Relaties Relaties

Relaties

wil partner echt scheiden?


Ik zou eens beginnen met scheiding van tafel en bed binnenshuis. Op het moment dat hij jou tot sex wilt verleiden zou ik hem afwijzen en aangeven dat jij geen sex wilt met iemand waarmee je in scheiding ligt en hij eens goed moet nadenken of hij je nu gewoon wil gebruiken voor een plat nummertje.
Even kijken hoe dat voelt, wat er gebeurt.

A.nne schreef op 13-04-2023 om 15:01:

[..]

klinkt heerlijk, nu nog de ballen zoeken om dit echt te doen

Heftig nietwaar. Toch kan het echt een enorme boost geven aan je man's vaagheid. Je wil hem toch wakker schudden? 

Door een week afstand te nemen, alleen of met vriendin ofzo krijg jij ook even ander perspectief. Maar vooral hij. 

Door nu zelf iets heel anders te doen en zelf te veranderen, ontstaat ruimte voor bewustwording wat hij weg gooit. 

Misschien toch ook maar eens kleine check doen op vreemdgaan? 

Als hij niet gelukkig is, maar jij bent niet het probleem...is hij dan wel gelukkig als jullie uit elkaar gaan? 
Ik vind het ook gek. Willen scheiden, maar nul actie ondernemen en wel nog genegenheid tonen, verleidingen etc. Dat kan ik echt niet met elkaar rijmen.
Ik zou zelf geen seks willen met iemand die bij me weg zegt te willen. Je mag daar best grenzen in stellen. 

Ik heb in exact dezelfde situatie gezeten. Ik heb nu geen tijd om te reageren, maar zal later een korte samenvatting geven.
Je mag me ook een PB sturen.
Ultrakorte versie: hier is het na een enorme crisis goed gekomen.
Sterkte met je emoties. Hou vol!

Maar hoezo zou alles mbt de kinderen dan 100% op jouw schouders komen? Hij gaat niet in een vakantiehuisje zitten om vakantie te vieren hè, dan ook 50/50 zorg over de kinderen, zie maar hoe je het regelt, want hoe denk je dit anders na de scheiding te gaan doen?

Ik weet, ik schrijf dit nu wel heel erg makkelijk, maar hij mag natuurlijk heus wel even doordrongen worden vh feit wat een scheiding gaat inhouden, toch? Geloof mij, daar gaat hij heus wel even over nadenken dan hoor, want even ‘roepen’ dat je wil scheiden is niet ‘ik onttrek mezelf uit het gezinsleven en dus ook de verantwoordelijkheid omtrent de kinderen’!  

Wat bedoel je met het feit dat jij je al jaren enkel inzet voor partner en kinderen? Ligt daar zijn frustratie misschien? Ben je naast ‘moeder van’ ook nog een volwaardige ‘vrouw van’? Wat delen jullie, buiten de kinderen, nog samen?

Wat ik je wel wil meegeven na al die meningen van andere. Luister naar je eigen gevoel/intuïtie dit werkt vaak heel goed. Ik heb echt zoveel mensen gesproken en zoveel scenario's doorbesproken. Ben nog een overdenker ook dus was best vermoeiend. Alleen jij kent je partner. Ga niet gelijk uit van vreemdgaan. Wat ik al zei misschien overspannen. Iets uit zijn jeugd? Kan ook allemaal je gevoel wegdrukken. Jullie zijn elkaar even kwijt. Even afstand van elkaar werkt echt icm contactverbod. Rust is nu belangrijk. Daarna pas nadenken over de toekomst.

A.nne

A.nne

15-04-2023 om 15:29 Topicstarter

Pennestreek schreef op 13-04-2023 om 16:33:

Ik heb in exact dezelfde situatie gezeten. Ik heb nu geen tijd om te reageren, maar zal later een korte samenvatting geven.
Je mag me ook een PB sturen.
Ultrakorte versie: hier is het na een enorme crisis goed gekomen.
Sterkte met je emoties. Hou vol!

ik heb een PB gestuurd, bedankt alvast! 

A.nne

A.nne

15-04-2023 om 15:33 Topicstarter

heb gisteren m'n koffers gepakt en ben even weggegaan, even voor mezelf gekozen. 
ongeveer een weekje weg is het plan. maar wat vind ik het zwaar, en eenzaam. 
zit helemaal alleen, in een vreemd huisje, doodsestilte.. 

Goed van je! 

Nodig iemand uit om te komen. En evt nachtje blijven. Boek massages. Beauty dingen. Kapper. Ga shoppen. Netflix aan. Huil. Lach. Denk. Voel. Ik ging heel veel wandelen. Prachtig weer voor komende week. Urenlang. En ja het is eenzaam. Maar ook heel waardevol. 

Tijd voor bezinning. En jezelf. Jouw man zal dit straks ook moeten doen, drie kinderen zorg voor dragen. 

Rust goed uit. 

(En als bijvangst wordt jouw man hopelijk wakker uit zijn status). 

A.nne schreef op 15-04-2023 om 15:33:

heb gisteren m'n koffers gepakt en ben even weggegaan, even voor mezelf gekozen.
ongeveer een weekje weg is het plan. maar wat vind ik het zwaar, en eenzaam.
zit helemaal alleen, in een vreemd huisje, doodsestilte..

Heel goed.

Ik zou vooral wat langer, tenminste 4 nachten wegblijven. is goed voor jezelf maar ook voor je man om te ervaren hoe het is als jij niet in de buurt bent.

Heb je contact met hem? Beter niet tenzij je hem echt noodzakelijke info moet geven, maar doe dat dan ook in een contactmoment (als het kan per app) om even zo min mogelijk contact met hem te hebben en te zorgen dat hij problemen zelf oplost.

En goede tips van Anna Cara. Veel wandelen. En koop een toepasselijk zelfhulpboek en ga dat lezen. Heb je nu de tijd voor. Veel sterkte, je kunt het.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.