Relaties Relaties

Relaties

volwassen dochter teleurgesteld


mirreke

mirreke

27-09-2019 om 15:36

Ik begrijp al die emoties niet zo...

Die onderhuidse emoties die hier blijkbaar spelen.

Ik begrijp niet dat mensen elkaar zo veroordelen over dit soort dingen. De een regelt een verjaardag op een bepaalde manier, prima. En de ander kan niet, ook prima. Is het niet gewoon een beetje leven en laten leven?

En wat ik ook niet begrijp (ik heb dit draadje dan ook met verbazing gelezen), is het vernijn dat uit sommige reacties spreekt. De haat bijna, also Elledoris iets vreselijks heeft gedaan nu. Het feit dat ze nu zou oogsten wat ze zaait, had ze maar niet dit of dat, de neerbuigendheid over een nieuwe opleiding. Het gebrek aan warmte en empathie. Het is verbijsterend.

Geldt ook voor de voorbeelden die worden genoemd. Als iedereen zichzelf nou een beetje minder aangesproken voelt, een beetje minder oordeelt over keuzes die anderen maken, dan zou dat een hoop energie en nare gevoelens schelen.

Elledoris, ik hoop dat je in staat was om vandaag naar je nieuwe opleiding te gaan. Ik hoop dat je dochter bijdraait, ik hoop dat je binnenkort nog een fijne dag met je kleinkind zult hebben.

Ik vind dat je goed bezig bent.

Astrid

Astrid

27-09-2019 om 15:36

Lente, offtopic kan dit stoppen?

Kunnen de tips en adviezen over waar wel of niet te reageren gewoon stoppen? Ik denk dat ieder dat voor zichzelf uitmaakt.

Je mag best iets vinden over hoe zinvol of vervelend iemand discussieert, maar nu wordt het een stel schapen over de dam die Lanzabashen. Erg onvolwassen ik-voel-me-sterk-in-de-groep-pestgedrag.
Als je volwassen bent mail je forumbeheer zonder dat te melden.

Tijgeroog

Tijgeroog

27-09-2019 om 16:11

Een kind van 5

Een kind van 5 is vooral bezig met wie er wél zijn op z’n verjaardag, en maakt zich niet druk om wie er niet is. En als je vertelt dat oma morgen of weet ik veel wanneer komt met een cadeautje, omdat ze vandaag niet kon komen, dan vindt ie dat alleen maar een mooi vooruitzicht.

Lanza

Lanza

27-09-2019 om 17:00

Wij verzetten

kerst wel hoor. Tenminste voor een deel van de familie. We kunnen ons nu eenmaal niet opsplitsen en het zijn maar twee dagen.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-09-2019 om 00:11

Floria

Je blijft tegen mij een beetje hangen op familie en andere gasten. ik heb het over de ouders zelf. Ik schreef eerder al dat je een verjaardag over meer dagen uit kunt smeren. Gezin, partijtje en familie en overige gasten. Voor mij is het vanzelfsprekend dat je op de verjaardag zelf de gezinscadeautjes geeft, mee naar school gaat en er een gezellige dag van maakt. Hoe de rest georganiseerd wordt is minder belangrijk. Uiteráárd kan het met de rest op een andere dag gevierd worden. Dit alles onder het kopje "vind ik" ☺️

kerst verzetten

Doen wij bijna ieder jaar. Wij gaan namelijk meestal op vakantie in die periode, en houden dan een familie'kerst'diner ergens begin januari.

Vroeger ook altijd alle kinderverjaardagen (en sinterklaas) in het weekend gevierd. Dus dat was maar een enkele keer op de daadwerkelijke datum. Echt nooit een probleem geweest. We vierden het dan ook alleen op die dag (behalve dan het trakteren op school en het kinderfeestje). Dus niet op de echte datum ook nog iets. Met 4 kinderen kun je anders wel aan de gang blijven.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-09-2019 om 11:49

Jippox

Ik schreef eerder al dat ik in dit opzicht zelf ook nog een beetje kind ben gebleven. Ik zou niet anders willen dan de dag zelf vieren met een kind. De rest kan mee geschoven worden. Dus etentjes met familie ook. En als kind niet meer in Sint gelooft kan er ook geschoven worden. Maar het idee dat een gelovig kind tussen andere kinderen zit die nog geen cadeaus of al wel cadeaus hebben gehad, heb ik altijd minder leuk gevonden.

Kaaskopje

Maar juist met sinterklaas is dat altijd wel zo. Want er zijn zoveel mensen die het op een andere moment vieren, de ene eerder, de andere later weer een ander op de dag zelf. En dan is er ook nog het enorme verschil in schoen zetten (hoe vaak, wat komt er in) en in de cadeau's (aantal, grootte) die kinderen krijgen.
Daar kun je onmogelijk allemaal rekening mee gaan houden.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-09-2019 om 12:16

Jippox

Nee dat is zo. Maar ik heb gezegd wat ik zelf prettig vind. Zo ben ik zelf ook opgegroeid. Dat speelt dan toch ook mee denk ik.

Dees

Dees

28-09-2019 om 12:30

Hier

Bij ons worden kinderverjaardagen ook in het weekend geviert maar als zijn verjaardag op vrijdag valt is de kans groot dat we het op vrijdagmiddag vieren.

Als ik me bedenk wat een gedoe het bij ons in het weekend is. Op zondag komen mijn ouders niet want ze zijn sinds een jaar of 10 ineens zwaar gelovig. Op zaterdag komt mijn zus niet ivm sport van de kinderen. Op vrijdag is mijn zus vrij, mijn schoonzus ook en onze ouders weken niet meer, nichten neven zijn allemaal op vrijdagmiddag vrij of op tijd om lekker mee te eten en het in de vroege avond nog even te vieren. Enige die niet kan is 1 van de zwagers maar die is in het weekend ook vaak niet.

Wij vieren verjaardagen voor familie en met vrienden hebben we vaak een jaarlijks uitje om alle verjaardagen tegelijk te vieren.

ik heb 3 volwassen kinderen die ook kinderen hebben
Nu wonen 2 ervan plusminus 2uur bij mij vandaan
Mijn zoon werd boos omdat ik niet kon komen op de verjaardag van zijn dochter mijn kleindochter omdat ik afhankelijk ben van vervoer..we hadden wel toe gezegd dat we kwamen maar op het laatste moment kon dat niet doorgaan mijn zoon sloot de deur en wilde niet in discussie mijn dochter haar zoon was jarig en ook ik wilde erheen maar savonds heb ik overgegeven en ik voelde me die dag helemaal niet lekker
Als ze beide in de buurt hadden gewoont kon ik alsnog later komen  maar beide zijn ze nu boos  hun gaan verder weg wonen en ik heb er last van  ik ben 67 en heb copd en eten gaat ook niet zo goed heb er verdriet van 

Cobie123 schreef op 04-03-2024 om 06:43:

ik heb 3 volwassen kinderen die ook kinderen hebben
Nu wonen 2 ervan plusminus 2uur bij mij vandaan
Mijn zoon werd boos omdat ik niet kon komen op de verjaardag van zijn dochter mijn kleindochter omdat ik afhankelijk ben van vervoer..we hadden wel toe gezegd dat we kwamen maar op het laatste moment kon dat niet doorgaan mijn zoon sloot de deur en wilde niet in discussie mijn dochter haar zoon was jarig en ook ik wilde erheen maar savonds heb ik overgegeven en ik voelde me die dag helemaal niet lekker
Als ze beide in de buurt hadden gewoont kon ik alsnog later komen maar beide zijn ze nu boos hun gaan verder weg wonen en ik heb er last van ik ben 67 en heb copd en eten gaat ook niet zo goed heb er verdriet van

Heel triest Cobie. Maar je reageert op een draadje van 5 jaar oud. Als je hierover wilt praten, kun je beter even een nieuw draadje openen.

Ik ben dol op oude draadjes. Tot nu toe heb ik in alle gevallen een aantal jaar na dato nog dezelfde mening.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.