Relaties Relaties

Relaties

Verliefd ondanks nare gebeurtenis


ziet ze in dat ze met wat ze gedaan heeft een grote fout heeft gemaakt? Hoe reageert ze daar nu op? 

Ik denk dat je toekomst daar nogal vanaf hangt.... 

Leene

Leene

08-08-2021 om 18:23

Als je nu even de sex weglaat in je gedachten. Sex met een nieuwe vriendin is vaker beter ( of wordt als beter ervaren, zeker als dat wat is afgenomen in je eerdere huwelijk) maar hoe dat is over een paar jaar als er evt kinderen zijn en een langere relatie dat is dan nog maar de vraag. Hoeft niet slechter te zijn maar is vaak wel iets minder exciting...
Je noemt ze lief maar waar bestaat dat uit? Wat is lief.  Dat ze er mooi uitziet dat ze zegt dat jij de leukste bent? Wat versta je onder zorgzaamheid? Was je vrouw dat niet dan? Hoe denk je dat ze zal zijn als moeder? 
Je hoeft ons geen complete karakter beschrijving te geven maar als je alleen maar iemand kan beschrijven als lief en zorgzaam dan weet ik niet of dat zo succesvol gaat worden. Belangrijker is of jullie op dezelfde manier in het leven staan. Wat jullie belangrijk vinden. Waar wil je voor gaan? Lijkt mij zeker belangrijk bij iemand die nogal heftig reageert. Als je dan nauwelijks overeenkomsten hebt en de eerste liefde is weg berg je dan maar. Als je dan iets niet doet wat zij wil heb je de poppen aan het dansen. Als je een gezamenlijk doel hebt en dezelfde levensinstelling is het alweer een ander verhaal. Kijk je hebt heftige persoonlijkheden en kalmere dat hoeft geen probleem te zijn. Allemaal vragen waar jij een antwoord op moet zien te vinden..
Heb je geen vrienden die jullie allebei kennen? En je mee kunnen helpen in je denkproces? 
Hoeveel relaties ze voor jou heeft gehad kan ook een indicatie zijn bedenk ik mij.

Latitude

Latitude

09-08-2021 om 09:28 Topicstarter

Jippox schreef op 08-08-2021 om 17:32:

ziet ze in dat ze met wat ze gedaan heeft een grote fout heeft gemaakt? Hoe reageert ze daar nu op?

Ik denk dat je toekomst daar nogal vanaf hangt....

Ze heeft er enorm veel spijt van. Kijk wanneer het nu een slip of the tong was en meteen de dag erna had gezegd ik ben te ver gegaan dan was het prima. Maar nu heeft ze moedwillig een leugen in stand gehouden en een miskraam verzonnen omdat ze geen test kon laten zien. Ze heeft dit nog een hele lange tijd volgehouden, puur uit de angst mij dan alsnog te verliezen. En probeerde dit met ruzies ook kracht bij te zetten, zoals te zeggen dat ze blij was dat ze geen kind meer kreeg van mij.  Misschien heb ik me wel te veel mee laten slepen.  

"En probeerde dit met ruzies ook kracht bij te zetten, zoals te zeggen dat ze blij was dat ze geen kind meer kreeg van mij" 
Serieus? Daar wil je een relatie mee aangaan? 

Leene

Leene

09-08-2021 om 11:29

en dat noem jij lief en zorgzaam.😬😳

Ik geloof je meteen hoor als je zegt dat dit een lieve vrouw is. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Wel maak ik me zorgen over het feit dat je graag een kind met haar wil. Hier zou ik, gezien haar labiele toestand, toch echt nog goed over nadenken. 

Latitude

Latitude

09-08-2021 om 13:17 Topicstarter

rutiel schreef op 09-08-2021 om 12:15:

Ik geloof je meteen hoor als je zegt dat dit een lieve vrouw is. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Wel maak ik me zorgen over het feit dat je graag een kind met haar wil. Hier zou ik, gezien haar labiele toestand, toch echt nog goed over nadenken.

Dat is ook hoe ze het noemde. Een kat in het nauw maakt gekke sprongen. 

Hm, het eerste wat in mij opkomt bij het lezen is: dit is een zeer wankele basis om een relatie op te bouwen, Als jullie pubers waren geweest, was de hele situatie een goede leerschool geweest. Maar voor 2 volwassen mensen die eventueel nog samen een kind op de wereld willen zetten, zou ik eerst nog een jaar of zo gewoon daten en kijken of jullie helemaal opnieuw kunnen beginnen. 

Latitude

Latitude

14-09-2021 om 18:53 Topicstarter

We hebben een tijdje afstand genomen om na te kunnen denken. Dus nu is het tijd om een keuze te maken, maar blijkbaar werken verstand en gevoel niet samen. Voor mijn gevoel ben ik nog altijd ontzettend verliefd, maar mijn verstand zegt nog steeds dat ze een klote streek heeft geleverd. Dat strookt niet en maakt me gek. In iedere relatie is wel eens een brandje, maar ben bang dat dit iedere keer naar boven blijft komen bij een ruzie. Wat moet ik doen ?

Stoppen dan. Dit gaat zo ver! Niet een keer liegen maar volhouden en er zelfs nadat ze de leugen hebt afgehecht (‘miskraam’) het verhaal evengoed nog levend houden en jou ermee manipuleren. Ik vind het nogal borderlinerig gedrag en ik zou maken dat ik wegkwam. Het zal heus voor haar heel moeilijk zijn om bang te zijn verlaten te worden maar als je dit soort bokkensprongen krijgt als je van haar afbeweegt, wordt het een grote ellende. En wat je ook doet: op korte termijn geen kind. Op lange termijn ook niet, is mijn inschatting. 

Leene

Leene

14-09-2021 om 23:19

je blijft hooguit twee jaar erg  verliefd. misschien zelfs minder. Wat hou je voor gemeenschappelijke basis over als dat gevoel er niet zou zijn ?  Kan dit echte liefde worden? Je noemt het een klote streek. Als je dat nog steeds zo voelt dan geef ik het niet veel kans. Dit blijft overheersen. 

Afstand nemen, hier komt alleen maar ellende van. Iemand die zich zo extreem gedraagt en zichzelf bij onenigheid niet in de hand kan houden, moet je niet in de buurt van je kinderen willen hebben.

“Schijnbaar was ze zo bang dat ik terug ging naar mijn gezin, dat ze dit heeft moeten verzinnen.”
Dus je had nog niet eens gezegd dat je terug ging naar je vrouw, maar ze was daar bang voor en ging toen een zwangerschap faken?
Heb je een idee wat ze gaat doen als je nu toch doorgaat met haar en na een tijdje met haar wilt stoppen?
Het lijkt mij niet prettig met iemand die zo de boel voor de gek houdt als het niet gaat zoals ze wil (of zodra ze angsten krijgt, dus zelfs als er niets aan de hand is). 
of wil je een leven met haar wat van haar angsten, gelieg en manipulatie aan elkaar hangt?
En ik denk dat je niet moet kijken naar de goede kanten (zorgzaam, lief en goede seks, ik vind het ook wat mager klinken), maar juist ook naar de andere kanten. Wil je een leven met al dit soort heftige reacties van haar? Het lijkt mij vermoeiend en niet leuk.
Er zijn vast andere lieve vrouwen met goede seks in het begin, waar je niet al die ellende er gratis bij krijgt.

Weet je, mijn man noemt het een moeras waarin je steeds verder zakt. Je begint met een leugen. Een pittige leugen. Kan niet meer terug. Durft daarna waarheid niet te vertellen. Want wil je grote liefde niet kwijt. Nog een leugen erop. Ruzie maken om te verbloemen. Om het te bagatalliseren. Om zichzelf minder fout te maken. Terugkijkend stom. Fout. Dom. Hoe maak je een grote fout ongedaan? Hoe maak je het ooit nog goed ? 

Ja gevoel en ratio.zijn lastige dingen. Niemand kan je echt adviseren. Het is jouw leven. Misschien helpt dit: Hoe ziet jouw mooiste leven eruit? Je hebt er maar eentje. 

Klinkt als een uiterst labiele vrouw en de weg naar een leven vol drama, ruzie en manipulatie. Los van je eigen welzijn: wil je de kinderen die je al hebt en een eventueel nieuw kind werkelijk in die situatie hebben? 
Mijn advies: stap eruit en verbreek het contact. Verliefdheid gaat over. Liefdesverdriet ook. Ik weet dat het keihard is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.