Relaties Relaties

Relaties

anonano

anonano

20-10-2013 om 12:53

Wat als je bewijzen hebt tegen je ex (erg lang)

Een hele goede vriend van me is van zijn vriendin af, al jaren, zijn twee kinderen wonen bij haar, ook heeft ze nog een kind bij een ander. Dat kind woonde ook bij haar.
Zij heeft inmiddels nieuwe relatie en sinds die tijd gaat het mis, van te voren was ze al niet zo hele zorgzame moeder, maar 2 paar verschillende sokken ala, kinderen werden niet gedouched, niet geholpen met huiswerk oid. Maar nu heeft die goed vriend en die andere vader een proces aangespannen omdat ze de kinderen daar weg wilden hebben. Ze worden niet verzorgd, aan hun lot overgelaten zien de verschrikkelijkste dingen (nieuwe vriend die hun moeder slaat, en andersom), zonder eten naar school, ongewassen, kapotte vieze kleding en ga zo maar door. Ook zijn ze bang van de nieuwe man van hun moeder, dit zeggen ze niet tegen moeder want dan krijgen ze straf.

Vader 2 heeft zijn kind toegewezen gekregen omdat dat kind nog niet in het hulptraject zit. Onze vriend zijn kinderen waren net aangemeld voor n hulptraject dus is er besloten ze bij moeder te laten, voor n half jaar. Dit half jaar is binnenkort afgelopen en dan komt er een uitspraak. Ook werd er toen gezegd dat het een te grote verandering voor de twee oudste zou zijn....Nu is moeder voor de tweede keer vanwege overlast haar huis uit gezet. De buren aan beiden kanten hebben hun verhaal op papier gezet en aan onze vriend gegeven. Nu heeft de advocaat van onze vriend de buren gebeld om te zeggen dat hun gegevens bij de tegenpartij komen te leggen, en nu trekken ze terug want ze zijn bedreigd door hun oude buurvrouw + haar man (ex van onze vriend)
Ongelofelijk was zo'n sekreet kan doen, het mag allemaal. Op school hebben ze ook al gezegd dat in zomerkleertjes naar school komen terwijl het te koud is daarvoor en toen moesten de kinderen maar binnen blijven, of ze vergeten dingen mee te nemen naar school maar dat moet hun moeder regelen...Onze vriend is ten einde raad en zegt dat als ze toch bij haar mogen blijven, hij niet voor zichzelf instaat. Ik begrijp zijn gevoelens helemaal maar heb gezegd dat hij daar niks mee opschiet. Maar hij gaat er helemaal aan onderdoor dat zijn kinderen in deze situatie zitten.

Toenziend voogd zegt dat hij moet praten met zijn ex in het belang van de kinderen want ze zitten klem, dat klopt ook zegt hij , maar ik kan helemaal niks, ik moet dansen naar haar pijpen, volgens haar is er niets aan de hand......hij is degene die met ze naar de dokter, tandarts, school, kapper, etc gaat....jongste kind wil nu ook gaan praten, hij zegt, dan wordt.....(man van moeder) maar boos op me...Ze zijn nu dus weer hun huis uitgezet en nieuwe man van moeder woont bij zijn zus met hun 5 honden, en moeder woont met haar kinderen bij haar schoonouders. Voogd geeft toe dat dit wel een beetje onrustig is voor de kinderen....pfffff Jongste zegt dat hij het zo eigenlijk niet eens zo heel erg vind want nu is man van zijn moeder er tenminste niet, die maakt hem bang met spookverhalen, en laat hem in het donker zitten... Haar eigen moeder heeft aangifte tegen haar gedaan....en toch mag ze de kinderen houden......ik snap het echt dat vaders het recht in eigen hand nemen........dat dit zomaar mag hier...............ze hebben met iedereen ruzie....de woningbouw beaamt dat ze weer het huis uit is gezet, maar wil dit niet op papier zetten.....De advocaat zei voordat de getuigen zich terugtrokken onze vriend er sterk stond.....maar nu weet ik het ook niet meer....

Iemand nog suggesties...sorry voor het warrige verhaal.......we zijn heel erg begaan met onze vriend en zijn kinderen.....ze moeten uit deze situatie, en snel ook.......zijn er nog opties ???


anonano

anonano

20-10-2013 om 16:26

niemand een reactie ????..............

??

anonano

Er komen vast nog wel reacties, je berichtje staat er nog maar een paar uurtjes op. Ik en vast ook anderen hebben je bericht wel gelezen maar reageren niet omdat ze waarschijnlijk net zo weinig ervaring hebben met deze problemen als ik. Wat triest allemaal en wat een ellende voor de kinderen. Ik hoop dat er goede tips binnenkomen en dat deze kinderen snel weer een rustig en veilig leven hebben. Je vriend moet zeker proberen zijn geduld te bewaren, een stabiele factor zijn voor de kinderen. Ik denk zeker dat jou raad aan hem goed was. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat dit erg moeilijk is.

'bewijzen'

Aan zo'n verhaal zitten altijd 2 kanten. Elkaar beschuldigen kan de zaak er niet beter op maken. Ik ben het heel erg met Wil40 eens dat het eerste dat je vriend kan doen is er als stabiele factor voor de kinderen zijn, en wat je al meldt hij zorgt al voor zaken als tandarts, kapper en dergelijken.
Als je vriend in staat is om voor de kinderen te zorgen, en dat moet je toch echt serieus overwegen, een ander veroordelen is makkelijk, zelf de continue zorg voor kinderen op je nemen geen kleinigheid, kun je dat aangeven bij de kinderrechter na dat half jaar. Zonder uit te halen naar de exvrouw, dat werkt niet in je voordeel. Je eigen mogelijkheden aangeven werkt in je voordeel. Maar de uitkomst is onzeker, dus het beste is doorgaan zoals het nu al gaat, ook al levert dat kromme tenen op. Je gunt je kinderen het beste maar uiteindelijk hebben ze en een moeder een een vader.
En verder zou ik toch proberen als moeder de zaak weer op een rijtje krijgt te steunen dat het overeind blijft. Een gezin kan ook onderuit gaan omdat er altijd strijd is.

anonano

anonano

20-10-2013 om 17:16

dank voor jullie reacties....

ja dat heb ik ook gezegd...denk aan de kindjes...het is en blijft hun moeder, wat wij er ook van vinden, alleen de kinderen weten niet beter, die lijken het normaal te vinden dat ze aan gesloten deuren komen te staan (aldus buurtbewoners) met 30 graden smiddags op je kamer zitten (de jongste) omdat hij straf heeft. Ze worden geintimideerd door nieuwe man van moeder. Er worden sexfilms afgespeeld als de kinderen daar rondlopen, de kinderen zijn heel timide, mogen nooit een weerwoord geven (aldus de buurt) en de buurtbewoners hadden dit op papier gezet, maar trekken nu terug omdat ze bedreigd zijn......ik vind het zo moeilijk....mijn gevoel zegt, die moeder is waardeloos, en verdient die kinderen niet. De kinderen verdienen rust, liefde, en dat er voor ze gezorgd wordt. Mijn verstand zegt dat hij dit niet kan zeggen, want dit is niet in het belang van de kinderen, maar wat moeder doet, ook niet....
en ze blijft maar doorgaan....Onze vriend is nogmaals naar buren geweest, maar ze durft echt niet, want ze kwam haar oude buurvrouw gisteren weer tegen en zonder aanleiding werd ze weer uitgescholden en bedreigd.... School, huisarts, woningbouw, andere ex van haar en tevens vader van 3e kindje, buurtbewoners zijn allemaal negatief over haar, maar blijkbaar kan zo'n vrouw toch maar doorgaan........ik kan er met mijn pet niet bij... echt niet...........vind het zo erg voor de kinderen....en voor onze vriend want hij slaapt haast niet meer, eet niet meer, heeft last van zijn maag....die houdt dit niet lang meer vol....en ik ben zo bang wat hij gaat doen als zij de kinderen alsnog bij haar mag hebben.....hij ziet ze alleen 1x in de 14 dagen, hij mag ze niet bellen of niets, terwijl dit voorheen wel was, maar ze neemt gewoon niet op....ze kickt op macht en heeft het over winnen.......

zorgen

Van een afstand, kan ik alleen maar zeggen dat het juist ook heel belangrijk is dat je vriend goed voor zichzelf blijft zorgen. En als hij de kinderrechter vraagt dat de kinderen bij hem mogen wonen, dat hij dan nu zorgt dat hij daar ook de mogelijkheden voor heeft in de zin van een geschikt huis en omgeving en aangepaste werktijden of andere oplossingen. In plaats van je in de stress gooien kun je beter zorgen dat je je zaakjes op orde krijgt.
Hoe moeilijk dat ook is, want ik kan me heel goed voorstellen dat het een enorme psychische belasting is als je zo moet toezien hoe er met je kinderen gesleept wordt.

anonano

anonano

20-10-2013 om 17:57

ja dat zeg ik ook steeds

zorg dat jij je zaken goed op orde hebt, maar vorig jaar is hij door de nieuwe man van zijn ex zo hard geslagen en weggevlucht dat hij naar het ziekenhuis moest, een kaakoperatie tot gevolg...en dat omdat hij vroeg waarom moeder niet even had gebeld toen haar kind jarig was (was de hele week bij hem geweest, en had op de verjaardag niks van zich laten horen)
Hij is weggevlucht en heeft de politie gebeld, maar ja...geen getuigen dus er werd niets mee gedaan. Daarna is hij door een heel diep dal gegaan, heeft zich laten opnemen, want ook hij moest aan zichzelf werken, dit heeft hij gedaan, maar tot overmaat van ramp (hij is zzp-er) is er nu ook bijna geen werk in zijn vakgebied, en woont hij tijdelijk bij zijn moeder...ook niet de meest ideale situatie, maar wel liefdevol stabiel en veilig.......

Ook niet stabiel

Een volwassen man die vader is van 2 kinderen wil dat zijn kinderen bij hem komen wonen. Wat moet hij daarvoor doen? Een eigen woning, vaste inkomsten en aantonen dat er opvang is voor de kinderen als hij werkt. Kortom, een stabiele thuissituatie voor de kinderen, die heeft hij nu niet, ik vermoed dat het heel lastig is om de kinderen bij hem te laten wonen. Moeder heeft haar leven niet op orde, maar vader ook niet, objectief gezien. Ik begrijp zijn frustratie, maar hij moet eerst zijn eigen leven op orde hebben. Lichamelijk, geestelijk en financieel. Hoe oud zijn de kinderen? Er komt een tijd dat ze zelf meer inspraak hebben.

Anonano

Anonano

20-10-2013 om 19:15

Wil40

Nou dat hoeft dus niet zo te zijn...andere vader heeft wel zijn kind toegewezen gekregen terwijl deze vader ook bij zijn ouders woont. Het belangrijkste is dat de kinderen in een stabiele zorgzame schone en veilige omgeving zijn. Dat de situatie niet ideaal is klopt. Maar ons inziens wel veilig, schoon en liefdevol....
Maar moeder had voor jongste kind co ouderschap en kindje gaat nog niet naar de basisschool, de kinderen van onze vriend gaan al naar de basisschool.

Het enige wat de rechter wil zien

is een stabiel thuis voor de kinderen.
De kinderen en hun behoefte gaat voor.
Zorg dat je alles op de rit hebt.
En maak beslist geen stennis op de stoep van de moeder.
Blijf ten alle tijden rustig en beheerst.

en praktisch gezien:
Ter voorbereiding kun je al hun slaapkamers inrichten.
Zorgen dat je huis "kindvriendelijk" is.
Stopcontacten afgedekt.
Messen en scharen hoog.
Schoonmaakmiddel buiten bereik.
Beveiligingen op ramen.
Gereedschap achter slot en grendel.

Sterkte, met alles.

(wat kunnen sommige mensen een drama van hun leven maken.)

stennis op de stoep

Eens met Jasam. Zo'n vriend is vast een man uit de hel maar zo'n verhaal van vader die verhaal haalt dat moeder niet even gebeld heeft bij vriend is ook niet erg slim bezig om het maar met een understatement te zeggen. Het is voor sommige mensen blijkbaar heel moeilijk om je bakkes te houden en rustig met elkaar om te gaan. Die verdienen elkaar denk je dan. Helaas jammer voor de kinderen.

Anonano

Anonano

20-10-2013 om 21:16

Anne J

Ja je hebt gelijk, hij had niks moeten vragen, groot gelijk dat ie op z'n bakkes geslagen is toen aan zijn ex vroeg(waar zijn kinderen niet bij waren) waarom ze hun kind niet had gebeld op zijn verjaardag........was het kind verdrietig om....maar ja....stomme vraag...hij heeft er omgevraagd dat ie op z'n bakkes is geslagen.......klinkt logisch.....

Voor de rest...dat heeft hij al op orde, dat is ook al bevestigd door de raad die zijn komen kijken......

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

20-10-2013 om 21:36

mijn duit

Als hij het voor zichzelf deed heeft hij groot gelijk dat hij verhaal is gaan halen bij ex en vriend. Maar het gaat er bij mijn echt niet in dat zijn kinderden daar ook maar iets beter van worden. Het is al gebeurd en verhaal halen geeft alleen maar mee strijd, blijkt....

Verder komt vader op mij ook niet echt over als super stabiel. Ik geloof dat hij zijn prioriteiten ook niet helemaal op orde heeft.

Inderdaad arme, arme kinderen.....

Anonano

Natuurlijk is het niet logisch dat hij op zijn bakkes is geslagen en daardoor met een kaakfractuur in het ziekenhuis terecht kwam. AnneJ zet het een beetje zo neer of ze dat bedoelt . Maar ik lees het anders. Van het èèn komt het ander en de vriend van de moeder van de kinderen heeft niets te verliezen. Je vriend wel en die wil ongeschonden door een rechtszaak heen komen en de kinderen toegewezen krijgen. Hij zal dus de wijste moeten zijn en engelengeduld bewaren. Ieder conflict werkt in zijn nadeel.
Fijn dat hij alles op orde heeft, qua thuissituatie, dat werkt zeker in zijn voordeel. Intussen moet hij goed voor zich zelf zorgen. Zorgen dat hij er niet aan onderdoor gaat zoals jij schrijft en hopen dat hij binnenkort voor zijn kinderen mag zorgen en ze opvoeden. Intussen kan hij niet meer doen dan hetgeen hij nu doet. Is de toeziend voogd een familielid? Kan hij daar verder nog steun van ondervinden?

iets meer

De vriend van anno kan nog iets meer doen. Inderdaad zijn emoties in de hand houden en neutraal communiceren met zijn exvrouw, laat staan met haar vriend. Daar zou ik toch wat afstand van houden en me niet gek laten maken. Natuurlijk hoort niemand een ander te lijf te gaan, maar het moment dat er vooraf vijandelijkheden over en weer gaan zal een rechter ook meewegen. Daar scoor je echt geen punten mee.
Het is beter om je gewoon totaal te onthouden van stekeligheden en opmerkingen binnen te houden.
Ik verwacht eigenlijk dat de toeziend voogd een vergissing is, dat zal wel een gezinsvoogd van bureau jeugdzorg zijn.

losse handjes en 5 honden

MIsschien nog een overtuigend argument om daar geen ruzie mee te zoeken.

Katniss

Katniss

20-10-2013 om 22:04

Lijkt mij

Het lijkt mij, als er al zoveel signalen zijn, dat Jeugdzorg er bovenop gaat zitten. Dat hoop ik in ieder geval wel. Sneu voor de kinderen om in zo'n zwakke sociale omgeving te moeten opgroeien.

anonano

anonano

20-10-2013 om 22:10

jaaaa dat doet hij dus nu ook

dat van die kaakfractuur was begin vorig jaar...maar ik mag hopen dat je begrijpt hoe frustrerend dit is om altijd maar je mond te moeten houden in het belang van de kinderen en zij komt met alles weg....echt ongelofelijk is dat. Hij is absoluut geen vechter, hij is juist weggevlucht...

Hij heeft geen contact meer met haar, de kinderen komen het huis uit, en lopen naar de auto...maar haar vriend staat op n afstand intimiderend te kijken....het is voor hem onverteerbaar dat ze aan van alles en nog wat worden blootgesteld, )geweld, sexfilms, laat op bed, of thuis komen uit school en niemand is thuis, mogen ze op straat blijven wachten....zonder ontbijt naar school....en er is dus niks wat je kan doen als vader....ja niks zeggen want anders lok je het uit......

Uitlokken

Ik denk dat je het nog niet snapt. Natuurlijk begrijp ik de woede van je vriend. Alleen dat gaat je niet helpen, dat woedend zijn in de contacten met exvrouw en vriend. Het is tactisch veel verstandiger om afstand te houden van de situatie bij moeder en inderdaad zorgen dat je zelf je zaken wel voor elkaar hebt. En bovendien dat je in staat bent om je te beheersen. Dat is een belangrijke eigenschap vooral als het om kinderen gaat. Hopelijk heeft je vriend een goede advocaat.

Anonano

Anonano

20-10-2013 om 22:51

Ja ik snap het wel.

Dit doet onze vriend ook....maar dan nog krijgt moeder vanalles voor elkaar....en ondertussen zitten zijn kinderen in een verschrikkelijke situatie....Hij kan niks, mag niks, moet zijn mond dicht houden en moeder heeft de controle en de macht en beslist of hij zijn kinderen mag bellen als het haar uitkomt....Echt........zij is niet geschikt als moeder.....zij denkt alleen aan de kinderbijslag, alimentatie en haar vriend...haar kinderen laat ze stikken.....maar ja...het is niet anders...dat moet onze vriend maar slikken....in het belang van zijn kinderen.....zo werkt het hier in nederland blijkbaar.....
Haar eigen moeder vind dat de kinderen niet bij haar thuis horen. Onze vriend gaat in het weekend als hij de kinderen heeft ook naar haar moeder want daar heeft ze ook ineen ruzie mee en ontneemt ze ook na al die jaren hun oma.....maar dat mag en kan........2x het huis uitgezet..ach het blijft maar doorgaan....totdat onze vriend knapt......ik hoop zo dat dat niet gebeurt......

Als je daar bang voor bent

Als je vriend op het punt staat om "te knappen" is het misschien zaak om dit aan te geven bij de instanties. Misschien is het beter als hij afstand neemt, vooral als hij de situatie psychisch niet aan kan. Een pleeggezin is dan misschien een betere optie voor de kinderen? Het lijkt of beide ouders niet erg stabiel zijn. Vreselijk voor die kinderen. Je schreef al dat je vriend opgenomen is geweest, misschien heeft hij meer zorg nodig? Lijkt me ook voor zijn moeder geen doen, een overspannen volwassen zoon in huis.

Anonano

Anonano

21-10-2013 om 07:45

Laat maar....

je begrijpt het niet....door de situatie is onze vriend nu mentaal gesloopt, hij is labiel genoeg, om de kinderen bij hem te nemen, maar het wordt hem teveel doordat moeder doorkan gaan met dit gedrag wat de kinderen schaadt, hij kan niks, hij heeft anderhalf jaar geleden dus 1 maal iets gezegd...(over de verjaardag) en dat heeft hij moeten bekopen met een vuistslag en een ziekenhuis opname, hij kijkt wel uit dat hij nu nog iets zegt. Hij spreekt ook geen kwaad woord over moeder, wat ik heel knap vind gezien de situatie, want hij weet dat de kinderen ook van hun moeder houden, andersom komen de kinderen thuis met mama zei dit en mama zei dat papa....en dit gaat maar door.....zei zet de kinderen klem, onze vriend zegt juist niks om zijn kinderen niet te schaden, maar wil wel opkomen voor hen zodat ze in een liefdevolle omgeving komen....maar goed, het is blijkbaar beter om je bakkes te houden er zelf aan onderdoor gaan en moeder haar gang laten gaan....hopelijk dat er geen drama ontstaat....ze is al door politie haar huis uit gezet...heeft ruzie met iedereen...bedreigingen en daar moeten zijn kinderen tussen wonen...dat mag dus wel...das in het belang van de kinderen....nou sorry....maar dat gaat er bij mij niet in....er moet waarschijnlijk eerst iets ergs gebeuren voordat er ingegrepen wordt.....

Ja, ik vind het eerlijk gezegd niet vreemd dat er sommige ouders het recht in eigen hand nemen omdat de instanties geen poot uitsteken....dat het juist is, is een ander verhaal, maar ik kan het wel begrijpen.......

Knurf

Knurf

21-10-2013 om 11:16

toch

'maar haar vriend staat op n afstand intimiderend te kijken'

Als ik dit lees, heb ik het idee dat je vriend en jij/jullie zich wel om alles druk maken. Wat boeit het dat haar vriend kijkt hoe de kinderen de auto in stappen? En hoe kijkt iemand intimiderend? Zwaait hij met een hakbijl? Maakt hij een snijbeweging met zijn vinger langs zijn keel? Of kijkt hij gewoon?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

21-10-2013 om 11:31

Proest Knurf

' En hoe kijkt iemand intimiderend? Zwaait hij met een hakbijl? Maakt hij een snijbeweging met zijn vinger langs zijn keel? Of kijkt hij gewoon?'

Maar je hebt gewoon gelijk. Wat zijn nou de prioriteiten van vader? Toch zeker niet hoe vriend kijkt? Laat gaan, laat gaan. Er zijn voor zijn kinderen dat zou zijn core-business moeten zijn. De rest is balast. En wat moeder allemaal kan en mag? Tja dat is helaas niet anders, maar die kinderen schieten echt niks op met een klaagzang. Die hebben zoveel mogelijk liefde nodig, en ik persoonlijk denk dat ze daar de meeste kans op maken als vader probeert mee te werken met moeder, haar te ontzorgen ipv tegenwerken of overal iets van te vinden. Hoe naar en moeilijk dat ook moet zijn voor hem... Voor zijn kinderen!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

21-10-2013 om 11:39

Dus in plaats van

Te klagen over de kapotte en vieze kleding, tegen moeder te zeggen: he joh, ik heb zin om de kinderen eens flink te verwennen. Vind je het goed dat ik ze een keer uit school meeneem om ze eens lekker in het nieuw te steken?

En dan zelf desnoods maar de rest van de maand water en droog brood te eten. Zo doet de gemiddelde bijstandsmoeder dat volgens mij ook...

is het een wedstrijd?

Een kinderrechter zal zoveel mogelijk de status quo handhaven en dat is logisch, voor kinderen wil je niet teveel veranderen en ze hun routine en voorspelbaarheid afnemen. Bovendien is het geen wedstrijd in ouderschap. Ouders die elkaar om de oren slaan met incidenten en falen zijn een cliche. Al is het waar, het gaat je niet helpen. Niet alleen bij mij, maar ook bij anderen, ontstaat het beeld dat vader zich meer bezig houdt met het afwijzen van het ouderschap van moeder dan dat hij werkt aan zijn eigen ouderschap, kortom de 'vechtscheiding'. Je moet weten hoe dat afgewezen wordt door omstanders en professionals. Dan ben je niet geloofwaardig.
Er zijn genoeg kinderen die ook bij ouders verblijven die weleens vergeten ontbijt te geven of die te lichte kleding aan doen. En er zijn genoeg situaties waarin dit soort incidenten schromelijk overdreven worden. Je krijgt er geen vinger achter. Het hebben van 5 honden en dreigend kijken naar een exman is geen reden om kinderen bij hun moeder weg te halen.
Het is geen wedstrijd. Inderdaad, je moet eerst wachten tot er feitelijk iets echt fout gaat. In elk gezin gaat weleens iets niet helemaal goed. Dat is geen reden om kinderen weg te halen bij de verzorgende ouder. Hoe erg je dat ook vind voor je vriend en zijn kinderen. De kinderrechter kan die afweging niet maken wie er de beste ouder is, dat is allemaal subjectief.

Anonano

Anonano

21-10-2013 om 13:31

Nee idd

hij moet zich ook bezig houden met de kinderen...en ex en nwe man in hun sop gaar laten koken dat doet hij ook, hij zegt niks tegen die kerel...maar het feit ligt er wel dat nwe man wel aan het uitdagen is...er valt niet te praten met moeder...het moet zoals zij het wil....er mag niet gebeld worden, kinderen mogen niet extra naar vader, behalve als het moeder uitkomt...maar goed dit is normaal begrijp ik...moeder heeft de macht en vader bekijkt het maar........en ja daar kom ik weer aan met n maar.....jullie walsen zo makkelijk over alles heen...de huisarts, school, buren die zich beklagen, 1 kind is al bij haar andere ex, en dat wil toch wat zeggen.......de vele meldingen bij het amk, door anderen, de politie aangiftes tegen haar, de ruzies die ze heeft.....het houdt niet op....niet vanzelf......nee, je moet als vader gewoon je bakkes houden er zelf aan onder doorgaan als je ziet dat je kinderen kapot gemaakt worden door een moeder die niet geschikt is als moeder......en dat nieuwe man van moeder de kinderen bang maakt, maakt niet uit...tis niet anders niet aanstellen kinderen,...het kan altijd erger .....nee..het zal jouw kind maar wezen dan zou je wel anders piepen....

je kinderen

Integendeel zou ik er alles aan doen om te zorgen dat de kinderen wel bij mij kwamen wonen. Dat valt niet mee. Vaders staan vaak op achterstand omdat ze tijdens het huwelijk niet het grootste aandeel in de opvoeding hadden. Wat je daar ook van vind. Dat speelt allemaal een rol. En toveren is er niet bij. Piepen helpt ook niet. Misschien helpt wel zelf beschikbaar zijn en zorgen dat je zaakjes goed op orde zijn, een goede advocaat, en nuchter en praktisch reageren bij de kinderrechter. Dat valt ook niet mee.

Het houdt niet op....

Is een onzincampagne van de overheid. Daarmee komt bureau jeugdzorg aan nieuwe klanten. Dat is niet bedoeld om kinderen in de knel te helpen al lijkt dat zo. Omdat het allemaal subjectief is is het gewoon een wespennest. Die campagnes scheppen verkeerde verwachtingen. Jij denkt nu dat als een kind in een zwak sociale omgeving opgroeit met een foute moeder en een foute vriend, jou beoordeling, dat de overheid je dan graag komt helpen.
Dat is fout begrepen. Jeugdzorg helpt zichzelf aan werk op die manier, die kunnen je helemaal niet helpen in zo'n situatie als waar je nu in zit. Ouders blijven elkaar beschuldigen, uiteindelijk haalt jeugdzorg dan de kinderen weg en die gaan naar een pleeggezin.

klachten tegen moeder

Die zou ik op een rijtje door de advocaat laten inbrengen bij een verzoek dat de kinderen naar je vriend gaan. Houdt het praktisch. Een nuchter rijtje kan wonderen doen, mits vader een geschikt alternatief is. En zo klinkt het eigenlijk niet.

omgangsregeling

er mag niet gebeld worden, kinderen mogen niet extra naar vader, behalve als het moeder uitkomt....
Je snapt het niet. Als er gedonder is dan ga je geen overleg aan, dan houdt je je precies aan de omgangsregeling. Is die een weekend in de 14 dagen dan ga je niet tussendoor lopen emmeren, dat is vragen om gedoe.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.