Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Vreemdgaan vriend


Sterkte Lizzy!

Denk dat het zeker een goed idee is om dit met een goeie vriendin te bespreken, al vind ik de laatste post van Persephone helemaal niet vervelend.

Je voelt je nogal snel persoonlijk aangevallen, is dat omdat er een kern van waarheid in de reacties zit? Het een angst is van wat ze schrijven, dat je het daarom liever niet wilt horen? Ook helemaal niks mis mee, dus zeker geen aanval.

Als je 3 dagen geleden woorden als ‘ik ben kapot’, ‘het is té respectloos’ en ‘hoe kan ik hem dit ooit vergeven’ gebruikt en nog geen 2 dagen later ‘ik ben niet haatdragend’, ‘ik geloof liever hem dan wat vreemden op een forum’ en ‘ik ben vergevingsgezind’, dan zou je dat ook kunnen zien als dat mensen jou (en vooral je kinderen) juist proberen te beschermen voor wéér een nieuw relatiedrama.Jammer dat je deze boodschap er niet kunt uithalen.

RoodVruchtje schreef op 16-03-2024 om 12:11:


Als je 3 dagen geleden woorden als ‘ik ben kapot’, ‘het is té respectloos’ en ‘hoe kan ik hem dit ooit vergeven’ gebruikt en nog geen 2 dagen later ‘ik ben niet haatdragend’, ‘ik geloof liever hem dan wat vreemden op een forum’ en ‘ik ben vergevingsgezind’, dan zou je dat ook kunnen zien als dat mensen jou (en vooral je kinderen) juist proberen te beschermen voor wéér een nieuw relatiedrama.Jammer dat je deze boodschap er niet kunt uithalen.

Zo bedoelde ik mijn post inderdaad ook. Ik kreeg de indruk dat TO drukker was met zich te verantwoorden omdat ze haar beslissing al genomen heeft en roepen dat ze niets heeft aan dingen die ze liever niet wil horen, dan met eens goed kijken naar een eventueel dilemma. 

Ik blijf erbij dat als je na een relatie van krap een jaar dit soort problemen hebt, dat een HEEL grote rode vlag is. Maar ja, met een roze bril op is een rode vlag ook maar gewoon een vlag, natuurlijk.

Ik wens TO veel sterkte.

RoodVruchtje schreef op 16-03-2024 om 12:11:

Denk dat het zeker een goed idee is om dit met een goeie vriendin te bespreken, al vind ik de laatste post van Persephone helemaal niet vervelend.

Je voelt je nogal snel persoonlijk aangevallen, is dat omdat er een kern van waarheid in de reacties zit? Het een angst is van wat ze schrijven, dat je het daarom liever niet wilt horen? Ook helemaal niks mis mee, dus zeker geen aanval.

Als je 3 dagen geleden woorden als ‘ik ben kapot’, ‘het is té respectloos’ en ‘hoe kan ik hem dit ooit vergeven’ gebruikt en nog geen 2 dagen later ‘ik ben niet haatdragend’, ‘ik geloof liever hem dan wat vreemden op een forum’ en ‘ik ben vergevingsgezind’, dan zou je dat ook kunnen zien als dat mensen jou (en vooral je kinderen) juist proberen te beschermen voor wéér een nieuw relatiedrama.Jammer dat je deze boodschap er niet kunt uithalen.

Dat van die vreemden dat zei ik en niet to. 

Ik herken wat to zegt eigenijk wel.  Ik vraag me soms ook wel eens af of sommige reacties op deze site geplaatst worden om de to te helpen of jezelf even superieur te voelen.  

Kimdekim schreef op 16-03-2024 om 12:41:

[..]

Dat van die vreemden dat zei ik en niet to.

Ik herken wat to zegt eigenijk wel. Ik vraag me soms ook wel eens af of sommige reacties op deze site geplaatst worden om de to te helpen of jezelf even superieur te voelen.

Ik neem aan dat je mij bedoelt? Ik kan oprecht zeggen dat ik wilde helpen. Ik heb dan ook alleen maar gezegd dat ik denk dat je dit soort problemen in een beginnende relatie niet moet willen. Ik denk namelijk dat dit soort dingen, juist in de fase waarin alles eigenlijk nog ongecompliceerd en fijn hoort te zijn, het begin van meer ellende betekent. Aangezien TO kinderen heeft en nog best kort geleden gescheiden is, lijkt het me raadzaam de energie die het gaat kosten om met deze problemen om te gaan, te steken in het creeeren van een stabiele situatie voor de kinderen.

Persephone schreef op 16-03-2024 om 12:54:

[..]

Ik neem aan dat je mij bedoelt? Ik kan oprecht zeggen dat ik wilde helpen. Ik heb dan ook alleen maar gezegd dat ik denk dat je dit soort problemen in een beginnende relatie niet moet willen. Ik denk namelijk dat dit soort dingen, juist in de fase waarin alles eigenlijk nog ongecompliceerd en fijn hoort te zijn, het begin van meer ellende betekent. Aangezien TO kinderen heeft en nog best kort geleden gescheiden is, lijkt het me raadzaam de energie die het gaat kosten om met deze problemen om te gaan, te steken in het creeeren van een stabiele situatie voor de kinderen.

Nee ik bedoelde niemand specifiek. En ook niet perse deze discussie,  al vind ik hier ook wel reacties met opmerkingen die denk ik niet helpend zijn.  Maar ik heb ook wel eens ervaren zelf na het openen van een topic dat niet iedereen perse helpend is of met die intentie post.

Dit is in mijn ogen wel een rode vlag, je verdient beter!

Op een forum komt iedereen met zijn/haar eigen mening en dat kan soms best even schuren of pijn doen. Je hoeft er ook niks mee te doen en je mag je eigen keuze maken.
Maar ga wel uit van je eigen waardigheid. Kun jij ermee leven zonder langdurige wrok? Kun je hem nog vertrouwen?
Daarbij mag hij vooral in daden laten zien dat hij spijt heeft. Geen drugs, geen logeerpartijtjes bij andere vrouwen, laten zien dat hij wél te vertrouwen is. 

Voor jezelf kiezen, ik ben ook bedrogen toen mijn kindjes anderhalf en 4 maanden oud waren, 1 keer is genoeg en je krijgt nooit meer terug zoals het was. Eer aan jezelf houden, je verdiend beter na een tijdje slijt de pijn en ben je blij met je keuze

Kimdekim schreef op 16-03-2024 om 15:06:

[..]

Nee ik bedoelde niemand specifiek. En ook niet perse deze discussie, al vind ik hier ook wel reacties met opmerkingen die denk ik niet helpend zijn. Maar ik heb ook wel eens ervaren zelf na het openen van een topic dat niet iedereen perse helpend is of met die intentie post.

Maar dat is subjectief. Een opmerking die jij absoluut niet helpend vind kan ik wel helpend vinden en vice versa. 

Opmerkingen die niet in het straatje van TO passen worden vaker wel dan niet dan aangemerkt als " niet helpend". Terwijl het soms juist een andere kijk op de situatie kan bewerkstelligen. In mijn ervaring is het juist vrijwel altijd helpend bedoeld hier op het forum. Maar soms zijn die helpende reacties in je eigen ogen wat hard. Dat kan. 

Niet persee hier in dit topic trouwens, maar hoe vaak je wel niet leest aan het einde van een beginpost: Graag geen oordelen, daar heb ik niks aan. Dan denk ik: Dan sta je dus überhaupt niet open voor een ander geluid dan je eigen en snap ik niet zo goed wat je precies komt vragen. 

allereerst sterkte met het verwerken, klinkt heftig. Ik zou dit zelf niet pikken als hij al meteen zo over de grens gaat

Je zegt: “Niets roept in mij op dit moment dat ik hard weg moet rennen, maar ook niet om te zeggen ‘ik vergeef je’. Mijn deur staat op een kier en gevoelsmatig zal ik mezelf uiteindelijk vinden in de voor mij juiste keuze”. 
Tja, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Je kunt het nog lang door laten etteren. Als dat is wat je wilt…
Ik vind het een echte puberreactie. Vrouwen met zelfvertrouwen en zelfrespect zouden nooit zo’n keuze maken. 

HollyHobbie schreef op 21-03-2024 om 13:47:

Je zegt: “Niets roept in mij op dit moment dat ik hard weg moet rennen, maar ook niet om te zeggen ‘ik vergeef je’. Mijn deur staat op een kier en gevoelsmatig zal ik mezelf uiteindelijk vinden in de voor mij juiste keuze”.
Tja, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Je kunt het nog lang door laten etteren. Als dat is wat je wilt…
Ik vind het een echte puberreactie. Vrouwen met zelfvertrouwen en zelfrespect zouden nooit zo’n keuze maken.

En sommige mensen kunnen zó schrikken van hun eigen gedrag dat het echt eenmalig is. Ik ben zelf van team 'iedereen verdient een tweede kans'. Tot op zekere hoogte natuurlijk, maar deze meneer biecht het zelf op, en heeft laat TO duidelijk weten veel spijt te hebben. Natuurlijk heeft hij heel wat goed te maken, dat zeker. Maar een vrouw met zelfvertrouwen en zelfrespect kan prima besluiten dat ze hier best doorheen/overheen kan komen en de man in kwestie niet meteen bij het grofvuil hoeft te zetten.

Ten overvloede wellicht: mijn man en ik zijn na zijn vreemdgaan wel samen verder gegaan. Juist omdat ik sterk was hierin hebben we het toch gered. Het was een hele heftige maar zeer leerzame periode. En we zijn nu beter samen dan ooit. Zo kan het dus ook. Ik vind het altijd zo'n nare insteek dat je blijkbaar over je laat lopen als je iemand vergeeft voor zijn/haar fouten. Ik sta anders in het leven.

Jouw man gebruikte ook drugs bij het vreemdgaan? 

Pennestreek schreef op 21-03-2024 om 14:11:

[..]

En sommige mensen kunnen zó schrikken van hun eigen gedrag dat het echt eenmalig is. Ik ben zelf van team 'iedereen verdient een tweede kans'. Tot op zekere hoogte natuurlijk, maar deze meneer biecht het zelf op, en heeft laat TO duidelijk weten veel spijt te hebben. Natuurlijk heeft hij heel wat goed te maken, dat zeker. Maar een vrouw met zelfvertrouwen en zelfrespect kan prima besluiten dat ze hier best doorheen/overheen kan komen en de man in kwestie niet meteen bij het grofvuil hoeft te zetten.

Ten overvloede wellicht: mijn man en ik zijn na zijn vreemdgaan wel samen verder gegaan. Juist omdat ik sterk was hierin hebben we het toch gered. Het was een hele heftige maar zeer leerzame periode. En we zijn nu beter samen dan ooit. Zo kan het dus ook. Ik vind het altijd zo'n nare insteek dat je blijkbaar over je laat lopen als je iemand vergeeft voor zijn/haar fouten. Ik sta anders in het leven.

Het gaat hier om een relatie van nog geen 1 jaar. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.