Relaties Relaties

Relaties

Brink

Brink

05-02-2020 om 18:43

Was ik te terughoudend?


Mari

Mari

06-02-2020 om 13:18

Brink

Ik zie iemand (in je berichten) die er naar snakt gezien te worden, en liefde uit te wisselen. Heb je dat misschien heel weinig gehad in je leven?

Brink

'maar daarvoor ook gewoon weken heel leuk geappt.'

Als je in die apps net zo veel bevestiging en aandacht nodig had als hier op het forum, snap ik eerlijk gezegd wel dat die man is afgehaakt.

Brink

Brink

06-02-2020 om 15:22

Dankjulliewel

Tensy klopt het kan niet gelijk van beide kanten klikken als je gaat daten.En ik hield het in het verleden na 1 date voor gezien als ik het niks vond ook dat is wel eens gebeurd inderdaad.Moet zeggen dat ik dan ook geen tekst en uitleg gaf. Mari klopt wel een beetje maarja liefde kan je niet afdwingen. Sydney hij was juist degene die veel appte ik keek een beetje de kat uit de boom. Dus denk niet dat dat de reden was. Denk dat hij na de 2de date gewoon dacht ze is het toch niet helemaal voor mij.Dat kan gebeuren.In het begin vond ik het jammer nu denk ik gelukkig weet ik het nu en niet over maanden ofzo pas.

Ad Hombre

Ad Hombre

06-02-2020 om 15:28

Rijbewijs

Je hebt hem toch niet verteld dat je geen rijbewijs hebt?

Anca

Anca

06-02-2020 om 15:36

Plan?

Ad, foei!

Brink, wat ga je eraan doen om over een paar maanden niet meer zo onzeker/kwetsbaar te zijn? Wat is je plan?

Jasmijn

Jasmijn

06-02-2020 om 15:41

gewoon doorgaan

Ik heb een aantal dates gehad en uiteraard was ik ook altijd wel heel nerveus (wat ik niet probeerde te laten merken) maar de heren waren dat net zo goed. Ik sprak altijd af rond 20.00 in een wat drukkere gelegenheid, zodat je ook wat rond te kijken hebt als je even zonder gesprekstof zit en verder zie je het wel. Ik deed al gauw niet meer aan lang en uitgebreid chatten, want ik moet iemand toch echt zien om te kijken of het klikt. Ik had een heel leuk chatcontact met iemand die in werkelijkheid gewoon wat tegenviel (hij was aardig hoor en ik heb geen rotavond gehad) maar ik zou nooit op hem afgestapt zijn als ik hem gewoon in de kroeg had zien staan. (zonder duidelijke reden, hij was heel gemiddeld en ook niet lelijk o.i.d.) Eigenlijk dacht ik bij de date erna, 'ik ga nooit een leuke man vinden, ik ben veel te kritisch' en toen kwam ik HEM tegen zo iemand die je niet beschrijven kunt maar die vanaf de eerste minuut leuk is. (maar ja, als jij hem zou zien, vind je er misschien niets aan).
Het is gewoon toch ook een beetje een loterij.
In het begin alles wat luchtig houden en echt niet je hele levensgeschiedenis op tafel gooien, volgens mij jaag je daar mannen mee weg (en andersom ook geloof ik) als iemand echt leuk is dan komt dat allemaal nog wel.
Als ik het hier lees had ik nog geluk, ik had na de 3e date al succes, en de eerste 3 dates waren geen nare ervaringen, heb bij alle 3 een leuke avond gehad.
Bij date 1 hadden we allebei naderhand geen interesse en dat even een dag later vriendelijk aan elkaar geappt, bij de 2e man heb ik ook een 2e keer afgesproken en daarna liet hij het doodbloeden, daar was ik ook even van in de war, want ik wist niet zo goed wat ik ermee moest, maar na een week dacht ik 'ach zoek het uit ' ik blijf niet achter iemands kont aan appen'. En toen kwam date 3, gezellig gesprek, hij vond mij helemaal geweldig (dat appte hij namelijk dezelfde avond nog) maar ik had totaal geen klik, hij was gewoon aardig, maar meer dan dat niet, ik vond het lullig maar heb toch maar proberen uit te leggen dat er geen 'klik' was en dat het niet aan hem lag. En toen dus date 4, daar ben ik nu 5 jaar mee samen.

Brink

Brink

06-02-2020 om 15:42

Heb je Ad ook weer

Ja hoor Ad al voor de eerste date dus lekker belangrijk get a life. Anca gewoon even tijd voor mezelf nemen denk ik.

Anca

Anca

06-02-2020 om 15:45

Brink

Dus door tijd voor jezelf te nemen, word jij minder onzeker tegenover anderen? Hoe werkt dat bij jou?

Brink

Brink

06-02-2020 om 15:51

Jasmijn

Jasmijn zo is dat hoop doet leven de moed niet opgeven. Je moet het net treffen.Klopt wij hebben best wel tijdje geappt voor de eerste date vond ik ook prima ik had het zelf juist gezegd na de feestdagen maar een keer daten.Hij was heel positief in zijn appjes maarja in real life is toch altijd anders.Na de eerste date appte hij ook nog heel veel en toen hij de tweede date eerst af zei kreeg ik die middag ook een appje met je bent leuk en hartjes enzo. En hij leek ook zin te hebben in de tweede date die donderdag er na.Maarja ik weet niet waar het mis is gegaan.Maakt ook niet meer uit.Als hij mij leuk genoeg vond was hij er niet mee gestopt.Ik wou eerst graag een eerlijk antwoord waarom maar nu denk ik wat maakt het uit.Smoesjes of niet het is wel duidelijk dat ik het niet ben voor hem.Kan gebeuren. In de toekomst vast keer meer geluk.

Angela67

Angela67

06-02-2020 om 16:32

Brink zelfreflectie

Brink je reageert telkens alleen op hoe het precies ging met die date.
Als je eens de draai maakt naar jezelf - wanneer ga je op een date met jezelf ....
Oftewel: laat los wat er gebeurde ,niet 'herkauwen' en ook niet ''volgendd keer beter ik moet gewoon geluk hebben'. Want je neemt altijd jezelf mee.
Waarom ga je überhaupt daten? Wat heb je nodig om je o.k. te voelen.
Welke vervelende dingen heb je mee te dealen waar je nog energie voor nodig hebt. Welke mensen wil je graag tijd voor maken omdat ze vrienden zijn, omdat je met hen kan praten en je benieuwd bent hoe het met hen gaat?
Vriendschappen zijn volgens mij van wezenlijk belamg, naast houden van jezelf.
Ergens ver daarna komt daten.
Gr Angela

Anca

Anca

06-02-2020 om 19:20

Amen Angela

Niets meer aan toe te voegen.

Annefleur

Annefleur

06-02-2020 om 19:52

Zelfontwikkeling

Brink, net als vele anderen viel mij op dat je nogal extreem ontdaan was dat hij niet met je verder wilde na 2 dates en dat je het al allemaal erg serieus zag.
Daarnaast kom je op mij door al je reacties in de diverse draadjes nogal 'desperate' over, wanhopig op zoek naar een relatie.
Je schrijft dat je lekker in je vel zat voordat je hem ontmoette, maar hoe je op hem tijdens het daten en daarna reageerde in de draadjes, geeft toch een ander beeld, nogal onzeker, kwetsbaar, claimend, zoals anderen ook al zeiden.

in #8 schreef je ook nog ' alleen is ook maar alleen', wat overkomt alsof je toch wel heel erg graag een relatie wilt.
Allemaal best begrijpelijk als je je ouders jong verloren hebt, maar de vraag is of je echt gelukkig bent alleen (met slechts gewone vrienden) of dat je een relatie toch teveel nodig hebt om gelukkig te zijn.

In dit draadje (en volgens mij ook het vorige) hebben diverse mensen opgemerkt dat je nogal extreem reageert en nogal onzeker over komt. En van diverse kanten wordt je aangeraden professionele hulp te zoeken, therapie te volgen, misschien een psycholoog of coach, in elk geval om met jezelf, je onzekerheid en je claimende gedrag om te gaan.

Net als Angela valt het mij op dat je telkens reageert, maar van alles en nog wat schrijft, maar geen enkele keer ingaat op de suggestie om hulp bij jouw probleem te zoeken (excuus als ik het over het hoofd gezien heb).
Je schrijft bijv. in #14 "het klopt dat ik ook aan mijn onzekerheid moet werken maar de andere kant is dat een man je ook onzeker kan maken soms." Het lijkt dus alsof je aan jezelf werken niet echt serieus neemt.

De vraag is: waarom ga je niet serieus in op de vele suggesties dat je professionele hulp kunt gebruiken?

Zou je op deze vraag willen reageren?

Even rustig aan doen of tijd nemen gaat jou niet veranderen.
In het algemeen word je vaak niet gelukkiger van 'jezelf een schop onder je kont geven'. Beter is om eraan te werken dat je gaat inzien dat je goed bent zoals je bent en dat je gelukkig bent in je eentje (met gewone vrienden), zodat een date (in jouw ogen meteen een potentiele nieuwe partner) jou niet moet 'redden', maar een toevoeging is op jouw verder al prima leven. Dan wordt het vanzelf wat meer ontspannen, voor jezelf en voor je date.

Ik ben het eens met degenen die jou waarschuwen dat als je zo onzeker en kwetsbaar bent, je een erg aantrekkelijke prooi bent voor 'foute' mannen. Die zullen je in het begin alle aandacht geven waar je erg gelukkig van zult worden (too good to be true), totdat je in hun greep bent en het verandert en dat het begin van ellende wordt met mogelijk geestelijke en/of fysieke en/of seksuele mishandeling of financiële ellende. Dat gunnen we jou niet.

Brink

Brink

06-02-2020 om 20:28

Angela en Annefleur

Angela klopt voorlopig richt ik me even op mezelf en op vrienden. Daten komt later wel weer een keer.Het is niet dat ik haast heb en super graag een relatie wil maar nu ik eindelijk weer de stap had gezet om te daten leek het me leuk als er meer in zat.Maar dat kun je niet dwingen helaas. Annefleur ik vind professionele hulp zelf overdreven al weet ik zelf ook wel dat ik me dingen soms echt teveel aan trek en slecht met dit soort situaties om kan gaan. Maar ik kan het nu nog wel een keer van me af zetten omdat we "gelukkig" niet zo lang hebben gedate. Ik moet maar zo denken ik vond hem leuker dan hij mij en dat kan gebeuren en moet het ook niet teveel op mezelf betrekken. Dat is inderdaad stukje onzekerheid van mezelf. Maar pas wel op hoor voor foute mannen ik ben dan wel gevoelig en hecht me snel aan hem als ik hem leuk vind maar pas wel goed op mezelf.

Annefleur

Annefleur

06-02-2020 om 20:32

Brink

Je hoeft je niet te verantwoorden hoor als je het niet wilt, maar ik ben gewoon benieuwd.

Je schrijft
"Annefleur ik vind professionele hulp zelf overdreven al weet ik zelf ook wel dat ik me dingen soms echt teveel aan trek en slecht met dit soort situaties om kan gaan. "

Dus je hebt er kennelijk vaker last van. Vervelend hoor.
Zou je het niet fijner vinden als je daar voortaan minder last van zou hebben?

Wat maakt dat je professionele hulp dan overdreven vindt?

Brink

Brink

06-02-2020 om 21:06

Annefleur

Ja klopt ik kan soms helemaal in een dip komen als ik teleurgesteld wordt ofzo dat moet ik bekennen. Mijn broer bijvoorbeeld heeft mij ook laten vallen (omdat mijn schoonzus en ik niet klikken) daar heb ik ook heel erg mee gezeten maar heb het nu helemaal losgelaten. Probeer het voor iedereen goed te doen en helaas lukt dat niet altijd. En je wil mensen in je leven die om je geven en je positieve energie geven. Ja ik zou soms wel willen dat ik wat minder gevoel ben voor teleurstelling maar heb altijd het idee dat professionele hulp daar niet bij helpt.Wil alles altijd zelf verwerken zo goed en zo kwaad als het soms gaat.

Pennestreek

Pennestreek

06-02-2020 om 21:25

En waarom heb je het idee dat het niet helpt?

Je hoeft niet alles in het leven zelf of alleen te doen. Ik heb op verschillende momenten in mijn leven bij verschillende problemen veel gehad aan professionele hulp. Iets als een laag zelfbeeld en onzekerheid verdwijnen over het algemeen niet vanzelf. En professionele hulp is ook niet iets om je voor te schamen. Daarbij is onzekerheid en een laag zelfbeeld iets dat in alle facetten van je leven doorwerkt, niet alleen in de (potentiële) relatie met een man maar ook in de relatie met je vrienden en vriendinnen, in de relatie met je familie (die met je broer en schoonzus bijvoorbeeld) en in je werk! Alle reden dus om er wel degelijk werk van te maken.
Succes!

Brink

Brink

06-02-2020 om 22:35

Pennestreek

Pennestreek dat klopt het is ook niets om je voor te schamen en inderdaad het kan goed helpen je beter (over jezelf) te voelen. Ik ga het aankijken. Voel me momenteel wel weer iets beter mede dankzij de lieve woorden hier van (bijna) iedereen maar het gaat met ups en downs.Gewoon even aan mezelf denken en leuke afleiding zoeken.

Angela67

Angela67

06-02-2020 om 23:06

Lees je laatste regel eens?

Waarom 'gewoon' ? Doe iets bijzonders en zoek hulp.
Gr Angela

Juist dit

'Voel me momenteel wel weer iets beter mede dankzij de lieve woorden hier van (bijna) iedereen maar het gaat met ups en downs.'

Juist dit is waarom je hulp zou moeten zoeken. De reacties van een klein groepje volslagen onbekenden maakt dat jij je beter of slechter voelt? Dat is niet goed, Brink.

Fake

Langzamerhand krijg ik het gevoel dat deze hele Brink gewoon fake is, gewoon iemand is die het leuk vind om vooral veel aandacht te genereren. Het spoort echt niet... Nu ja, ook ik trap er dan weer in nu.

Anca

Anca

07-02-2020 om 09:39

Elledoris

Dat mag je denken Elledoris, maar dan is het beter en aardiger om niet te reageren.

Ik ken enkele lieve, maar zeer onzekere personen in mijn omgeving. Omdat ik weet doe die reageren, denk ik juist dat Brink wel oprecht is.
Ik denk dat Brink met behulp van een goede psycholoog of coach veel zekerder en daardoor gelukkiger in het leven kan komen te staan, doordat ze zekerheid en geluk leert te vinden in zichzelf, en niet in anderen. Brink, dat wens ik je van ganser harte toe.

Miekemieke

Miekemieke

07-02-2020 om 11:23

Brink

Brink ik denk dat je je eigen probleem niet goed ziet en ook onderschat wat voor impact het heeft op je leven. Ik sluit mij aan bij de anderen dat je psychologische hulp moet gaan zoeken. Je leven zal zoveel beter worden.

Brink

Brink

07-02-2020 om 12:44

Wauw Elledoris triest

Wauw Elledoris jij spoort zelf niet door zo over iemand te oordelen die je helemaal niet kent.Ik durf van mijzelf te zeggen dat ik echt niet goed in mijn vel zit momenteel en dat merken mensen om mij heen ook dat ik wat stiller en in gedachten ben enzo...en die kennen mij Wel! En het is echt zo dat ik mijn ouders jong verloren ben enzo.Maar dat heb ik een plekje gegeven al blijft vooral het gemis van mijn moeder altijd wel een beetje.Ik volg de raad van de rest van de mensen hier op als ik niet snel beter in mijn vel zit om hulp te zoeken.Maar zeg niet dat ik fake want je weet niet waar je het over hebt.

Jasmijn

Jasmijn

07-02-2020 om 13:07

hulp zoeken

Ik ben in therapie geweest zonder dat ik echt grote problemen had, maar een paar vriendinnen van mij waren in therapie en ze kwamen met zoveel inzichten terug iedere keer, dat ik het ook wilde gaan doen. En ik heb er veel van geleerd, ik zou bijna zeggen, iedereen moet eens een keertje gaan, het is heel interessant. Je doet allemaal toch dingen, onbewust, die niet zo handig voor jezelf uitpakken. Als je dat in de gaten hebt, dan kan je ervoor kiezen om dat voortaan anders te doen.
Voorbeeldje: mijn moeder heeft mij onbewust geleerd om met cynisme iets voor elkaar te krijgen. Zo van dan zeg je gewoon met een grote glimlach 'oh dan doe ik het zelf wel weer hoor' ik was er gevoelig voor en voelde me direct schuldig in zo'n situatie. Maar met mijn ex-partner had ik al snel in de gaten dat hij dan gewoon zei 'oke' zonder ook maar te merken dat ik het heel anders bedoelde (hier had ik dus geen therapie voor nodig, hier kwam ik zelf achter, dat ik bij hem toch echt duidelijk moest zijn ) maar sommige gedragingen sluipen erin zonder dat je dat zelf in de gaten hebt, maar wat wel problemen oproept in de communicatie bijvoorbeeld.
Natuurlijk waren sommige dingen ingewikkeld om te bespreken en mijn therapeute kon me soms vragen stellen waar ik stil van viel, ik moest dan echt goed nadenken over het antwoord, ja wat vind ik hier eigenlijk van. In een normale situatie bij vriendinnen kom je dan niet ver want dan wordt hier al gauw overheen gepraat, of ze namen genoegen met het antwoord 'weet ik niet', maar de therapeute wachtte net zo lang tot ik kon formuleren wat ik bedoelde en ging daar dan op door. Ik vond dat zeer verhelderend voor mezelf, en vaak ook gewoon leuk, hoe gek dat misschien ook klinkt.

Brink.

Anno 2020 moet je sterk zijn, extravert, altijd goed in je vel zitten en een eeuwig sprankelend leven. Jammer, juist door dat idee krijgen veel mensen, vooral veel jongeren, een onzeker gevoel.
Onzekere, wat "zwakkere" mensen passen niet in de maatschappij, zijn vaak daardoor ook eenzaam.

Zoek hulp waar je hulp bij wilt, gooi je onzekerheden hier op het forum en praat met mensen in je omgeving. Haal overal iets uit waardoor je groeit, jij je mentaal sterker voelt.
Topic's kan je meelezen, op reageren of negeren. Maar dat naar beneden halen kan ik oprecht wat boos om worden.
En ja, al kom je hier voor aandacht, ook goed wat mij betreft. Ook daar is een forum toch voor bedoeld?

Jesse_1

Jesse_1

07-02-2020 om 13:12

Waarom?

Je bent heel erg op zoek naar het 'Waarom?'. Waarom? Zou ik zeggen. Jij bent zoals jij bent en je moet je niet anders gedragen, want die acteersessie moet je dan je leven lang volhouden.

Hij vond je leuk en aardig en dacht in eerste instantie dat het misschien wel echt wat kon worden. En om een of andere reden, misschien door de ziekte van zijn vader, kwam hij tot het besef dat jij niet de 'ware' voor hem bent en heeft daarom het contact beëindigd.
Zo simpel kan het soms zijn hoor. Dat betekent niet dat er iets mis is met jou, maar dat jij niet het bijpassende stukje bent voor hem.

Jasmijn

Jasmijn

07-02-2020 om 13:15

aanvulling

Brink, ik wilde nog even aanvullen dat ik met mijn verhaal je niet een therapie wil opdringen, maar dat je er ook niet bang voor hoeft te zijn, want ik kan me zo voortellen dat mensen hier drempelvrees over hebben.
Oke, de eerste keer is eng, want je moet jezelf voorstellen en toch een soort van hulpvraag voorleggen, maar de keren daarna hoef je alleen nog maar vragen te beantwoorden en krijg je een uur lang 100% interesse en aandacht en coaching voor je issues en dat was gewoon heel fijn.

ja maar

het blijft wel een forum voor en door ouders. Dus als je hier als niet-ouder aandacht komt halen, dan zit je toch niet helemaal op de juiste plek...

Jasmijn

Jasmijn

07-02-2020 om 13:38

jippox

Maar Jippox, er worden hier toch voldoende vragen gesteld die niets met het ouderschap te maken hebben? Wat maakt het dan uit?
Zie de rubriek off-topics bijvoorbeeld (geen ouderschap, maar toch interessant) of werk, recht en geld, huishouden, huisdieren.... hebben toch ook niets te maken met kinderen ?

misschien niet (Jasmijn)

Maar er is toch wel vaak enige link met ouderschap. Ik zou bijvoorbeeld ook niet gaan zitten miepen over mijn kinderen op een forum voor -zeg- kinderloze vrijgezellen, hoewel daar dan vast ook niet elk onderwerp over het kinderloos of vrijgezel zijn gaat...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.