Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Geen intimiteit meer in relatie

hoi allemaal! 
Ik kan vandaag niks anders doen dan huilen, ik ben radeloos. Mijn man en ik zijn nu 23 jaar samen. De intimiteit en seks waren er vroeger wel maar het kwam destijds met name van mijn kant. Ik kon daar wel mee leven, totdat ik het toch van zijn kant begon te missen. Hij toont geen enkele intimiteit vanuit zichzelf en we hebben al 2 jaar geen seks meer. We hebben een goedlopend gezinsleven (2 thuiswonende tieners) en hebben het praktisch goed op orde. Ik heb van alles geprobeerd, want volgens mijn man ligt zijn gebrek aan intimiteit/seks aan mij. Ik ben te moe/boos/druk/klaag teveel/zeur teveel/etc Alles heb ik gedaan om aan zijn wensen te voldoen. Niks helpt en het heeft altijd een andere oorzaak (ligt wel altijd aan mij( We hebben therapie geprobeerd maar ook dat hielp niet. Hij kan geen intimiteit aan mij geven en wil er ook niet over praten. Zodra ik erover begin zegt hij niks. Zwijgt en gaat na een uur verder over praktische zaken. Ik wil mijn gezin niet opgeven maar ik ben zo gefrustreerd Ik heb wel behoefte aan intimiteit en seks. Maar ja, bij mijn gezin weggaan heeft zulke enorme gevolgen, voor wat? Af en toe seks met een ander? Misschien vind ik wel nooit meer een leuke partner. Hè bah…ik kom er niet uit….Zijn er meer die dit herkennen?  


Lekker makkelijk van je partner om jou de schuld te geven. Het is jullie gezamenlijke probleem. Aan jullie samen om dit bespreekbaar te maken en zoeken naar een oplossing in plaats van alleen vingertje wijzen 

Jullie hebben er zelfs relatietherapie voor gedaan. Dan heb je in elk geval veel geprobeerd.

Kwam daarin naar voren dat je man jou altijd de schuld ervan geeft?

En wat zei de therapeut daarvan?

Geeft jouw man vaker jou de schuld ervan als dingen niet goed gaan of anders gaan dan hij wil?

En voel je je los van de seks wel gewaardeerd en gerespecteerd door je man?


En omgekeerd, heb je de indruk dat jij waardering en respect aan hem toont?

Zijn er anderen waar hij wel intiem mee is, vrouwen en/of mannen?

Twee jaar geen sex. Geen intimiteit. Therapie hielp niet. Kan het ook komen door problemen bij hem qua erectie? Raakt hij uberhaupt wel eens opgewonden? Het is geen prater schrijf je. Wat kwam uit sex therapie?

Ik las ergens dat door het totaal niet meer te doen volgt gewenning. Sex therapeuten geven vaak advies om verplicht aanraking oefeningen te doen. Minuten aankijken. En sex. Maar dan moet hij wel mee willen doen. 

Als jouw man het zo welgoed vindt en jij niet, hoef je toch niet meteen te scheiden maar andere opties bespreken. Naar een club (samen of jij alleen). Met toestemming een sexuele partner nemen. Of gigololo inhuren. Misschien wil hij kijken? 

Jou de schuld geven duidt erop dat er iets bij hem niet in orde is. Cruciaal om zijn drijfveren te onderzoeken. 

Maar als jij jezelf verwent met een vibrator, en hij hoort hoe die je verwent, loopt hij dan weg?

ArianneH schreef op 02-09-2023 om 16:08:

Jullie hebben er zelfs relatietherapie voor gedaan. Dan heb je in elk geval veel geprobeerd.

Kwam daarin naar voren dat je man jou altijd de schuld ervan geeft?

En wat zei de therapeut daarvan?

Hier ben ook ik erg benieuwd naar, dus wacht even de antwoorden van TO af.

Huisjeb

Huisjeb

02-09-2023 om 18:03 Topicstarter

Anoniemer schreef op 02-09-2023 om 16:11:

Zijn er anderen waar hij wel intiem mee is, vrouwen en/of mannen?

Nee, hij heeft daar geen behoefte aan. Hij heeft intimiteit altijd lastig gevonden

Misschien vind hij het niet spanend meer, en het kan ook zijn dat hij niet meer van je houd.
Een ding is zeker hij moet wel eerlijk zijn, de schuld afschuiven is wel heel makkelijk.


Huisjeb

Huisjeb

02-09-2023 om 18:05 Topicstarter

RoodVruchtje schreef op 02-09-2023 om 17:46:

[..]

Hier ben ook ik erg benieuwd naar, dus wacht even de antwoorden van TO af.

De therapeut heeft hem destijds opdrachtjes gegeven zoals mij op gezette tijden zoenen. Dat lukte hem helaas niet. Op een gegeven moment hebben we samen met de therapeut besloten te stoppen, het had geen effect. Bovendien werd het wel erg prijzig  

Hij heeft tijdens therapie overigens niet veel gezegd, het was meer vanuit mij. 

Huisjeb

Huisjeb

02-09-2023 om 18:07 Topicstarter

Flanagan schreef op 02-09-2023 om 16:59:

Maar als jij jezelf verwent met een vibrator, en hij hoort hoe die je verwent, loopt hij dan weg?

Dat heb ik in het verleden wel gedaan maar dat “durf” ik nu niet meer. Intimiteit lijkt zó ontzettend vreemd nu. Ik zou me haast schamen om dat te doen. 

Huisjeb

Huisjeb

02-09-2023 om 18:09 Topicstarter

Anna Cara schreef op 02-09-2023 om 16:33:

Twee jaar geen sex. Geen intimiteit. Therapie hielp niet. Kan het ook komen door problemen bij hem qua erectie? Raakt hij uberhaupt wel eens opgewonden? Het is geen prater schrijf je. Wat kwam uit sex therapie?

Ik las ergens dat door het totaal niet meer te doen volgt gewenning. Sex therapeuten geven vaak advies om verplicht aanraking oefeningen te doen. Minuten aankijken. En sex. Maar dan moet hij wel mee willen doen.

Als jouw man het zo welgoed vindt en jij niet, hoef je toch niet meteen te scheiden maar andere opties bespreken. Naar een club (samen of jij alleen). Met toestemming een sexuele partner nemen. Of gigololo inhuren. Misschien wil hij kijken?

Jou de schuld geven duidt erop dat er iets bij hem niet in orde is. Cruciaal om zijn drijfveren te onderzoeken.

Enkel en alleen seks zou ik niet kunnen, ik moet wel echt iets voor iemand voelen. Maar misschien moet ik hem gewoon echt eens meenemen naar een parenclub. Wie weet wat het ons oplevert. Seks(drive) of gewoon wat “hilariteit” Ik ben er wel voor in! 

Huisjeb

Huisjeb

02-09-2023 om 18:12 Topicstarter

ArianneH schreef op 02-09-2023 om 16:10:

Geeft jouw man vaker jou de schuld ervan als dingen niet goed gaan of anders gaan dan hij wil?

En voel je je los van de seks wel gewaardeerd en gerespecteerd door je man?


En omgekeerd, heb je de indruk dat jij waardering en respect aan hem toont?

Ja, die indruk heb ik wel. Ik ben degene die knuffelt, initiatief nam (de laatste tijd kan ik het echt niet meer), complimenten geeft etc. Ik vind hem ook echt aantrekkelijk, nog steeds. Ik vind mezelf ook aantrekkelijk, ik vind het ook zo zonde om “nu al” seksloos door het leven te gaan. Maar ja….om alles ervoor op te geven. 

Huisjeb

Huisjeb

02-09-2023 om 18:14 Topicstarter

Huisjeb schreef op 02-09-2023 om 18:12:

[..]

Ja, die indruk heb ik wel. Ik ben degene die knuffelt, initiatief nam (de laatste tijd kan ik het echt niet meer), complimenten geeft etc. Ik vind hem ook echt aantrekkelijk, nog steeds. Ik vind mezelf ook aantrekkelijk, ik vind het ook zo zonde om “nu al” seksloos door het leven te gaan. Maar ja….om alles ervoor op te geven. En ja, ik heb het wel vaak gedaan. Maar goed, ik ben ook niet de makkelijkste. Mijn man toont wel waardering in de vorm van het brengen van koffie soms of iets vaker dan zorgen voor het avondeten 

Ik denk niet dat je je zou moeten schamen om jezelf te verwennen als je man daar niet aan meewerkt. Het is meer een optie om je man te prikkelen terwijl jij jezelf weet te vermaken. 
Een club bezoeken kan zowel voor je man als voor jou een stap te ver zijn. Dus tussen A en B ligt A,5; soms hoeft actie B niet ingezet te worden als A,5 blijkt te werken.
In ieder geval ga je dan niet met een andere man vrijen.  Goed mogelijk dat je dat ergens als een drempel te hoog ervaart als je al bedenkingen hebt tegen een vibrator.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.