Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Verliefd op een ander..


MRI schreef op 03-01-2024 om 11:01:

[..]

maar ja MK heel veel vrouwen vinden flirten met respect leuker dan alleen op hun uiterlijk beoordeeld worden. En ' tegenwoordig mag er nog heel weinig" Nee het mag, maar er wordt nu wat van gezegd en vertelt hoe mensen zich erover voelen. Dat mag ook hoor.

geloof me: de meeste vrouwen hebben geen zin meer als object gebruikt te worden.

Er zijn natuurlijk ook vrouwen die het doen om er iets anders uit te halen: geld of een goed humeur van hun man of dat ie een plankje ophangt of zo. Maar voor mij heb je dan geen zelfrespect. Oerdrift mag geen smoes zijn om je zelf te laten gebruiken voor iets anders dan je eigen oerdrift of liefde imho.

Ik vind het wel leuk als oudere mannen met mij flirten ( boven de 50 ben ik blij met alle aandacht tenslotte). Zij vinden dat ook leuk, en het betekent verder helemaal niks. Flirten is ook een groot woord, het ligt meestal meer in het hokje van galant zijn, zwierig de deur openhouden, dat werk, en als we daar allebei een glimlach van op ons gezicht krijgen is dat toch leuk.

 Hoe die studentes het ervaren weet ik niet, want ik ben er niet bij. Misschien vinden ze het wel leuk als Homeguy charmant doet, eens wat anders dan die botte harken van hun leeftijd, of misschien vinden ze het schattig, of irritant, wie zal het weten. Zal er ook van afhangen of hij galant is of opdringerig, en per studente verschillen. Gezien worden als leuk persoon is wat anders dan wanneer er alleen naar je lijf gekeken wordt natuurlijk.

Om weer on topic te komen: dat is ook een issue bij verliefdheid, is die ander een soort condensatiekern voor je verliefde gevoel of zie je die ander echt als persoon? Vaak is verliefdheid een soort projectie van verlangens, voorbijgaand aan wat die ander is en wil, en zolang je het bij een droom laat is dat helemaal niet erg. Het gaat mis als je er werkelijkheid van wil maken en gaat proberen die ander in de mal van je droomwereld te proppen. Daarin vind ik verliefdheid iets anders dan liefde. Verliefd zijn kun je in je eentje, houden van gaat ook over de ander.

MRI

MRI

03-01-2024 om 11:31

AnnaPollewop schreef op 03-01-2024 om 11:29:

[..]

Ik vind het wel leuk als oudere mannen met mij flirten ( boven de 50 ben ik blij met alle aandacht tenslotte). Zij vinden dat ook leuk, en het betekent verder helemaal niks. Flirten is ook een groot woord, het ligt meestal meer in het hokje van galant zijn, zwierig de deur openhouden, dat werk, en als we daar allebei een glimlach van op ons gezicht krijgen is dat toch leuk.

Hoe die studentes het ervaren weet ik niet, want ik ben er niet bij. Misschien vinden ze het wel leuk als Homeguy charmant doet, eens wat anders dan die botte harken van hun leeftijd, of misschien vinden ze het schattig, of irritant, wie zal het weten. Zal er ook van afhangen of hij galant is of opdringerig, en per studente verschillen. Gezien worden als leuk persoon is wat anders dan wanneer er alleen naar je lijf gekeken wordt natuurlijk.

Ja laatste is precies mijn punt (zie mijn post van 10;25) : flirten met respect is niets mis mee (maar als je het de hele tijd doet terwijl ik verkering met je heb, vind ik het toch minder). 

Mooie discussie! 

Ik merk zelf dat ik vooe het laatst heb versierd toen ik een jaar of 25 was en dat ik me niet ontwikkeld lijk te hebben op dat gebied. Daarom denk ik dat het met die studentes nog klikt en bin oudere dames mijn partner inclus minder.
Ben ik best van geschrokken eigenlijk en bedenk me wat nu... 

Moederkareltje schreef op 03-01-2024 om 10:56:

[..]

Dat lijkt mij gewoon een gezonde oerdrift. Ik denk dat zoveel mensen dat doen. Ik kijk ook zoveel.

Er zijn genoeg vrouwen die een fluit of compliment wel leuk vinden. Achterna lopen etc niet. Maar tegenwoordig lijkt het of er wel heel weinig nog mag. Ligt ook echt aan de vrouw. Ik vond het leuk toen ik 20 was en nu ik over de 30 ben en altijd met kind loop en eentje in de buik heb nog leuker omdat het zeldzamer wordt. Alleen echte diehards flirten op dit moment nog met me

Vroegâh vond ik het helemaal niet leuk om ongevraagd commentaar te krijgen op mijn uiterlijk. Dat is ook een oerdrift hoor!

En als ik er wat van zei was ik een vieze vuile pot. Ook een oerdrift zeker. 

Een compliment over je uiterlijk van iemand waar je al of niet kortstondig een klik mee hebt is wel leuk natuurlijk.

Homeguy schreef op 03-01-2024 om 12:17:

Mooie discussie!

Ik merk zelf dat ik vooe het laatst heb versierd toen ik een jaar of 25 was en dat ik me niet ontwikkeld lijk te hebben op dat gebied. Daarom denk ik dat het met die studentes nog klikt en bin oudere dames mijn partner inclus minder.
Ben ik best van geschrokken eigenlijk en bedenk me wat nu...

Genoeg mensen die in een lange relatie zitten of hebben gezeten en daardoor oogkleppen hebben ontwikkeld. Wellicht nooit goed waren in het spel (want dat is het). En met hun partner denken dat de buit binnen is dus geen enkele reden om veel moeite te doen elkaar nog te verleiden. 

Op latere leeftijd is het echt niet veel anders. Uiteindelijk gaat het om zelfvertrouwen en het maken van de juiste keuzes in taal en gedrag. Van een 20 jarige kan men nog wat hebben. Met 35/40/50 ben je een oude viezerik. 

Ik denk dat ik er ooit wel goed in was (net van vriendinlief gehoord) maar dat dit verdween in de waan van de relatie en in het zorgen. Nu een 'zekere, verbonden, sensuele man' zijn met 3 kids en 40 jaar... Ik heb echt geen idee hoe. Waar leer je dat nou weer? Heb niet heel veel oefenruimte op dit moment.

Heb een (schaam) audiocursus beter in bed gekocht en daar wordt gestelt dat na lang en intens voorspel de man dominant moet zijn en vooral moet experimenteren met dirty talk en aan haren trekken etc. Ik deed dat vroeger als student wel maar vooral om te zien hoe ver ik kon gaan en nooit met relatiemateriaal... Ik vermoed dat een bezoekje aan een sexuoloog misschien handig is. Volgens mij heb ik ergens een paar bootjes gemist.

En voor dat hele avontuur heb je verbinding nodig en hoe krijg je die weer terug? Allereerst de verbinding met jezelf daarna hopenlijk met mijn partner. En dat in dit leven van werken, luiers, bso, was opvouwen, kinderen, kinderen kinderen....

Homeguy schreef op 03-01-2024 om 21:43:

Ik denk dat ik er ooit wel goed in was (net van vriendinlief gehoord) maar dat dit verdween in de waan van de relatie en in het zorgen. Nu een 'zekere, verbonden, sensuele man' zijn met 3 kids en 40 jaar... Ik heb echt geen idee hoe. Waar leer je dat nou weer? Heb niet heel veel oefenruimte op dit moment.

Heb een (schaam) audiocursus beter in bed gekocht en daar wordt gestelt dat na lang en intens voorspel de man dominant moet zijn en vooral moet experimenteren met dirty talk en aan haren trekken etc. Ik deed dat vroeger als student wel maar vooral om te zien hoe ver ik kon gaan en nooit met relatiemateriaal... Ik vermoed dat een bezoekje aan een sexuoloog misschien handig is. Volgens mij heb ik ergens een paar bootjes gemist.

En uit welke jaren komt dat???

Serieus dat kan je toch niet menen.

Homeguy schreef op 03-01-2024 om 21:43:

Ik denk dat ik er ooit wel goed in was (net van vriendinlief gehoord) maar dat dit verdween in de waan van de relatie en in het zorgen. Nu een 'zekere, verbonden, sensuele man' zijn met 3 kids en 40 jaar... Ik heb echt geen idee hoe. Waar leer je dat nou weer? Heb niet heel veel oefenruimte op dit moment.

Heb een (schaam) audiocursus beter in bed gekocht en daar wordt gestelt dat na lang en intens voorspel de man dominant moet zijn en vooral moet experimenteren met dirty talk en aan haren trekken etc. Ik deed dat vroeger als student wel maar vooral om te zien hoe ver ik kon gaan en nooit met relatiemateriaal... Ik vermoed dat een bezoekje aan een sexuoloog misschien handig is. Volgens mij heb ik ergens een paar bootjes gemist.

Serieus? Is er ooit iemand geweest die dat leuk vond? En merkte je anders niet iets bij die ander? Ik geloof het bijna niet.

Homeguy schreef op 03-01-2024 om 21:43:

Ik vermoed dat een bezoekje aan een sexuoloog misschien handig is. Volgens mij heb ik ergens een paar bootjes gemist.

Wat dacht je van gewoon praten met je partner? Vragen wat ze opwindend en minder opwindend vindt? Wat ze meer zou willen en wat ze minder zou willen?

Homeguy schreef op 03-01-2024 om 21:50:

En voor dat hele avontuur heb je verbinding nodig en hoe krijg je die weer terug? 

Regelmatig een "date night" organiseren is al een goede eerste stap. Regel een vaste oppas, eens per week of eens per 2 weken. En organiseer dan iets voor jullie tweeën, zodat jullie ook weer even volop partners en geliefden zijn, naast ouders. Je kunt de kroeg in, ergens wat gaan eten, naar de film, een concert, klimhal, nachtje hotel. Het hoeft niet groots en meeslepend te zijn, maar soms is dat wel leuk. Het gaat erom dat jullie tijd voor elkaar maken en ook over andere dingen dan de "bv gezin" praten, dingen die jullie bezighouden.

IMI-x2 schreef op 04-01-2024 om 07:59:

[..]

Wat dacht je van gewoon praten met je partner? Vragen wat ze opwindend en minder opwindend vindt? Wat ze meer zou willen en wat ze minder zou willen?

Tja. Dat is het hem juist. Ik kan dat niet (meer) schaamteloos doen omdat ik mijn verlangens al jaren niet meer heb gedeeld. Zij wil niets liever volgens mij..

Ik geloof dat de cursus die ik kocht vooral uitgaat van adolescente mannen als doelgroep.

Het probleem dat we alletwee en met name zij ervaart bij een datenight is dat het 'moet lukken'. Dat is haar algemene gevoel van onze relatie en na haar recente uitstapje ben ik alleen maar meer in de 'ik laat je niet gaan en ik ga echt niet zelf voor de kinderen zorgen' kramp geschoten. En dat is precies de onvrijheid die zij zo haat en eigenlijk vanuit haar ouders al probeert te ontvluchten. (of je dan een gezin moet nemen is een tweede). 

Wat me te doen staat is mezelf ontdekken en leren van mijn pijnpunten en schaamte, haar volledig loslaten en haar eventueel weer gaan daten alsof we elkaar helemaal niet kennen. 

Dat weet ik dus (gevoelsmatig) wel maar hoe dit te doen vanuit een gezinssituatie met 3 jonge kids en geen opa's en oma's. Het voelt een beetje alsof ik dronken een vliegticket kocht en nu wakker word op het vliegtuig naar Timboektoe... Hoe kom je daar weer uit? 

IMI-x2 schreef op 04-01-2024 om 09:06:

[..]

Regelmatig een "date night" organiseren is al een goede eerste stap. Regel een vaste oppas, eens per week of eens per 2 weken. En organiseer dan iets voor jullie tweeën, zodat jullie ook weer even volop partners en geliefden zijn, naast ouders. Je kunt de kroeg in, ergens wat gaan eten, naar de film, een concert, klimhal, nachtje hotel. Het hoeft niet groots en meeslepend te zijn, maar soms is dat wel leuk. Het gaat erom dat jullie tijd voor elkaar maken en ook over andere dingen dan de "bv gezin" praten, dingen die jullie bezighouden.

Zou ook mijn advies zijn. In de hectiek van alledag verdwijnt maar al te gemakkelijk de tijd voor elkaar. Die tijd moet je máken en aan een relatie moet je werken. Dus inderdaad, regel (al is het maar eens per maand) een oppas voor de kinderen en ga samen wat doen. En spreek af dat het niet over de kinderen gaat maar over jullie. Over jullie dromen, wensen, gedachten. Zelfs je politieke voorkeur is beter dan welke luiers er in de aanbieding zijn! Maak samen plannen. Voor een cursus/opleiding, voor een andere baan, een nieuw kleurtje op de muur in de slaapkamer, de vakantie. Alles wat jullie verbindt is goed.

En wat ook helpt om verbinding te houden/maken/krijgen is samen dingen doen die buiten je comfortzone liggen. Ga samen klimmen in een klimhal. Of ga schaatsen of zwemmen. Samen hardlopen, een cursus bloemschikken, of juist salsadansen. Bedenk iets dat je samen doet en wat je normaal niet zou doen. Je beleeft samen iets, kunt samen lachen en maakt samen weer nieuwe herinneringen.

Het luisteren naar podcast is in ieder geval heel leerzaam. Het boek kom zoals je bent ook. 

- Wat ik zou aanraden is ieder seizoen een date night organiseren. En dan om en om (dus bijvoorbeeld jij de zomer, zij de herfst, jij weer de winter etc). De persoon die aan de beurt is bedenkt zelf de activiteit en zorgt voor oppas. Op die manier deel je de verantwoordelijkheid en maak je ook jouw partner verantwoordelijk voor jullie relatie. Nu lijk jij erg actief te trekken aan een dood paard. Schakel je netwerk in en leg eerlijk uit waarom dit zo belangrijk is voor jullie. Activiteiten kunnen variëren van een festival, kerstmarkt, bioscoop, etentje of weekendje weg. Maar ook een thuisdate (kinderen logeren, eten laten bezorgen, goede film). 
- En een bezoek aan een sauna is ook een aanrader. 
- Er zijn spellen met vragen voor partners die gaan over leven, relatie en seksualiteit. Dat geeft je veel inzicht. 

- De beste minnaars die ik heb gehad waren die mannen die heel goed luisterden naar mijn wensen en lichaam. Die keken naar de reactie en daarop inspeelden. Bijvoorbeeld dirty talk of hardere seks kan geweldig zijn maar dan moet je wel weten dat een ander daarvan opgewonden raakt en je timing (stemming, moment van de dag) moet goed zijn. Alle tijd en een goede opbouw zijn essentieel. Zomaar aan iemands haren trekken of op de billen slaan kan behoorlijk verkeerd uitpakken. 
- Heb je speeltjes? 

Maar al deze zaken werken alleen als jouw partner jou nog wil. Er moet een basis van aantrekkingskracht zijn. Als dat weg is dan is het klaar. 

Dank je wel Izza!

Ze wil me niet. Nu niet in ieder geval. En ze wil tijd om haar zelfstandigheid uit te zoeken. Ze vindt het 'trekken' wat ik doe niet leuk en de dynamiek niet. Ik probeer haar nu vrij te laten door de weekends te verdelen met kinderen en om beurten veel zelfstandig op stap te gaan. Voelt erg als het zo langzaam mogelijk eraf trekken van een pleister maar ik heb geen keuze dus berusting vinden is wat ik kan doen. Daarnaast kunnen we wel blijven daten natuurlijk maar dat dat zonder enige verwachting gaat is daarbij dan wel uitgangspunt geloof ik. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.