Relaties Relaties

Relaties

Zware ruzies

Hoi iedereen,

een tijd geleden hebben mijn vriendin en ik heel diep gezeten in een relatiecrisis. In die periode zijn we niet zo vriendelijk voor elkaar geweest. En dat is nog zacht uitgedrukt. We hebben twee kindjes van 8 en 4 jaar. Ruzies zijn doorheen onze relatie vaak voorgevallen en eigenlijk als ik eerlijk ben, hebben wij nooit geen goede manier samen gevonden om hiermee om te gaan. Gevolg, bij een ruzie trek ik mij terug. Zij laat het de volgende dag los maar ik zit er nog mee.

De relatiecrisis is nu ongeveer 1.5 jaar geleden maar ze heeft toen met haar familie (moeder, vader, zus) en nog vriendinnen van haar, heel slecht over mij zitten praten. En pas op, ik begrijp ook dat je moet ventileren. Maar ik was echt de "kl**tzak" en "krankzinnig" in heel het gebeuren. Ik begrijp dat ze toen misschien kwaad was maar gaat dit toch niet wat te ver? Ook haar ouders gingen volledig met haar mee in haar verhaal.

Er was geen enkele ruimte voor zelfinzicht of "ik kan soms ook wat moeilijk doen". Deze crisis is ondertussen wel al een tijdje gaan liggen, maar eigenlijk is dit nooit uitgepraat.

Ik heb het hier tot op de dag van vandaag nog steeds moeilijk mee. Maak ik mij hier nu te druk over en overdrijf ik? Zou haar familie dit nog steeds niet in hun achterhoofd houden? Of haar vriendinnen? Kan ik nog wel een eerlijke kans krijgen?

Ik zit hiermee en kan het niet lossen. Ziet mijn partner mij eigenlijk wel graag? Want zo'n lelijke dingen zeg je toch niet, zelfs niet in een ruzie.

"Ruzies zijn doorheen onze relatie vaak voorgevallen en eigenlijk als ik eerlijk ben, hebben wij nooit een goede manier samen gevonden om hiermee om te gaan. "

Dit is het centrale probleem. Hier is relatietherapie voor uitgevonden. Daar leer je beter communiceren, beter en gezonder ruzie te maken en conflicten op te lossen.

Met terugtrekken bedoel je dan negeren? Klootzak klinkt zeker niet leuk maar gezien je vorige topic ik kan me voorstellen dat als je ruzie hebt gehad je 2 jonge kinderen hebt en je partner zich terugtrekt , jou negeert je in je uppie je best doet de sfeer voor de kinderen goed te houden , je je zus een appje stuurt in vertrouwen om even te ventileren en daarin het woord klootzak kan vallen ... 

Heel eerlijk? Eenmaal verstrekte informatie kan je niet meer ongedaan maken. Als jouw vriendin zeer heftige uitspraken over jou heeft gedaan onthouden mensen dat. Niemand zal dat vergeten en ze kunnen hun handelen daarop aanpassen. Van iemand waarvan ik weet dat hij steelt let ik op lijn geld. Van iemand waarvan ik weet dat hij agressief is (geweest) laat ik mijn kind niet achter. Met een gewezen vreemdganger ga ik geen relatie aan etc. 

Ik weet niet wat er gezegd is. Maar men zal jou en jullie relatie waarschijnlijk niet meer voor vol aanzien. En mogelijk wachten tot het definitief klaar is. De kans is groot dat ze jou niet meer volledig vertrouwen. Eigen familie gaat voor. 

Wat heeft de relatietherapie jullie opgeleverd?

Lijkt me toch duidelijk dat er geen relatietherapie aan te pas is gekomen, dus waarom zo vragen? Als het als tip bedoelt is, zeg dat dan. 

Off Topic: Zijn dit nou 2 Edwarden met vrijwel hetzelfde probleem? 

Reagerend op je vragen:

En pas op, ik begrijp ook dat je moet ventileren. Maar ik was echt de "kl**tzak" en "krankzinnig" in heel het gebeuren. Ik begrijp dat ze toen misschien kwaad was maar gaat dit toch niet wat te ver? 
Mijn mening: als je witheet bent en dan gaat schelden - snap ik.

Ook haar ouders gingen volledig met haar mee in haar verhaal.
Uiteraard steunen haar ouders hun dochter.

Er was geen enkele ruimte voor zelfinzicht of "ik kan soms ook wat moeilijk doen".
Als je witheet bent, snap ik dat enig zelfinzicht ontbreekt.

Zou haar familie dit nog steeds niet in hun achterhoofd houden? Of haar vriendinnen? Kan ik nog wel een eerlijke kans krijgen?
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Je zult heel wat maanden/jaren voorbeeldig gedrag moeten vertonen en dan zal het steeds verder in hun achterhoofd geraken (maar daar nooit verdwijnen, denk ik).

Ziet mijn partner mij eigenlijk wel graag?
Ik denk niet dat wij daarop het antwoord hebben. Misschien moet je dat aan je partner vragen?

waarom niet verder gaan in je andere topic? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.