Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Relaties Relaties

Relaties

Wat zou jij doen?

Ik ben 5 jaar geleden getrouwd met mijn man en heel snel na 8 maanden. Ik hou super veel van hem maar soms denk ik dat mijn liefde mijn keuzes en normen en waarde opzij zet. Toen ik hem leerde kennen was het super mooi hij was nog een student en ik had al een baan ik kon de wereld aan. Snel was er al wat financiele situaties waar ik hem mee had geholpen en het leek opgelost te zijn. Nadat wij waren getrouwd had hij een hele goede baan gekregen vervolgens na een aantal maanden werd hij ontslagen kan gebeuren. Hij was daarna en nog steeds heel verdedigend als ik hem voorstellen deed of doe voor wat voor werk hij zou kunnen doen. Goed we waren in een financiele put beland en kwamen er uiteindelijk na 2 jaar uit en hebben wij gezamenlijk een transport bedrijf gestart. Na 3  jaar is onze opdrachtgever failliet gegaan en waren wij ook weer terug bij af en ben ik ook nog zwanger. Mijn man heeft wat dingen geprobeerd maar is niet gelukt. Hij vertikt het nu om voor een baas te werken en heeft onze ouders bijna alles voor de baby gekocht. Daarbij onze huur betaald en nog steeds wilt hij niet ergens fulltime te werk. We hebben een nieuwe opdrachtgever gevonden wat pas in april van start gaat maar ik ga al bijna bevallen. Daarbij heeft hij in januari zitten zuipen met zijn vrienden en werd hij aangehouden en weg rijbewijs we werken nu met een advocaat om Het terug te krijgen. Ik heb hem daarna meerdere malen gezegd kom vroeg thuis en niet drinken want ik kan ieder moment bevallen. Gister is hij naar zijn vriend gegaan gezopen en is hij onderweg naar de taxi gestopt door de politie en werd hij meegenomen wegens openbare dronkenschap niet omdat hij perse raar deed kwam hij thuis om half 4. Ik in de stress met mijn baby in de buik. Het feit dat hij al de risico neemt om zoveel te drinken terwijl ik in een kwetsbaar positie zit maakt mij echt moe. We praten het uit en bied zijn excuses aan en Ik hou van hem en voor de rest kunnen wij ook heel goed praten en lache en hebben wij het goed met elkaar maar hij is zo koppig en eigenwijs dat ik soms denk aan scheiden terwijl ik daar kapot van zou raken. Ik weet dat hij op zn tijd hard heeft gewerkt en ook weer gaat werken maar in de tussentijd is hij zielig aan het doen over de situatie en doet hij super onverantwoordelijk. Weet echt niet wat ik hiermee moet.

Wat zou ik doen? Ik zou zorgen dat er iemand in de buurt is bij de bevalling die je kunt vertrouwen en waar je op kunt rekenen, kraamzorg, kinderopvang enz. Ga naar je huisarts voor praktische info. Zorg dat je, als het kind een paar maanden oud is, werk hebt. Betaal desnoods zelf alle vaste lasten, maar zorg dat je in geen geval afhankelijk bent van deze man. Zowel in financieel als in praktisch opzicht. Het geeft jou de rust die je nodig hebt om een kind te krijgen. Hoe jullie relatie zal verlopen, daar kun je altijd nog aan werken, maar geef hem niet de gelegenheid jouw bevalling/kraamtijd/autonomie te verstoren. Financieel kun je op termijn altijd nog afspraken maken als jij dat nog wil. Laat hem zien dat het ernst is.

Eens met anoniemer.
Ook ik zou vooral weg gaan uit het gezamenlijke bedrijf en zodra je kunt zorgen voor zelfstandig en vast inkomen.

Financiële problemen bij beide partners is nog erger dan bij alleen een partner. En door een gezamenlijk bedrijf zit je nog meer aan hem vast als je bij hem weg wil (wat ik o.b.v. wat je schrijft zou begrijpen).


Dus investeer in een goed vangnet, zoek een baan, kijk hoe je ondanks een baby en zo’n man je kunt ontwikkelen zodat je een nog beter salaris kunt verdienen zodat je het financieel alleen kunt redden. Alles binnen jouw mogelijkheden met een baby natuurlijk.

maak ook dat je huwelijkscontract aangepast wordt naar huwelijkse voorwaarden zodat zijn financiële gedrag jou niet mee kan trekken. Dat het bedrijf los komt te staan van jullie prive financiën. 
Verder eens met de voorgaande schrijvers, regel alles rondom je bevalling en kraamtijd zodat jij je gesteund en geborgen voelt, heel erg jammer als je dit niet samen kunt beleven maar jijzelf en jullie kind gaan voor.

Ik zou zeker zorgen dat de financiën gescheiden worden, ga even langs een advocaat voor advies. Je man heeft duidelijk andere zakelijke inzichten dan jij, en daar wil je niet voor opdraaien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.