Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

wil partner echt scheiden?


A.nne schreef op 12-04-2023 om 22:18:

[..]

kan niet anders zeggen als mooi verwoord, ook hoe ik grootste deel van de tijd denk. merk wel dat er velen zijn die anders denken, en dat mag uiteraard maar dat zet me aan het denken. waar doe ik goed aan. dit is zo moeilijk, juist omdat er kinderen bij komen kijken en ik niet meer alleen verantwoordelijk ben voor mezelf.

Je mag gerust knokken voor je relatie maar realiseer je dat de reden dat deze relatie niet werkt is dat hij dat niet doet. En dan kun jij zo hard knokken als je wil en toegeven aan seks en je helemaal op hem richten en je afvragen wat hij nodig heeft maar hij is nog steeds emotioneel afgehaakt. Alleen als hij weer emotioneel aanhaakt, maakt jullie relatie een kans en heeft het zin om ervoor te vechten. Ik zou hem dus inderdaad eens een tijdje helemaal met rust laten maar hem juist ook laten merken dat je heus zonder hem ook iemand bent en ik zou zeker geen seks gaan hebben in de hoop dat je hem daarmee aan je kunt binden want als hij gewoon een een potje wil vozen, is dat dan ook oké genoeg voor jou? Of ben je straks boos en voel je je gebruikt als blijkt dat hij gewoon nog steeds wil scheiden? 

Ik vind het niet eerlijk van hem dat hij je zo laat bungelen en je nu ook weer loopt op te vrijen terwijl hij gezegd heeft te willen scheiden en dan verder gaat alsof er niks gebeurd is. Maar als hij jou niet beschermt tegen zijn onvermogen waar dan ook voor te gaan, bescherm jezelf er dan tegen. Iemand moet het doen. 

Misschien heb je iets aan de reacties in de topics van Sabine88?
https://www.ouders.nl/forum/echtscheiding-en-erna/de-kogel-is-door-de-kerk/?post=7642658#7642658 

bedankt voor de nuttige link !

Wilde wat gaan tikken, maar zie dat Mija al gezegd heeft wat ik wilde zeggen

A.nne

A.nne

13-04-2023 om 09:03 Topicstarter

bedankt allemaal voor jullie reacties. ik lees alles, zet me aan het denken, lees andere topics, lees andere forums, maar loslaten is zo ontzettend moeilijk. 
ik wil partne rniet kwijt. ben bang dat als ik loslaat hij dit doorzet, alhoewel hij tot nu toe nog geen verdere stappen heeft ondernomen.
kan me geen leven zonder partner voorstellen, heb altijd alles gegeven voor partner en kinderen. lijkt wel of ik er nu de dupe van word. 
ben elke dag opnieuw aan het proberen om partner wat op afstand te zetten, was los te laten, partner laten inzien wat hij op punt staat om kwijt te raken, en het erge.. dit alles met de hoop dat partner zich bedenkt. 
ik zie mijn eigen vicieuze cirkel, maar het lukt me er nog niet om er buiten te stappen. om voor mezelf te kiezen, met alle consequenties vandien.

A.nne schreef op 13-04-2023 om 09:03:

bedankt allemaal voor jullie reacties. ik lees alles, zet me aan het denken, lees andere topics, lees andere forums, maar loslaten is zo ontzettend moeilijk.
ik wil partne rniet kwijt. ben bang dat als ik loslaat hij dit doorzet, alhoewel hij tot nu toe nog geen verdere stappen heeft ondernomen.
kan me geen leven zonder partner voorstellen, heb altijd alles gegeven voor partner en kinderen. lijkt wel of ik er nu de dupe van word.
ben elke dag opnieuw aan het proberen om partner wat op afstand te zetten, was los te laten, partner laten inzien wat hij op punt staat om kwijt te raken, en het erge.. dit alles met de hoop dat partner zich bedenkt.
ik zie mijn eigen vicieuze cirkel, maar het lukt me er nog niet om er buiten te stappen. om voor mezelf te kiezen, met alle consequenties vandien.

Goed dat je dit ziet. Het is heel pijnlijk om je zo afhankelijk te voelen van iemand die je dreigt te verlaten. Natuurlijk snapt iedereen dat er veel verdriet en veel onzekerheid is als je partner heeft gezegd dat hij wil scheiden. Maar ik denk wel dat jouw reactie, dat je je veel bezig houdt met wat hij wil, wat het betekent wat hij doet, dat je angstig bent over hoe je het moet gaan doen zonder hem, dat die reactie ertoe moet leiden dat je juist liever voor jezelf wordt, dat je meer zelf mag gaan voelen wat je wil en wie je bent. Het is verdrietig en angstig én je kunt het aan! 

Zijn er mensen in je leven met wie je hierover kunt praten? Ik denk dat het belangrijk is om hier niet alleen mee te blijven zitten. Goed dat je hier post ook! 

Ik weet niet wat partner voor type mens is, maar als hij wel vaker zoekend is en niet goed weet wat hij wil en hoe daarmee om te gaan, dan is het aan laten sudderen en vooral wel praten over hoe jullie in het leven staan, wat jullie willen, wat jullie ambities zijn misschien de goede richting. Kwaad kan dat niet. Hij klinkt wel zoekend, als iemand die “iets anders” wil, niet precies weet wat en zich nu gehinderd voelt door zijn huidige verplichtingen. Hoe ziet hij het vaderen voor zich, als gescheiden vader? En de avonden alleen, terwijl de kinderen boven slapen en hij niet weg kan? Wat voor ambities heeft hij, die nu niet in zijn huidige leven passen? Wat voor gevoel mist hij dan eigenlijk, wat verwacht hij te voelen? Het roept allemaal nogal wat vragen op.
Denken dat het leven meer zou moeten zijn dan dit is iets vrij veel voorkomends en wellicht voelt hij dat hij een groter en meeslepender leven zou kunnen hebben - maar wil hij dat ook echt? Vaak hebben we dromen die niet echt bij ons passen, die we helemaal niet echt in praktijk willen brengen maar is het makkelijker om daar anderen de schuld van te geven en niet te accepteren dat we zelf gewoon niet zo zijn…

Hij wil scheiden maar hij weet niet waarom … is dat niet de stomste scheiding ooit? Als je scheidt is dat toch de eerste vereiste… dat je weet waarom. Zeker als er in de relatie geen fundamentele problemen zijn, zoals ik het hier lees. Gaat die scheiding wel de oplossing brengen waar hij op hoopt? Als hij zelf niet weet wat hij mankeert? Dan is zo’n scheiding gewoon een gok. Of hij weet wel wat hij wil, maar wil het niet aan jou vertellen. Dat kan zeker een ander persoon zijn. Geloof me … al diegene die zo “vaag” willen scheiden hebben dikwijls al een ander achter de hand. Ze kunnen daarover liegen alsof het gedrukt staat.
Dit wat hem betreft.

Wat jou betreft … 
Je wordt onheus behandeld, hij stuurt verwarrende boodschappen. Je krijgt geen klaarheid. Dus moet je waarschijnlijk vroeg of laat zelf duidelijkheid scheppen, want hij heeft er het lef niet voor. Het is een zeer laffe handelswijze van hem. Dus neem de tijd die je nodig hebt, maar neem in je hoofd al een besluit. Zoals jullie nu bezig zijn is de hel voor jou. Indien geen betering zou ik hem na bepaalde tijd gewoon buiten zetten. Veel sterkte ❤️

dan

dan

13-04-2023 om 14:44

A.nne schreef op 13-04-2023 om 09:03:

bedankt allemaal voor jullie reacties. ik lees alles, zet me aan het denken, lees andere topics, lees andere forums, maar loslaten is zo ontzettend moeilijk.
ik wil partne rniet kwijt. ben bang dat als ik loslaat hij dit doorzet, alhoewel hij tot nu toe nog geen verdere stappen heeft ondernomen.
kan me geen leven zonder partner voorstellen, heb altijd alles gegeven voor partner en kinderen. lijkt wel of ik er nu de dupe van word.
ben elke dag opnieuw aan het proberen om partner wat op afstand te zetten, was los te laten, partner laten inzien wat hij op punt staat om kwijt te raken, en het erge.. dit alles met de hoop dat partner zich bedenkt.
ik zie mijn eigen vicieuze cirkel, maar het lukt me er nog niet om er buiten te stappen. om voor mezelf te kiezen, met alle consequenties vandien.

Is er geen mogelijkheid dat hij tijdelijk het huis uit gaat, ergens anders logeert of in een huisje? Misschien komt hij tot de conclusie dat hij de scheiding wil doorzetten maar het kan ook zijn dat hij dit toch niet wil. 

A.nne

A.nne

13-04-2023 om 14:54 Topicstarter

dan schreef op 13-04-2023 om 14:44:

[..]

Is er geen mogelijkheid dat hij tijdelijk het huis uit gaat, ergens anders logeert of in een huisje? Misschien komt hij tot de conclusie dat hij de scheiding wil doorzetten maar het kan ook zijn dat hij dit toch niet wil.

dat zou wellicht een optie zijn, alleen wil niet cru overkomen en hou ontzettend veel van mijn kinderen maar dat betekent dat ik fulltime de zorg over mijn kinderen heb, en dit moet gaan combineren met mijn baan en sociale leven. dan komt alles op mijn schouders, en heeft partner de vrijheid van god in frankrijk. dat vind ik niet eerlijk. en geen realistisch beeld van toekomst van partner. misschien kunnen we om de beurten weg, of moet ik juist even weg gaan en partner alleen laten met de kinderen. kan partner kijken of dit de toekomst is

Nou, ik zou zeker beginnen met zelf even een weekje weg te gaan

A.nne

A.nne

13-04-2023 om 15:00 Topicstarter

bedankt nog een keer voor alle reacties, ik lees alles en waardeer het ten zeerste. 

''Hij wil scheiden maar hij weet niet waarom … is dat niet de stomste scheiding ooit?''

dat vind ik wel, ik blijf aangeven dat ik het niet begrijp. het is gevoel, verder kom ik niet. maar dat antwoord kan ik niks mee, en dat maakt de situatie niet duidelijker. 
want het is gevoel? maar mij wel een knuffel geven bij het weggaan van huis, of wel in het zelfde bed slapen, zelfs sekx hebben. dan zou dat ook niet goed voelen toch? 
wel mij overdag berichten sturen over hoe de dag gaat, of wat er gebeurd, nog van veel op de hoogte houden. en ik moet geloven dat dat echt wil scheiden? 
ik weet het, zo kan het ook niet verder. maar ik voel me ontzettend verantwoordelijk voor ons gezin, en onze kinderen in het bijzonder. 
heb beloofd in voor en tegenspoed, en als dit een diep dal is van mijn partner dan wil ik er zijn, en niet partner zomaar laten vallen. 
maar anderszijds wil ik ook niet dat dit ten koste van mezelf gaat.

A.nne

A.nne

13-04-2023 om 15:01 Topicstarter

Jippox schreef op 13-04-2023 om 14:57:

Nou, ik zou zeker beginnen met zelf even een weekje weg te gaan

klinkt heerlijk, nu nog de ballen zoeken om dit echt te doen

A.nne

A.nne

13-04-2023 om 15:03 Topicstarter

Izza schreef op 12-04-2023 om 23:18:

Wat onderneemt partner verder mbt de scheiding? Heeft hij al contact met een advocaat of mediator? Gesprek met de bank of hypotheekadviseur? Hij geeft dit aan maar welke stap wil hij nu verder zetten?

Ik zou trouwens jezelf (hoe lastig ook) wat minder afhankelijk opstellen. Je zult je toch serieus af moeten vragen op welke wijze jij je zelfstandig kunt gaan redden. De kans is natuurlijk aanwezig dat hij dit doorzet en dan moet je (voor je kinderen) wel sterk zijn.

Wees er trouwens absoluut niet zeker van dat er niemand is of gaat komen. Dit uitspreken is een enorme stap! Hij is zich aan het losmaken en bij het losmaken van jou komt de opening voor een ander.

onderneemt geen actie. geen contact met advocaat of mediator, geen gesprek met bank of hypotheekadviseur. 

Goed plan. Gewoon in je agenda kijken wanneer JIJ tijd hebt en gaan. Hoeft niet ver, hoeft niet duur, maar zorg dat je er niet bent en ook niet bij zijn eerste noodkreet weer aan de deur staat. Geef hem 2 weken de tijd om alles thuis te organiseren (niet helpen!) en laat hem het maar uitzoeken, dat moet hij ook wanneer jullie gescheiden zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.