Relaties Relaties

Relaties

Wel of niet hiermee “doorgaan”

voor ieder die de moeite wil nemen om dit te lezen en of reageren
Ik ben zelf 3 jaar gescheiden, mijn leven verder op orde, 3 dochters een fatsoenlijke verdeling kids, leuk huis en werk. 
Ik heb al enkele jaren oogcontact met een man hier uit het dorp, verder dan dat ging het niet. Onlangs kwam ik hem ineens tegen op mijn Facebook ik was nieuwsgierig en klikte het aan en per ongeluk heb ik hem toegevoegd, gelijk ongedaan gemaakt maar hem wel een berichtje gedaan dat het per ongeluk was. Toen zijn we uiteindelijk aan de praat geraakt, waar hij al gauw aangaf single te zijn en vroeg of ik dat ook was ( wat ik ben) nou ja heen en weer gekletst na een week of wat telefoonnummers uitgewisseld en daar verder gekletst, er bleek al gauw over en weer spanning te zitten en hij gaf aan dat hij me altijd leuk had gevonden. Eens spontaan bij hem op de thee geweest wat gezellig was maar niets gebeurd, een week later weer afgesproken waar ik hem 3x gezien heb waar wel meer is gebeurd. Hij geeft ook aan mij erg leuk te vinden en dat vind ik ook, 

echter is er een probleem. Hij is nog niet zolang gescheiden een half jaar nu, en heeft het daar nog moeilijk mee ( dat snap ik had ik ook, ook al was het mijn eigen keus) en hij is een typische overdenker hij maakt zich overal druk over, nu is hij maandag begonnen met appen dat hij er niet klaar voor was en hij het niet wist, waar ik heb aangegeven het begreep en hem dan het beste wenste, toen wilde hij toch wel contact maar dan als vrienden ik zei oké weet niet of ik dat kan maar bedoel je dan fwb waar ieder de vrijheid heeft ook andere mensen te daten? Nee daar moest hij niet aan denken, dag erna miste hij me en ons contact. Nu heb ik hem gister weer gezien en hebben we goed gesproken. 

Ik zou ergens best graag willen kijken of het iets zou kunnen worden tussen ons, maar aan de andere kant hij heeft duidelijk nog een hoop te verwerken en wil ik daar eigenlijk wel op wachten? Bedoel ik ben wel klaar om te kijken of en wat we kunnen zijn samen en misschien blijkt dat we wel helemaal niet bij elkaar passen maar dat weet je alleen als je het probeert. Ik wil hem daar alleen niet van moeten overtuigen hij moet dat zelf willen omdat hij mij wil zeg maar. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen, stoppen of toch wat geduld hebben met hem 

MRI

MRI

20-04-2023 om 22:53

Hm, het lijkt mij het slimste om tegen hem te zeggen: joh pak je verwerking en als je goed in je vel zit, kan je altijd kijken of ik nog vrij bent. Ik denk namelijk dat je dan meer kans hebt om samen een dieper gaande relatie op te bouwen dan dat je nu de rebound bent. 
Maar... het is de vraag of je dat kunt en wilt. 

Gescheidenmama37

Gescheidenmama37

20-04-2023 om 23:35 Topicstarter

ja ik denk dat je gelijk hebt, heb hem dit een aantal maal gezegd echter als ik hem dan zie tja dan ben ik zo om 

Wat is er mis met het gewoon proberen? Als jullie je allebei realiseren dat het voor hem waarschijnlijk een rebound is (hoeft niet, kans is wel groot), dan is er toch niks op tegen? Heb je allebei een leuke tijd zolang het duurt. Heb ik ook gehad na mijn scheiding. Was heel goed voor ons beider ego, was leuk zolang het duurde en toen het klaar was, was het klaar. Heb nu alweer een paar jaar een hele fijne vriend.

Gescheidenmama37

Gescheidenmama37

21-04-2023 om 12:41 Topicstarter

omdat hij daarnaast denk ik ook wat depressief is door alles, en hij nogal wat schuldgevoel heeft als hij bij mij is, je zou denken dat hij nog getrouwd is maar dit is zeker niet zo. Ik ben al wat langer gescheiden dus ik zou wel graag een langdurige relatie willen, Maargoed je weet toch nooit hoe iets gaat lopen als je het niet probeert. Maar voor nu denk ik dat het even goed is zo. Hij heeft nog wat opruimwerkzaamheden te doen  

Jij kunt er duidelijk niet vrijblijvend instaan. Jij ziet een serieuzere relatie voor je met beginnende gevoelens. Dan is dit niet het juiste moment om hierin te stappen. Jij moet uitgaan van wat jij op dit moment wilt en voelt. En jij bent natuurlijk veel verder in alles. Het is niet aan jou om hem hierbij te helpen. Hij heeft zijn eigen proces. 

Als jij er meer vrijblijvend in zou kunnen staan zou het anders zijn. Maar zo sta jij er nu niet in. Dus geef hem de tijd en ruimte en richt je op jezelf. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.