Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Vreemdgaan vriend


RoodVruchtje schreef op 15-03-2024 om 11:35:

[..]

Wat een vreemde reactie, vooral laatste zin! Izza’s post vind ik zeker een geloofwaardige invulling van hetgeen er is gebeurd, alleen wil jij dat niet horen. Ook helemaal prima natuurlijk, maar waarom hier dan wel een topic over openen voor advies?


Helemaal eens. Ik vond Izza's uiteenzetting van wat er gebeurd kan zijn in ieder geval aannemelijker dan het scenario waarin iemand onder invloed van drugs van alles doet, behalve "dat ene". 

Overigens is mijn advies, ook als er echt alleen maar geknuffeld zou zijn: wegwezen. Drugs, vreemdgangerij en dat alles in het eerste jaar: een perfect recept voor drama.

Ze heeft er toch ook niks aan? Hij heeft opgebiecht wat er gebeurd is en zij kiest ervoor hem te geloven. Wat denk ik ook slimmer is dan een verhaal van een anonieme medeforummer. Dan wordt ze ook gelijk naïef genoemd. Dus iemand opent een topic met: ik ben verdrietig want dit is gebeurd,  en iemand anders reageert met nou dat is helemaal niet gebeurd maar dit en dit is denk ik gebeurd. En als je dan zegt dat heb ik niks aan mag je ineens geen vraag meer stellen op een forum.  

Persephone schreef op 15-03-2024 om 12:48:

[..]

Overigens is mijn advies, ook als er echt alleen maar geknuffeld zou zijn: wegwezen. Drugs, vreemdgangerij en dat alles in het eerste jaar: een perfect recept voor drama.

Mee eens. 

Zeker ook al omdat hij al heeft bekend dat drugs wél een gewoonte voor hem zijn: eens per jaar (maak daar maar 4x per jaar van en meer in periodes waarin hij niet zo lekker in zijn vel zit).

Darling, run while you can.

Je mag je in hem vergist hebben, vergissen is menselijk. Pijnlijk, maar menselijk. Blijf nu niet hangen in zo'n relatie, in het drama. Zo iemand is ongeschikt voor een relatie, en al helemaal voor een relatie waar kinderen bij betrokken zijn. Bescherm jezelf en je kinderen.

@Kimdekim: dus je hebt alleen iets aan een post als de reageerder schrijft wat je wil horen? En het advies van een buitenstaander niet willen horen is verstandiger dan de praatjes van een druggebruikende vreemdganger geloven? Tja.

Volgens mij posten mensen hun probleem op een forum omdat ze advies willen. In dit geval was het advies: a) ik zou niet zomaar geloven dat het bij knuffelen is gebleven, b) drugs zijn een rode vlag en c) bij zo'n korte relatie zou ik snel wegwezen als ik jou was.

Een dergelijk advies niet willen horen is iets anders dan er niks aan hebben natuurlijk. Ik kan je namelijk bijna verzekeren dat als de relatie met deze man wordt doorgezet, er een moment komt waarop TO dit topic nog eens leest en denkt: had ik toen maar dat advies opgevolgd.

Je zou denken dat hij blij zou zijn met zijn relatie na jaren als vrijgezel. Wat daarin maakt dat hij bekneld raakt? En dat beknelling zorgt voor drugsgebruik waarbij alle remmingen wegvallen? Daar zou ik mij als partner (en moeder) echt zorgen over maken. 

Persephone schreef op 15-03-2024 om 12:48:

[..]


Helemaal eens. Ik vond Izza's uiteenzetting van wat er gebeurd kan zijn in ieder geval aannemelijker dan het scenario waarin iemand onder invloed van drugs van alles doet, behalve "dat ene".

Nou ja, als vriend naast de drugs ook een paar borrels achter de kiezen heeft,  bij gedronken is kan het ook nog zo zijn, dat "dat ene" gewoon niet lukte. En dat als er bekenden waren bij dat uitstapje hij ervoor gekozen heeft het zelf maar op te biechten voordat TO het van een ander zou horen.

TO is nog maar twee jaar geleden bedonderd, heeft nu al weer ruim een jaar een relatie, woont zelfs ook al weer samen met type die ook met een vaag verhaal aankomt,roept wel  ach en wee, maar wil hier bevestigd worden in haar keuze om er weer met open ogen in te lopen.  Want ze wil naar de toekomst kijken.

Drama's met foute mannen en drugs ... je kan er voor kiezen dat je toekomst en die van je kinderen te laten zijn. Maar ben je echt niet meer waard dan dat?

Persephone schreef op 15-03-2024 om 13:01:

@Kimdekim: dus je hebt alleen iets aan een post als de reageerder schrijft wat je wil horen? En het advies van een buitenstaander niet willen horen is verstandiger dan de praatjes van een druggebruikende vreemdganger geloven? Tja.

Volgens mij posten mensen hun probleem op een forum omdat ze advies willen. In dit geval was het advies: a) ik zou niet zomaar geloven dat het bij knuffelen is gebleven, b) drugs zijn een rode vlag en c) bij zo'n korte relatie zou ik snel wegwezen als ik jou was.

Een dergelijk advies niet willen horen is iets anders dan er niks aan hebben natuurlijk. Ik kan je namelijk bijna verzekeren dat als de relatie met deze man wordt doorgezet, er een moment komt waarop TO dit topic nog eens leest en denkt: had ik toen maar dat advies opgevolgd.

Nee je hebt helemaal niet alleen iets aan een post waarin gezegd wordt wat je wil horen, andere inzichten kunnen juist heel waardevol zijn.  Je hebt alleen niks aan een post waarin iemand verzint dat er iets gebeurd is waar 0 bewijs voor is.  En ja,  ik zou iemand waarvan ik hou ook al kwalificeer jij hem dan als drugsgebruikende vreemdganger, eerder geloven dan een of andere random op internet.  Ze kent hem.  Hij heeft het opgebiecht.  Het is aan haar om te bekijken of ze hem nog kan vertrouwen op basis wat hij haar heeft verteld.  Dat is al erg genoeg zonder allerlei verzinsels te maken.  

Kimdekim schreef op 15-03-2024 om 13:33:

[..]

Nee je hebt helemaal niet alleen iets aan een post waarin gezegd wordt wat je wil horen, andere inzichten kunnen juist heel waardevol zijn. Je hebt alleen niks aan een post waarin iemand verzint dat er iets gebeurd is waar 0 bewijs voor is. En ja, ik zou iemand waarvan ik hou ook al kwalificeer jij hem dan als drugsgebruikende vreemdganger, eerder geloven dan een of andere random op internet. Ze kent hem. Hij heeft het opgebiecht. Het is aan haar om te bekijken of ze hem nog kan vertrouwen op basis wat hij haar heeft verteld. Dat is al erg genoeg zonder allerlei verzinsels te maken.

Ehhh...ik kwalificeer hem niet als drugsgebruikende vreemdganger, hoor. TO schrijft zelf dat hij is vreemdgegaan en dat hij drugs gebruikt. Dat zijn 2 zaken waarvan ik bij een prille relatie zou denken: wegwezen; ook als dat vreemdgaan bij zoenen en knuffelen is gebleven. 

kenfan schreef op 15-03-2024 om 13:21:

is nog maar twee jaar geleden bedonderd, heeft nu al weer ruim een jaar een relatie, woont zelfs ook al weer samen met type die ook met een vaag verhaal aankomt

Ze wonen volgens mij niet samen, toch?

als je gevoel zegt hem een tweede kans te geven moet je dat doen. Iedereen heeft wel wat. Drugs zijn heel vervelend maar beter onder invloed een lul dan nuchter een lul. Hoe zegt hij dit de volgende keer te voorkomen lijkt mij een goede vraag aangezien hij spijt heeft. 

Ik vind ook dat iedereen een tweede kans verdient. Maar ik zou zeker heel scherp kijken wat hij gaat doen om het goed te maken. Kan erover gepraat worden, zonder dat hij met de vinger naar jou gaat wijzen? Ziet hij dat dit nooit meer mag gebeuren? En inderdaad, hoe gaat hij dat voorkomen?
Ik zou wel heel duidelijk naar hem maken dat hij maar 1 keer een nieuwe kans krijgt. Nog een keer zo'n geintje en het is echt klaar.
Samenwonen zou ik, als je daar al plannen voor aan het maken was, nog maar even op de wat langere baan schuiven.

Lizzy-5 schreef op 14-03-2024 om 21:50:

[..]

Dank voor jouw woorden en een mooie reactie waar ik wel wat mee kan! Wat hem heeft gedreven is drugs en de beknelde situatie waar hij in zit. Heel wat jaren alleen geweest, geen relaties gehad om vervolgens een vriendin te krijgen met twee kids. Het is gewoon super kut, dom en achterlijk wat hij heeft gedaan en dat had hij nooit mogen doen!

Of ik hem ooit nog kan vertrouwen weet ik nu niet, maar ik weet wel daar achter ga komen. Ik ben echt een gevoelsmens en ik vertrouw erop dat ik vanuit daar antwoorden ga krijgen. Nogmaals dank!

Maar dan zijn er nog 100 dingen die je anders kunt doen dan vreemdgaan. Met alle respect. Persoonlijk krijg ik het idee dat jij het een soort van " goed" aan het praten bent. No offense hoor. Ik val je er niet op aan. Maar ik denk dat dat een verkeerde aanpak is. Drugs of geen dugs, hij was dus wel nog zo bij de tijd om een fatsoenlijk telefoongesprek met je te voeren. Dat klinkt niet alsof iemand die helemaal van de wereld is en een domme keuze maakt. 

Maar bon, het gebeurd natuurlijk wel vaker. Alleen sluit ik me wel aan bij diegene die er eerder al wat over zei: Het is natuurlijk niet zo heel erg aannemelijk dat hij het inderdaad bij wat knuffelen en zoenen gehouden heeft. Ik snap best dat je daar een beetje op aan slaat, want what the F moet je wel niet verwerken als die dat ook nog gedaan heeft. Maar het is natuurlijk niet ondenkbaar. Ga maar eens bij jezelf af: Zou jij alles op het spel zetten voor alleen wat zoenen? Dat noemen ze volgens mij "trickle truthing" en is iets waar veel mensen hier mee te maken hebben gehad, waaronder ik helaas. 


Kimdekim schreef op 15-03-2024 om 13:33:

[..]

Nee je hebt helemaal niet alleen iets aan een post waarin gezegd wordt wat je wil horen, andere inzichten kunnen juist heel waardevol zijn. Je hebt alleen niks aan een post waarin iemand verzint dat er iets gebeurd is waar 0 bewijs voor is. En ja, ik zou iemand waarvan ik hou ook al kwalificeer jij hem dan als drugsgebruikende vreemdganger, eerder geloven dan een of andere random op internet. Ze kent hem. Hij heeft het opgebiecht. Het is aan haar om te bekijken of ze hem nog kan vertrouwen op basis wat hij haar heeft verteld. Dat is al erg genoeg zonder allerlei verzinsels te maken.

Maar een ander inzicht is toch ook dat het een reële optie is dat er hier gedaan wordt aan "trickle truthing"? Of vindt je dat dan niet een ander inzicht?


 Dat iemand kennen zegt me helemaal niks. Ik kende mijn vrouw ook ( dacht ik) en alle mensen in het draadje verder na ontrouw dachten hun partner ook te kennen. Het gaat ook niet om wie geloof je: Het gaat erom dat je rekening moet houden met het feit dat er misschien meer gebeurd is dan vriend van TO op dit moment deelt. Dat heeft niks met wie geloof je het graagst, maar met een realistische kijk op de omstandigheden: Vriend heeft geslapen met een vrouw en daar is zoenen en knuffelen aan te pas gekomen? Dat is op zichzelf al moeilijk voor te stellen, helemaal als er drugs in het spel zijn waarbij eventuele remmingen HELEMAAL niet meer aanwezig zijn. 

Wat ik hier op het forum heb geleerd over vreemdgaan is dat er, ook als het opgebiecht wordt, er altijd meer gebeurd is dan in eerste instantie vermeld wordt. 
Ik zou hem dus niet op zijn blauwe ogen geloven. Hij was onder invloed, misschien weet hij niet eens meer alles even helder.

Ik ben ook nogal tegen drugs. Als je middelen gebruikt en dan meteen met een ander het bed in duikt, ook als 'het' er niet van komt, gewoon nee. Dat zou mijn vertrouwen dusdanig beschadigen dat ik dat niet meer met een relatie verenigbaar vindt.

'Het is te respectloos', schrijf je. Dat is het, dit zou genoeg reden kunnen zijn om die drang (je impuls, je verlangen, je neiging) te richten op iets anders, op iemand anders, die wel vrij genoeg en voldoende basis heeft om zich niet in zulke situaties te begeven. 
Vind je niet dat je dat respect waard bent? Dat je iemand waard ben die geen drugs nodig heeft, die je niet voorliegt (belt terwijl...). Zet hoger in, voor jezelf en je kinderen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.