Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Relaties Relaties

Relaties

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

03-07-2021 om 18:44

Zoon is niet van mij


LawfulLark45

LawfulLark45

03-07-2021 om 20:24

BlueHeart schreef op 03-07-2021 om 20:05:

De arts had het over azoospermie, dat betekende dat ik geen zaadcellen heb.

Misschien had je ze toen wel. En dan nog, je vriendin moet haar teleurstelling over jullie kinderloosheid niet afwentelen op een vijfjarig jochie, Voor hem ben jij zijn vader, jij beschouwt hem als je zoon. Het zou nogal lullig wezen als jij ineens uit zijn leven verdween omdat de vriendin van zijn vader dat zo graag wil niewaar.

En in alle gevallen zou ik mijn hoofd koel houden. Is het jongetje niet jouw biologische kind dan kan hem loslaten betekenen dat je geen kind meer krijgt en of met kunstgrepen mogelijk dat het nog lukt of het gebeurt gewoon niet meer. Je blijft kinderloos.

Is het wel je biologisch kind dan weet je dat in elk geval. En vergeet het niet. Zo'n besluit is aan jou en niet aan jou vriendin.

Straks is ze zo teleurgesteld dat de relatie alsnog uitraakt en krijgt ze kinderen met een ander.

Hoe lief partners ook zijn, ik zou mijn kinderen nooit willen missen in mijn leven.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

03-07-2021 om 20:45

AnneJ schreef op 03-07-2021 om 20:27:

En in alle gevallen zou ik mijn hoofd koel houden. Is het jongetje niet jouw biologische kind dan kan hem loslaten betekenen dat je geen kind meer krijgt en of met kunstgrepen mogelijk dat het nog lukt of het gebeurt gewoon niet meer. Je blijft kinderloos.

Is het wel je biologisch kind dan weet je dat in elk geval. En vergeet het niet. Zo'n besluit is aan jou en niet aan jou vriendin.

Straks is ze zo teleurgesteld dat de relatie alsnog uitraakt en krijgt ze kinderen met een ander.

dat speelt voor mij ook wel mee, op het gebied van kinderen krijgen ben ik waardeloos en ik ben ook bang dat ze hierom weggaat. En ook dat ik dan niemand anders meer vind om bovengenoemde reden. Ik ben nu 31 ik denk dat het lastig wordt om iemand te vinden die geen kinderen wil op deze leeftijd. 

Het is een tijdelijke zaak Bluehart. Er zijn ongetwijfeld ook vrouwen zonder kinderwens. En met wat geduld zijn de vrouwen waar je mee date over de vruchtbaarheidsgrens.

Het is zeker heel verdrietig voor jou en je vriendin dat je zo'n boodschap krijgt. Laat het rustig bezinken, geen tijd nu om verreikende besluiten te nemen.

Overigens een vader die voor zijn kind zorgt is voor veel vrouwen wel aantrekkelijk.

LawfulLark45

LawfulLark45

03-07-2021 om 21:09

BlueHeart schreef op 03-07-2021 om 20:45:

[..]

dat speelt voor mij ook wel mee, op het gebied van kinderen krijgen ben ik waardeloos en ik ben ook bang dat ze hierom weggaat. En ook dat ik dan niemand anders meer vind om bovengenoemde reden. Ik ben nu 31 ik denk dat het lastig wordt om iemand te vinden die geen kinderen wil op deze leeftijd.

Dat is geneuzel natuurlijk. Genoeg vrouwen die er niet aan moeten denken, aan kinderen. En laten we wel wezen: lijkt het je echt leuk om uit wanhoop maar te blijven plakken aan een bitch die je verplicht afscheid te nemen van een jochie waar je zielsveel van houdt?

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

03-07-2021 om 21:15

Lady-Voldemort schreef op 03-07-2021 om 21:09:

[..]

Dat is geneuzel natuurlijk. Genoeg vrouwen die er niet aan moeten denken, aan kinderen. En laten we wel wezen: lijkt het je echt leuk om uit wanhoop maar te blijven plakken aan een bitch die je verplicht afscheid te nemen van een jochie waar je zielsveel van houdt?

Ze is geen bitch en ik hou ook heel veel van haar!! En ik wil ook helemaal geen ander. En ik snap dat zij wil dat er niks betaald word, zij betaalt daar indirect aan mee. Maar ik vermoed dat de moeder van mn zoon geen brood meer ziet in een omgangsregeling zodra de geldkraan dicht gaat. 

Er zijn verder ook vrouwen die al kinderen hebben en er niet per se nog meer willen.

Groeten,

Temet

Zorg in elk geval dat het je vriendin duidelijk is dat zij daar niet over gaat, het is jou kind. En zijn er nog opties bij het ziekenhuis om met je vriendin een traject in te gaan om wel zwanger te worden. Onderzoek samen met haar de opties.

Ze is vast teleurgesteld maar dat geeft haar geen recht om het inderdaad voor jou en dit jongetje te verpesten.

 Zou je willen overwegen je zoon te erkennen? Zodat je wel voor de wet zijn vader bent, ongeacht of je dit biologisch bent. Om nu vrijwillig alimentatie te betalen maar er niet iets voor terug te krijgen vindt ik nogal wat.

Voor erkenning moet de moeder instemmen. Tenzij de jongen 16 jaar oud is, dan kan erkenning als de jongen zelf instemt.

Met niet iets voor terug te krijgen bedoel ik qua rechten. Qua liefde is het natuurlijk iets anders. Maar als moeder in de toekomst iets anders besluit, heb je het nakijken.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

03-07-2021 om 21:48

AnneJ schreef op 03-07-2021 om 21:17:

Zorg in elk geval dat het je vriendin duidelijk is dat zij daar niet over gaat, het is jou kind. En zijn er nog opties bij het ziekenhuis om met je vriendin een traject in te gaan om wel zwanger te worden. Onderzoek samen met haar de opties.

Ze is vast teleurgesteld maar dat geeft haar geen recht om het inderdaad voor jou en dit jongetje te verpesten.

Dat wordt nog verder onderzocht of er mogelijk toch een manier is waarop het wel lukt. 

Erkenning kan ook met vervangende toestemming van de rechter als moeder geen toestemming geeft. Maar alleen als de man de verwekker is.

Groeten,

Temet

Sophia_!

Sophia_!

03-07-2021 om 22:44

BlueHeart schreef op 03-07-2021 om 20:05:

De arts had het over azoospermie, dat betekende dat ik geen zaadcellen heb.

Is er ook verder gezocht naar de oorzaak hiervan? Het kan aangeboren zijn, maar het kan ook andere oorzaken hebben,  waardoor je 5 jaar geleden wel een kind kon krijgen.
 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.