Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Verliefd op een ander..


MRI

MRI

03-01-2024 om 09:02

Homeguy schreef op 03-01-2024 om 08:48:

Vind ik helemaal prima. Sexualiteit zit tenslotte in jezelf en zolang ik in die waan ben, doet wat de ander denkt of voelt daar geen afbreuk aan wmb

Ik kan me zo voorstellen dat veel van die bekeken en geobjectiveerde meisjes daar anders over denken. 

Hola zo word ik ineens in de freakhoek gezet door open te zijn over sexualiteit. Dit vind ik wel een probleem eigenlijk.
Het is ook niet dat ik er altijd wat bij voel en soms komen de dames van het huis hierachter aankondigen dat ze een feestje geven, drinken ze een kopje thee of spelen ze met onze kinderen. Tja en soms is er wat energie, prima toch? Ik ga er vanuit dat ze wegblijven als ze het ongemakkelijk vinden...

MRI

MRI

03-01-2024 om 09:51

Homeguy schreef op 03-01-2024 om 09:46:

Hola zo word ik ineens in de freakhoek gezet door open te zijn over sexualiteit. Dit vind ik wel een probleem eigenlijk.
Het is ook niet dat ik er altijd wat bij voel en soms komen de dames van het huis hierachter aankondigen dat ze een feestje geven, drinken ze een kopje thee of spelen ze met onze kinderen. Tja en soms is er wat energie, prima toch? Ik ga er vanuit dat ze wegblijven als ze het ongemakkelijk vinden...

Oh nee geen freak hoor. Het is algemeen goed op de wereld. Maar het kan makkelijk zo zijn dat vrouwen die bekeken worden daar een veel minder makkelijk gevoel bij hebben dan mannen denken.

Heerlijk toch, die naïeve mannen die oprecht zichzelf zo lekker open vinden over seks. Tot ze een keer op hun plek worden gezet door een jonge meid, moet je eens opletten

EmmaT schreef op 03-01-2024 om 09:52:

Heerlijk toch, die naïeve mannen die oprecht zichzelf zo lekker open vinden over seks. Tot ze een keer op hun plek worden gezet door een jonge meid, moet je eens opletten

Ik hoor wat frustratie lijkt het. Wil je daar wat meer over kwijt? 

Homeguy schreef op 03-01-2024 om 09:54:

[..]

Ik hoor wat frustratie lijkt het. Wil je daar wat meer over kwijt?

Haha, Homeguy, daar gaat ie al...

Je zit hier nou eenmaal op een forum met wat meer mensenkennis en wat meer vrouwen. 

Ik begrijp serieus de felheid en frustratie hierover niet. Het is een zoektocht. Je bent man, je voelt wat. Moet dat altijd onderdrukt worden? Dat lijkt me gek. Zo lang je iemand niet lastig valt op wat voor manier dan ook lijkt het me ok maar misschien zit ik er naast. 

Soms lijkt het wel alsof wanmeer een man ongevraagd een leuke dame voor zijn neus krijgt en daar wat bij voelt, dit er niet mag zijn. 
Krijgt een vrouw ongevraagd positieve aandacht van een (voor haar) leuke man en voelt daar wat bij dan is dat ineens een signaal van boven... 

Homeguy schreef op 03-01-2024 om 09:54:

[..]

Ik hoor wat frustratie lijkt het. Wil je daar wat meer over kwijt?

Ja en eerlijk: ik zit hier om te leren. Hoe werkt dit nou in godsnaam. Vroegere vriendinnetjes gingen en kwamen, geen probleem. Nu zit ik in een lange termijnrelatie en denk blijkbaar nog steeds als een soort puber en ik wil me daarin ontwikkelen...

Je verkijkt je op een paar jonge meiden waar je verder geen contact mee hebt en die buiten jouw werkelijkheid leven. Ik weet niet waarom je dat doet, dat zou je kunnen onderzoeken. Je voelt je er blijkbaar minder goed bij dan je zelf op het eerste gezicht zou denken. 

EmmaT schreef op 03-01-2024 om 10:20:

Je verkijkt je op een paar jonge meiden waar je verder geen contact mee hebt en die buiten jouw werkelijkheid leven. Ik weet niet waarom je dat doet, dat zou je kunnen onderzoeken. Je voelt je er blijkbaar minder goed bij dan je zelf op het eerste gezicht zou denken.

Ik ga daar eens over nadenken..

MRI

MRI

03-01-2024 om 10:25

Homeguy schreef op 03-01-2024 om 10:04:

[..]

Ja en eerlijk: ik zit hier om te leren. Hoe werkt dit nou in godsnaam. Vroegere vriendinnetjes gingen en kwamen, geen probleem. Nu zit ik in een lange termijnrelatie en denk blijkbaar nog steeds als een soort puber en ik wil me daarin ontwikkelen...

Mooi dat je wil leren. Kijk ik zie het zo en dat is wat ik van veel meisjes en vrouwen ook  terug hoor: Natuurlijk is er interesse tussen mannen en vrouwen. Leuk, gezellig en speels als er respect is. Vervelend, lastig en ongemakkelijk voor de vrouw/ meisje als het invasief is. Als zij als lekker object wordt gezien zonder dat zij ook als persoon wordt gezien. Veel heteromannen snappen dat heel goed als je de analogie maakt met als man in een kleedkamer vol gays zijn. Dat vinden ze eng en ongemakkelijk, want die zouden hun wel eens als lustobject kunnen bekijken. Dat is vaak pure projectie natuurlijk: hoe zij zelf naar vrouwen kijken projecteren ze op die gay mannen. 

Maar zoals gezegd: het gaat om respect en dat je de ander ook ziet, dus niet alleen maar bekijkt. Als je ziet dat ze grappig is, of ernstig of leuk pittig als persoon is veel meer validerend dan dat je alleen opmerkt dat ze een geil kontje heeft. In het eerste geval kan er leuk flirtcontact zijn ook vanuit de vrouw, in het tweede geval gebruik je dat meisje als eye candy en gaat het eigenlijk niet om haar. Iemand zien is wezenlijk anders dan iemand bekijken. 

Denk je in hoe het voor jou zou voelen als het niet alleen in die kleedkamer om je lekkere kontje gaat, maar de hele dag, op je werk, in de trein, op de fiets zou je bekeken en benaderd worden door homomannen die je zien als object. 

Just my two pence

Ontopic: zo erg verliefd worden op een ander zegt meer over jouw relatie van dat moment en over hoe jij je voelt dan over diegene zelf. Echt, het is een chemisch ding in je hoofd als het zo heftig is. Wil je iets opbouwen met iemand dan zul je eerst weer terug op aarde moeten belanden. 
Ga op vakantie, neem een nieuwe hobby, het gaat echt een keer voorbij. En werk verder aan/richt je op je relatie van nu, wat het ook wordt. 

Homeguy schreef op 03-01-2024 om 10:25:

[..]

Ik ga daar eens over nadenken..

En ook wat MRI zegt: flirten en grapjes maken met een bepaalde spanning is erg leuk, zolang je glijkwaardig bent en in goed en veilig contact met elkaar. 

EmmaT schreef op 03-01-2024 om 10:20:

Je verkijkt je op een paar jonge meiden waar je verder geen contact mee hebt en die buiten jouw werkelijkheid leven. Ik weet niet waarom je dat doet, dat zou je kunnen onderzoeken. Je voelt je er blijkbaar minder goed bij dan je zelf op het eerste gezicht zou denken.

Dat lijkt mij gewoon een gezonde oerdrift. Ik denk dat zoveel mensen dat doen. Ik kijk ook zoveel. 

Er zijn genoeg vrouwen die een fluit of compliment wel leuk vinden. Achterna lopen etc niet. Maar tegenwoordig lijkt het of er wel heel weinig nog mag. Ligt ook echt aan de vrouw. Ik vond het leuk toen ik 20 was en nu ik over de 30 ben en altijd met kind loop en eentje in de buik heb nog leuker omdat het zeldzamer wordt. Alleen echte diehards flirten op dit moment nog met me

MRI

MRI

03-01-2024 om 11:01

Moederkareltje schreef op 03-01-2024 om 10:56:

[..]

Dat lijkt mij gewoon een gezonde oerdrift. Ik denk dat zoveel mensen dat doen. Ik kijk ook zoveel.

Er zijn genoeg vrouwen die een fluit of compliment wel leuk vinden. Achterna lopen etc niet. Maar tegenwoordig lijkt het of er wel heel weinig nog mag. Ligt ook echt aan de vrouw. Ik vond het leuk toen ik 20 was en nu ik over de 30 ben en altijd met kind loop en eentje in de buik heb nog leuker omdat het zeldzamer wordt. Alleen echte diehards flirten op dit moment nog met me

maar ja MK heel veel vrouwen vinden flirten met respect leuker dan alleen op hun uiterlijk beoordeeld worden. En ' tegenwoordig mag er nog heel weinig" Nee het mag, maar er wordt nu wat van gezegd en vertelt hoe mensen zich erover voelen. Dat mag ook hoor.  

geloof me: de meeste vrouwen hebben geen zin meer als object gebruikt te worden. 

Er zijn natuurlijk ook vrouwen die het doen om er iets anders uit te halen: geld of een goed humeur van hun man of dat ie een plankje ophangt of zo. Maar voor mij heb je dan geen zelfrespect. Oerdrift mag geen smoes zijn om je zelf te laten gebruiken voor iets anders dan je eigen oerdrift of liefde imho. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.