Relaties Relaties

Relaties

Zachte mannelijkheid

Kimdekim schreef op 09-05-2026 om 13:09:

[..]

Nou ja er zijn genoeg mensen die het opwindend vinden als een man of een vrouw de ander bij de keel pakt zonder meteen de adem helemaal weg te nemen. Als een soort van de ander is in controle. Dat er dan in meer of minder mate druk wordt gezet wil nog niet zeggen dat de adem echt wordt afgesneden. Ik weet ook wel dat er mensen zijn die zich bezigen met wurgseks maar ik ging in eerste instantie gewoon van het eerste uit.

Als er mensen door kunnen overlijden vind ik het niets meer met voorkeur te maken hebben. Er was een trent onder jongeren met fatale aflopen.

Het stomme is: het heeft niets met zijnvraagstelling te maken en had totaal niet benoemd hoeven worden. En dat maakt dat ik denk dat ie gewoon hitsig is om ( hier) te shockeren. 

Mini39 schreef op 09-05-2026 om 10:59:

Als mijn man dit ooit aan mij gevraagd had was ik heel hard weggerend en nooit meer terug gekomen, ik vind het echt abnormaal/bizar eng en niet gezond dat je hierop kan kicken.

Tegenwoordig is chocking iets wat veel meer voorkomt. En wat voor veel mensen echt onderdeel is van hun seksuele beleving. Het heeft absoluut niets met geweld of agressie te maken. Je moet het in de lijn zien van kinks, anaal of vormen van bdsm bijvoorbeeld. Absoluut niet mijn ding. Maar voor genoeg is dat het wel. En zoals to aangeeft is er sprake van consent. Voor talloze mensen was (of is) alles buiten het missionaris standje al heel gewaagd. Maar tijden zijn echt wel veranderd hoor. 

Izza schreef op 09-05-2026 om 14:24:

[..]

Tegenwoordig is chocking iets wat veel meer voorkomt. En wat voor veel mensen echt onderdeel is van hun seksuele beleving. Het heeft absoluut niets met geweld of agressie te maken. Je moet het in de lijn zien van kinks, anaal of vormen van bdsm bijvoorbeeld. Absoluut niet mijn ding. Maar voor genoeg is dat het wel. En zoals to aangeeft is er sprake van consent. Voor talloze mensen was (of is) alles buiten het missionaris standje al heel gewaagd. Maar tijden zijn echt wel veranderd hoor.

Het heeft alles te maken met totale onderwerping. Kijk naar het dierenrijk, de roofdieren en de prooidieren. De roofdieren richten zich op de nek van het prooidier en bijten zo de luchtpijp dicht tot het dier dood is.  Dat mensen daar iets sexueels van gemaakt hebben is pervers maar het idee is hetzelfde, totale dominante controle over de ander en totale onderwerping, daar is het het ultieme lichaamsdeel voor. Dat maakt de lijn naar agressie/geweld wel heel erg dun. 

linn19 schreef op 09-05-2026 om 16:37:

[..]

Het heeft alles te maken met totale onderwerping. Kijk naar het dierenrijk, de roofdieren en de prooidieren. De roofdieren richten zich op de nek van het prooidier en bijten zo de luchtpijp dicht tot het dier dood is. Dat mensen daar iets sexueels van gemaakt hebben is pervers maar het idee is hetzelfde, totale dominante controle over de ander en totale onderwerping, daar is het het ultieme lichaamsdeel voor. Dat maakt de lijn naar agressie/geweld wel heel erg dun.

Mensen kunnen nu eenmaal aangetrokken worden door tal van zaken. Sommigen worden wild van voeten of van damesondergoed. Anderen van ruwe vormen van intimiteit. Daar is echt niets verkeerd aan zolang er sprake is van consent en goede gesprekken. Binnen bdsm zijn mensen ook meer bezig met onderdanigheid en dominantie. Dat is een spel waar mensen zich fijn bij voelen en heeft niets te maken met agressie in het "echte" leven. Een hoop onwetendheid en vooroordelen wat ik hier lees...

Izza schreef op 10-05-2026 om 15:22:

[..]

Mensen kunnen nu eenmaal aangetrokken worden door tal van zaken. Sommigen worden wild van voeten of van damesondergoed. Anderen van ruwe vormen van intimiteit. Daar is echt niets verkeerd aan zolang er sprake is van consent en goede gesprekken. Binnen bdsm zijn mensen ook meer bezig met onderdanigheid en dominantie. Dat is een spel waar mensen zich fijn bij voelen en heeft niets te maken met agressie in het "echte" leven. Een hoop onwetendheid en vooroordelen wat ik hier lees...

Vergelijk BDSM niet met wurgsex. Wurgsex is ronduit gevaarlijk en ziek! Kun jij onwetendheid noemen maar dat ben ik niet met je eens. Toon jij maar aan waar staat dat door wetenschappelijk onderzoek is aangetoond dat wurgsex 'gewoon' bij de BDSM hoort.

Pippeltje schreef op 10-05-2026 om 16:32:

[..]

Vergelijk BDSM niet met wurgsex. Wurgsex is ronduit gevaarlijk en ziek! Kun jij onwetendheid noemen maar dat ben ik niet met je eens. Toon jij maar aan waar staat dat door wetenschappelijk onderzoek is aangetoond dat wurgsex 'gewoon' bij de BDSM hoort.

Overdreven reactie. Je hebt binnen die categorie verschillende vormen. Geen idee hoever to wil gaan. Nergens lees ik dat to iemand wil wurgen. Dat is ook weer wat anders dan wat hij beschrijft of wat chocking is. En wie zijn wij om anderen ziek of pervers te noemen omdat ze bepaalde voorkeuren hebben (die gewoon legaal zijn). Even voor de duidelijkheid het is niets voor mij). Maar ik kan mij bij zoveel weinig voorstellen. Dat maakt het nog niet verkeerd. 

Izza schreef op 10-05-2026 om 15:22:

[..]

Dit is zo naïef.

Voorkeuren waardoor je partner mogelijk hersenschade oploopt of per ongeluk overlijdt, die moet je wat mij betreft gewoon niet willen/uitvoeren als je van iemand houdt. 

Izza schreef op 10-05-2026 om 18:40:

[..]

Overdreven reactie. Je hebt binnen die categorie verschillende vormen. Geen idee hoever to wil gaan. Nergens lees ik dat to iemand wil wurgen. Dat is ook weer wat anders dan wat hij beschrijft of wat chocking is. En wie zijn wij om anderen ziek of pervers te noemen omdat ze bepaalde voorkeuren hebben (die gewoon legaal zijn). Even voor de duidelijkheid het is niets voor mij). Maar ik kan mij bij zoveel weinig voorstellen. Dat maakt het nog niet verkeerd.

In combinatie met "ik pak haar hand en zo stuur ik haar de kant op die ik wil" vind ij de keel dicht willen knijpen best gevaarlijk. Want dat zogenaamde sturen is gewoon macht uitoefenen.

'Zachte mannelijkheid' is dus beleefd vragen aan je vriendin of je haar keel dicht mag knijpen... eigenlijk vind ik m best hilarisch

Worteltaart schreef op 11-05-2026 om 12:16:

[..]

In combinatie met "ik pak haar hand en zo stuur ik haar de kant op die ik wil" vind ij de keel dicht willen knijpen best gevaarlijk. Want dat zogenaamde sturen is gewoon macht uitoefenen.

Zoiets zal (vanzelfsprekend) vooraf besproken moeten worden. En ook tijdens de intimiteit moet er consent zijn over wat beiden hierin willen. Eigenlijk zoals bij alle vormen van intimiteit. Gelukkig is daar tegenwoordig veel meer aandacht voor. Iemand aanwijzingen geven of sturen lijkt mij juist heel goed. Zomaar iemands keel dichtknijpen natuurlijk niet! Maar dat lees ik niet. 

Izza schreef op 11-05-2026 om 16:52:

[..]

Zoiets zal (vanzelfsprekend) vooraf besproken moeten worden. En ook tijdens de intimiteit moet er consent zijn over wat beiden hierin willen. Eigenlijk zoals bij alle vormen van intimiteit. Gelukkig is daar tegenwoordig veel meer aandacht voor. Iemand aanwijzingen geven of sturen lijkt mij juist heel goed. Zomaar iemands keel dichtknijpen natuurlijk niet! Maar dat lees ik niet.

Dat lees ik ook niet per se, maar je zult in the heat of je eigen moment maar even tever of te lang dichtknijpen omdat t zo "goed" voelt. Levensgevaarlijk in mijn ogen.

Izza schreef op 11-05-2026 om 16:52:

[..]

Hij vraagt dingen maar één keer, zegt hij zelf, en daarna doet hij het gewoon. Grote kans dat hij dit dus ook gewoon zomaar doet. Wat aan zijn 'nieuwe dame' (urgh!) is om aan te geven, maar uit de andere dingen die hij schrijft neemt hij haar niet erg serieus als autonoom persoon, want hij is toch wel erg graag de leider en behandelt haar als een  peuter, met z'n nonverbale gestuur en aan de buitenkant zitten en lopen. 
Voor zijn vriendin werkt zo'n Tatefan blijkbaar, voor veel mensen hier duidelijk niet.

Valeria schreef op 11-05-2026 om 20:35:

[..]

Hij vraagt dingen maar één keer, zegt hij zelf, en daarna doet hij het gewoon. Grote kans dat hij dit dus ook gewoon zomaar doet. Wat aan zijn 'nieuwe dame' (urgh!) is om aan te geven, maar uit de andere dingen die hij schrijft neemt hij haar niet erg serieus als autonoom persoon, want hij is toch wel erg graag de leider en behandelt haar als een peuter, met z'n nonverbale gestuur en aan de buitenkant zitten en lopen.
Voor zijn vriendin werkt zo'n Tatefan blijkbaar, voor veel mensen hier duidelijk niet.

Vergeet de tradwives niet, die zijn ook in opkomst. Inderdaad: urgh!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.