff
ik heb nergens gezegd dat ik vast niet normaal ben, en ik heb hoogstens 2x gezegd dat ik een uitzondering ben. Dat is toch al ongelijk bekennen?
Niet nodig om te zeggen dat ik slachtofferig en zeurderig ben.Pff.

griepje
12-12-2011 om 19:22
Beter maken?
Onder vertroetelen versta ik: een kopje thee, dat er voor me gekookt wordt, dat er gevraagd wordt hoe ik me voel, dat de honden uitgelaten worden. Ik verwacht niet dat mijn man me beter maakt.

Elx
12-12-2011 om 21:32
Uit of thuis
Maar de vraag blijft, als hij thuis was gebleven had hij je dan wel vertroeteld, zonder dat je erom moest vragen?
Ik heb zelf ook het liefste rust als ik ziek ben. Dus man kan lekker op pad met de kinderen. Hebben zij tenminste nog een leuke dag. Omdat ik ziek ben hoeft niet iedereen zielig te zijn.

Eline
12-12-2011 om 23:04
Griepje
Helaas, ook bij ons zou manlief met kinderen niet thuis hoeven te blijven (of eerder terug te komen) om mij te vertroetelen. Ik zou hem wel vragen of hij voor hij wegging de honden zou willen uitlaten en ook weer zodra hij terug is, want dat lijkt me erg vervelend voor jou als jij je beroerd voelt.
En als hij voor hij weggaat wellicht nog wat thee bij je klaarzet, ook fijn. Zou die van mij vermoedelijk niet uit zichzelf doen. Ik ben nogal zelfvoorzienend in zo'n situatie .
Beterschap.

tonny
12-12-2011 om 23:51
Als ik griep heb
vind ik het geen enkel probleem dat de anderen zonder mij naar een verjaardag gaan. Man evenmin. In zo'n geval kun je echt wel een dagdeel alleen thuis zijn zonder je zielig en alleengelaten te voelen.

Algebra
13-12-2011 om 10:07
Maar als je griep hebt hoef je toch niet verzorgd te worden?
Het is een beetje een semantische discussie, maar: wat is ziek en wat is griep? Hoe ziek is griep? Wat is het verschil tussen verzorgen en vertroetelen? Als je zo ziek bent dat je zelf niets meer kan (drinken, naar de WC) dan is het wat mij betreft logisch dat je partner voor je zorgt / iemand anders regelt. En dan ook het eten regelt, hushouden, etc. Maar bij griep voel je je alleen maar hondsberoerd, daar heb je geen partner bij nodig. Wel iemand die je naar bed helpt, een paracetamolletje geeft en de gordijnen voor je dicht doet. EN je dan alleen laat.... Dat vind ik vertroetelen: liefdevol een dekentje, beker water, boekje, en dan met rust gelaten worden. Dus in dat beeld past prima dat hij met de kinderen ergens anders lol heeft zonder mij. En als ie dan weer thuis komt steekt hij even z´n hoofd om de deur om te kijken hoe het gaat.
Maar misschien mis je-los van het ziek zijn- wel de erkenning van hem. Dat hij jou ziet, belangstelling voor je heeft, iets liefs voor jou wil doen. Niet omdat het moet en onvermijdelijk is, maar omdat hij het wil doen voor jou. Gaat het je daarom?
Algebra

amk
13-12-2011 om 10:21
Griep of een zware verkoudheid
"Als je zo ziek bent dat je zelf niets meer kan (drinken, naar de WC)" Dat is de beschrijving van de echte griep.
"Maar bij griep voel je je alleen maar hondsberoerd, " Dit is een zware verkoudheid, in de volksmond griep genoemd.

rutiel
13-12-2011 om 12:37
Ziekte van griepje
Of griepje nu griep heeft of flink verkouden is doet er misschien niet zoveel toe. Feit is dat ze nog kan forummen, dus niet echt halfdood in bed ligt.
Wat wel misschien een rol zou spelen zijn die honden die je terloops noemt. Het is natuurlijk vervelend als manlief weg is en die beesten moeten worden uitgelaten. In dat geval zou ik het ook wel prettig vinden als mijn man thuis zou blijven.
n@nny