Relaties Relaties

Relaties

Geertruida

Geertruida

26-02-2013 om 11:46

Verschil m/v in relatie-beleving


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hombre

Hombre

13-03-2013 om 09:27

Vaders

"Hoe lang dit effect aanhoudt is me niet duidelijk, overigens."

Redelijk lang (als mijn aanwezigheid in dit vrouwenforum iets zegt).

Als je de analogie met die vrouwelijke managers trekt zou je verwachten dat het afhangt van de rol van de vader. Als hij verzorgende taken op zich neemt (een of meer dagen per week op de kids passen bijv.) zou dat zijn testosteronspiegel dan waarschijnlijk drukken.

Ik vraag me dan direct af of dat (mede) verklaart dat nieuwe ouders minder sex hebben. Met de daling van de testosteronspiegel daalt immers ook de sexdrive, zou je zeggen.

Wat dat betreft zijn wij gelukkig een uitzondering

"Het onderzoek bewijst dat mannen ‘gemaakt’ zijn om bij de opvoeding van kinderen te helpen en dus niet alleen maar bedoeld zijn om in de materiële behoeften van het gezin te voorzien."

Da's weer een conclusie van niks. Vrouwen zijn dan zeker gemaakt om managers te worden omdat hun testosteronsppiegel dan omhoog gaat.

Een betere conclusie zou zijn dat mensen in het algemeen zo flexibel zijn dat hun hormoonspiegels zich aan de behoefte van de situatie aanpassen. Mannen *en* vrouwen (en kinderen).

Hombre

Hombre

13-03-2013 om 09:30

Krullebol

"Zo hebben wij dat met z´n allen"

Als ik zoiets lees krijg ik altijd het gevoel dat ik gemanipuleerd word.

"En dat staat helemaal los van de hoeveelheid testosteron in mijn bloed."

Zou er een relatie zijn tussen de lengte van een postje en de hoogte van de testosteronspiegel van de schrijver (m/v)?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-03-2013 om 13:59

Verband

Als dat verband er is, zal dat vast omgekeerd evenredig zijn. Schat ik zo in....

krin

krin

13-03-2013 om 14:35

Ja nou

"Als je de analogie met die vrouwelijke managers trekt zou je verwachten dat het afhangt van de rol van de vader. Als hij verzorgende taken op zich neemt (een of meer dagen per week op de kids passen bijv.) zou dat zijn testosteronspiegel dan waarschijnlijk drukken."
Dat denk ik ook. En dan zijn we weer terug bij het begin van dit draadje: is het gebrek aan ambitie van vrouwen, of gebrek aan speelruimte wegens niet meewerkende echtgenoot (de dubbele belasting)?
Grappig genoeg las ik de afgelopen week twee keer over topvrouwen (echt top, CEO van iets groots). Zeventig uur in de week werken, reizen, noem maar op. Beiden noemden ze twee voorwaarden: je moet er tegen kunnen dat je je kinderen niet heel veel ziet, én je moet van je thuisfront opaan kunnen. Beiden hadden een deeltijdwerkende zorgvader, zeg maar een werkende vader, thuis.
Zouden die dames nou van begin af aan meer testosteron hebben gehad, of meer ambitie? Is die man thuis een ambitieloze druif, of een man die voor zijn kinderen heeft gekozen?

Toosje

Toosje

17-03-2013 om 11:23

Dankjewel hombre

Door jouw heldere kijk op de gevolgen van hormoonspiegels, weet ik nu dat ik waarschijnlijk over meer testosteron dan oestrogeen beschik en ik er dus gewoon niets aan kan doen dat ik meer "mannelijke" keuzes maak in het leven. Het verheldert wel waarom andere vrouwen mijn keuzes vaak niet begrijpen en veel mannen wel...

Groet,
Toosje

Hombre

Hombre

18-03-2013 om 09:31

Toosje

Ik ben maar een amateur dus al te serieus moet je het niet nemen, aan de andere kant, als je je er prettiger door voelt en je omgeving er niet onder lijdt is het natuurlijk allemaal prima.

Mijn persoonlijke ervaring (hier al eens eerder geventileerd) is dat het helemaal niet zo prettig is om een superman of supervrouw te zijn. Supermannen en supervrouwen kunnen nl. helemaal niet zo makkelijk met elkaar opschieten. Je kent het Vrouwen van Venus verhaal wel.

Daar komen die schier onoverbrugbare verschillen vandaan van die vrouwen die dag in dag uit met hun vriendinnen kwebbelen en die mannen die zich stil in een hoekje terugtrekken en vluchten in hobby's en kroegbezoek met vrienden.

Als het goed is hebben 'wij' daar minder last van. Wat een geluk...

Een ander verhaal is dat tijdens de menopauze de hormoonspiegels van vrouwen schijnen te wijzigen. Minder oestrogenen, minder zorgzaam. En dat zou wel eens de druppel kunnen zijn die veel huwelijken opblaast:

http://lifetwo.com/production/node/20070919-does-menopause-cause-many-women-to-initiate-a-divorce

We moeten maar afwachten hoe we daar doorheen komen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.