Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Belle

Belle

19-10-2020 om 12:32

Weet het niet meer Relatie loopt niet lekker


Marijn

Marijn

22-10-2020 om 17:47

stelle

"Seks is sowieso altijd een gevoelig punt bij hen geweest waarin ze moeilijk op een lijn kwamen. Voor mij toch wel belangrijk daar actief mee aan de slag te gaan om te kijken hoe je dat voor beiden fijner krijgt."

ja het is een gevoelig punt omdat hij meent er recht op te hebben en anders ruzie maakt en ts er maar aan toegaf om geen ruzie te krijgen. Dat is niet slim van haar geweest maar begrijpelijk. Maar ruzie maken omdat je geen seks krijgt? echt?

"Dat dit speelde in de kraamtijd kan ook andere dingen betekenen. Hij voelde zich misschien wat buitengesloten in relatie van haar met baby. Bang dat komst baby nieuwe fase in relatie aanduidde en behoefte aan bevestiging dat dit niet betekende dat seksuele relatie zou veranderen." Ja dat kan. En dan denk ik "get a grip, man, wat ben je? vier? Zorg mee voor de kleine, laat het niet alleen aan je vrouw over en wees welwillend voor de veranderde hormonen, de vermoeidheid van dat eerste jaar het lichaam van de vrouw waar ze opnieuw aan moet wennen. Lees je in, de meeste vrouwen hebben dat het eerste jaar. Maar sluit je niet af om vervolgens te gaan eisen dat je seks moet. Echt hoor

Actief ermee aan de slag gaan lijkt me niet slecht als het niet al een gepasseerd station is. Een mannelijke therapeut die tsman vertelt dat je niet kan eisen en zeker niet kinderachtig ruzie moet gaan maken, dat seks geen recht is maar een gelijkwaardig samenkomen in intimiteit, dát lijkt me een goed idee.

", dat is wel een heel makkelijke, om 'gewoon geen zin ' te hebben". Kan je bedenken dat dat ergens vandaan komt? eisen, ruzie maken als het niet gebeurt, geen rekening houden met het feit dat een vrouw pas bevallen is? Klinkt niet als een topminnaar.
Ik ben het met je eens dat seks het smeermiddel van een relatie is maar om dat in de gegeven situatie (waar man bot en niet inlevend met seks omgaat) te gaan opperen dat ts daar aan moet gaan werken vind ik echt eng worden. Klinkt als Libelle zestiger jaren taal. Of ben je gewoon een man?

Stelle

In een relatie waarin je elkaar vertrouwt is het prima om te werken aan zin in seks hebben, om te kijken naar alternatieven. Maar dan nog bestaat er gewoon geen recht op het hebben van seks.
En waarschijnlijk is de conclusie dat TS geen zin in seks heeft omdat zij geen zin meer heeft in deze partner. En dat kan ik me eerlijk gezegd heel goed voorstellen

Belle

Belle

22-10-2020 om 20:22

Aan de slag

Ik heb jullie reacties even in laten werken. En jullie geven allemaal reacties waar ik wel wat mee kan. Maar ook de herkenning en dat ik echt niet knettergek aan het worden ben. Dus bedankt daarvoor!

Ik heb hem een koekje van eigen deeg gegeven inmiddels. Hij pakte wat van me af en ik pakte het terug zonder enige sjoege te geven. Zijn reactie mag ik geen grapje maken? Volgens mij vind je mij geen leuke man? Ik reageerde alleen met een hmhm. Vervolgens keek hij mij raar aan en zei ik joh is een grapje want je pakte het van me af. Dat vond hij niet zo leuk en dat is toch bij hem blijven malen want hij kwam hier later op terug. Ik ben daar verder niet meer op terug gekomen. Dacht nu weet jij ook hoe dat voelt.

Ook gaf ie aan ons te missen en de affectie. Ik gaf aan dat hij gaat gamen iedere keer en ik dan ook maar wat voor mezelf ging doen en dat die dan niet moet komen klagen dat er niet genoeg affectie is. Als we naar bed gaan kom ik nog steeds bij hem liggen maar dat was weer niet genoeg naar zijn mening. Tja... dan denk ik nu alleen maar jij hebt andere prioriteiten, moet je het balletje niet naar mij kaatsen.

Kwam net ook tot de ontdekking dat hij een serie zelf verder is gaan kijken die we samen volgen. Wat moet ik hier dan weet mee? Heb hier niks op gezegd, zoek het dan lekker uit. Maar ik moet dat uiteraard niet andersom proberen te doen

Ik heb veel nagedacht de afgelopen dagen. Ik ga zeker aan mezelf denken en werken en dan maar inderdaad denken dan doe ik het zelf wel. Andere mindset proberen te krijgen. Mijn rustmomenten pakken en weer dingen doen waar ik vrolijk van word.

Ik sta al bij de voordeur. Ik wil eerst even aanzien wat er gebeurd als ik verander in mijn doen en laten en me niet meer zo van de wijs laat maken. Kennelijk zijn er toch mannen -als ik jullie mag geloven- die dan indammenHij gaat het niet leuk vinden, dat is een ding wat zeker is. Maar hij heeft er maar mee te dealen. Take it or leave it want ik weiger om nog een voetveeg te zijn. Hoe lief of charmant hij soms ook kan zijn. Want op een onbewaakt moment kan ik weer een sneer verwachten. Dat verdien ik niet.

Marijn

Marijn

22-10-2020 om 20:28

Belle

Mooi, misschien wel oppassen dat het geen machtspelletje wordt..,

Dit vind ik mooi: "Ook gaf ie aan ons te missen en de affectie." daarmee toont hij zich kwetsbaar en dat geeft openingen tot een gelijkwaardige, volwassen dialoog waarbij je beiden zonder verwijten voor je zelf op kunt komen en je behoeftes kunt laten zien. Nou, fijn, ik hoop dat er een opgaande lijn is.

Belle

Belle

22-10-2020 om 20:43

Marijn

Ik zal er geen machtsspelletje van maken. Maar situatie deed zich voort en dacht nu laat ik jou een keer voelen wat het met mij doet.

Ik ga het proberen en we zien wel hoe het allemaal uitpakt.

Boos

Goed bezig Belle. Maar pas op dat je niet met boosheid voor jezelf opkomt. 'Voel jij nou maar eens hoe het is', dat gaat je niet verder helpen. Heb ik in de praktijk ondervonden. Probeer echt zonder oordeel naar je man toe voor jezelf te kiezen. Ook als je huwelijk zou stranden heb je daar wel voordeel van.

Stelle

Stelle

22-10-2020 om 22:11

Een jaar?

Tsja, dan zal ik stiekum wel een man zijn
Hoewel ik me op en top vrouw voel.
Ik kan me niet voorstellen dat libido een jaar verdwijnt, bij mij nooit weggeweest hoewel ik echt niet ongeschonden uit bevallingen kwam.
In ieder geval zou ik ook gaan steigeren als er 'gewoon geen seks' was. En twijfelen, enz.

Natuurlijk hebben er niet altijd 2 schuld.
Maar dat is wel mijn gevoel bij dit draadje.
Goed nieuws natuurlijk, want dan valt het te fixen.

Miss

Miss

22-10-2020 om 22:48

Belle

Wat ook nog een idee is om rond de tafel te gaan zitten in waar je tegenaan loopt.

Eigenlijk was dat idd een mooie ingang naar een gesprek, je kunt daar op terug komen en dan zonder verwijten maar dat wat je constateert en voelt. Daardoor kan hij ook weer nadenken.

Wij doen dat hier op zaterdag middag bijv. Eens in de 2 weken. Evalueren hoe het gaat. Afspraken maken. En ook met pre-puber erbij. We hebben nu ( het lijkt heel flauw) een " contract" gemaakt. Het leek in het begin wel een zakelijke overeenkomst maar dat is het ook een beetje. Zodat je je gehoord gaat voelen en je man ook.
Bijv:
Papa brengt kind 1x per week naar bed. Huishoudelijke regels, maar ook in gedrag en communicatie. Het is de toon die de muziek maakt. Etc etc.
Communicatie is the key.

Dit omdat er ook ontzettend veel op mijn schouders kwam en ik dat niet meer wil. Zo kun je kijken of je man zijn verantwoordelijkheid gaat pakken en voor reden vatbaar is. Dat zal de intimiteit ook ten goede komen.

Ik heb de wijsheid ook niet in pacht maar zo proberen wij het nu.
Grenzen stellen, duidelijk en kort zijn, en verdeling van de planning in wat haalbaar is, voor alle.

En zit hij er met een lang gezicht bij dan ga je dat ook zien door de tijd heen.

@stelle dankje voor je antwoord. We verschillen wat van mening maar dat mag. Daar zijn we mensen voor

Stelle

Stelle

22-10-2020 om 23:50

Miss

We zijn het zeker oneens.
Vanuit laatste reactie van ts ga ik zelfs eerder denken dat de machtsspelletjes tussen hen eerder van haar uit komen.
Want poeh zeg, hij geeft haar haar te missen en zij geeft een eigen schuld dikke bult reactie?
Mmhh.
En dan wel zeuren over een serie.
Weet je, als jullie hem een narcist vinden dan ben ik dat ook en graag zelfs!!

Dat weten we niet

We weten helemaal niet of hij echt een narcist is of alleen wat narcistische trekken heeft. Als hij het is, dan zal hij niet onder de indruk zijn van hem ook eens laten voelen hoe hij doet. Dan zal elke serieuze discussie zich tegen je keren, een beetje de stijl van Stella inderdaad.

Je kunt proberen of hij openstaat voor gesprek waarin het serieus ook over zijn functioneren gaat. Je hebt dat al gedaan, je zou het nog eens wat vasthoudender kunnen doen. Staat hij er open voor, dan zou ik hoop houden. Staat hij er niet open voor, dan zou ik niet teveel energie in gesprekken met hem steken.

In alle gevallen helpt het om te leren bij jezelf te blijven, ik denk het allerbeste zoals iemand schreef zonder de energie daarvoor te krijgen uit boosheid.

Marijn

Marijn

23-10-2020 om 00:16

Thera

"Dan zal elke serieuze discussie zich tegen je keren, een beetje de stijl van Stella inderdaad."

Contract

Dat hadden ex en ik ook geleerd, om een contract te maken. We waren nog niet klaar met die training of hij hield zich er niet aan. 'maar waarom heb je het dan nog niet gedaan?' vroeg ik. 'Is toch niet belangrijk' zei hij... En dat terwijl ik hem helemaa niet had gevraagd om te doen wat er gedaan moest worden maar hij zelf had gezegd 'dat doe ik wel'. En ik duidehad aangegeven dat ik het belangrijk vond. Na ja, hij zal wel niet voor niets m'n ex zijn.

Miss

Miss

23-10-2020 om 10:09

Elledoris

En daar heb je het al als één van de twee zegt
'Is toch niet belangrijk' dan houdt het al op. Er zijn grenzen.

Wat jammer voor jou. Maar eens houd het ook op al hoewel ik vaak van je heb gelezen dat je door wilde.

Probeer er wat van te maken Elledoris, het zal niet mee vallen voor je. Maar ik wil je veel kracht en sterkte wensen.

Plokkie

Plokkie

23-10-2020 om 11:22

Over het naar bed brengen...

Even praktisch. Je zegt dat man zou helpen met het naar bed brengen. Uiteindelijk ligt hij zelf op bed met zijn telefoon en jij bent in de weer.
Is het een idee dat jij er helemaal niet bij bent op zo'n moment? Hierboven wordt als tip gegeven om duidelijke afspraken te maken. Is het mogelijk dat zo'n afspraak kan zijn: Op dinsdag en donderdag breng jij de kinderen naar bed. Jij regelt het boven, ik blijf beneden.
Als je er steeds bij bent lijkt het me lastig om uit jullie patroon te stappen dat hij de neiging heeft om zijn snor te drukken en dat jouw is neiging om alles maar over te nemen.

Plokkie

Plokkie

23-10-2020 om 11:23

Sorry,

Rare laatste zin.

Marijn

Marijn

23-10-2020 om 11:24

Elledoris

Zooo herkenbaar. Therapeut zei tegen ex "goh ga ook eens initiatief nemen naar Marijn toe, bioscoopje, iets leuks doen" Ex: ja geweldig idee zou hij gaan doen.
Nou het moet nog gebeuren. Het is vijf jaar geleden.

Gevraagd naar het hoe en waarom zei hij "oh buiten was ik het al weer vergeten"

Mijntje

Mijntje

23-10-2020 om 12:26

verwijderen

Van,niks zeggen en zo koekje van eigen deeg geven verwijder je m.i. alleen maar meer van elkaar. Hij snapt namelijk niet wat jij bedoelt. Jullie spreken twee verschillende talen. Dus je had meteen moeten zeggen dat je het stom vindt hij alleen verder die serie kijkt. Dat je je gepasseerd voelt.
Ik vind het een beetje zonde dat het gesprek over affectie ook meteen doodslaat. Een beetje moddergooien. Hij voelt kennelijk toch wel heel goed aan dat jij al bij de voordeur staat en een muur om jezelf hebt gebouwd, dat hij niks meer goed kan doen en hij opent het gesprek (is al heel wat). Maar jij bent nu te boos denk ik.

slachtoffer

Ik krijg ook altijd kriebels van 'slachtoffer'rollen.
Bijvoorbeeld: 'En toen ik het aangaf, kreeg ik als reactie dacht je dat mijn vader mij vroeger naar bed bracht.' Dat wordt dan bijna gebracht als een daad van agressie, waar de ander weerloos tegen is. Maar je bent niet weerloos. Je kunt zeggen: mijn vader wel; Of je kunt zeggen: wil je dan een vader worden als jouw vader? Of: kan zijn, maar ik ben niet met je vader getrouwd. Of (vals argument) : maar de kinderen vinden het zo leuk.
Misschien biedt dat een opening voor een gesprek: wat voor man wil je zijn; wat voor vader wil je zijn. En omgekeerd: wat voor vrouw wil je zijn; wat voor moeder wil je zijn. Maar het kan zijn dat je zo'n gesprek onder begeleiding moet voeren, omdat het omgaan met de antwoorden wel iets van je vraagt.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.