Relaties Relaties

Relaties

Zachte mannelijkheid

Het is mannelijkheid als het echt is wie je bent. Dan doe je dit allemaal zonder erbij na te denken. Zo niet, dan is het theater en dat verveelt snel. Mag ik even heel eerlijk zijn, vind ik niet echt een mannelijke vraag. Ik verwacht van een partner dat ie eerlijk is als ik hem zijn mening vraag. Ik vind die vraag manipulatief, want ook al vraag je niet om een mening, daar kun je bijna geen nee tegen zeggen.

Een vraag over je keel dichtknijpen of dergelijke dingen tijdens de seks lijkt me geen goed idee. Dit soort dingen bespreek je niet in the heat of the moment, maar voor of na de seks. 

De hamvraag is: ben jij jezelf? En heeft zij op elk moment het gevoel dat je respect hebt voor haar wensen en haar mening? Voelt ze zich volledig vrij om nee te zeggen op alles dat jij vraagt, ongeacht het moment? Zo nee, dan is het of theater of manipulatie, of allebei. 

MRI

MRI

08-05-2026 om 17:57

linn19 schreef op 08-05-2026 om 16:46:

[..]

Dominant of please gedrag is niet specifiek iets mannelijks of iets vrouwelijks. Dus jouw kern gaat toch een beetje mank.

Wat maakt het jouw uit hoe jouw gedrag geinterpreteerd word ( door man of vrouw)? Als een vrouw ( in dit geval dan jouw vriendin) zich er aan gaat ergeren vertrekt ze wel en als zij het prima vind hebben jullie het toch prima samen?

Precies, waarom zou een man per se leidend moeten zijn en een vrouw volgend? De kans is ook aan wezig dat die vrouw de man laat leiden en daarmee de eigenlijke leider is. Alle varianten zijn mogelijk, beide genders hebben alle kwaliteiten in zich. Het gaat er om hoe je beiden in respect tot overeenstemming komt

Ik zou bij de vraag: mag ik je keel dichtknijpen me afvragen of ik de politie of de GGZ zou bellen.

Die info is zo bizar en doet niet ter zake.
Ik zie dan zo'n gespierd rechterarmpje achter een toetsenbord. 
Mag ik je even bijna buiten westen brengen...tuurlijk joh, lekker.

Als zij je leuk vindt...geniet ervan, de rest doet er volgens mij niet toe; wat een ander mannelijk vindt.

"Mag ik je keel dichtknijpen"... ik zag pas een docu over een vrouw die ernstige herenbeschading heeft opgelopen omdat haar vriend steeds wat langer de keel dichtkneep. Lijkt me ongezond spelletje.

Ik krijg eerlijk gezegd sowieso de kriebels van je bericht. Fijn dat je gelukkig bent in je nieuwe relatie maar ik ben benieuwd hoe ze over een paar jaar denkt. Natuurlijk is nu alles heel positief.
Je bericht geeft me het gevoel dat een applaus wilt omdat je vriendin vindt dat je zo mannelijk en tegelijk zacht bent; en in combinatie met het voorbeeld "Mag ik je keel dichtknijpen" alsof dat de normaalste zaak van de wereld is vind ik je regelrecht doodeng.
Het dichtknijpen van je keel is een uiting van agressie en machtsmisbruik. Je wordt er blijkbaar geil van om dat te doen. Er zijn een hoop seksuele uitwassen die ik allemaal best acceptabel vind, maar deze hoort daar niet bij.
Gelukkig maar dat ik je niet irl hoef tegen te komen!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.