Relaties Relaties

Relaties

Vriendin wil kind via zaaddonor

Co-ouderB

Co-ouderB

28-08-2025 om 08:54 Topicstarter

Moree schreef op 28-08-2025 om 03:29:

De situatie klinkt toch wel best ongezond Co-ouder.
Vooral het stukje waar je partner iets echt voor haarzelf wil. Dit gaat problemen geven want hier zit pijn achter vanuit haar verleden. Dat neemt ze mee in de relatie die ze gaat vormen met haar kindje en jou.
Heeft ze hulp gehad na haar pijnlijke tijd met haar ex?
Het lijkt mij heel zinvol en ook erg van belang.
Misschien kun je het voorstellen.

Ja heeft ze zeker. En dat "voor haarzelf" komt een beetje vanuit die tijd dat ze alleenstaand was (bijna 5 jaar) en wel nog een kind had wilde maar geen relatie had.. ze wilde geen extra vader die zich ermee bemoeid waarmee ze niets heeft > donor > kind van haarzelf.. zo moet je het ook een beetje zien

Co-ouderB schreef op 28-08-2025 om 08:44:

[..]

Ja nou dat dat zeker een ideaalplaatje is.. zo reageert ze.. en ze begrijpt me zeker..

Ze staat een beetje voor een deadline voor haar gevoel he, áls dit niet lukt (relatie) ben ik te laat, maar dat ik weer zo'n fijne relatie vind die zo goed past op een ander moment is ook heel goed niet mogelijk

De optie kind met jou en dan het risico op uitelkaar gaan nemen is dus geen optie. Want dan heeft ze een ex die mee gaat bepalen.
Kind van een donor en bij jou blijven is wel een optie. Maar dan heeft ze een partner die mee gaat bepalen.

Of is haar idee: wel partner, maar die bemoeit zich nergens mee? (En dat gaat ook werken, met 3 kinderen met alle 3 een aparte aanpak?)

Co-ouderB

Co-ouderB

28-08-2025 om 10:24 Topicstarter

Valeria schreef op 28-08-2025 om 09:11:

[..]

De optie kind met jou en dan het risico op uitelkaar gaan nemen is dus geen optie. Want dan heeft ze een ex die mee gaat bepalen.
Kind van een donor en bij jou blijven is wel een optie. Maar dan heeft ze een partner die mee gaat bepalen.

Of is haar idee: wel partner, maar die bemoeit zich nergens mee? (En dat gaat ook werken, met 3 kinderen met alle 3 een aparte aanpak?)

Geen idee, maar zelf heeft ze de antwoorden ook niet... vreemd allemaal, misschien wil ze wel gewoon begrip voor de interne struggle of zo.. maar blijven praten denk ik en geen overhaaste conclusies trekken

Weet je hoe lang haar vorige relaties geduurd hebben?
Als die steeds stukliepen na 2 a 3 jaar, is dat wel een aanwijzing waarom ze twijfelt of jullie relatie wel langer zal duren. 
Sommige mensen kunnen de stap van verliefd naar houden van niet zetten, of vinden "niet meer verliefd" een reden om een relatie te beëindigen. Dat is heel pijnlijk als jij wel een lange relatie wilt en kunt hebben.

Hier kun je ook eens met haar over praten.

Co-ouderB schreef op 28-08-2025 om 10:24:

[..]

Geen idee, maar zelf heeft ze de antwoorden ook niet... vreemd allemaal, misschien wil ze wel gewoon begrip voor de interne struggle of zo.. maar blijven praten denk ik en geen overhaaste conclusies trekken

Is het een overhaaste conclusie als je zegt "als je voor zo'n constructie kiest, ben ik weg?" Ik bedoel, ZIJ weet nog niet wat ze wil, maar JIJ toch wel? Mocht jij hier geen zin in hebben, dan moet je dat gewoon kunnen zeggen. Tenslotte vindt zij het ook prima om jou nu aan het lijntje te houden. Dan kan ze daar in haar uiteindelijke beslissing rekening mee houden en eens een knoop doorhakken. 

Co-ouderB

Co-ouderB

28-08-2025 om 11:37 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 28-08-2025 om 10:43:

Weet je hoe lang haar vorige relaties geduurd hebben?
Als die steeds stukliepen na 2 a 3 jaar, is dat wel een aanwijzing waarom ze twijfelt of jullie relatie wel langer zal duren.
Sommige mensen kunnen de stap van verliefd naar houden van niet zetten, of vinden "niet meer verliefd" een reden om een relatie te beëindigen. Dat is heel pijnlijk als jij wel een lange relatie wilt en kunt hebben.

Hier kun je ook eens met haar over praten.

Haar laatste 10 jaar en die van mij 17

Co-ouderB schreef op 28-08-2025 om 11:37:

[..]

Haar laatste 10 jaar en die van mij 17

Oké,  dus dat is het niet. 

Co-ouderB

Co-ouderB

28-08-2025 om 11:39 Topicstarter

Valeria schreef op 28-08-2025 om 10:51:

[..]

Is het een overhaaste conclusie als je zegt "als je voor zo'n constructie kiest, ben ik weg?" Ik bedoel, ZIJ weet nog niet wat ze wil, maar JIJ toch wel? Mocht jij hier geen zin in hebben, dan moet je dat gewoon kunnen zeggen. Tenslotte vindt zij het ook prima om jou nu aan het lijntje te houden. Dan kan ze daar in haar uiteindelijke beslissing rekening mee houden en eens een knoop doorhakken.

Hoewel het daar in theorie op neer zou komen zou ik het toch liever wat zachter formuleren.. mocht ze ervoor kiezen er met mij voor te gaan wil ik niet dat er een "wat als" blijft kleven of dat me dat in onoverkomelijke moeilijkere tijden wordt verweten 

Co-ouderB schreef op 28-08-2025 om 11:39:

[..]

Hoewel het daar in theorie op neer zou komen zou ik het toch liever wat zachter formuleren.. mocht ze ervoor kiezen er met mij voor te gaan wil ik niet dat er een "wat als" blijft kleven of dat me dat in onoverkomelijke moeilijkere tijden wordt verweten

Ik vind dat je jezelf wel heel erg wegcijfert om haar maar te behouden, terwijl zij letterlijk aangeeft niet te vertrouwen dat jullie relatie standhoudt. 

Ze klinkt zo ongewikkeld dat er vast wel veel andere 'wat alsen' over gaan blijven om over te miepen later.

Co-ouderB

Co-ouderB

28-08-2025 om 13:04 Topicstarter

Valeria schreef op 28-08-2025 om 12:03:

[..]

Ik vind dat je jezelf wel heel erg wegcijfert om haar maar te behouden, terwijl zij letterlijk aangeeft niet te vertrouwen dat jullie relatie standhoudt.

Ze klinkt zo ongewikkeld dat er vast wel veel andere 'wat alsen' over gaan blijven om over te miepen later.

Ja, ik hoor wat je zegt.. enerzijds zegt ze dat in algemene zin, dat ze gewoon ergens weet dat relaties stuk kunnen gaan.. maar ja dan kun je niks in het keven natuurlijk..

en wegcijferen.. misschien, ben niet iemand die zomaar wegloopt

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.