Relaties Relaties

Relaties

Vermoedens rondom vader van de kleine

Hoi Allemaal! Ik heb echt jullie hulp nodig, want het zit namelijk zo. Mijn man Thom en ik hebben twee dochters, Kyra van 10 en Angela van 2 maanden. Er is voorafgaand aan de zwangerschap van onze kleine nog iets gebeurd, ik heb seks gehad met iemand anders na een avondje uit met de meiden. Hier had ik ontzettend veel spijt ervan achteraf, maar ik was dronken en stom bezig. Ik kan mij ook niet meer herinneren dat er een condoom is gebruikt. Mijn man en ik hebben het na Kyra alleen nog maar met condoom gedaan, dus het is bijna niet mogelijk dat ik zwanger van hem geweest ben. Toen het duidelijk werd dat ik zwanger was van de kleine, was mijn man verrast en enigszins verward maar natuurlijk alsnog blij. We hebben het onderwerp over hoe ik zwanger was geworden achter ons gelaten. Het volgende is er nu aan de hand, mijn man twijfelt over de biologosche vader van onze kleine zo vermoed ik. Ze leek vanaf het begin af aan namelijk al niet heel erg op Thom. Waar ik dus ook achter ben gekomen is dat Thom een DNA test wilde doen, dit vond ik in een gesprek met een familielid op whatsapp. Ik zeg even niet wie. Ik snap zijn twijfels, maar ik heb geen idee wat ik ermee aan moet. Ik weet ook dat ik het hem eigenlijk moet vertellen, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen.


Annie

Annie

15-06-2017 om 01:41

DNA-test overbodig, googelen volstaat

DNA-test is onnodig.
Je man hoeft maar even te googelen op zijn eigen naam en die van "zijn" jongste dochter, en hij komt er al achter....

Tassie

Tassie

15-06-2017 om 06:00

Haha Annie

Ik denk niet dat Gwendolyn deze subtiele hint begrijpt

DNAmoeder

DNAmoeder

15-06-2017 om 08:58

Lachen zeg....

...die reacties
TS: je moet je man alles vertellen, te beginnen bij het begin: een keer onbeschermde seks. Je houdt niet alleen jezelf en je man voor de gek, maar vooral ook je kind en degene met wie je seks hebt gehad.
Als hij een dna-test wil is dat zijn goed recht.
Hou hierbij voor ogen hoe de situatie over 20 jaar zal zijn. Geef je kind de gelegenheid om te weten hoe het zit, vanaf het begin, en dat is sneller dan je denkt.

Mae

Mae

15-06-2017 om 19:07

Fake namen?

Wat een nare reacties.
Wie weet heeft ze wel fake namen gebruikt.

Ik ben het volkomen met @DNAmoeder eens.
Het zal een heftige stap zijn om het gesprek aan te gaan, maar denk aan de toekomst van je dochtertje.

Ehm...

Hebben jullie überhaupt wel contact met elkaar? Jij gaat tijdens een avondje uit met vriendinnen naar bed met een andere man, je man heeft het met een familielid over het doen van een dna-test, wat jij dan weer ziet in zijn WhatsApp (met zijn toestemming?)

Volgens mij hebben jullie meer problemen dan alleen dit kind van een ander. Hoog tijd om echt contact te gaan maken. Práát met elkaar! En ja, het gaat waarschijnlijk een heftige tijd worden, maar dat is niet anders. En vergeet niet ook de echte vader nog even op de hoogte te stellen....

Gwendolynn

Gwendolynn

15-06-2017 om 20:32 Topicstarter

Heel erg grappig

@Annie
Bedankt voor je 'serieuze' reactie, heel erg flauw

@Tassie
Oh? Dus je suggereert dat ik dom ben? Ik geef je een hint, nep namen. Maar denk niet dat je dat begrijpt

Gwendolynn

Gwendolynn

15-06-2017 om 20:42 Topicstarter

Mee eens

@DNAmoeder
Je hebt helemaal gelijk, ik weet dat ik het hem moet vertellen, en dat ik hem voor de gek hou. Ook is het wel belangrijk dat mijn dochter kan weten hoe het zit inderdaad.

@Mae
Ik deel jouw mening ook.

@Jippox
Ja ik weet dat het klinkt alsof we weinig met elkaar praten, en dat is misschien ook wel zo. We moeten meer open naar elkaar zijn, hoe lastig het ook is. Ik had misschien ook niet in zijn WhatsApp moeten kijken... (weet hij ook niks van). Wat betreft de echte vader, daar heb ik geen contact mee.

Paddington

Paddington

16-06-2017 om 08:19

Tja...

Het lijkt mij duidelijk. Je zult het hele verhaal moeten vertellen. Als je het nog langer verborgen houdt, wordt het alleen maar groter. Hoe moeilijk je het ook vindt.

Ad Hombre

Ad Hombre

16-06-2017 om 13:25

Gwendolynn

"Oh? Dus je suggereert dat ik dom ben? Ik geef je een hint, nep namen. Maar denk niet dat je dat begrijpt"

Nou, dan is ze niet de enige. Waarom zou een legitieme vraagsteller in vredesnaam zo'n set nepnamen verzinnen als ze gewoon de namen zou kunnen weglaten.

En dat met een seksgerelateerd onderwerp, alarmbellen dus...

Yura

Yura

16-06-2017 om 13:54

Weet hij het?

Als ik het goed begrijp weet je man niet dat je bent vreemd gegaan? Dan vind ik het best apart dat hij aan een DNA-test denkt. Ik zou dat eigenlijk alleen denken als het echt om een andere huidskleur gaat ofzo. Uiterlijke overeenkomsten zijn zo moeilijk te zien. Mijn zwager krijgt regelmatig te horen dat zijn zoon zo op hem lijkt. Het is echter een kind uit een eerder huwelijk. Blijkbaar als je maar denkt dat het vader en zoon zijn zie je ook overeenkomsten. Wij als familie zien die niet.

Dat hij hier als eerste aan denkt, geeft in mijn ogen aan dat het mogelijk niet helemaal lekker loopt en dat er weinig vertrouwen is.
Ben je een notoire vreemdgaander of was dit eenmalig? Heb je wel toestemming gegeven of ben je in een bepaalde situatie terecht gekomen? Omdat je al aan geeft dat je niet weet of er een condoom is gebruikt, maakt duidelijk dat je vrij ver heen was. Omdat je het met je man met condoom deed, kan dat in ieder geval nooit je bedoeling zijn geweest lijkt mij. Seks met iemand hebben die dusdanig onder invloed is dat degene wilsonbekwaam is is vergelijkbaar met seks met iemand die verstandelijk beperkt is en is dus strafbaar. Vaak denken vrouwen die dit overkomt: dan had ik maar niet zo dronken moeten worden. Maar dit is geen vrijbrief voor anderen om hun lusten maar te botvieren. Als er sprake is van een strafbaar feit maakt het het gebeuren wel anders, maar daar moet je heel eerlijk in zijn naar jezelf.

Heb je je eigenlijk wel op soa's laten testen, anders heb je je man en je destijds ongeboren kind ook nog eens in gevaar gebracht. Ik denk dat jij in een behoorlijk lastig parket zit. Misschien eerst eens met een derde gaan praten?

Ad Hombre

Ad Hombre

16-06-2017 om 14:09

Yura

"Seks met iemand hebben die dusdanig onder invloed is dat degene wilsonbekwaam is is vergelijkbaar met seks met iemand die verstandelijk beperkt is en is dus strafbaar. Vaak denken vrouwen die dit overkomt: dan had ik maar niet zo dronken moeten worden."

Misschien worden die vrouwen juist om die reden zo dronken. (doen mannen ook wel eens, trouwens)

Hoeveel promille mag je trouwens in je bloed hebben voordat *iemand* anders sex met je mag hebben zonder van verkrachting beschuldigd te kunnen worden?

Heb ik even geluk dat mijn vriendin niet drinkt?

O brave new world...

Tassie

Tassie

16-06-2017 om 14:39

Dus je suggereert dat ik dom ben?

Ja, ik vind je dom. Vreemdgaan, dronken worden, zo dronken worden dat je je niet kan herinneren of er een condoom was. Ja heel dom.

Yura

Yura

16-06-2017 om 14:46

Ad Hombre

Tja de 1 is na 2 glazen bewusteloos en de ander na een heel krat bier pas. Maar als er sprake is van bewusteloosheid is in alle gevallen hulp verlenen de aangewezen weg en niet seks hebben.
Niet dat daar bij TO sprake van was, maar ik probeer erachter te komen in welk stadium TO dan wel was. Als iemand niet meer op zijn benen kan staan en ondersteund door bekenden naar huis gebracht moet worden, vind ik die persoon ook niet meer serieus te nemen hoor. Ik snap trouwens ook niet dat een man dat leuk zou vinden. Stel dat een man zover heen zou zijn (zie je genoeg in Chersonissos en aanverwanten) en zijn portemonnaie wordt op zo'n moment gerold en hij blijft alleen een beetje stompzinnig lachen en verzet zich niet, betekent het dan dat hij het goed vindt dat een ander zijn portemonnaie mee neemt?

Ad Hombre

Ad Hombre

16-06-2017 om 15:05

Yura

"Tja de 1 is na 2 glazen bewusteloos en de ander na een heel krat bier pas. Maar als er sprake is van bewusteloosheid is in alle gevallen hulp verlenen de aangewezen weg en niet seks hebben."

Bij 'bewusteloosheid' is dat buiten kijf lijkt me.

"Stel dat een man zover heen zou zijn (zie je genoeg in Chersonissos en aanverwanten) en zijn portemonnaie wordt op zo'n moment gerold en hij blijft alleen een beetje stompzinnig lachen en verzet zich niet, betekent het dan dat hij het goed vindt dat een ander zijn portemonnaie mee neemt?"

Nee, lijkt mij niet. Maar wat als een beschonken man zijn portemonnee trekt en je zijn geld aanbiedt? Wat als een beschonken man of vrouw een winkel binnengaat en iets koopt? Is het dan diefstal? Is de koop geldig? Lijkt mij wel...

Net zo goed als wanneer je Gwendolynn (stel even dat ze geen trol is) tegenkomt terwijl zij in beschonken toestand verkeert en sex met je wil. Mag je dat dan als man? Lijkt mij wel als ze tenminste meerderjarig is (wat je je kunt afvragen)...

Dus als een vrouw zo beschonken is dat ze geen bezwaar kan maken begrijp ik dat je dat verkrachting zou kunnen noemen. Maar als een vrouw zo beschonken is dat ze sex met je wil, terwijl ze dat anders misschien niet zou hebben gewild, dat is dan volgens mij echt geen verkrachting.

En als ik het relaas van de TS lees, lijkt daar eerder sprake van geweest.

Yura

Yura

16-06-2017 om 15:23

Ad Hombre

Volgens mij zijn we het aardig eens dus. Ik heb het over iemand die niet meer op zijn benen kan staan en op de grond ligt die dan gerold wordt van zijn portemonnaie. Maar iemand die nog zelfstandig de winkel in kan lopen en dan iets koopt waar hij later spijt van krijgt, ja dat is jammer en dom.

Dus wat ik probeer te vragen aan TO is in hoeverre ze nog aanspreekbaar was en verantwoordelijk voor haar eigen daden, daarom zeg ik ook "kijk daar eens eerlijk naar". Als ze zelf de winkel is binnen gegaan en iets gekocht heeft tja dan is het stom. Als ze door iemand omhoog is gehesen en tussen twee personen inhangend die winkel in is gegaan, waar anderen haar hebben geholpen om het geld uit de portemonnaie te halen, terwijl ze af en toe helemaal weg viel dan zitten die personen en de winkelier fout. Maar ook in het tweede geval zal ze zich er nog wel iets van herinneren en zich afvragen of ze het zelf niet wilde.

Ik houd het even bij de beeldspraak van de portemonnaie, vind het wel een mooie duidelijke vergelijking.

Biologische vader

Is het belangrijk dat de biologische vader op de hoogte wordt gebracht?
Is de man van TO niet als een vader voor het kind, de belangrijkste factor ?

Vroeger bestonden er geen dna-testen. Stel dat de man van TO die informatie liever wilt delen wanneer het meisje wat ouder is, ( vb 14jr.) om zo een kindertijd te bieden met een zus, vader en moeder. De band tussen vader en kind in een gezin is m.i. belangrijker dan een niet bestaande band tussen biologische vader en het kind.
Met band gedoel ik geen bloedverwandschap maar die band van zorg, liefde, vertrouwen dat hij je onvolwaardelijk voor je klaar staat.

Zelf heb ik geen dergelijke ervaring. Ik ken alleen een meisje dat door haar ouders geadopteerd is, ziet hen ook als haar ouders. Ook toen ze haar biologische ouders ontmoette, bleven haar adoptieouders voor haar, haar ouders. Met hen had ze een band die door de jaren gegroeid was.
Best mogelijk dat anderen dit toch heel anders zien.

Zo te lezen leeft haar man met een twijfel. Het lijkt mij beter om niet af te wachten tot hij aan TO die vraag gaat stellen, maar dat TO daar zelf mee komt aanzetten. Als teken van berouw.

Billen bloot

Verkracht of niet verkracht, dronken of niet, het al twee jaar verzwijgen gebeurde bij alle bewustzijn. Nu moet ze met de billen bloot omdat ze twee jaar geleden haar mond had gehouden. Sorry TO, als dit wat bot overkomt.
De actie was niet slim maar het stil houden hakt nog meer in op het vertrouwen van elkaar.

Zo te lezen, houdt hij veel van haar. Daar moet je dan maar op verrtrouwen.

Pennestreek

Pennestreek

16-06-2017 om 15:56

Eh Flanagan

Het kindje is 2 maanden. En voor zover ik weet duurt een zwangerschap maar 9 maanden (gelukkig), dus het is ongeveer 1 jaar geleden gebeurd en geen 2. Maar verder ben ik het met je eens hoor, het was destijds geen handige actie, om het maar eens eufemistisch te zeggen, maar als er nu twijfels zijn over wie de vader is moet dat wel uitgezocht worden vind ik. Daar heeft iedereen in dit verhaal recht op, zowel het kind als de man van TO, en ook de biologische vader, als die nog te vinden is.

Pennestreek

Pennestreek

16-06-2017 om 15:58

En ik heb ook twijfels over de echtheid van dit verhaal

Maar misschien zijn ook de leeftijden verzonnen... Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je al 9 jaar alleen condooms als voorbehoedsmiddel gebruikt (oudste is 10 en jongste 2 maanden. Of zou de oudste 10 maanden zijn? Dan heeft TO dus binnen een maand na de geboorte niet alleen met haar eigen man maar ook met een vreemde seks gehad, kan ik me ook weinig bij voorstellen eerlijk gezegd).

Pennestreek,

Inderdaad er over heen gelezen. Ik las 10 en dus ook 2 jaar omdat maanden op de volgende regel stond.

Nu ja, ik wens TO veel sterkte bij het gesprek.

Weekendje weg?

"Ik snap zijn twijfels, maar ik heb geen idee wat ik ermee aan moet. Ik weet ook dat ik het hem eigenlijk moet vertellen, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen."

De kinderen onder brengen en een weekendje samen boeken. Of als je dat te opvallend vind, man zal vragen waar dat nou voor nodig is, dan breng je de kinderen onder voor een weekend en blijf je samen thuis. En dan wacht je tot de rust na het werk is weergekeerd. Je zit aan tafel en je begint te vertellen. En aangezien je man toch al zijn twijfels heeft zal hij direct begrijpen waar het over gaat.
Een eerlijk gesprek. En je biedt aan om een dna test te doen. Dat kan ook door die af te nemen bij beide kinderen, dan kun je zien of ze dezelfde vader hebben.

Dit zijn verhalen die je tegenkomt op Spoorloos als de kinderen volwassen zijn. Dus ik zou ook wel wat moeite doen om de biologische vader in beeld te houden zodat je kind daar later contact mee kan hebben. Als dat aan de orde mocht zijn. Zorg voor gegevens, misschien is er wel een foto te vinden op internet.

Ad Hombre (o.t.)

"Dus als een vrouw zo beschonken is dat ze geen bezwaar kan maken begrijp ik dat je dat verkrachting zou kunnen noemen. Maar als een vrouw zo beschonken is dat ze sex met je wil, terwijl ze dat anders misschien niet zou hebben gewild, dat is dan volgens mij echt geen verkrachting."

Die uitspraak is precies de reden waarom ik mijn verhaal eigenlijk aan bijna niemand heb verteld. Ik had een paar maanden geleden een kennis op bezoek die heel veel problemen had. Omdat ik in zo'n flow was van 'Fély redt de wereld', had ik hem uitgenodigd om een avondje langs te komen om te praten, misschien uit te gaan. Ik ken hem via mijn beste vriend die ook langs zou komen, maar op het laatste moment had afgezegd. Bij binnenkomst was de kennis meteen al wat te aanhankelijk. Ik heb hem direct gezegd dat dat niet de bedoeling was (ik heb een relatie). De avond verliep best gezellig, hij kon zijn verhaal kwijt en heeft geholpen met een schilderij in mijn woning op te hangen. We hebben wat gegeten en hij had 2 flessen wijn meegebracht. Ik zei dat hij niet meer dan 2 kleine glazen kon drinken omdat hij nog moest rijden. Hij heeft voor zichzelf rode wijn ingeschonken en voor mij de witte. En ik heb zelf echt niet meer dan 2 glazen gedronken. Het laatste wat ik me toen herinner is dat er iets om half 12 op tv was en daarna herinner ik me niets meer. Totdat ik bij zinnen kwam door een scherpe pijn in mijn onderlijf maar lag al op/in me. Mijn broek en slipje lagen op de grond. Ik heb hem meteen weggetrapt en gezegd dat hij moest gaan. Wankelend en totaal in de war (dronken?) ben ik in bed gevallen. De volgende ochtend werd ik wakker met nog steeds pijn en ik merkte dat ik was uitgescheurd, tot bloedens toe. De flessen wijn waren weg, de 2 glazen op een manier in de vaatwasser gezet zoals ik dat zelf nooit zou doen.

Het eerste wat ik deed, was hem vragen was er gebeurd was. Zijn antwoord luidde dat we sex hadden omdat ik had aangegeven dat ik dat ook wilde. Ik kon me dat niet voorstellen, eerstens omdat ik een vriend heb, tweedens omdat ik daar gewond was, derdens omdat ik dat meteen duidelijk heb gemaakt bij binnenkomst. Maar hij bleef erbij dat het uit vrije wil was. Ik ben later die dag naar mijn vriend gegaan en hem een beetje wat verteld. Zowel zijn als de reactie van mijn beste vriend was dat ik hem nooit alleen binnen had moeten laten.

De dag daarna heb ik een vriendin in vertrouwen genomen die me meteen naar de huisarts heeft gestuurd. Die hoorde mijn verhaal aan en stuurde me meteen door naar het ziekenhuis. Er was niets (meer) in mijn bloed of urine wat op een eventuele rape-drug wees, maar volgens de gynaecologe blijft dat maar een paar uur aanwezig. Wel zag ze dat er meerdere schaaf- en snijwondjes waren die duidden op ruwe seks. Ze hebben me wel getest op HIV & Hepatitis en een Tetanusinjectie gegeven. Gelukkig was alles negatief.

Tja, schaamte, schuldgevoel (versterkt door de reacties van mijn vriend en beste vriend, en de bewering van de dader dat ik dat zelf wilde) hebben mij ervan weerhouden aangifte te doen.

Ik ken mijn tax als het om alcohol gaat. Ik ben zeker geen braaf meisje maar heb nog nooit een blackout gehad of iets gedaan waar ik achteraf spijt van had.

Gelukkig kan ik niet meer zwanger worden en ben door de verwonding tijdig weer bij bewustzijn gekomen voordat hij zijn hoogtepunt heeft kunnen bereiken.

Jouw stelling (oordeel?) begrijp ik wel, maar het kan veel genuanceerder liggen. En de volgende vragen spoken steeds door mijn hoofd. Was ik gedrogeerd, is de wijn verkeerd gevallen, heb ik toch niet meer gedronken dan 2 glazen? Heb ik hem verleid of is het een enorme schoft en ben ik ronduit verkracht?

Wat Yura schreef "Maar ook in het tweede geval zal ze zich er nog wel iets van herinneren en zich afvragen of ze het zelf niet wilde."....

Fely,

Wat een afschuwelijk verhaal. En wat een vreselijke ervaring. En wat naar dat je van de mannen in je omgeving ook nog het gevoel kreeg dat het stom van je was een man alleen ( een bekende nog wel) binnen te laten. Onvoorstelbaar.

Ik hoop dat het je lukt jezelf recht in de ogen te blijven kijken met de zekerheid dat jij niks fout hebt gedaan. Jammer dat je geen aangifte hebt gedaan, hoewel ik het me in jouw situatie best kan voorstellen.

Sterkte mer verwerken.

Ingrid

Brrr

Wat een horrorverhaal Fély. Het lijkt me heel moeilijk om daarna nog het vertrouwen terug te vinden in je eigen beoordelingsvermogen. Ik sluit me aan bij Ingrid: blijf jezelf recht in de ogen kijken. Hoe het ook allemaal gelopen is, jij draagt geen schuld.

Veel sterkte!! n@nny

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-06-2017 om 17:00

Fély

Ik heb hier maar één naam voor... Dit is volgens mij wat met daterape bedoelt wordt. Gelukkig maar dat je hem van je af hebt kunnen trappen. Ik hoop dat je hem goed geraakt hebt.

En niet aan jezelf twijfelen! Geen enkele vrouw zou dit ook mogen meemaken, al had je poedelnaakt de deur opengemaakt. Of er iets in de wijn zat zul je waarschijnlijk nooit hekemaal zeker weten, maar het lijkt mij zeer aannemelijk dat dat wel het geval was.

Ik vind de reacties van jouw vriend en beste vriend echt verwerpelijk.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-06-2017 om 17:02

Wat slim Nanny!

Ad Hombre

Ad Hombre

19-06-2017 om 19:12

Fely

Klinkt inderdaad alsof hij wat in je glas gedaan heeft. Je begrijpt dat ik dat op geen enkele manier wil relativeren. Feit is wel dat zoiets heel lastig te bewijzen als ze niets in je bloed kunnen vinden. Het lijkt me een vreselijke ervaring en ik hoop dat het je vertrouwen in mannen niet teveel heeft beschadigd.

Evenzo

Evenzo

19-06-2017 om 22:30

Fely

Wat een nare ervaring , ik sluit me aan bij de anderen over de reactie van je vriend. Goed dat je een vriendin in vertrouwen hebt genomen.

Nog wat tips/aanvullende informatie, misschien heb je er wat aan:

Helaas zegt een HIV en Hepatitis B test 1 dag na zo,n gebeurtenis nog niet zo veel , ik neem aan dat de huisarts dat verteld heeft, daar heb je pas na 3 maanden zekerheid over. Om zekerheid te krijgen is het goed om het even te herhalen en je ook op Gonnorhoea en Chlamydia te laten testen.

Aangifte doen is inderdaad lastig, het zal zijn woord tegen de jouwe zijn, wat je wel kunt overwegen is een melding te doen bij de politie. Zodra dit heerschap het opnieuw bij iemand doet en zij doet een melding/aangifte zal ze door jouw melding sterker staan.

Verder zou je , als je er behoefte aan hebt, contact op kunnen nemen met het Centrum Seksueel Geweld, daar zijn er in Nederland een aantal van. ZIj kunnen je adviezen geven of hebben gewoon een luisterend oor.

Veel sterkte!

Kaaskopje

Kaaskopje

19-06-2017 om 23:35

Fely

Wat dramatisch. Hoe kan zo'n kerel met zichzelf leven? Inderdaad wel melding maken hoor! Wat ik me afvraag: hoe is het met je relatie gesteld? Je vertelt dat je 'een beetje wat' verteld hebt, weet hij niet alles?

Wat fijn die reacties

Ad Hombre: als jij niet zo had gereageerd, had ik er hier waarschijnlijk nooit over geschreven. Waarvoor mijn dank want het doet me heel goed. Mijn vertrouwen in mannen is eigenlijk hetzelfde gebleven, maar wat n@nny zei: mijn vertrouwen in mijn beoordelingsvermogen is wel flink beschadigd.

Evenzo: ik woon niet in Nederland, maar de vrouwenarts in het ziekenhuis heeft me goed door alle testen heen begeleid in de juiste volgorde. Ik word overigens regelmatig op alles onderzocht door de gynaecoloog i.v.m. baarmoederhalskanker (waar ik overigens van genezen ben). Het heeft begin dit jaar plaatsgevonden en tot nu toe is alles in orde.

Kaaskopje: De man in kwestie had op zich al moeite met zichzelf en zijn omgeving te leven, vandaar mijn uitnodiging om langs te komen. Ik vermoed dat dit er makkelijk bij kan, maar ik wil er niet over nadenken. Hij woont ver weg en heb geen contact meer.
Mijn relatie? Tja, da's een heel ander verhaal. Ik zal daar een apart draadje over opstarten als ik daar de moed voor vind.

Liefs,
Fély

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.