Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Verliefd ondanks nare gebeurtenis


MRI

MRI

22-09-2021 om 11:57

Imi schreef op 22-09-2021 om 10:11:

Wat een onprofessionele psycholoog. Die hoort jou helemaal niet te vertellen wat je moet doen! Die hoort jou te helpen tot inzichten te komen en handvatten te geven om verder te kunnen net je leven.

Weet je zeker dat dit een echte psycholoog is (iemand die klinische psychologie gestudeerd heeft) en niet iemand die een cursusje gevolgd heeft?

off topic: ook als men wel klinische psychologie heeft gestudeerd kan een therapeut de plank zwaar misslaan. Erge fouten meegemaakt door meerdere psychs mbt tot mijn ex die later de diagnose narcisme kreeg. Papiertje is niet de garantie voor goede begeleiding, je moet altijd zelf na blijven denken

Leene

Leene

22-09-2021 om 12:07

Heb gelijk ook vraagtekens bij deze psycholoog. Even de registratie nakijken lijkt mij. Maar al zou dat wel in orde zijn. Een psycholoog die iemand die compleet in de knoop zit vragen om zijn gevoel na te volgen terwijl jij al hebt aangegeven dat je het wil stoppen

  als hij of zij jou niet wil helpen tot inzichten te komen zou ik wegwezen. Er zit nogal eens kaf onder  het koren.

Leene

Leene

22-09-2021 om 12:15

al zou jij na rijp beraad tot de conclusie komen dat je het wel ziet zitten dan nog moet het jouw beslissing zijn en niet omdat de psycholoog het zegt. Wat denk je zelf: Je hebt nog veel gevoelens maar toch zijn er zoveel rode vlaggen dat je het wel hebt uitgemaakt. Dat is niet voor niets. En weet je als het echt de bestemde vrouw voor je is dan komt het misschien nog wel. Als zij ook tot inzicht  is gekomen tot weet ik veel wat. Het klinkt wellicht zweverig maar zo heb ik een voormalig geliefde los kunnen laten. Met de gedachte' als het zo moet zijn is het zo' en ook al slaat het nergens op misschien  zo kon ik verder. En zie een jaar later was het zo klaar als een klontje dat degene die echt niet de man van mijn dromen was. Verre van zelfs. Rustig aan ... laat je niet opjagen en van je stuk brengen door  wie dan ook.

dan

dan

22-09-2021 om 12:18

Latitude schreef op 08-08-2021 om 17:22:

Ik woon nu alleen, dus niet bij haar. Juist als ik wist dat ze GEEN goed persoon was dan was de keuze heel makkelijk. Maar ik vind dat ze dat evengoed is. Ze is heel zorgzaam, is lief en de seks was super. Maar wanneer ze boos is dan kan ze nogal heftig reageren en kan ze dingen zeggen waar ze achteraf spijt van heeft. Beetje het idee dat ze dat niet onder controle heeft. Ook daar hebben we over gesproken. Mocht er ruzie zijn dan neem ik in eerste instantie even afstand tot ze weer wat rustiger is. Want ja, een relatie zonder een keer ruzie die bestaan niet. En wat ik wil horen ? Ik wil gewoon mijn verhaal kwijt en misschien kunnen mensen hier mij adviseren. Het lastige tussen verstand en gevoel is dit. Normaal zou mijn verstand ook zeggen dat dit geen normaal gedrag is. En een dergelijke leugen normaal einde relatie betekend. Maar mijn gevoel zegt dat ze juist wel een goed persoon is die lief kan hebben.


Nou, de zin in seks wordt bij haar na verloop van tijd vast ook minder. Ze kan nu al heel heftig reageren en dingen zeggen waar ze achteraf spijt van heeft en ze heeft gelogen. Je moet zelf weten wat je ermee doet maar mijn keuze zou het niet zijn. 

Latitude

Latitude

22-09-2021 om 20:17 Topicstarter

Ik heb vanmiddag contact gehad met de desbetreffende psycholoog en hem netjes uitgelegd waarom ik het traject bij hem wil beëindigen. Vanmorgen al bij de huisarts geweest en mijn problematiek voorgelegd. De huisarts maakte zich zorgen om mij en ik kon afgelopen middag al terecht bij het GGZ. 

Imi

Imi

22-09-2021 om 20:42

Petje af, Latitude! Wat een daadkracht. 👍

Imi schreef op 22-09-2021 om 20:42:

Petje af, Latitude! Wat een daadkracht. 👍

Dat vind ik nou ook! Goed zeg!

Respect voor je doorpakken! Goed van je. 

Latitude

Latitude

27-09-2021 om 17:14 Topicstarter

Vandaag is een lastige dag. Werd al om 4:45 uur wakker. Ik had gedroomd over haar.  Maar ik moet sterk zijn. Heb vandaag alles 100 x de revue laten passeren. Je gaat kijken wat is je eigen aandeel!? Ik merk wel dat ik van mijn hart een moordkuil maak. Als mensen mij bijvoorbeeld vragen hoe het gaat, vertel ik eigenlijk niet wat er allemaal voorgevallen is. (Op mijn 3 beste vrienden na, die weten er van). Ik merk dat me dat belemmerd en ik me niet begrepen voel, maar ben ook weer bang om mij daarover uit te spreken. Heb immers al een paar keer meegemaakt dat ze me berichten of zelfs een brief stuurde dat ze het leven niet meer zag zitten. Ik weet dat ik het haar ook niet altijd even makkelijk heb gemaakt, maar ik ben op.

Imi

Imi

27-09-2021 om 17:25

Imi schreef op 15-09-2021 om 13:23:


Maak een lijst met al haar slechte eigenschappen en streken die ze je geleverd heeft. Met details en hoe je je daarbij voelde. Lees die lijst een paar keer hardop aan jezelf voor wanneer je het moeilijk hebt. Dan ben je wel weer even genezen. Serieus, dat werkt uitstekend.

En geef jezelf tijd. Het doet pijn, maar de pijn is eindig. Er wacht iets beters op jou.

Dit schreef ik eerder en ik raad het je nog steeds aan. Het helpt op dat soort momenten.

Dreigen met zelfmoord als reactie op wat iemand anders doet, is meestal pure manipulatie. Ga daar niet op in. Als iemand echt suïcidaal is, kun je diegene niet helpen. Een doodswens zit in iemand, ongeacht wat daarbuiten gebeurt. 
Dus laat je niet manipuleren. Als ze weer eens zoiets zegt/mailt antwoord je gewoon: ik zal een ambulance voor je bellen. Iemand die werkelijk suïcidaal is, kan een paar dagen worden opgenomen en 112 is het nummer dat je dan moet bellen. 

Latitude schreef op 27-09-2021 om 17:14:

Vandaag is een lastige dag. Werd al om 4:45 uur wakker. Ik had gedroomd over haar. Maar ik moet sterk zijn. Heb vandaag alles 100 x de revue laten passeren. Je gaat kijken wat is je eigen aandeel!? Ik merk wel dat ik van mijn hart een moordkuil maak. Als mensen mij bijvoorbeeld vragen hoe het gaat, vertel ik eigenlijk niet wat er allemaal voorgevallen is. (Op mijn 3 beste vrienden na, die weten er van). Ik merk dat me dat belemmerd en ik me niet begrepen voel, maar ben ook weer bang om mij daarover uit te spreken. Heb immers al een paar keer meegemaakt dat ze me berichten of zelfs een brief stuurde dat ze het leven niet meer zag zitten. Ik weet dat ik het haar ook niet altijd even makkelijk heb gemaakt, maar ik ben op.

Je hoeft niet voor haar te zorgen. Zorg maar voor jezelf! Het is niet eerlijk van haar om jou hiermee te belasten. Als zij het moeilijk heeft moet ze haar vrienden of familie vragen. En als ze suïcidaal is inderdaad professionele hulp. Daar kun jij toch niks aan veranderen. Het is, hoe verdrietig ook, eigenlijk een bevestiging dat je de goede beslissing hebt genomen, dat ze teveel druk op jou legt om een fijne relatie mee te hebben. Het moet alleen nog slijten, dat is ook logisch! Fijn dat jij wat vrienden hebt met wie je dit hebt kunnen delen. Misschien kun je die eens wat vaker opzoeken? Al was het maar voor de afleiding! 

Hou je taai! Wees lief voor jezelf

Latitude

Latitude

27-09-2021 om 18:41 Topicstarter

ik bedoelde ook niet dat dit nu speelt, maar zijn wel dingen die in het verleden gebeurd zijn. Dat zorgt er voor dat ik gereserveerd ben in mijn uitspraken. 

Imi

Imi

27-09-2021 om 19:30

Latitude schreef op 27-09-2021 om 18:41:

ik bedoelde ook niet dat dit nu speelt, maar zijn wel dingen die in het verleden gebeurd zijn. Dat zorgt er voor dat ik gereserveerd ben in mijn uitspraken.

En terecht. Na zoiets is afstand houden des te belangrijker.

Mija heeft gelijk: nu is het tijd om goed voor jezelf te zorgen. Eet gezond, beweeg regelmatig, slaap op vaste tijden en doe dingen waar je gelukkig van word, hoe klein ook. 

Latitude schreef op 27-09-2021 om 18:41:

ik bedoelde ook niet dat dit nu speelt, maar zijn wel dingen die in het verleden gebeurd zijn. Dat zorgt er voor dat ik gereserveerd ben in mijn uitspraken.

Dat begreep ik inderdaad verkeerd. Maar, jij kunt daar toch gerust met andere mensen over praten als je daar behoefte aan hebt? Het is niet jouw schuld dat ze dat deed en ik kan me voorstellen dat het enorm binnen is gekomen. Of begrijp ik dit ook niet helemaal goed? 

Latitude

Latitude

27-09-2021 om 20:10 Topicstarter

Eigenlijk kan ik het nog altijd niet bevatten. Vooral dat iemand zo'n leugen vol blijft houden. En vooral de uitspraken dat het allemaal mijn schuld is en dat ik haar kind heb afgenomen. Dat het mijn schuld was dat ze een miskraam kreeg door alle stress. Dat ze blij is dat het fout gegaan is. Vol blijven houden dat ze niet loog. Dat ik haar moest geloven en vertrouwen. Achteraf blijkt het allemaal niet waar te zijn.  Wanneer je verliefd bent ga je zulke dingen bijna geloven, want ik ben er blind voor geworden.  Maar van binnen heeft het me kapot gemaakt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.