Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

verpleeghuiszorg na val


Kaaskopje

Kaaskopje

27-01-2015 om 16:32

Anno

Naar mijn idee heeft het niets met een contract te maken of je extra betaald krijgt voor nachtwerk. Bij de functie hebben ze een bepaald loon vastgesteld, contract of niet.

Ik zou uiteraard ook willen dat ik meer verdien met wat ik doe. Maar vanuit mijn positie, lang in een uitkering gezeten, géén inkomen, ww, minimumloon met uiteindelijk een béétje extra vanwege mijn dienstjaren en nu ook datzelfde inkomen, voelt dit als 'Gelukkig is het meer dan niks of een uitkering'. Over twee maanden begint voor mij de ww weer als ik geen baan vind en daar zie ik wel tegenop. Dán is 70 procent van iets meer dan het minimum wel erg minimaal. En dan te bedenken dat ik eigenlijk de rol van kostwinner overgenomen heb van mijn man.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-01-2015 om 16:42

Miriam

Ik ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat met die trambestuurder. Uit je krantenartikel haal ik dat trambestuurders behoorlijk afgestompt op hun stoel zitten. Dat is duidelijk geen gezonde situatie.

Anno

Anno

28-01-2015 om 00:27

Kaaskopje

Toch wel. Het bedrijf heeft xx mensen in vaste dienst, wij doen flexwerk (bepaalde constructie), werken dezelfde uren of meer dan sommige collega's in vaste dienst, dezelfde dagen, dezelfde 2 jaren lang (sinds het werk bestaat) en hetzelfde werk. Daarvoor betalen ze het bruto minimumloon. Tot zover niks bijzonders.
Zij krijgen 150 % in de uren voor 6 uur smorgens en op zondagen 200 %.

Wij niet.
Ik ben blij dat ik voor mijn geld kan werken, vind het alleen jammer dat er geen rechte lijn wordt getrokken. De meeste uren worden snachts gewerkt en daarmee vergeleken krijgen wij dus weinig terwijl we hetzelfde doen.

Anno

Anno

28-01-2015 om 00:31

Daarbij is mijn hele bioritme naar de haaien en vind ik brutominimum te weinig betalen voor het zware lichamelijke werk in een koelcel tijdens nachtelijke uren en overdag. (03.00-13.00/tot het klaar is) Je verkeert de hele tijd in staat van jet lag en het zou meer moeten verdienen dan het brutominimum loon dat overdag wordt verdiend.

Maarja, het kan en dat is waarom het gebeurt. Ik vind het schandalig.

Barvaux

Barvaux

28-01-2015 om 10:40

vreemd

Wij krijgen toch echt meer geld na 18 uur en in het weekend. Volgens mij moeten uitzendkrachten ook hetzelfde loon krijgen als de vaste medewerkers vanaf 30 maart: http://www.nrc.nl/carriere/2014/10/07/uitzendkrachten-krijgen-zelfde-uurloon-als-vaste-krachten/

Anno

Anno

28-01-2015 om 11:54

Barvaux

Hetzelfde uurloon krijgen we, alleen de toeslagen niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-01-2015 om 00:19

Anno

Dat lijkt me zuur.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.