Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Wil ik teveel?


Notinmygarden

Notinmygarden

14-02-2024 om 11:10 Topicstarter

Labyrinth schreef op 14-02-2024 om 10:36:

Vorige week had je tijdens dat etentje direct moeten reageren op de opmerking dat jij betaald. Dat is toch sowieso al heel raar, en dan ook nog voor 300 euro gaan eten.
Het feit dat jij hem niet meteen de laan uit hebt gestuurd, geeft hem informatie over jou, dat jij te gebruiken ben. Meteen stoppen. Als deze post echt serieus is, dan heb je alles goed voor elkaar, maar zo je wat betreft je grenzen stellen in datingwereld nog wel wat kunnen leren.

Hem deze ochtend laten weten dat ik het hierbij wens te laten. Wilde niet na schoppen en het gehouden op het feit dat het fwb-schap me dan toch niet zo lag. Hij had toen wel voorgesteld de volgende keer alles op zich te nemen, maar denk dat mijn gevoel toen al er geen zin meer in had. Hij gaf aan het jammer te vinden, maar het zij zo.

Een les rijker  

Bedankt. Bij deze is deze voor mij afgesloten.

Op sommige datingsites kun je je inkomensgroep (midden/laag/hoog) opgeven en ook welk soort inkomen van degene  die je zoekt. Dat scheelt een hoop, al is het geen garantie.

Notinmygarden

Notinmygarden

14-02-2024 om 11:45 Topicstarter

EmmaT schreef op 14-02-2024 om 11:32:

Op sommige datingsites kun je je inkomensgroep (midden/laag/hoog) opgeven en ook welk soort inkomen van degene die je zoekt. Dat scheelt een hoop, al is het geen garantie.

Mij gaat het niet zozeer om iemands verdienste, wel de motivatie me tegenmoet te komen. We hadden ook prima een pizza kunnen gaan eten. Dus zoals al geopperd, had ik op dat moment ook nee kunnen zeggen, maar toen wist ik niet dat ik heel de rekening moest ophoesten. Ben wel voorstander van keer om keer of splitsen. Nu stuurt hij net nog toch mijn rekening door te sturen, omdat het hem plots raar in de maag is gaan zitten...

Doen?  Misschien dat hij het beseft en het nog voor zichzelf netjes wilt afsluiten? 

Ik vind dit heel ongepast en ronduit brutaal gedrag. Als je te weinig geld hebt om duur uit eten te gaan, dan moet je niet zelf zo'n duur restaurant uitkiezen en dan ook nog zeggen 'zij betaalt'. Ik zou hier enorm op afknappen.

Toen mijn man en ik elkaar leerden kennen, studeerde hij nog en ik had al een vaste baan en een koophuis. Dus ik betaalde wel vaker, gewoon omdat ik meer te besteden had. Maar we gingen echt niet zo luxe uit eten en zeker niet op zijn initiatief.

Notinmygarden schreef op 14-02-2024 om 11:45:

[..]

Mij gaat het niet zozeer om iemands verdienste, wel de motivatie me tegenmoet te komen. We hadden ook prima een pizza kunnen gaan eten. Dus zoals al geopperd, had ik op dat moment ook nee kunnen zeggen, maar toen wist ik niet dat ik heel de rekening moest ophoesten. Ben wel voorstander van keer om keer of splitsen. Nu stuurt hij net nog toch mijn rekening door te sturen, omdat het hem plots raar in de maag is gaan zitten...

Doen? Misschien dat hij het beseft en het nog voor zichzelf netjes wilt afsluiten?

Dat is lastig. Enerzijds is het netjes van hem en zouden jullie het toch beiden positief kunnen afsluiten. Maar het kan ook een soort move zijn om jullie contact toch voort te zetten. Ik vind het in elk geval wel opvallend dat hij er pas mee komt als jij het contact wil stoppen.

Als je echt wil afsluiten én je je het financieel kunt veroorloven zou ik genoegen nemen met het gebaar: hem bedanken en zeggen dat het niet hoeft.

Notinmygarden schreef op 14-02-2024 om 11:45:

[..] Nu stuurt hij net nog toch mijn rekening door te sturen, omdat het hem plots raar in de maag is gaan zitten...

Doen? Misschien dat hij het beseft en het nog voor zichzelf netjes wilt afsluiten?

Ja, zou ik doen. Dan hou je er zelf ook een minder wrange nasmaak aan over.

Notinmygarden schreef op 14-02-2024 om 11:45:

[..]

Mij gaat het niet zozeer om iemands verdienste, wel de motivatie me tegenmoet te komen. We hadden ook prima een pizza kunnen gaan eten. Dus zoals al geopperd, had ik op dat moment ook nee kunnen zeggen, maar toen wist ik niet dat ik heel de rekening moest ophoesten. Ben wel voorstander van keer om keer of splitsen. Nu stuurt hij net nog toch mijn rekening door te sturen, omdat het hem plots raar in de maag is gaan zitten...

Doen? Misschien dat hij het beseft en het nog voor zichzelf netjes wilt afsluiten?

Zeker doen! Een tikkie sturen en bij je standpunt blijven dat je niet verder met hem wil.

Dat hij geen geld heeft is één, maar erover liegen, dure dingen bestellen onder het mom van mevrouw betaalt wel e.d., dat is simpelweg onfatsoenlijk. 

Grote, rode vlag. Wegwezen!

Notinmygarden schreef op 14-02-2024 om 11:45:

[..]

Mij gaat het niet zozeer om iemands verdienste, wel de motivatie me tegenmoet te komen. We hadden ook prima een pizza kunnen gaan eten. Dus zoals al geopperd, had ik op dat moment ook nee kunnen zeggen, maar toen wist ik niet dat ik heel de rekening moest ophoesten. Ben wel voorstander van keer om keer of splitsen. Nu stuurt hij net nog toch mijn rekening door te sturen, omdat het hem plots raar in de maag is gaan zitten...

Doen? Misschien dat hij het beseft en het nog voor zichzelf netjes wilt afsluiten?

Ik zou hem zeker verzoek betaling voor de helft sturen. Hij koos dure tent. Dure wijn. Laat jou betalen. Het zou je wrange smaak beetje temperen. Maar deze man lijkt mij geen hoofdprijs. Goed dat je het afrond. 

MRI

MRI

14-02-2024 om 14:24

Notinmygarden schreef op 14-02-2024 om 11:45:

[..]

Mij gaat het niet zozeer om iemands verdienste, wel de motivatie me tegenmoet te komen. We hadden ook prima een pizza kunnen gaan eten. Dus zoals al geopperd, had ik op dat moment ook nee kunnen zeggen, maar toen wist ik niet dat ik heel de rekening moest ophoesten. Ben wel voorstander van keer om keer of splitsen. Nu stuurt hij net nog toch mijn rekening door te sturen, omdat het hem plots raar in de maag is gaan zitten...

Doen? Misschien dat hij het beseft en het nog voor zichzelf netjes wilt afsluiten?

Zou ook een soort manipulatie kunnen zijn: jij wil het afsluiten en nu heeft hij ineens toch een mooi karakter, dat werk. Maar misschien is dat te wantrouwend. 

Ik zou het alleen doen als je weet dat je je daarna niet verplicht voelt met hem verder te gaan. (heel legitiem want je vond het fwb al niks)

Hallo!
je wilt niet te veel, je wilt dat alles normaal is.
Mijn advies aan jou is om deze persoon te verliezen. hij gedraagt ​​zich heel vreemd

Notinmygarden

Notinmygarden

14-02-2024 om 15:02 Topicstarter

dank jullie wel
Het gaat me niet om het geld, ik mag niet klagen qua financiën, het zat meer in zijn manier van doen. Kijkend in eigen boezem, vind ik het gewoon onaantrekkelijk, dat moment dat hij lachend zei: rekening is voor haar. Terug lezend valt er ook iets te zeggen over mij🫣 mss verlang ik wel naar een " echte man"..., zijn aanbod afgeslagen trouwens, het is goed zo, ik heb een wijze les geleerd, dat is ook veel waard.

Goed zo! Je laat zien dat je sterk bent en hem niet nodig hebt. Geen hand vol, maar een hand vol leuke mannen.

MRI

MRI

14-02-2024 om 16:12

Heel goed gedaan, ik denk dat deze beslissing je veel ergernis/ verdriet heeft bespaard. 

Notinmygarden schreef op 14-02-2024 om 11:45:

[..]

Mij gaat het niet zozeer om iemands verdienste, wel de motivatie me tegenmoet te komen. We hadden ook prima een pizza kunnen gaan eten. Dus zoals al geopperd, had ik op dat moment ook nee kunnen zeggen, maar toen wist ik niet dat ik heel de rekening moest ophoesten. Ben wel voorstander van keer om keer of splitsen. Nu stuurt hij net nog toch mijn rekening door te sturen, omdat het hem plots raar in de maag is gaan zitten...

Doen? Misschien dat hij het beseft en het nog voor zichzelf netjes wilt afsluiten?

Nee zeker niet doen. Neem je 'financieel verlies'. Hij zoekt een haakje om contact te houden, volgende keer verzint hij een andere smoes. Weg ermee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.