Relaties Relaties

Relaties

Vertrouwen


het punt is dat je je goed moet realiseren dat je vrouw een machtstrijd met je aangaat. Ik vermoed zomaar dat het niet eens gaat over de inhoud maar over het feit dat zij jou niet zo ver krijgt om te doen wat zij wil op dit vlak. Daarom inderdaad: poot stijf houden en niet op in gaan. De kans bestaat dat het dan eerst nog erger wordt en ze misschien probeert te chanteren met iets. maar goed dan moet je je misschien gaan afvragen of je zo'n relatie wel wil.

Dit is inderdaad een machtsspelletje hè? Ik wil dat jij iets doet dat je niet mag om te laten zien hoeveel je van me houdt. 
Naar gedrag. 

Leene

Leene

15-02-2023 om 13:26

Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat je geen vertrouwelijke informatie mag doorspelen. Dit lijkt eerder een probleem in de relatie sfeer te zijn.
De man van een vriendin had een vertrouwensfunctie in de kerk. Zij heeft hem gezegd "als je echt iets kwijt wil waar je met niemand anders over kunt sparren kun je het mij vertellen maar veel liever weet ik niets dan kom ik ook niet in de verleiding om iets te vertellen of per ongeluk iets te veel te zeggen" Dat is een andere functie dan jij hebt maar ook een heel andere reactie dan je vrouw. In feite respecteert ze jouw grenzen niet. Tijd om een spade dieper te steken.. misschien is ze wel mega onzeker in haar zelf en zit het haar daarom dwars.. hoop dat je dat gesprek op gang kan brengen

Sensefeeling schreef op 15-02-2023 om 12:51:

[..]

Nee, dat maakt geen indruk ben ik bang, omdat het er juist om gaat dat ik haar niet vertrouw zoals ze aangeeft.

Ze gaat het verder tegen niemand zeggen, heeft ze aangegeven en daar moet ik haar in vertrouwen. Dus kan ik het in haar ogen zonder problemen vertellen.

Het gaat niet om vertrouwen. Dat je die informatie niet doorbrieft, is geen teken van persoonlijk wantrouwen naar haar maar een normale en gebruikelijke gedragsregel van je werk waar algemene redenen voor zijn die helemaal niks met haar persoonlijk van doen hebben. Zij maakt aanspraak op een uitzondering: de regels gelden niet voor mij. Dat is een rode vlag. Het wordt daarmee inderdaad een machtsstrijd: ‘jij moet de regels breken voor mij want anders voel ik me ongelukkig en verwaarloosd’. Je kunt niet anders dan zeggen: ‘nee, ik ga me aan de regels houden omdat ik dat belangrijk vind en het heeft niks met jou te maken’. Je gaat haar echt niet overtuigen dus stop daarmee. 

Sensefeeling

Sensefeeling

15-02-2023 om 13:49 Topicstarter

Iedereen heel erg bedankt voor alle informatie en advies.

Het heeft me echt geholpen.

Absolute NO GO inderdaad. Heeft mij eens bijna mijn baan gekost en dat was nog vrij onzinnige informatie ook en meer iets wat ik in complete boosheid over die klant geroepen had tegen mijn vrouw. 

Thuis werkten mijn ouders ook bij dezelfde werkgever en die konden het altijd strict gescheiden houden. 

Ik zou nooit een relatie willen met een collega. Ik ga naar mijn werk om te werken en ik houd werk en privé graag gescheiden. 
Jouw vrouw speelt vieze machtsspelletjes. Ze gedraagt zich als een kind van elf dat van haar bff eist dat ze wachtwoorden delen omdat dat hoort bij bff's zijn. 
Voor informatie uit vergaderingen geldt dat als de daar besproken informatie voor haar bestemd zou zijn, ze wel uitgenodigd zou worden voor de betreffende vergadering. 
Regels gelden ook voor haar. Als je dit soort dingen deelt, lopen jullie ook nog de kans om beiden ontslagen te worden. 

Ze vertoont dit gedrag ook op andere gebieden. Doet ze dit ook bij andere mensen?
Dit gaat niet om vertrouwen, het gaat om macht. Eerlijk gezegd lijkt je vrouw me geen leuk mens en komt ze erg onvolwassen en onprofessioneel over. 

hafeelabdullah201 schreef op 16-02-2023 om 11:30:

Ik had een soortgelijk geval in mijn leven

Gemeld

Wellicht is er een ondernemingsraad: als ze graag meer informatie wil over het bedrijf zou ze zelf in de ondernemingsraad kunnen gaan zitten.

Tsjor

Ik zou ook vooral blijven vragen WAAROM ze die informatie wil en wat ze met die informatie wil doen. 
Ze klinkt wel als een klein kind die haar zin niet krijgt.

Ik zou hier zo slecht tegen kunnen. Nee je krijgt die info niet, punt uit....geen discussie meer.

TheWu schreef op 16-02-2023 om 12:10:

Ik zou ook vooral blijven vragen WAAROM ze die informatie wil en wat ze met die informatie wil doen.
Ze klinkt wel als een klein kind die haar zin niet krijgt.

Ik zou hier zo slecht tegen kunnen. Nee je krijgt die info niet, punt uit....geen discussie meer.

Dus nee, niet blijven vragen. Gewoon nee.

IMI-x2 schreef op 16-02-2023 om 12:24:

[..]

Dus nee, niet blijven vragen. Gewoon nee.

Nou ja, ik bedoelde dat meer, door dat te vragen zal ze er misschien (onwaarschijnlijk) zelf achter komen dat ze helemaal geen echt argumenten heeft waarom ze die info nodig zou hebben.

Niet met het idee dat als ze goede argumenten zou geven dat die info dan meer gedeeld zou moeten worden, want die krijgt ze inderdaad gewoon niet. punt.

Schets haar anders de situatie als zij zich mocht verspreken. Het wordt dan duidelijk dat jij vertrouwelijkheden met haar deelt, dat zal gevolgen voor jou hebben maar ook zij zal scheef aangekeken worden. Waarbij de kans groot is dat één van jullie twee naar iets anders moet uitkijken. Als jij dat bent, zal de kans dat zij daar blijft werken, niet meer zo groot zijn. En stel dat jullie het meningsverschil naar huis brengen wie dan maar weg moet, haar baan eerder is dan de jouwe. 

Jouw vrouw is thuis jouw gelijke, maar op het werk niet. Dus thuis heeft ze recht op dezelfde informatie als jij, maar op het werk niet.
Dat kan ze duidelijk niet hebben, en dat reageert ze op jou af. Erg onvolwassen.
Het maakt wel duidelijk waarom je beter niet bij hetzelfde bedrijf kan werken. Maar het is ook een persoonlijk issue van je vrouw.
Dat ze "te vertrouwen is" heeft daar niks mee te maken. Bovendien is ze dat dus niet want ze wil informatie hebben waar ze geen recht op heeft.

Temet schreef op 15-02-2023 om 13:07:

Dit is inderdaad een machtsspelletje hè? Ik wil dat jij iets doet dat je niet mag om te laten zien hoeveel je van me houdt.
Naar gedrag.

Of naar haar collega’s toe: ‘ Ik weet iets wat jullie niet weten.’ Ligt ze wel goed binnen haar afdeling?
Allemaal jammer, want dit leidt tot ruzies.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.