Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Vraag aan mannen


dubbel  geplaatst

MamaE schreef op 20-07-2023 om 10:18:

[..]

Toen ik nog single was kreeg ik ook vaak de vraag of ik geen relatie wilde, of beter gezegd 'wanneer ik eindelijk een vriend zou krijgen' en 'waarom heeft zo'n leuke vrouw als jij geen relatie?'. Ja weet ik veel, leuk als het komt, ook prima als het niet komt.
En heel blij dat ik lekker heb afgewacht wat er op mijn pad kwam.

Ik heb er zelf overigens nooit moeite mee gehad om single en maagd te zijn. Dat was voor mij gewoon zoals het was en als mensen het gek vonden of zelfs niet geloofden, nou dat was dan hun probleem.

Ja als vrouw ligt dat denk ik gewoon heel anders. Als een vrouw geen man heeft is dat omdat ze dat niet wil, als een man geen vrouw heeft is dat omdat hij het niet kan.


In films zal een stoere man ook altijd een vrouw aan elke vinger hebben bijvoorbeeld. En een man die met veel vrouwen seks heeft is stoer en als een vrouw dat doet wordt ze een slet genoemd. Dat is gewoon onze cultuur, hoe erg dat ook is. 

Y123 schreef op 20-07-2023 om 10:26:

[..]

Ja als vrouw ligt dat denk ik gewoon heel anders. Als een vrouw geen man heeft is dat omdat ze dat niet wil, als een man geen vrouw heeft is dat omdat hij het niet kan.


In films zal een stoere man ook altijd een vrouw aan elke vinger hebben bijvoorbeeld. En een man die met veel vrouwen seks heeft is stoer en als een vrouw dat doet wordt ze een slet genoemd. Dat is gewoon onze cultuur, hoe erg dat ook is.

Het was in mijn geval geen categorisch niet willen, maar ik was ook weer niet zo wanhopig dat ik mijn standaard verlaagde naar alles met een hartslag en ademhaling voldoet.

Ik zag en zie het als een mooie toevoeging, maar niet als iets noodzakelijks.
Uiteindelijk kwam ik op mijn 27e een hele leuke jongeman tegen en dat is echt een lot uit de loterij waar ik nog elke dag zielsgelukkig mee ben. Het was het wachten meer dan waard.

Y123 schreef op 20-07-2023 om 09:25:

Ik ben zelf niet getrouwd en ook nooit gescheiden. Maar ik ben een man dus denk dat ik mag reageren.

Wat ik denk is dat het gewoon meer sociaal aanvaard is om als vrouw single te zijn. Mijn vriendin en ik waren beiden lang alleen voor we elkaar leerden kennen. Voor haar was dat een fijne tijd waarin ze aan haar carrière kon werken, zichzelf kon zijn. Niemand heeft er ooit wat van gezegd, er was later nog tijd genoeg voor mannen.

Ik daarentegen eindigde in een depressie omdat het maar niet lukte. Ik werd op school al gepest omdat ik lang maagd was in vergelijking met de rest van de klas. Vervolgens bleef ik veel te lang in een slechte relatie hangen omdat ik niet weer alleen wilde zijn. Toen zij er een punt achter zette was ik weer een hele tijd alleen en had ik steeds het gevoel dat ik minderwaardig was aan de mannen die wel iemand hadden.

Als single vrouw ben je sterk en onafhankelijk, en ga je niet voor minder. Als man ben je een loser die geen vrouw kan versieren. Daarom is een slechte relatie voor een man nog steeds beter dan geen relatie.

Maar wie zeggen dat dan tegen je? Andere mannen? Want dan versterken die gewoon het narratief dat je als man altijd een vrouw nodig hebt. 

Ik moet zeggen dat ik er nog echt nooit van heb gehoord dat een man een loser zou zijn als hij een tijd alleen is. Sterker nog ik zelf, en al mijn vriendinnen vinden het leuker als een man al een tijdje alleen is, als we naar dating profielen kijken. Wij vinden het stoer en juist intrigerend. En een teken van zelfstandigheid en misschien zelfs wel integriteit.

Dan weet je namelijk ook als vrouw dat je met een schonere lei begint: het kan meer om jou als persoon gaan en minder om de behoeftigheid van de man aan een (emotionele, seksuele, huishoudelijke?) verzorgster in te vullen. En zo'n man gaat niet aan je 'hangen' maar kan zijn tijd ook zelf invullen. Dat voelt gelijkwaardiger. Maar er zijn maar heel weinig van dat soort mannen hoor.

Want je wil niet weten hoeveel mannen nog getrouwd zijn ("ja maar we zijn van plan te gaan scheiden hoor") of een week alleen zijn en meteen naar de volgende gaan. 

MamaE schreef op 20-07-2023 om 10:31:

[..]

Het was in mijn geval geen categorisch niet willen, maar ik was ook weer niet zo wanhopig dat ik mijn standaard verlaagde naar alles met een hartslag en ademhaling voldoet.

Ik zag en zie het als een mooie toevoeging, maar niet als iets noodzakelijks.
Uiteindelijk kwam ik op mijn 27e een hele leuke jongeman tegen en dat is echt een lot uit de loterij waar ik nog elke dag zielsgelukkig mee ben. Het was het wachten meer dan waard.

Ja dat is toch heel anders dan bij mij. De meesten in mijn klas en vriendengroep waren tussen de 13 en 15. Ik was net 18 (dus toch heel wat jonger dan jij), maar ik stond op het punt om maar naar een prostituee te gaan als ik niet snel iemand vond. Het was deels nieuwsgierigheid, maar vooral mezelf niet meer kunnen uitstaan omdat vrouwen al 5 jaar lang mijn vrienden uitkozen en mij niet zagen staan (op die leeftijd ben je daar heel gevoelig aan). Het is heel pijnlijk als zo’n pestkop tegen je zegt: zie je die knappe dame daar? Daar heb ik dingen mee gedaan die ze nooit met jou zou doen. Dan kan je je leven nog wel prima voor elkaar hebben maar dan stort je zelfvertrouwen echt wel in. 

Y123 schreef op 20-07-2023 om 10:26:

[..]

Ja als vrouw ligt dat denk ik gewoon heel anders. Als een vrouw geen man heeft is dat omdat ze dat niet wil, als een man geen vrouw heeft is dat omdat hij het niet kan.


In films zal een stoere man ook altijd een vrouw aan elke vinger hebben bijvoorbeeld. En een man die met veel vrouwen seks heeft is stoer en als een vrouw dat doet wordt ze een slet genoemd. Dat is gewoon onze cultuur, hoe erg dat ook is.

Welnee  op vrouwen die (lang) alleen waren/zijn werd toch ook allerlei druk uitgevoerd: straks blijf je over, je wordt een kattenvrouwtje, je wordt an old spinster. 

Alleen veranderen veel vrouwen dat narratief voor henzelf, de afgelopen veertig jaar, en denken blijkbaar 'alleen kan ik het ook goed hebben'. Ja de afgelopen vijftien  jaar zie je meer blije alleenstaande vrouwen in films (en dat valt ook nog wel tegen, meestal moeten ze toch tegen een man aan lopen om gelukkig te zijn in zo'n film of serie) Maar noem eens een film van 40 jaar geleden waar een zelfstandige alleenstaande vrouw de hoofdrol heeft? Een grote uitzondering itt tot het archetype van the lone ranger,  de alleenstaande man die zich juist heel goed redt in de wereld. Of juist de wereld redt En dat terwijl de realiteit dus is, dat vele mannen niet zo goed alleen kunnen zijn. 

 De vraag is waarom mannen dat niet doen, het narratief voor henzelf veranderen,  en blijkbaar (volgens jou)  hun oortjes naar die bronnen buiten zichzelf laten hangen. Dat doet eerder vermoeden dat ze daar een belang bij hebben. En dat mag natuurlijk, vooral als je daar eerlijk over bent. 

Lexus schreef op 20-07-2023 om 10:36:

[..]

Maar wie zeggen dat dan tegen je? Andere mannen? Want dan versterken die gewoon het narratief dat je als man altijd een vrouw nodig hebt.

Ik moet zeggen dat ik er nog echt nooit van heb gehoord dat een man een loser zou zijn als hij een tijd alleen is. Sterker nog ik zelf, en al mijn vriendinnen vinden het leuker als een man al een tijdje alleen is, als men naar dating profielen kijkt. Wij vinden het stoer en juist intrigerend.

Dan weet je ook als vrouw dat je met een schonere lei begint: het kan meer om jou als persoon gaan en minder om de behoeftigheid van de man aan een (emotionele, seksuele, huishoudelijke?) verzorgster in te vullen.

Maar je wil niet weten hoeveel mannen nog getrouwd zijn ("ja maar we zijn van plan te gaan scheiden hoor") of een week alleen zijn en meteen naar de volgende gaan.

Ik denk dat dat op latere leeftijd ook verandert. Dan worden andere dingen aantrekkelijk. 

Als 20 jarige vrouw ben je niet op zoek naar een man die nog nooit iemand gehad heeft, dan is die stoere man met veel ervaring volgens mij toch echt aantrekkelijker (denk ik hè, ik ben geen vrouw, verbeter me gerust). Net dat keuze zat hebben bevestigt dan dat hij echt jou wil en niet gewoon iemand. 

En net op die jonge leeftijd wordt volgens mij het beeld gevormd dat je daarna altijd mee draagt.



@Y123: tussen 13 en 15 jaar al seksueel actief zijn vind ik erg jong hoor. De gemiddelde leeftijd van ontmaagding ligt al jaren rond de 17 jaar. Was het niet gewoon stoer praat om hun eigen onervarenheid te verhullen terwijl jij gewoon oprecht eerlijk was? Maar dan nog, als meisje (lang geleden) viel ik wel op jongens die iets ouder dan ik waren maar niet omdat ik dacht dat ze meer bed-ervaring hadden hoor. Wel om het mannelijker uiterlijk dan mijn eigen leeftijd. Op die leeftijd is het fysieke verschil tussen jongens en meisjes best groot. 

Y123 schreef op 20-07-2023 om 11:01:

[..]

Ik denk dat dat op latere leeftijd ook verandert. Dan worden andere dingen aantrekkelijk.

Als 20 jarige vrouw ben je niet op zoek naar een man die nog nooit iemand gehad heeft, dan is die stoere man met veel ervaring volgens mij toch echt aantrekkelijker (denk ik hè, ik ben geen vrouw, verbeter me gerust). Net dat keuze zat hebben bevestigt dan dat hij echt jou wil en niet gewoon iemand.

En net op die jonge leeftijd wordt volgens mij het beeld gevormd dat je daarna altijd mee draagt.



bold a. nou gold voor mij niet hoor. Ik vond het juist zeer romantisch dat we de eerste voor elkaar waren. Volgens mij is het idee dat vrouwen per se zo'n stoere gast zoeken die veel meiden heeft gehad vooral een praatje wat veel jongens elkaar vertellen, dat zie je ook op tiktok. Maar vraag het eens aan de  meiden zelf. Ja er zullen wat pickmegirls zijn die daar in meegaan, maar wat ik zelf van de meiden van 20 hoor, geldt dat voor hen helemaal niet. 

bold b. Ja maar dat zou dan ook voor die meiden gelden die je in de eerste alinea noemt, maar dat worden vrouwen die ook alleen kunnen zijn, maar die mannen veranderen hun beeld niet. Waarom niet?

Nogmaals omdat ze daar een bepaald belang bij denken te hebben vermoed ik. 

Ik vind iemand die de halve stad al gehad heeft dus totaal niet aantrekkelijk. Ik ben ook wel redelijk conservatief in mijn opvattingen over relaties en seks. Je mag best goed nadenken en heel selectief zijn in met wie je het meest intieme van jezelf wel en niet wil delen.

Als je 13-15 bent, heb ik het niet over 'mannen en vrouwen' maar over jongens en meisjes. Ik vind het zelf bijvoorbeeld heel onaantrekkelijk als een man niet kan koken of niet weet hoe een stofzuiger of een wasmachine werkt 'omdat zijn moeder dat altijd voor hem deed'. En iemand die niet alleen kan zijn vind ik ook niet aantrekkelijk. Dat afhankelijke van altijd iemand nodig hebben vind ik heel beklemmend.

MamaE schreef op 20-07-2023 om 10:18:

[..]

Toen ik nog single was kreeg ik ook vaak de vraag of ik geen relatie wilde, of beter gezegd 'wanneer ik eindelijk een vriend zou krijgen' en 'waarom heeft zo'n leuke vrouw als jij geen relatie?'. Ja weet ik veel, leuk als het komt, ook prima als het niet komt.
En heel blij dat ik lekker heb afgewacht wat er op mijn pad kwam.

Ik heb er zelf overigens nooit moeite mee gehad om single en maagd te zijn. Dat was voor mij gewoon zoals het was en als mensen het gek vonden of zelfs niet geloofden, nou dat was dan hun probleem.

Klopt, heb ik ook vaak moeten horen. Maar ik zei dan maar altijd dat er ook hele stomme mensen zijn die altijd een relatie hebben

Verder: ik heb veel gedate rond mijn 50e. Je komt dan echt mannen tegen van die leeftijd die willen weten hoe ze in de markt liggen voordat ze durven te scheiden. Echt bizar! 

" Je komt dan echt mannen tegen van die leeftijd die willen weten hoe ze in de markt liggen voordat ze durven te scheiden. Echt bizar!"

Hoe weet je dat ze dat willen? Waren ze zo stom om je dat te vertellen? 

madee schreef op 20-07-2023 om 11:08:

@Y123: tussen 13 en 15 jaar al seksueel actief zijn vind ik erg jong hoor. De gemiddelde leeftijd van ontmaagding ligt al jaren rond de 17 jaar. Was het niet gewoon stoer praat om hun eigen onervarenheid te verhullen terwijl jij gewoon oprecht eerlijk was? Maar dan nog, als meisje (lang geleden) viel ik wel op jongens die iets ouder dan ik waren maar niet omdat ik dacht dat ze meer bed-ervaring hadden hoor. Wel om het mannelijker uiterlijk dan mijn eigen leeftijd. Op die leeftijd is het fysieke verschil tussen jongens en meisjes best groot.

Maar gemiddelden zeggen niet alles. Later ben ik ook wel mensen tegen gekomen die even laat of later waren dan ik. Die zaten wel bijna allemaal in havo of vwo opleidingen en niet in het vmbo zoals ik. Verder was ik ook niet per se de laatste, er zaten ook gewoon nog een paar jongens in die geen interesse hadden in het andere geslacht, sommigen zelfs nu (half de 30) nog steeds niet (met autisme als belangrijkste reden). Zij trekken dus het gemiddelde ook erg omhoog. 

Lexus schreef op 20-07-2023 om 11:13:

[..]

bold a. nou gold voor mij niet hoor. Ik vond het juist zeer romantisch dat we de eerste voor elkaar waren. Volgens mij is het idee dat vrouwen per se zo'n stoere gast zoeken die veel meiden heeft gehad vooral een praatje wat veel jongens elkaar vertellen, dat zie je ook op tiktok. Maar vraag het eens aan de meiden zelf. Ja er zullen wat pickmegirls zijn die daar in meegaan, maar wat ik zelf van de meiden van 20 hoor, geldt dat voor hen helemaal niet.

bold b. Ja maar dat zou dan ook voor die meiden gelden die je in de eerste alinea noemt, maar dat worden vrouwen die ook alleen kunnen zijn, maar die mannen veranderen hun beeld niet. Waarom niet?

Nogmaals omdat ze daar een bepaald belang bij denken te hebben vermoed ik.

1ste alinea: Maar dan was je ook zelf al wat later en is het misschien fijner om het te delen. Voor een vrouw die zelf al 10j actief is is het volgens mij niet fijn als de man nog maagd is. Je stelt jezelf dan toch ergens de vraag waarom. 

2de alinea: ik weet het ook niet precies. Als ik nadenk: wat als mijn vriendin het uitmaakt. Dan moet ik toch vooral aan de onzekerheid denken als reden waarom ik zo snel mogelijk iemand anders zou willen. Het gebrek aan seks is ook iets waar ik aan moet denken maar volgens mij gaat ook dat uiteindelijk over onzekerheid en minder over het ontbreken van de daad zelf. 

EmmaT schreef op 20-07-2023 om 11:52:

[..]

Verder: ik heb veel gedate rond mijn 50e. Je komt dan echt mannen tegen van die leeftijd die willen weten hoe ze in de markt liggen voordat ze durven te scheiden. Echt bizar!

volgens mij echt een ding met ego en zelfvertrouwen. Als man alleen zijn is qua gevoel toch een vorm van verliezen volgens mij. 



Y123 schreef op 20-07-2023 om 12:26:

[..]


[..]

1ste alinea: Maar dan was je ook zelf al wat later en is het misschien fijner om het te delen. Voor een vrouw die zelf al 10j actief is is het volgens mij niet fijn als de man nog maagd is. Je stelt jezelf dan toch ergens de vraag waarom.

2de alinea: ik weet het ook niet precies. Als ik nadenk: wat als mijn vriendin het uitmaakt. Dan moet ik toch vooral aan de onzekerheid denken als reden waarom ik zo snel mogelijk iemand anders zou willen. Het gebrek aan seks is ook iets waar ik aan moet denken maar volgens mij gaat ook dat uiteindelijk over onzekerheid en minder over het ontbreken van de daad zelf.

[..]

volgens mij echt een ding met ego en zelfvertrouwen. Als man alleen zijn is qua gevoel toch een vorm van verliezen volgens mij.



Ja ik denk het ook en ik (en ik denk veel andere vrouwen) zou zo graag willen dat mannen dat aangingen en daar aan 'werkten' ipv het weer in te vullen met een nieuwe relatie. Die dynamiek trekt imho namelijk een wissel op relaties.

Temet schreef op 20-07-2023 om 12:23:

" Je komt dan echt mannen tegen van die leeftijd die willen weten hoe ze in de markt liggen voordat ze durven te scheiden. Echt bizar!"

Hoe weet je dat ze dat willen? Waren ze zo stom om je dat te vertellen?

Ja, echt zo stom waren ze. En ik maar denken dat je op zoek bent naar een liefdevolle relatie als je gaat daten 🙄🤣

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.