Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Vertrouwen


Flanagan schreef op 16-02-2023 om 13:01:

[..]

Of naar haar collega’s toe: ‘ Ik weet iets wat jullie niet weten.’ Ligt ze wel goed binnen haar afdeling?
Allemaal jammer, want dit leidt tot ruzies.

Dat is juist het grote risico. Als die collega's merken dat zij allemaal dingen weet die de rest niet weet, dan krijg je wrevel en ongenoegen in het team en is het lijntje naar haar partner vrij snel gelegd. En daar krijgen ze dan beide problemen mee. 

Als je wil dat je partner alle informatie over werk met jou deelt, moet je met zijn tweeën een eigen bedrijf gaan runnen. In zo ongeveer alle andere gevallen kun je niet zonder meer alle informatie met elkaar delen.

Vraag haar dat als ze er niet had gewerkt, ook deze vragen had gesteld. Ik vraag nooit naar de zakelijke inlog van mijn man.
Maar mocht het echt zo'n ding worden, dan zou ik met haar gaan bespreken wie van baan gaat wisselen. Want dit kan niet.

ik denk zomaar dat als ze er niet werkt het ook wil weten, omdat ze denkt dat het een teken van vertrouwen en liefde is als TO dit met haar deelt .  ..
gr Angela

Ik denk, net als enkelen al eerder, dat dit helemaal niet om informatie gaat, maar om macht en controle. Die hebben beide geen plaats in een gezonde,  gelijkwaardige relatie. 

Angela1967 schreef op 16-02-2023 om 16:01:

ik denk zomaar dat als ze er niet werkt het ook wil weten, omdat ze denkt dat het een teken van vertrouwen en liefde is als TO dit met haar deelt . ..
gr Angela

Ik juist niet! Ik vind het getuigen van zeer onvolwassen en tevens manipulatief gedrag. Is zij wel tevreden over haar werkgever en, vooral, functie? Ze komt op mij vooral over als een zeer onvolwassen en onzekere vrouw (of meisje).


Ga er vooral niet in mee door jezelf te verdedigen over het waarom je dit niet deelt, want het zal in haar ogen altijd als ‘wantrouwend’ overkomen als je er niet in meegaat!

Kersje schreef op 16-02-2023 om 17:05:

[..]

Ik juist niet! Ik vind het getuigen van zeer onvolwassen en tevens manipulatief gedrag. Is zij wel tevreden over haar werkgever en, vooral, functie? Ze komt op mij vooral over als een zeer onvolwassen en onzekere vrouw (of meisje).


Ga er vooral niet in mee door jezelf te verdedigen over het waarom je dit niet deelt, want het zal in haar ogen altijd als ‘wantrouwend’ overkomen als je er niet in meegaat!

wat bedoel je met 'ik juist niet'?

ik zeg dat vrouw van TO volgens mij vertrouwen verwart met liefde. En volgens mij zeg jij dat ook?

gr Angela

Angela1967 schreef op 16-02-2023 om 17:25:

[..]

wat bedoel je met 'ik juist niet'?

ik zeg dat vrouw van TO volgens mij vertrouwen verwart met liefde. En volgens mij zeg jij dat ook?

gr Angela

Dat ze het niet zou hoeven weten als zij niet bij hetzelfde bedrijf werkzaam zouden zijn. Ik zie het nog steeds als een onzekere vrouw (meisje) die vooral vh aanzien geniet dat zij een relatie heeft met een hiërarchisch ‘hoger’ persoon. 



Kersje schreef op 16-02-2023 om 18:13:

[..]

Dat ze het niet zou hoeven weten als zij niet bij hetzelfde bedrijf werkzaam zouden zijn. Ik zie het nog steeds als een onzekere vrouw (meisje) die vooral vh aanzien geniet dat zij een relatie heeft met een hiërarchisch ‘hoger’ persoon.



Oh ik zie het dus als iets wat in haar zit en jij ziet het als iets wat met het bedrijf samenhangt/het feit dat ze er allebei werken?

Dat laatste zou nog vreemder zijn... Maar ik snap wat je bedoelt.

Gr Angela 

Ik zou haar helemaal niks vragen. Je mag informatie niet met haar delen.  Niet met haar en ook niet met andere mensen. Als ze dan vraagt of je haar niet vertrouwt dan hoef je daar alleen op de reageren dat dat er niet toe doet want je mag informatie niet delen. 

Sensefeeling

Sensefeeling

17-02-2023 om 06:54 Topicstarter

Tja, als ik alles zo lees denk ik dat er wat grenzen in het verleden zijn gepasseerd.

Blijft moeilijk voor mij om te bepalen wat wel gezond is binnen een relatie en wat niet.

Zo moet ik me ook regelmatig verantwoorden met wie ik aan het appen ben op mijn telefoon, voor mij was dat volkomen normaal en gaf eigenlijk altijd antwoord.

Valt een beetje in hetzelfde rijtje als de andere lijkt het alleen is dat niet zakelijk.

Blijft voor mij moeilijk een grens te trekken.

De maat der dingen ben jijzelf en julliezelf, niet wat hoort, niet de buren. 

het klinkt overigens alsof je wel weet waar je een grens moet trekken maar dat de ander die grens steeds in twijfel trekt dat jij die grens daarom steeds moet bewaken.  

Ik denk dat de oplossing zit in dieper in gesprek gaan over wat maakt dat zij dingen wil weten. Therapie een idee? Wat voor gevoel heeft zij als zij vraagt met wie app je en je geeft wel of geen antwoord. Of over je werk. 

 Het lijkt sterk psychologisch. Ze heeft blijkbaar geleerd of enorme behoefte om alles te weten. Dat geeft haar rust of goed gevoel. Door niet in te gaan op haar 'geruststellen' gebeurt er iets in haar. 
.
Ik zou daarover in gesprek gaan. Wat maakt dat zij dan denkt dat je haar niet vertrouwt. Wat voor gevoelens gaan door haar heen? Niet je verdedigen. Niet uitleggen. Maar praten over wat doen dingen met haar. Met jou. 

Sensefeeling schreef op 17-02-2023 om 06:54:

Tja, als ik alles zo lees denk ik dat er wat grenzen in het verleden zijn gepasseerd.

Blijft moeilijk voor mij om te bepalen wat wel gezond is binnen een relatie en wat niet.

Zo moet ik me ook regelmatig verantwoorden met wie ik aan het appen ben op mijn telefoon, voor mij was dat volkomen normaal en gaf eigenlijk altijd antwoord.

Valt een beetje in hetzelfde rijtje als de andere lijkt het alleen is dat niet zakelijk.

Blijft voor mij moeilijk een grens te trekken.

Dat laatste snap ik want je wordt natuurlijk steeds uit evenwicht gebracht alsof jouw overtuiging en gevoel er niet toe doen, alleen die van haar.  Klinkt als een partner met borderline trekjes eerlijk gezegd.

Prillewits schreef op 17-02-2023 om 09:48:

[..]

Dat laatste snap ik want je wordt natuurlijk steeds uit evenwicht gebracht alsof jouw overtuiging en gevoel er niet toe doen, alleen die van haar. Klinkt als een partner met borderline trekjes eerlijk gezegd.

Dat is wel met heel weinig informatie door naar een psychiatrische diagnose. 🙈(grapje).

Mijn man vraagt mij ook wel eens met wie ik app, uit belangstelling. Dat kan ook. En ik doe dat ook wel eens bij hem. 

Een keer vragen met wie je appt of belt is normaal in een relatie. Je hoort iemand bellen en vraagt 'wie had je aan de telefoon?'. Dat bij elk appje of telefoontje vragen, alles willen weten van iemands collega's en wat er besproken wordt in elke vergadering is niet normaal. Dat kan niet, dat mag niet en dat is ook geenszins reëel of wenselijk. 
Je vrouw is ongetwijfeld heel onzeker, maar uit dat door gedrag dat niet met een gezonde relatie verenigbaar is. In een relatie moet vertrouwen de basis zijn, totdat het tegendeel bewezen is. En zelfs dan zijn er grenzen. Als de huisarts vreemd gaat is het niet gek als zijn vrouw hem dan niet meer vertrouwt. Toch betekent dat niet dat zijn vrouw dan recht heeft op informatie over alle patiënten (wie wanneer langs komt, voor welke klachten etc.). 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.