Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Vraag aan mannen


Lexus schreef op 20-07-2023 om 13:08:

[..]

Ja ik denk het ook en ik (en ik denk veel andere vrouwen) zou zo graag willen dat mannen dat aangingen en daar aan 'werkten' ipv het weer in te vullen met een nieuwe relatie. Die dynamiek trekt imho namelijk een wissel op relaties.

Ik begrijp waar je naartoe wil. Toen ik single was heb ik ook geprobeerd tevreden te zijn met wat ik had en mijn “toestand” te aanvaarden. Maar dat lukt gewoon niet. Seksloos zijn terwijl een meerderheid van de mannen dat niet is maakt gewoon dat je (in je hoofd) minder waard bent dan hen. En verder kan ik prima voor mezelf zorgen hoor, heb ik een grote vriendenkring, meerdere hobbies, goede baan,… maar niks van dat kan dat ene gemis goedmaken zo lijkt het. 

Ik denk moesten we daar wat op vinden dat dit veel verkrachtingen, agressie en andere problemen zou oplossen. 

Y123 schreef op 20-07-2023 om 14:03:

[..]

Ik begrijp waar je naartoe wil. Toen ik single was heb ik ook geprobeerd tevreden te zijn met wat ik had en mijn “toestand” te aanvaarden. Maar dat lukt gewoon niet. Seksloos zijn terwijl een meerderheid van de mannen dat niet is maakt gewoon dat je (in je hoofd) minder waard bent dan hen. En verder kan ik prima voor mezelf zorgen hoor, heb ik een grote vriendenkring, meerdere hobbies, goede baan,… maar niks van dat kan dat ene gemis goedmaken zo lijkt het.

Ik denk moesten we daar wat op vinden dat dit veel verkrachtingen, agressie en andere problemen zou oplossen.

Ja op het gevaar af off topic te worden: maar dit dus een beperkende overtuiging. Zoals je al zegt het zit in je hoofd. Sowieso weet je niet of de andere mannen wel seks hebben (er zijn zoveel seksloze relaties) maar vrouwen die alleen zijn, zijn toch ook zonder seks? Waarom zou dat minder erg zijn dan voor mannen? Ik vind dat een oud verhaal. (pas de laatste eeuwen ontstaan schijnt het, daarvoor werden vrouwen juist gezien als de geile verleidsters die altijd seks nodig hadden, hoorde ik laatst in een goede podcast met volgens mij seksuologen/historici). Ik zelf heb bijvoorbeeld altijd een groter libido gehad dan de mannen waarmee ik een relatie had. Toch kan ik ook alleen zijn. 

Maar het feit dat het in je hoofd zit, maakt dat het er wellicht ook weer uit kan. Dat is ook een keuze

Lexus schreef op 20-07-2023 om 14:17:

[..]

Ja op het gevaar af off topic te worden: maar dit dus een beperkende overtuiging. Zoals je al zegt het zit in je hoofd. Sowieso weet je niet of de andere mannen wel seks hebben (er zijn zoveel seksloze relaties) maar vrouwen die alleen zijn, zijn toch ook zonder seks? Waarom zou dat minder erg zijn dan voor mannen? Ik vind dat een oud verhaal. (pas de laatste eeuwen ontstaan schijnt het, daarvoor werden vrouwen juist gezien als de geile verleidsters die altijd seks nodig hadden, hoorde ik laatst in een goede podcast met volgens mij seksuologen/historici). Ik zelf heb bijvoorbeeld altijd een groter libido gehad dan de mannen waarmee ik een relatie had. Toch kan ik ook alleen zijn.

Maar het feit dat het in je hoofd zit, maakt dat het er wellicht ook weer uit kan. Dat is ook een keuze

Ik vind het nog vrij on topic omdat het volgens mij de verklaring is waarom mannen eerst een ander lijken te zoeken en vrouwen niet.

Dat hogere libido dat herken ik niet. In mijn beleving staan mannen altijd klaar en is het de vrouw die beslist of het mag of niet. Maar dat zal wellicht wel van de relatie afhangen. 

Ik denk dat het vooral de mogelijkheid is. Een vriendin die al een jaar of twee single is liep laatst te klagen dat ze al een maand geen seks had gehad. De 23 maanden daarvoor was haar dat dus wel gelukt. Als single man kan je daar enkel van dromen, en is twee jaar single vaak ook twee jaar verplicht droog staan. Ik denk dat veel mannen zich daar heel bewust van zijn.

En ik weet niet of je oerdriften zomaar kan uitzetten. Mij lukte het alleszins niet.

Y123 schreef op 20-07-2023 om 14:38:

[..]

Ik vind het nog vrij on topic omdat het volgens mij de verklaring is waarom mannen eerst een ander lijken te zoeken en vrouwen niet.

Dat hogere libido dat herken ik niet. In mijn beleving staan mannen altijd klaar en is het de vrouw die beslist of het mag of niet. Maar dat zal wellicht wel van de relatie afhangen.

Ik denk dat het vooral de mogelijkheid is. Een vriendin die al een jaar of twee single is liep laatst te klagen dat ze al een maand geen seks had gehad. De 23 maanden daarvoor was haar dat dus wel gelukt. Als single man kan je daar enkel van dromen, en is twee jaar single vaak ook twee jaar verplicht droog staan. Ik denk dat veel mannen zich daar heel bewust van zijn.

En ik weet niet of je oerdriften zomaar kan uitzetten. Mij lukte het alleszins niet.

Tja oerdriften... je hebt toch ook handen aan je lijf? En de kwestie is: misschien sta je wel twee jaar 'droog' omdat vrouwen beter alleen kunnen zijn en beter afwegen wie ze in hun leven laten... zoals in dit  draadje al blijkt: mannen die uit seksbehoefte je nodig hebben en van de ene vrouw naar de ander hoppen, zijn bij veel vrouwen al minder in trek. Snap je wat ik bedoel? Het is een zichzelf bevestigende dynamiek: doordat mannen zo behoeftig zijn/lijken/blijken lijkt het of vrouwen meer keus hebben maar als mannen even picky als vrouwen zouden zijn, valt dat argument weg. 

Overigens is het imho een fabeltje dat vrouwen minder zin in seks hebben. Natuurlijk wel vaak een andere seksbeleving en dat heeft ook weer gevolgen. 

Lexus schreef op 20-07-2023 om 14:51:

[..]

Tja oerdriften... je hebt toch ook handen aan je lijf? En de kwestie is: misschien sta je wel twee jaar 'droog' omdat vrouwen beter alleen kunnen zijn en beter afwegen wie ze in hun leven laten... zoals in dit draadje al blijkt: mannen die uit seksbehoefte je nodig hebben en van de ene vrouw naar de ander hoppen, zijn bij veel vrouwen al minder in trek. Snap je wat ik bedoel? Het is een zichzelf bevestigende dynamiek: doordat mannen zo behoeftig zijn/lijken/blijken lijkt het of vrouwen meer keus hebben maar als mannen even picky als vrouwen zouden zijn, valt dat argument weg.

Overigens is het imho een fabeltje dat vrouwen minder zin in seks hebben. Natuurlijk wel vaak een andere seksbeleving en dat heeft ook weer gevolgen.

Opnieuw, die handen vervullen niet waar het allemaal om draait: het gevoel dat iemand verlangt naar seks met jou.

Ik ben het met je eens dat die dynamiek zichzelf in stand houdt. Doordat mannen zo behoeftig zijn gaan vrouwen op de rem staan waardoor mannen nog behoeftiger worden. Maar onze cultuur legt vrouwen ook wel een rem op wat hier ook invloed op heeft. En daarom vind ik dat je niemand een slet zou mogen noemen. Dat is zijn/haar keuze. Ik ken een vrouw die heeft meer dan 200 mannen op haar naam staan en is daar heel openhartig over. Zolang ze het veilig en niet tegen haar wil doet is daar volgens mij niks mis mee. Maar toch is dat voor sommigen (vaak dan weer vooral mannen) moeilijk te aanvaarden. 

Y123 schreef op 20-07-2023 om 15:12:

[..]

Opnieuw, die handen vervullen niet waar het allemaal om draait: het gevoel dat iemand verlangt naar seks met jou.

Ik ben het met je eens dat die dynamiek zichzelf in stand houdt. Doordat mannen zo behoeftig zijn gaan vrouwen op de rem staan waardoor mannen nog behoeftiger worden. Maar onze cultuur legt vrouwen ook wel een rem op wat hier ook invloed op heeft. En daarom vind ik dat je niemand een slet zou mogen noemen. Dat is zijn/haar keuze. Ik ken een vrouw die heeft meer dan 200 mannen op haar naam staan en is daar heel openhartig over. Zolang ze het veilig en niet tegen haar wil doet is daar volgens mij niks mis mee. Maar toch is dat voor sommigen (vaak dan weer vooral mannen) moeilijk te aanvaarden.

Er is een bekende tv presentator die meer dan 200 vrouwen op zijn naam heeft staan. Dat is dan weer de held van de dag. Ik zal geen naam noemen. Het feit alleen is al erg genoeg.

EmmaT schreef op 20-07-2023 om 15:45:

[..]

Er is een bekende tv presentator die meer dan 200 vrouwen op zijn naam heeft staan. Dat is dan weer de held van de dag. Ik zal geen naam noemen. Het feit alleen is al erg genoeg.

Precies wat ik bedoel 😉 

Ik ben dan stiekem wel benieuwd naar de tv presentator, wie is dat? (niet dat ik me wil aanbieden 🤪)

Y123 schreef op 20-07-2023 om 15:53:

[..]

Precies wat ik bedoel 😉

EmmaT schreef op 20-07-2023 om 15:45:

[..]

Er is een bekende tv presentator die meer dan 200 vrouwen op zijn naam heeft staan. Dat is dan weer de held van de dag. Ik zal geen naam noemen. Het feit alleen is al erg genoeg.

Maar dan komen we toch bij de kern van de zaak: het is door de beeldvorming van de patriarchale samenleving dat dit veroorzaakt werd Maar zolang je blijft zeggen: het komt door die samenleving maar ik (als man of vrouw) kan daar niets aan doen, maar je gedraagt je vervolgens wel volgens die normen, waarbij een man recht denkt te hebben op meer seks dan vrouwen en vrouwen een slet zijn als ze een hoge bodycount hebben, dan ben je onderdeel van het probleem.  Opnieuw: ga het ook als man aan om alleen te durven zijn en dan van daaruit een relatie aan te gaan,  dan sta je oprechter in de relatie.

En je zal dan op den duur ook vrouwen op je pad vinden die graag met zo'n man willen zijn.

Pennestreek schreef op 19-07-2023 om 20:16:

[..]

Hoe kom je daarbij? Was dat maar zo, dan waren er denk ik veel minder dramatisch verlopende scheidingen…

Ik hoor bijna nooit ik wil scheiden/uit elkaar gaan, meestal hoor ik we hebben samen besloten om niet samen verder te gaan. Ik was tot nu niet getrouwd maar ook in m’n vorige relatie besloten we samen om niet verder te gaan. Ok ik weliswaar eerder dan haar en toegegeven dat m’n gedachten inderdaad bij een andere vrouw waren en ik er daarom niet zo’n probleem mee had. Nu wel getrouwd met de vrouw van m’n dromen en overall ook wel happy met haar en ons leven.

Nick90 schreef op 20-07-2023 om 18:00:

[..]

Ik hoor bijna nooit ik wil scheiden/uit elkaar gaan, meestal hoor ik we hebben samen besloten om niet samen verder te gaan. Ik was tot nu niet getrouwd maar ook in m’n vorige relatie besloten we samen om niet verder te gaan. Ok ik weliswaar eerder dan haar en toegegeven dat m’n gedachten inderdaad bij een andere vrouw waren en ik er daarom niet zo’n probleem mee had. Nu wel getrouwd met de vrouw van m’n dromen en overall ook wel happy met haar en ons leven.

En daar hebben we het dus over.

Lexus schreef op 20-07-2023 om 16:57:

[..]

[..]

Maar dan komen we toch bij de kern van de zaak: het is door de beeldvorming van de patriarchale samenleving dat dit veroorzaakt werd Maar zolang je blijft zeggen: het komt door die samenleving maar ik (als man of vrouw) kan daar niets aan doen, maar je gedraagt je vervolgens wel volgens die normen, waarbij een man recht denkt te hebben op meer seks dan vrouwen en vrouwen een slet zijn als ze een hoge bodycount hebben, dan ben je onderdeel van het probleem. Opnieuw: ga het ook als man aan om alleen te durven zijn en dan van daaruit een relatie aan te gaan, dan sta je oprechter in de relatie.

En je zal dan op den duur ook vrouwen op je pad vinden die graag met zo'n man willen zijn.

Ik zeg nergens dat ik denk meer recht te hebben op seks dan vrouwen? En ik noem ook niemand een slet, dat doet de maatschappij.


En je doet alsof ik een keuze heb, dat ik alleen zijn fijn kan vinden ofzo. Dat heb ik jaren geprobeerd en het is me nooit gelukt. Dus ik weet niet hoe ik dat kan/moet doen.

Y123 schreef op 20-07-2023 om 18:31:

[..]

Ik zeg nergens dat ik denk meer recht te hebben op seks dan vrouwen? En ik noem ook niemand een slet, dat doet de maatschappij.


En je doet alsof ik een keuze heb, dat ik alleen zijn fijn kan vinden ofzo. Dat heb ik jaren geprobeerd en het is me nooit gelukt. Dus ik weet niet hoe ik dat kan/moet doen.

Nee ik weet dat je niemand een slet noemt, dat was in het algemeen gesproken. Maar ik denk wel dat je ervan uitgaat dat het voor mannen erger is om alleen te zijn omdat ze meer seks zouden willen?

Nee alleen zijn fijn vinden is weer een grote sprong. Ik denk dat dat voor iedereen een uitdaging is. Maar blijkbaar zijn vrouwen daar wel toe bereid en mannen weinig tot niet. 

Als ik het mag vragen: heb je die tijd doorgebracht in een gevoel van 'ik kom iets te kort, anderen mannen hebben dat wel, ik wil dat ook?'' Of in 'okay het is soms niet leuk maar ik kan dit want ik wil mijzelf kunnen vermaken en ben heel in mijzelf en ik wil in ieder geval proberen het alleen ook fijn te hebben'?

Nick90 schreef op 20-07-2023 om 18:00:

[..]

Ik hoor bijna nooit ik wil scheiden/uit elkaar gaan, meestal hoor ik we hebben samen besloten om niet samen verder te gaan. Ik was tot nu niet getrouwd maar ook in m’n vorige relatie besloten we samen om niet verder te gaan. Ok ik weliswaar eerder dan haar en toegegeven dat m’n gedachten inderdaad bij een andere vrouw waren en ik er daarom niet zo’n probleem mee had. Nu wel getrouwd met de vrouw van m’n dromen en overall ook wel happy met haar en ons leven.

Dan heb jij het toch wel gewoon besloten? Want als jij de stekker eruit trekt dan kan zij dat oké vinden of juist helemaal niet, maar dat doet er niet meer toe, want voor een relatie zijn twee mensen nodig. Jouw ex vond het misschien niet eens zo erg, maar als jij kenbaar maakt niet samen verder te willen en zij legt zich daar bij neer, dan is dat geen beslissing van samen ook al breng je het wel zo.

Lexus schreef op 20-07-2023 om 18:46:

[..]

Nee ik weet dat je niemand een slet noemt, dat was in het algemeen gesproken. Maar ik denk wel dat je ervan uitgaat dat het voor mannen erger is om alleen te zijn omdat ze meer seks zouden willen?

Nee alleen zijn fijn vinden is weer een grote sprong. Ik denk dat dat voor iedereen een uitdaging is. Maar blijken zijn vrouwen daar wel toe bereid en mannen weinieng tot niet. Als ik het mag vragen: heb je die tijd doorgebracht in een gevoel van 'ik kom iets te kort, anderen mannen hebben dat wel, ik wil dat ook?'' Of in 'okay het is soms niet leuk maar ik kan dit want ik kan mijzelf vermaken en ben heel in mijzelf en ik wil in ieder geval proberen het alleen ook fijn te hebben'?

Ik denk niet per se omdat ze meer seks willen. Ik denk dat het alleen zijn voor een man erger is omdat seks een andere betekenis heeft vooral. En dat een man zijn zelfvertrouwen en eigenwaarde meer wordt beïnvloed door het al dan niet aanwezig zijn van seks. 

Dat eerste vooral. Ik kon geen mooie vrouw zien zonder de gedachte dat die persoon wellicht voor een andere man zou kiezen. Ik zag aantrekkelijkere mannen dan mijzelf (natuurlijk erg subjectief maar een gemiddelde acteur bijvoorbeeld is wellicht aantrekkelijker dan mij), en werd boos op mijzelf omdat ik zo niet was. Of ik zag mannen die ik duidelijk minder aantrekkelijk vond dan mijzelf met een vrouw en dacht: als die persoon iemand heeft, waarom ik dan niet, en voelde mij vervolgens overgeslagen en voorbij gelopen door de maatschappij. Het ging heel vaak gepaard met gevoelens van onmacht. Alsof ik ergens in geduwd was tegen mijn zin. Ik dacht er ook heel vaak aan om er een eind aan te maken omdat die onzichtbare andere die mij hierheen had gebracht dan tenminste niet meer de controle over mij zou hebben. 

Uiteindelijk heb ik bij de psycholoog wel geleerd om deze gevoelens onder controle te houden maar tot ik mijn vriendin leerde kennen is het altijd een hoop gesukkel geweest en was ik nooit een dag echt gelukkig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.