Relaties Relaties

Relaties

Woede uitbarstingen partner


Thera schreef op 11-04-2024 om 12:17:

In een brief of bericht die je achterlaat kun je nog wel iets zetten wat de krenking voor hem (en dus het gevaar voor jou) wat minder maakt. Bijvoorbeeld je bent zelf ook tot het inzicht gekomen dat je niet voor hem de geschikte vrouw bent. Je weet dat hij impulsief is en je misschien wat aan zal willen doen als hij er van schrikt dat je weg wilt. Daaf wil je hem voorbehoeden en jezelf en daarom doe je het op deze manier. Want hij had zelf immers al aangegeven dat hij het verschrikkelijk zou vinden als je 112 zou moeten bellen. Je wenst hem het allerbeste en je kunt nog even bedanken voor de goede dingen.

Ik hoop verder dat je je niet laat bevangen door angst nu in de komende tijd. Want dan maak je misschien juist fouten. Het geeft zelfvertrouwen als je bedenkt dat jij de regie hebt en dat hij nog van niks weet. Hij denkt misschien dat hij in je hoofd kan kijken maar dat kan niet.

Eens dat je niks in een bericht moet zetten dat hem kan krenken. Daarom zou ik ook niet zeggen dat hij impulsief is oid, maar het wat vager houden. Bijvoorbeeld: gezien onze gesprekken van de afgelopen tijd ben ik tot inzicht gekomen dat het beter is om niet langer bij je te blijven en per direct te vertrekken, zodat we de ruimte hebben om eea te verwerken en ons op de toekomst te richten. Bedanken voor goede dingen is idd een mooie afsluiter, nog even zijn avontuurlijke en sportieve karakter benadrukken oid. 

MRI

MRI

11-04-2024 om 12:50

RosaMontana schreef op 11-04-2024 om 12:42:

[..]

Eens dat je niks in een bericht moet zetten dat hem kan krenken. Daarom zou ik ook niet zeggen dat hij impulsief is oid, maar het wat vager houden. Bijvoorbeeld: gezien onze gesprekken van de afgelopen tijd ben ik tot inzicht gekomen dat het beter is om niet langer bij je te blijven en per direct te vertrekken, zodat we de ruimte hebben om eea te verwerken en ons op de toekomst te richten. Bedanken voor goede dingen is idd een mooie afsluiter, nog even zijn avontuurlijke en sportieve karakter benadrukken oid.

'zodat we de ruimte hebben om eea te verwerken en ons op de toekomst te richten. ´

Dat zou ik toch formuleren met nadruk op ieder voor zich: 

"zodat we ieder voor zich de ruimte hebben om eea te verwerken en ons op een toekomst zonder elkaar te richten"

Het moeilijke bij deze persoon is dat hij om alles kwaad kan worden. Misschien is gewoon zeggen 'ik voel het niet meer en ik wil het hier bij laten" voldoende. 

Inbouwen dat je geen zin hebt in verdere communicatie zeg maar. 

Lees normaal alleen mee, maar wilde even zeggen dat ik vind dat je hartstikke goed bezig bent, het zal niet makkelijk zijn. Veel succes en zet ‘m op!

Ik zou hem nergens voor bedanken! Gewoon kort en zakelijk houden. En aangeven dat jij je gaat richten op de toekomst en verder geen contact meer wilt. Verwijs naar zijn opmerkingen over een breuk. Ik wil mij richten op de toekomst en wil jou vragen verder geen contact meer op te nemen met mij of mijn omgeving. Zodat ik in alle rust kan werken aan de toekomst. 

Bedenk dat er misbruik kan worden gemaakt van die brief naar jullie omgeving of wellicht zelfs juridisch (bij een aangifte). En boos worden doet hij toch wel. Maar geef expliciet aan dat jij geen contact wilt en anderen ook niet. 

Ik snap de zorgen, maar ik heb er persoonlijk wel een beetje moeite mee dat TO nu geadviseerd wordt om, zelfs nadat ze is vertrokken, het kwetsbare ego van haar ex met fluwelen handschoenen aan te pakken opdat meneer vooral maar niet boos zal worden.

Hoelang moet je bang blijven voor een bullebak? Plus: zelfs al zegt TO niks onaardigs, grote kans dat hij toch boos wordt. Ik zou er niet aan beginnen. Natuurlijk, beperk de risico's, maar als TO ervandoor is, mag ze toch waarempel wel weer eens rechtoplopen en zich uitspreken?

Temet schreef op 11-04-2024 om 18:13:



Hoelang moet je bang blijven voor een bullebak? Plus: zelfs al zegt TO niks onaardigs, grote kans dat hij toch boos wordt. Ik zou er niet aan beginnen. Natuurlijk, beperk de risico's, maar als TO ervandoor is, mag ze toch waarempel wel weer eens rechtoplopen en zich uitspreken?

Ze heeft daar natuurlijk alle recht toe, maar het blijft gevaarlijk zolang haar ex haar niet loslaat. 

Bij mensen met narcisme (ik zegt niet dat hij dat heeft, ik ben geen psychiater, maar hij vertoont wel zulk gedrag) is dat meestal pas wanneer ze een volgende vaste partner hebben.

Temet schreef op 11-04-2024 om 18:13:

Ik snap de zorgen, maar ik heb er persoonlijk wel een beetje moeite mee dat TO nu geadviseerd wordt om, zelfs nadat ze is vertrokken, het kwetsbare ego van haar ex met fluwelen handschoenen aan te pakken opdat meneer vooral maar niet boos zal worden.

Hoelang moet je bang blijven voor een bullebak? Plus: zelfs al zegt TO niks onaardigs, grote kans dat hij toch boos wordt. Ik zou er niet aan beginnen. Natuurlijk, beperk de risico's, maar als TO ervandoor is, mag ze toch waarempel wel weer eens rechtoplopen en zich uitspreken?

Op zich ben ik het met je eens dat hij sowieso boos gaat worden. Maar je kunt natuurlijk wel proberen om geen olie op het vuur te gooien, je weet niet waartoe hij in staat is. Een kort en zakelijk bericht is dan denk ik het beste alternatief.

Als dochter van een  vader met narcisme, zou ik adviseren om zo weinig mogelijk woorden te gebruiken. Mijn ervaring is dat het me nooit gelukt is ook maar iets te schrijven dat hij niet verkeerd kon opvatten, verdraaien of uit context kon trekken.
Ik heb geleerd om zo min mogelijk munitie te geven waar hij wat mee kon. Ik kon het toch nooit goed doen.

MRI

MRI

11-04-2024 om 20:08

Naoom heb je nou iemand die er bij kan zijn als je vertrekt? En heb je het bij de politie kunnen melden/ wijkagent inschakelen?

We weten niet waartoe hij in staat is, en we weten ook dat bij dit soort mannen het gevaarlijk kan worden voor de vrouw als zij de relatie verbreekt. Kan. Niet zal. 

We weten wel dat hij kennelijk nog op redelijke voet staat met een ex. 

Ik ben er voor om risico's serieus te nemen maar dat moet er naar mijn idee niet toe leiden dat een vrouw altijd maar bang en voorzichtig moet blijven als ze de pech heeft gehad een bullebak als partner te hebben gehad. Niet zolang niet vaststaat dat die ex daadwerkelijk gevaarlijk is

MRI schreef op 11-04-2024 om 20:08:

Naoom heb je nou iemand die er bij kan zijn als je vertrekt? En heb je het bij de politie kunnen melden/ wijkagent inschakelen?

Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Een gewaarschuwt mens telt voor twee en ik denk dat dat geen overbodige luxe is in deze. 

En ook al is hij weer poes en poeslief Naoom. Houd een slag om de arm want in dit soort situaties waarbij verlatingsgevoel getriggerd word kan hij echt een andere kant laten zien, en zeker in combinatie met zijn alcoholgebruik. Dit zeg ik niet om iets vanuit mijn hoge hoed te verzinnen maar vanuit (werkgerelateerde) ervaring met mannen met deze problematiek. 


Ik zou niet bedanken voor de fijne dingen. Het gaat niet om hem. Je wil bij hem weg en je gaat bij hem weg. Je wil geen contact meer. Dat is de boodschap en daar moet hij het mee doen. Geen munitie geven of een ingang om toch weer een opening te creëren.

Naoom

Naoom

11-04-2024 om 21:33 Topicstarter

ik heb morgen een afspraak met de wijkagente. Pff voelt wel heel moeilijk om te moeten liegen. En inderdaad, hij is weer in die poeslieve fase gegaan. Niet er op terugkomen of excuses aanbieden maar gewoon heel lief ineens weer. Dat maakt het zo’n grote mindfuck.

MRI

MRI

11-04-2024 om 21:57

Naoom schreef op 11-04-2024 om 21:33:

ik heb morgen een afspraak met de wijkagente. Pff voelt wel heel moeilijk om te moeten liegen. En inderdaad, hij is weer in die poeslieve fase gegaan. Niet er op terugkomen of excuses aanbieden maar gewoon heel lief ineens weer. Dat maakt het zo’n grote mindfuck.

Misschien ten overvloede: vertel alsjeblieft aan de wijkagent van dat hij dreigde met een kogel voor jou en je familie als je ooit 112 zou bellen. 

Voor de rest: sta pal hoor, je doet het hardstikke goed. En ja je ziet hoe van hij van het een in het ander gaat. sterkte

Wat knap Naoom dat je daar mee gaat praten! Oprechte complimenten hoe goed je het aanpakt en voor jezelf kiest en zorgt op deze manier, ook al voelt dat nog niet altijd zo. Het is inderdaad het juiste woord, het is een complete mindfuck, wat het daarom ook zo ingewikkeld maakt in je hoofd. Een wijkagent is er echt om mee te denken en zeg inderdaad dat hij daarmee gedreigd heeft zodat ze de urgentie ervan inzien. 

Fijn dat je ons ook op de hoogte houdt. Hoe voelde je je vandaag?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.